"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten saa kaverit innostumaan lajista(Faba)

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Nummi

Re: Miten saa kaverit innostumaan lajista(Faba)

Viesti Kirjoittaja Nummi »

noniin eli tässä oma tarinani:
aloitin melkein 6 vuotta sitten(6 v.) kun isoäitini joka asuu amerikassa näki kaupassa hienon pakkauksen vanhoja skinkkejä ja maalaus-setin. Minut oli siinä vaiheessa todettu "lahjakkaaksi maalaajaaksi" joten se oli todella hyvä lahja. Tässä vaiheessa äiti ja isä kokosivat figut ja minä sain maalata.(voin joskus laittaa kuvaa,on ne varmaan vielä tallessa :)sitten ensi vuonna sain uudet saurus warriorit ja kirjan joten siitä se alkoi.Pikkuvelikin sai ensimmäiset tomb kingit ja hänen kanssaan alhaala(kellarissa) maalailin. Enkkukaan ei ollut hirveä vaikeus(kunhan opin ensin lukemaan XD)koska olen puoli amerikkalainen niinkuin sanoin. muuta en siltä ajalta muista kuin että armeija karttui ja jossain vaiheessa tuli rulebook ostettua. Sitten huomasin että alkoi olla jo armeijaa kasassa hyvin ja että ei ollut kauheasti peliporukkaa jäljellä(pikkuveli harrasti vielä mutta vain hajanaisesti) ja koska olin kolmannella luokalla olin jo saanut varmoja ystäviä ja eräänä päivänä(taisi muuten olla joulukonsertti(olen musaluokalla).)toin yhden salamanderin kouluun. Yhden kaverin mielestä se oli tosi hieno ja kysyi mikä oli. sanoin että "se on waarhammeri" ja sanoin että voin tuoda vaikka semmoisen läpyskän josta näkee armeijoita. Toin se kouluun ja kaveri tykästyi kääpiöihin :) nykyään minulla on kohta valmiina n. 5700p. ja hänellä kohta n. 3500p. ja pikkuvelikin on taas IN ja hänellä on 2400p. tombkingejä. On vielä kolme muutakin kaveria mukana. Yksi lopetti jo koska pitää enemmän kitaransoitosta ja macistään(hän on bändimme kitaristi minä olen rumpali ja toinen keräilijöistä on basisti. Dwarf keräilijä on potkittu pellolle mutta oikeastaan minun ja hänen pelit ovat vain lisääntyneet sen jälkeen :D.kolmas on oma klovnnimme joka on luultavasti myös lopetus pisteessä(harmi hän piti niin sanousti "moraalin korkealla"). eli siis kaksi kaveria harrastaa vielä aktiivisesti ja myös pikkuveli harrastaa. Suoraan sanottuna ei kannata yrittää saada kerralla koko kuntaa pelaamaan vaan kannattaa katsoa olisiko edes yksi kiinnostunut ja pelata hänen kanssaan ja minun tapauksessani siitä syntyi ketjureaktio. :D
Bunkka-pop

Viesti Kirjoittaja Bunkka-pop »

Hmmh,jotenki alkaa tuntua siltä että kaikkien hammeria harrastavien pikkuveljet jotka harrastaa hammeria kerää tomb kingejä? Oma pikkuveljeni kerää tomb kingejä, ja sen lisäksi nytten tunnen neljä samanlaista tapausta = D
Steamtanks cause global warming.
Machine_Spirit

Viesti Kirjoittaja Machine_Spirit »

