"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Castigator - mitä, mihin ja kenen kanssa?

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Castigator - mitä, mihin ja kenen kanssa?

Viesti Kirjoittaja Kolmastoista »

Castigatorin figu on aina ollut erityisen nätti silmiini, enkä saa päästäni ajatusta pelauttaa listaa kahdella 'gatorilla. Feora (epic lienee parempi jaakkokuski?) kahden tällaisen möhkäleen henkivartiostolla olisi erityisen tyylikäs, mutta mitenkäs toimivuus?
Eli yksinkertaisesti, ketä casteria käyttäisin kahden castigatorin seuralaisena, vai onko koko ideassa ylipäänsä mitään järkeä? Tiedän, että pelitehokkain yhdistelmä tämä ei ole, mutta toimiiko se edes kohtuullisesti?

Edit: Sillä hetkellä kun olin painanut lähetä-nappia muistin, että tuolla olisi oma ketjunsakin Menoth-keskustelulle. Eipä voi mitään enää.
Charad

Re: Castigator - mitä, mihin ja kenen kanssa?

Viesti Kirjoittaja Charad »

Kyllähän castigator toimii aina. Hinta on kohdallaan, ja nopeakin se on menothin mittapuulla. Kaksi kättä auttaa mukavasti heittojen onnistumiseen ja muutenkin polttelee kivasti infantryä. Itse pelailen mieluiten kreossia ja amonia, mutta kyllä castigator toimii kaikkien kanssa ihan sopivasti.
Rats keep running!
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Mun mielestä Menothilla ei oo yhtään jakkia joita tarvis useemman kuin yhden kappaleen, paitsi ehkä Revenger jos tarvitset useamman arcnoden taikovalle casterille. Castigator on kuitenkin tosi hyvä heavy koska sillon liike 5" ja se ominaisuus jolla voi polttaa jalkaväkeä lähistöltä. 2 Kättä on myös kiva aina silloin tällöin.

Väitän siis, että 2 Castigaattoria on huonompi vaihtoehto kuin 1kpl mutta 1 Castigaattori on joskus parempi kuin ei yhtään.
Diogenes

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

finmirage kirjoitti:Mun mielestä Menothilla ei oo yhtään jakkia joita tarvis useemman kuin yhden kappaleen
Ja sinun valtava meniittikokemuksesi näkyy miten ja missä?
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Yleisön pyynnöstä otetaan tästä eteenpäin uusiksi rakentavammassa hengessä. Loput viestit dumpattu.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

...Pelataan vaan joskus kun satutaan samaan paikkaan.
Osku
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Osku »

Aika rakentavalta näyttää tosiaan. Onks täällä kenelläkään jotain meriittejä?

Castigaattori on ihan hyvä kaikilta osin mitä edellä on mainittu. Ei siis mitään vikaa, mutta ei myöskään mitään mitä joku muukin ei osaisi tehdä. 2 tuntuu vähän turhalta tuhlaamiselta ja tulee loppupeleissä aika kalliiksi. Esim. Castigator + Crusader on varmaan ihan yhtä hyvä hieman halvemmalla.

Terveisin,

Legendary Champion (ettei tuu sanomista)
Samuli.H

Viesti Kirjoittaja Samuli.H »

Osku kirjoitti:Terveisin,

Legendary Champion (ettei tuu sanomista)
Mutta sää pelasit khadorilla ;)

En määkään kahta castigatoria menisi ottamaan. Pari kertaa olen castigatoria peluuttanut ja kyllä se ihan kohtuullisesti on toiminut, mutta henk. koht. pidän enemmän crusaderista. Tekee sen mitä heavyn kuuluukin, eli lyö lujaa (ja on halvempi). Castigator on toki nopeampi, mutta peluutan melee heavyjä muutenkin vain castereillä, jotka antavat jollain konstilla vauhtia lisää. Mutta kuten sanottu, ihan toimiva jaakko se on, eli yhden voi ottaa mainiosti ilman, että ampuu itseään jalkaan.

Devoutteja olen monesti peluuttanut kahta ja on mielestäni toimiva ratkaisu. Enemmänkin varmaan toimisi.

-Legendary strategist (meniiteillä).
moi
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Osku kirjoitti:Castigaattori on ihan hyvä kaikilta osin mitä edellä on mainittu. Ei siis mitään vikaa, mutta ei myöskään mitään mitä joku muukin ei osaisi tehdä. 2 tuntuu vähän turhalta tuhlaamiselta ja tulee loppupeleissä aika kalliiksi. Esim. Castigator + Crusader on varmaan ihan yhtä hyvä hieman halvemmalla.
500 - 750 pisteessä tulee harvemmin nähtyä kahta raskasta, joista toinen ei ole Avatar. Castigatorilla on ainoana meniittijaakkona kaksi kättä, vieläpä varsin kiitettävällä POWilla, sekä muita kikkoja arsenaalissaan, joten minusta sillä on kyllä potentiaalisesti rooli, jota mikään muu meniitti-jack ei täytä. Eri juttu onkin, kuinka olennainen ja tarpeellinen se rooli on täyttääkään.

