Jämähtänyt GWn maali+ vesi= mitä ihmettä?
Jämähtänyt GWn maali+ vesi= mitä ihmettä?
Ostin tuossa kuukausi sitten käytettyinä figuja Myyntipalstalta ja siinä sivussa tuli muutama vähän vanhempi maali. Lueskelin täältä ja sain itse myyjältäkin neuvoa että niihin auttaa kun pistää pienen lorauksen vettä ja sekoittaa. Noh päivän siinä odottelin kunnes syystä tai toisesta tarkistin että millaista jälkeä siitä tuli. Maalin pinnalle oli ilmestynyt kerros maitomaista ainetta ja itse maali oli kasautunut taas inhaksi töhnäksi purkin pohjalle. Mistä tämä johtuu ja miten sen voi estää tulevaisuudessa? Kiitos jo näin etukäteen.
It's all fun and games until somebody loses an eye
Re: Jämähtänyt GWn maali+ vesi= mitä ihmettä?
sekoita lisää ja ravista purkkia. Pidä korkki hyvin kiinni ravistamisen aikana. Jotkut maalit alkaa tuollatavalla kasautumaan hyvin pienessäkin ajassa.
Miau.
pieni metallipala (tägi, mutteri, örkinpää) purkkiin, niin sekoituskin tehostuu
kannattaa kuitenkin huomioida, että kaikki maalit eivät ole tuollakaan pelastettavissa
kannattaa kuitenkin huomioida, että kaikki maalit eivät ole tuollakaan pelastettavissa
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Kokeilin tuota mutta ihan parissa tunnissa se "maito" nousi taas pinnalle. En sitten tiedä onko edelliseltä käyttäjältä vahingossa tipahtanut purkkeihin jotain ylimääräistä sitä en voi tietää.
Kokeilen tuota mutterisysteemiä vielä toivottavasti saa pelastettua edes suurimman osan maaleista.Ei oikein lompakko hirveesti antais periksi jos joutuis ostamaan kasan uusia maaleja :)
Kokeilen tuota mutterisysteemiä vielä toivottavasti saa pelastettua edes suurimman osan maaleista.Ei oikein lompakko hirveesti antais periksi jos joutuis ostamaan kasan uusia maaleja :)
Riippuu tietysti mihin haluaa panostaa. Suppealla perussetilläkin pärjää yllättävän pitkälle. Löytyy multakin erilaista purkkia eri aikakausilta eri valmistajilta ns. "enemmän kuin terve järki sallii", mutta loppujen lopuksi armeija kannattaa maalata melko suppealla väriskaalalla. (8-10 purkkia riittää pitkälle)
En nyt toki tiedä varmasti, kun en maalipurkkiasi näe, mutta kyllä ne ihan lyhyissäkin ajoissa alkaa joskus kerrostumaan. Onko maali sekoituksen jälkeen käytettävää? Jos on ihan toimivaa niin luultavasti tuossa ei ole mitään epänormaalia. Jotkut maalit vain tekevät noin. Jos taas maalin käyttö ei sekoituksen jälkeenkään ole mahdollista, on varmaan aika ostaa uusi purkki. Koita vaikka jollain tikulla sekoittaa pohjaa myöten ja sitten ravistat kunnolla.
Miau.
Sain taas pari toimiviksi mutta silti muutamiin tulee sitä pirun maitoa. Edistystä silti. Maalit ovat sekoituksen jälkeen sen muutaman tunnin ihan toimivia mutta sitten nousee neste pinnalle.
Keräsin "maidon" pois purkista. Kattelee huomenna että onko jämähtänyt vai onko toimintakuntosta. Tällä hetkellä näyttää juuri sopivan letkeältä. Aika näyttää.
Itsellä muutama vanhemman sarjan gw:n maalit tekee juuri tuota, kerrostuu jo muutamassa tunnissa. Ravistus on aina auttanut tähän mennessä.
- ThiefGarrett
sain kerran kaveriltani vanhan kierrekorkkimallisen aloitusmaali poksin, p***ele sai vääntää lukkotongeilla auki. Onneksi ei GW tee enään kierrekorkkeja...
Yksi postaus on milli lisää kikkeliin.