Bunkka-pop kirjoitti:Hmmh,jotenki alkaa tuntua siltä että kaikkien hammeria harrastavien pikkuveljet jotka harrastaa hammeria kerää tomb kingejä? Oma pikkuveljeni kerää tomb kingejä, ja sen lisäksi nytten tunnen neljä samanlaista tapausta = D
OT koska pikkuveli haluaa AINA Ownata isoveljen, ja TK on siihen paras kärryllä, ja skorppareilla OT
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Heh, näyttää vahvasti siltä että siskoni miesystävä alkaa harrastamaan tätä, nyt olemme n. 4 peliä demottaneet, ja olen antanut hänen lueskella rulebookia noin kuukauden, mutta muutaman pelin vielä varmaan pelaamme kumminkin. Yksi hyvä syy pitää useita armeijoita, kun voi tuollaisia testipelejä vetää. Ilmeisen kiinnostunut on, ja peliä opastamalla ja oikeastaan lähinnä pelaamalla säännöt ovat alkaneet iskostua. Faban aloittaa melko varmasti, mutta pelailee hän hyvin laajalti muitakin pelejä.
Hulluintahan tässä on se, että hyvä jos edes tunsin koko tyyppiä vuosi sitten :).
Peril of Warp
Pazake

Viesti Kirjoittaja Pazake »

grundo kirjoitti: ---Tiedän että hän olisi oikea henkilo figukaveriksi,
sillä aiemmin olemme molemmat keränneet star wars- ukkoja ja niitä
meillä on melko paljonkin.

Olisiko siis kellään ideaa, että
miten saisin kaverini innostumaan warhammerista, kun ainoa este on
hinta. Olemme siis 13-vuotiaita---
Half-breed kirjoitti: Jos intoa ja halua peliin löytyy, muttei rahaa
niin eiköhän ratkaisu ole ihan selvä. Iltatöihin jonnekin siitä niin
sitten sitä rahaakin on.
Anteeksi, taisin muotoilla kysymyksen hieman väärin. Kyseessä ei ole se, etteikö rahaa riittäisi, vaan se, kuinka hyvää vastinetta hän rahoillee uskoo saavansa. Pitäisi siis saada hänet vakuuttuneeksi(toisin sanoen aivopestä ;))siitä, että figut ovat hintansa väärtejä.
"Kahvi juodaan useimmiten kahvikupeista." -Wikipedia
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Minullakin sama juttu, eli miten kaverit saisi uskomaan että figut ovat hintansa väärti?Yrittävät minua aivopestä softaamaan, mutten ole langennut.XD
Wisva

Viesti Kirjoittaja Wisva »

Bunkka-pop kirjoitti:Hmmh,jotenki alkaa tuntua siltä että kaikkien hammeria harrastavien pikkuveljet jotka harrastaa hammeria kerää tomb kingejä? Oma pikkuveljeni kerää tomb kingejä, ja sen lisäksi nytten tunnen neljä samanlaista tapausta = D
Hah! Minunkin pikkuveljeni suunnittelee Tomb Kings armeijan aloittamista. Taidat olla jotenkin oikeassa...
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Wisva kirjoitti:
Hah! Minunkin pikkuveljeni suunnittelee Tomb Kings armeijan aloittamista. Taidat olla jotenkin oikeassa...
Outoa,minun pikkuveljeni kerää tau:ta.Mistähän johtuu...?
Bunkka-pop

space marien kirjoitti:Outoa,minun pikkuveljeni kerää tau:ta.Mistähän johtuu...?
Varmaan jokin geenivirhe tms. = D
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

grundo kirjoitti:Anteeksi, taisin muotoilla kysymyksen hieman väärin. Kyseessä ei ole se, etteikö rahaa riittäisi, vaan se, kuinka hyvää vastinetta hän rahoillee uskoo saavansa. Pitäisi siis saada hänet vakuuttuneeksi(toisin sanoen aivopestä)siitä, että figut ovat hintansa väärtejä.
No se miten hyvää vastinetta ne figut on rahoja vastaan on ihan yksilökohtaista, mutta figut käytännössä on todella kustannustehokkaita sillä ostetut figut ei tuota lisähankintoja maalauksen jälkeen oikeastaan ollenkaan. Voisit myös esim. esitellä hintoja kavereillesi ja näyttää kuinka paljon menee toimivan 2000 pojon listaan tekemiseen, jolla voi sitten pelailla vaikka maailman tappiin asti ilman lisähankintoja (Paitsi tietty uudet säännöt ja armeijakirjat.) Toinen tapa on antaa kaverien pelata niitä demopelejä tarpeeksi että innostus nousee.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Crapman

Viesti Kirjoittaja Crapman »

Itse olen saanut kaverini innostumaan keräilystä vain vilauttamalla figuja ja kertomalla pelistä. Asiaa edest auttoi myös Dow. Ainiin tämähän olikin FaBa-territorioota.

