Vallejon maalit
- ThiefGarrett
Vallejon maalit
Elikkä aiheena olisi ostaa nyt GW:n sijasta vallejo maaleja, mitkä ovat ne "must have" maalit jotka tilaisin ja ne jota tarvitsen perus cadian jätkän maalaamiseen.
Yksi postaus on milli lisää kikkeliin.
- Half-breed
Re: Vallejon maalit
Osta mitä maaleja haluat/tarvit. Kaikki ne on suhtkoht yhtä hyviä. Haulla löydät värikartat siitä mikä Valejon maali vastaa GW:n maalia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- ThiefGarrett
Joo, game colorilla ei näköjään ole valkoista. Minkä valkoisen värin ottaisin Model Coloreista jos olisi tarkoitus vaan värjätä silmät, ja pääkallomerkit ?
Kyllä valkoinen löytyy. Myydään joko Dead white tai Skull white nimellä. Skull white taitaa olla uudempi nimi, mutta joissain kaupoissa tuo on Dead white nimellä.
Miau.
- ThiefGarrett
Onko mitään hyviä ideoita että mihin nuo vallejot kannattaisi tiputtaa ja sekoittaa kun alkaa maalaamaan. Olen käyttänyt itse cd levyä (Unreal Tournament 2003), mutta olen nähnyt että olisi jotain leivinpaperi systeemeitä ja vaahtomuovi juttuja. Onko joitan muita hyviä ideoita millaisia paletteja käyttäisi. Muuten vielä onko vallejon maalien kuivumisnopeus erilainen GW:stä ja on vallejolla näitä kusimaaleja kuten GW:n terracotta ?
Itse käytän palettina sitä mikä yleensä käteen sattuu. Tyhjät blitserit ovat ihan käypä valinta, taikka sitten turhat cd-levyjen kotelot. Kunhan pinta ei ime maalia.
Tuo vaahtomuovileivinpaperi-systeemi on nimeltään märkäpaletti. Otat siis jonkin sopivan astian (tyhjä blitseri käy taas tähänkin tai sitten turha pakasterasia), laitat pohjalle vedellä kastellun vaahtomuovin/paperin ja tähän päälle leivinpaperia. Plussaa jos astian voi sulkea, sillä alinpana oleva märkä kappale pitää maalit kosteina muutamankin päivän ajan kunhan kosteus ei pääse karkaamaan. Leivinpaperia voi helposti vaihtaa aina uuteen kun vanhaa on käytetty tarpeeksi.
Vallejon maalit kuivuvat yhtä nopeasti kuin GW:n ja muutamia huonoja yksilöitä löytyy Game Color linjasta. Jokin tummanvihreä oli muistaakseni semmoinen.
Tuo vaahtomuovileivinpaperi-systeemi on nimeltään märkäpaletti. Otat siis jonkin sopivan astian (tyhjä blitseri käy taas tähänkin tai sitten turha pakasterasia), laitat pohjalle vedellä kastellun vaahtomuovin/paperin ja tähän päälle leivinpaperia. Plussaa jos astian voi sulkea, sillä alinpana oleva märkä kappale pitää maalit kosteina muutamankin päivän ajan kunhan kosteus ei pääse karkaamaan. Leivinpaperia voi helposti vaihtaa aina uuteen kun vanhaa on käytetty tarpeeksi.
Vallejon maalit kuivuvat yhtä nopeasti kuin GW:n ja muutamia huonoja yksilöitä löytyy Game Color linjasta. Jokin tummanvihreä oli muistaakseni semmoinen.
en tunne kipua
- ThiefGarrett
EIKAI CAMO GREEN :O:Ohyytsi kirjoitti:Vallejon maalit kuivuvat yhtä nopeasti kuin GW:n ja muutamia huonoja yksilöitä löytyy Game Color linjasta. Jokin tummanvihreä oli muistaakseni semmoinen.
Dark Green tms. (Dark angels greenin vastine) on se vihreä, joka ei kelpaa edes vesilintujen härnäämiseen. Kokeilin omaani ja heitin suoraan roskiin. Camo green on vähän työläs, mutta luultavasti silti parempi kuin GW:n vastine. Sick greeniä kokeilin hiljattain ja se peitti täydellisesti, mutta se taas ei sävynsä puolesta sovi aivan kaikkeen.hyytsi kirjoitti:EIKAI CAMO GREEN :O:OVarhammeri kirjoitti:Vallejon maalit kuivuvat yhtä nopeasti kuin GW:n ja muutamia huonoja yksilöitä löytyy Game Color linjasta. Jokin tummanvihreä oli muistaakseni semmoinen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Cayman Green (=Catachan Green) on myös varsin karmeaa höttöä, itse käytän mokomaa lähinnä tuomaan pienen lisäsäväyksen muihin maaleihin, kuten ruskeisiin. Oma Jade Greeninikin käyttäytyy monesti aivan omituisesti, jos sitä yrittää käyttää hieman vetisempänä: maalattuun pintaan ilmestyy vaaleita pastellinvihreitä läiskiä. Moinen on tosin varsin sopivaa hapettunutta kuparia maalatessa. Tiedä sitten johtuuko tuo Jade Green -efekti maalista vai omasta maalaustavastani.
Olisi muuten varsin näppärää, jos laittaisi pystyyn jonkinlaisen listan, mihin olisi ilmoitettu huonoksi havaittuja maaleja, niin ei tarvitsisi ostaa sikaa säkissä.