Crusader on toki ihan kovaa lyövä ja hyvin edullinen raskas, mutta on Castigatoria hitaampi ja optioiltaan muuten ankeahko. Käsiä tulee harvoin käytettyä muuhun kuin heittämiseen, jossa kaksi on aina parempi kuin yksi, eikä Castigator damage-potentiaaliltaan muille Menothin raskaille häviä. Piste-erotuksella toki saisi joitain Protektoraatille ominaisia kustannustehokkaita sooloja, mikä on ehkä eniten Castigatoria vastaan puhuva tekijä.

Enpä minäkään kahta Castigatoria yhden 'casterin ohjattavaksi ottaisi, jos nyt alkuperäiseen kysymykseen pitäisi vastata. Tietysti jos tyylilistaa haluaa, niin enemmän tulta = tyytyväisempi Menoth, eli kaksi näitä, (e)Feora, flameguardia + cleansereita, ja ei muuta kuin oikeutta jakamaan. Protektoraattia olen katsellut lähinnä vastaanottavassa päässä, mutta varsin opettavainen vinkkelihän sekin on, joten siitä näkökulmasta kirjoittelen, miltä olen turpaan ottanut ja mille olen turpaan antanut.

EDIT: jaa, Samuli kiilasi väliin. No, ei se tämän tekstin sisältöä miksikään muuta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

The Captain kirjoitti:Enpä minäkään kahta Castigatoria yhden 'casterin ohjattavaksi ottaisi, jos nyt alkuperäiseen kysymykseen pitäisi vastata. Tietysti jos tyylilistaa haluaa, niin enemmän tulta = tyytyväisempi Menoth, eli kaksi näitä, (e)Feora, flameguardia + cleansereita, ja ei muuta kuin oikeutta jakamaan. Protektoraattia olen katsellut lähinnä vastaanottavassa päässä, mutta varsin opettavainen vinkkelihän sekin on, joten siitä näkökulmasta kirjoittelen, miltä olen turpaan ottanut ja mille olen turpaan antanut.
Hmm... itse kumminkin vaihtaisin silti toisen Castigatorin tilalle sen Guardianin (siis jos toisen raskaan haluaa, saa bonuksena arc noden). Sen vielä kun bondaa, niin kyllä sitä tulta yhtälailla tulee tarjolle mitä kahdella Castigatorilla (näin siis eFeora näkökulmasta). Muuten oikeastaan jättäisin toisen tosissaan kotia myös. Taitaa olla Amon ja ehken piirun verran se Servath jolla kaksi Castigatoria voisin oikeasti nähdä juoksevan rinnalla.

Ja vielä oikeasti jos arc nodeja haluaa viljellä meniiteillä enemmän kuin sen yhden, niin menisin heittämään tuon Guardianin toisen Revengerin tilalle. Ainoita joita itse ainenkin käytän enemmän kuin yhtä näin normaali listoissa tosissaan on tuo Devout ja Dervish seuraa toisena yhtä varteen otettavana vaihtoehtona. Oikeasti hullu lista onkin Amon ja 4 joko Devout tai Dervish (oikeastaan sama miten jakaa nuo). Ehkä tällä hetkellä hulluin 350pts. Mangled Metal lista mitä voi saada koko pelissä aikaan mielestäni (heti Deneghra ja Deathripper swarmin jälkeen).
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Periaatteellisesti kaksi raskasta polttamassa yhden casterin focusta on "aina" huono juttu, ellei tosiaan caster oli ihan erityisesti jaakkojen ajamiseen tehty (eli omaa jonkun näppärän loitsun tai focuskikkailun jaakoille).

Tosin todellisuudessa vain erittäin harvoin olen kahta raskasta onnistunut edes Dariuksella saamaan samalla vuorolla rähinään mukaan, joten focuksen tarve harvemmin ylittää kolmea kierroksessa kumminkaan. Ampuvat jaakot tosin sitten tekevät poikkeuksen: Jos toinen on meleessä, niin toisen ampumiseen voi olla vaikea irroittaa yhtään focusta.

Eli sanoisin, että kahden kastikkaan peluutus kyllä toiminee, kunhan rakennat lopun listan sitä silmällä pitäen. Lähtisin varmaan aika päällekäyvää listaa rakentamaan noiden ympärille, eli niin että vastustajalle tulee yksinkertaisesti kiire hajottaa mitään ensimmäiseen pariin kierrokseen. Kuolematon Zealot muuri ainakin ehdoton valinta, Ratsuväki matkaan myös ja kuoroja parikin kappaletta, jos ensimmäinen laulumestari sattuu puremaan pölyä liian aikaisin. Noilla keinoin minä armeijaa lähtisin noiden ympärille kasaamaan. Ei siitä ehkä pahin lista ikinä olisi tulossa, mutta kyllä sillä voittojakin pitäisi pystyä ottamaan. Feora, 2 Castigatoria, 4 Vengeriä, Kuoro ja Zealotit monoliitillä (yhtä vajaana) mahtuu juuri 500 pisteeseen, 750p peliin saa jo Vilmonit sun muut päänvaivat mukaan sujuvasti myös. Ovat kuitenkin sen verran herkkiä nuo Castigatorit kaatuilemaan, jumittumaan ja muuten vain hidastelemaan, että vastustajan huomio on mielestäni saatava niistä pois pariksi alkukierrokseksi. Tähän tosiaan ainoa toimiva lääke on minusta se, että vastustajalle annetaan muuta purtavaa heti alussa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”