Itse uskoisin saavani uusia kavereita innostumaan tästä harrastuksesta mikäli iskisi hyvä tilaisuus esitellä peliä ja figuja.
Only if Bible were steampunk.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

space marien kirjoitti:
Wisva kirjoitti:
Hän on samanlainen kuin sinä. Te kummatkin vältätte suurta taktikointia .__. .
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Nummi

space marien kirjoitti:
Wisva kirjoitti:
ap ap. ei taida olla mikaan geenivirhe nimittain minun pikkuveli keraa tombkingeja JA tau:ta !! ja on muuten todiste siihen etta tomb kingit ovat kickass:eja koska kaveriani joka pelaa dwarfeja olen vetanyt monta matsia, JA voittanut kaikki, noh sitten pikkuveli innostuu lukemaan rulebookkia ja POF! peli-into laukaistu!JA HAN ON VOITTANUT JOKA PELIN! (about 6) ja sitten tama saattaa olla myos geeniasioita mutta kuvista nayttaisi etta kaikki joilla on TK:ta harrastavapikkuveli harrastavat Lizardmeneja.
Bunkka-pop

Yksi mutta: minä kerään empireä vaikka pikkuveli tomppa kingejä = (

... mutta mutta. Jos yks kaveri ei olis jo keränny liskoja sillon ku alottelin fabaa, niin lizardmanit ois ollu täkyllä ykkös valinta. On tuossa sun teoriassa sittenkin täälläkin päin jotain perää = P
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Kerääköhän kaikki lapsena syrjityt sisarettomat nörtit O & G:tä..?
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
abcdefg

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

Miusta tuntuu että ne kenellä on liikaa sisaruksia pelaa O&G:tä koska silloin tulee tunne että sisarukset on pelissä mukana kun liikuttelee tuhatpäisiä goblin laumoja.

Mie tein testin ja miun 6 vuotias pikkuveli valitsi kaikista FB armeijoista TK:n, siis jos alkaisi ostelemaan. 'Nidit ois ollu 40K:ssa... Ite kyllä oon keränny lizardmaneja joten tässä on kyllä jotain syvällisempää kyseessä. On se outoa koska itteänikin kiinnosti alkuun TK ja VC, mutta aloitin VC:n ekaksi armeijaksi... Ehkä TK tulee joskus ; )
2
Guardian of Chaos

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

aatami kirjoitti:Kerääköhän kaikki lapsena syrjityt sisarettomat nörtit O & G:tä..?
Valitettavasti Mortal kaaokset olivat/ovat aina lähellä sydäntä enkä vaihtaisi niitä mihinkään.
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

haha guardi pelaa wocia vain siksi että niillä on juusto ritarit;D
Guardian of Chaos

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

jupu_mies kirjoitti:haha guardi pelaa wocia vain siksi että niillä on juusto ritarit;D
En itseasiassa, vaan aloitin kaaoksen jo 6 vuotta sitten, koska koin sen itselleni parhaiten sopivaksi armeijaksi.
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.
Nummi

ehka TK teoria johtuu siita etta pikkuveljien mielesta usein luurangot ovat "siisteja" ja tosi pelottavia jotenka niillahan voittaa isoveljen mahtiarmeijan helposti. Tuli tassa mieleen taannnoinen akkari jossa aku-seta innostuu luurangoista antaakseen "taistelumaa" pelissa pojille turpaan :D
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”