Olisi muuten varsin näppärää, jos laittaisi pystyyn jonkinlaisen listan, mihin olisi ilmoitettu huonoksi havaittuja maaleja, niin ei tarvitsisi ostaa sikaa säkissä.
- Agamemnon2
Joo, saman huomasin itsekin. Tökin sitä vähän hammastikulla, ja keskellä putelia oli karsea klöntti pigmenttiä, jota koitin vähän hajotella, mikä paransi maalin ominaisuuksia edes hieman.jullevi kirjoitti:Dark Green tms. (Dark angels greenin vastine) on se vihreä, joka ei kelpaa edes vesilintujen härnäämiseen. Kokeilin omaani ja heitin suoraan roskiin. Camo green on vähän työläs, mutta luultavasti silti parempi kuin GW:n vastine. Sick greeniä kokeilin hiljattain ja se peitti täydellisesti, mutta se taas ei sävynsä puolesta sovi aivan kaikkeen.hyytsi kirjoitti:EIKAI CAMO GREEN :O:OVarhammeri kirjoitti:Vallejon maalit kuivuvat yhtä nopeasti kuin GW:n ja muutamia huonoja yksilöitä löytyy Game Color linjasta. Jokin tummanvihreä oli muistaakseni semmoinen.
- ThiefGarrett
Mutta viitaten toiseen topikkiini koskien maalien sekoitus konetta voinko kysyä, miten laitan. Miten kiinnitän tuon maalipurkin/pullon akkuporakoneeseen kiinni ja sekotanko pystyssä tai vaa'assa. Onhan tuo käsi hyvä sekoitusväline mutta se on sama kun vertaisi vispilää tehosekoittimeen. On pariin otteeseen meinaa klönttien kanssa tullut tapeltua
- Half-breed
Yksi tapa olisi laittaa jokin kunnon puutikku siihen poraan kiinni ja teipata se purkki sitten tähän keppiin kiinni pituussuunnassa. Pysypäähän paikoillaan suht varmasti.Varhammeri kirjoitti:Mutta viitaten toiseen topikkiini koskien maalien sekoitus konetta voinko kysyä, miten laitan. Miten kiinnitän tuon maalipurkin/pullon akkuporakoneeseen kiinni ja sekotanko pystyssä tai vaa'assa. Onhan tuo käsi hyvä sekoitusväline mutta se on sama kun vertaisi vispilää tehosekoittimeen. On pariin otteeseen meinaa klönttien kanssa tullut tapeltua
Aijuu ja se miten hyvä kädet on sekoittamiseen on täysin ranteesta kiinni.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Metallipala purkkiin ja puolisen minuuttia-minuutti käsin ravistelua. Pitäisi sekoittua viimeistään siinä ajassa hyvin (useimmiten vähempikin riittää) ja säästää tuon teippi+maalipurkki+pora->maalipurkki hajalla seinässä -väkertelyn.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Silveri kirjoitti:Metallipala purkkiin ja puolisen minuuttia-minuutti käsin ravistelua. Pitäisi sekoittua viimeistään siinä ajassa hyvin (useimmiten vähempikin riittää) ja säästää tuon teippi+maalipurkki+pora->maalipurkki hajalla seinässä -väkertelyn.
Laakerinkuulat ovat halpa ja kätevä vaihtoehto metallipalaksi. Niitä käytetään kohtuullisella menestyksellä mm. spray-maaleissa.
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
http://www.silverseed.eu
- ThiefGarrett
Empä tiedä, luulen että vallejon pullo ei kovin äkkiä ole hajalla kun se muovi antaa periksi jonkinverran, ja menee ulos sekoittamaan niin ei lennä seinään jos lentää edes. Ja kaiken takana on yleensä haavereissa E V O, eli evoluutioSilverSeed.eu kirjoitti:Silveri kirjoitti:Metallipala purkkiin ja puolisen minuuttia-minuutti käsin ravistelua. Pitäisi sekoittua viimeistään siinä ajassa hyvin (useimmiten vähempikin riittää) ja säästää tuon teippi+maalipurkki+pora->maalipurkki hajalla seinässä -väkertelyn.
Laakerinkuulat ovat halpa ja kätevä vaihtoehto metallipalaksi. Niitä käytetään kohtuullisella menestyksellä mm. spray-maaleissa.
Tarpeeksi paljon kierroksia+varomaton teippaus=arvaamattomaan suuntaan lentävä maalipurkki
- ThiefGarrett
juu ei sitä pulloo sentään kannata sorvin pakkaan kiinnittää, vaikka siinä pysyisikin.Silveri kirjoitti:Tarpeeksi paljon kierroksia+varomaton teippaus=arvaamattomaan suuntaan lentävä maalipurkki
Se ei ollut pointtini. Tarkoitukseni oli selventää, että saat ravistelemalla huomattavasti nopeammassa ajassa maalin riittävästi sekaisin kun ryhtymällä räpeltelemään mitään epämääräisiä viritelmiä porakoneen kanssa.
- ThiefGarrett
Onhan se totta, säästää vaivaa ja aikaaSilveri kirjoitti:Se ei ollut pointtini. Tarkoitukseni oli selventää, että saat ravistelemalla huomattavasti nopeammassa ajassa maalin riittävästi sekaisin kun ryhtymällä räpeltelemään mitään epämääräisiä viritelmiä porakoneen kanssa.