Kierrekorkkiset olivat aikanaan harvinaisen huono veto GW:ltä. Olivat surullisenkuuluisia sekä jumittamisesta että kuivahtamisesta. Sitä edellinen maalisukupolvi sen sijaan oli loistava.
Tuossa ohje, jolla olen saanut jokaisen kierrekorkkipurkkini helposti ja nopeasti auki ilman vahinkoja ja mielipahaa.
Jostain syystä jopa pidän noista vanhoista kierrekorkeista, vaikka ne kuivuvat kiinni jokaisen maalauskerran välissä.Vesihiisi kirjoitti:Kierrekorkkipurkit aukeavat helposti, kun laittaa puukon teräpuolen korkin ja purkin väliin ja kääntää terää ylöspäin. Kuuluu pintä natinaa ja, kun on joka puolelta tehnyt niin korkki aukeaa helposti. Ei tarvitse voimaa eikä mitään, eikä siitä tarvitse sen hankalampaa tai vaarallisempaa tehdä. Jokaiseen kiinnikuivuneeseen purkkiin on tähän mennessä toiminut.
Miau.
- ThiefGarrett
Kirves sopisi mieluummin minun käteeni tuossa asiassaVesihiisi kirjoitti:Tuossa ohje, jolla olen saanut jokaisen kierrekorkkipurkkini helposti ja nopeasti auki ilman vahinkoja ja mielipahaa.Jostain syystä jopa pidän noista vanhoista kierrekorkeista, vaikka ne kuivuvat kiinni jokaisen maalauskerran välissä.Vesihiisi kirjoitti:Kierrekorkkipurkit aukeavat helposti, kun laittaa puukon teräpuolen korkin ja purkin väliin ja kääntää terää ylöspäin. Kuuluu pintä natinaa ja, kun on joka puolelta tehnyt niin korkki aukeaa helposti. Ei tarvitse voimaa eikä mitään, eikä siitä tarvitse sen hankalampaa tai vaarallisempaa tehdä. Jokaiseen kiinnikuivuneeseen purkkiin on tähän mennessä toiminut.
Toimisi yhtälaikka. Toki, jos ei kierosta ja pahankurisesta purkistaan pidä, voi kirves olla jopa puukkoa parempi ja maalin sisällön voi avaamisen jälkeen siirtää kiltimpään purkkiin.
Miau.
- ThiefGarrett
Hiljattain tilaamani Vallejo maalipullot ovat todella kilttejä, suosittelen lämpimästi siirtymään Vallejoon.Vesihiisi kirjoitti:Toimisi yhtälaikka. Toki, jos ei kierosta ja pahankurisesta purkistaan pidä, voi kirves olla jopa puukkoa parempi ja maalin sisällön voi avaamisen jälkeen siirtää kiltimpään purkkiin.
Vallejoa on kyllä käytössä. Foundation maalit ovat viimeaikoina vaan tehneet pienen vallankaappauksen. Joku puoli-ilkeiden purkkien salaliitto varmaan. Imperial Guardini maalaan lähes yksinomaan foundationeilla juuri sopivien sävyjen ja helppouden vuoksi (tai ainakin ne kaksi puolivalmista ukkoa). Täytynee kyllä jossain vaiheessa tilata kilttejä tyhjiä Vallejopurkkeja niin helpottuu maalien sekoittelut.
Viimeaikoina tullut paljon kirjoitusvirheitä, joten voi olla, etten ole kaikkia huomannut :(
Viimeaikoina tullut paljon kirjoitusvirheitä, joten voi olla, etten ole kaikkia huomannut :(
Miau.
- ThiefGarrett
Kerroin taistelutarvikkeen kaverille täälä sotavasarassa että hankkii paljon vallejo pulloja tyhjiäVesihiisi kirjoitti:Vallejoa on kyllä käytössä. Foundation maalit ovat viimeaikoina vaan tehneet pienen vallankaappauksen. Joku puoli-ilkeiden purkkien salaliitto varmaan. Imperial Guardini maalaan lähes yksinomaan foundationeilla juuri sopivien sävyjen ja helppouden vuoksi (tai ainakin ne kaksi puolivalmista ukkoa). Täytynee kyllä jossain vaiheessa tilata kilttejä tyhjiä Vallejopurkkeja niin helpottuu maalien sekoittelut.