"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Eldareita 1500 PIENI PÄIVITYS 24.11

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
minä

Eldareita 1500 PIENI PÄIVITYS 24.11

Viesti Kirjoittaja minä »

UUSI LISTA ALEMPANA

Dodiih, tuli vihdoinkin eldareiden codexi ostettua ja piti heti ruveta listaa väsäämään. Ilmoittakaa ihmeessä jos virheitä löydätte. Vastassa IG:tä ja Necroneja.

HQ

Farseer 130
-Spirit stones
-Doom
-Fortune
Bodyguard 140
-4 Warlock
-4X Destruction

Elite

6 Harlequins 132
-kaikilla harlequin kiss

6 Harlequins 132
-kaikilla harlequin kiss

Troops

6 Rangers 144
-kaikki pathfindereitä

6 Rangers 144
-kaikki pathfindereitä

6 Rangers 144
-kaikki pathfindereitä

Heavy support

Falcon 175
-Holo fields
-Vectored engines
-shuriken cannon

Falcon 175
-Holo fields
-Vectored engines
-shuriken cannon

5 Dark reapers 175

1491 pistettä.
Ukkoja:40+2 tankkia
Viimeksi muokannut minä, Ma 24.11.2008 18:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
Merimetsä

Re: Eldareita 1500

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

minä kirjoitti:Bodyguard 140
-4 Warlock
-4X Destruction
Nämä eivät ole retinue... Lisäksi laittaisin heille ainakin yhdelle enhance:n. Missä nämä meinaavat mennä? Kävellä? Onnistuu kyllä, mutta teho on ehkä hieman hiekassa. Laittaisin ne kulkmaan mopoilla, tms.

Ylipäätään. Tehokas lista. Tehokas ja ikävä lista pelata vastaan. Sittenkun vielä maalaat nämä, niin siitä vain. Fair-list-pisteitä en paljon odottelisi.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Easterling

Viesti Kirjoittaja Easterling »

Merimetsä kirjoitti: Fair-list-pisteitä en paljon odottelisi.
Aiva.

Toi Hq on kasa skeidaa. Saavat tuskin mitään aikaan ilman mopoja. Tulevat vaan ammutuksi. Mieluummin kaikki noidat 'ttuun ja Aspekteja tilalle. Harlekiinit. Joo ihan ok, mutta se Shadowseeri on aika must, kun eivät voi liikkua ryhmästä ryhmään, ja eivät valttämättä pääse aina piiloon. Ja kun eivät pääse, kuolevat varmasti tulitukseen.
Noi Rangerit toimii, mutta niillä ei oo niin helppoa hakea sitä objektiivia vastustajan deplolta. Vaihtaisin sen kolmannen ryhmän 2x3 jetbikeen.
Falconit njhää.. eiköhän ne asiansa hoida Harlekiinien takseina.
Dark reaperit on yleisesti ottaen kuraa, kuolevat helposti, eivätkä suotta tapa liikaa massaa. Marsuja tms. vastaan juu kyllä.
AT-tuli listassa aika vähissä.

Itse en nää, että toi olis jotain SUPAChE3se!UnFa1rplayTä. Semmosta nykyään mistään kauheen helposti saa.
Ihan hyvä ja kivan-näköinen lista. Simppelisti, vaihtaisin warlockit kahteen Shadowseeriin, niin lista on aikas kohdillaan.
togottaja

Viesti Kirjoittaja togottaja »

Ei ne warlockit ole mitään kuraa. Ne hoitaa hommat usein melkein yhtä hyvin harlekiinit ja kestääkin vähän enemmän, joskaan eivät saa shadow seeriä. Ainakin yhdelle noidalle kannattaa ottaa embolden, auttaa jonkin verran kestämään.. Eikä se boosti-skillikään olis huono, koska WS ja I5 on paljon parempi kuin 4. Mutta ehdottomasti niille harlekiineille shadow seerit tai muuten tulee noutaja, varsinkin jos yksi ryhmä joutuu kävelemään(toi HQ kannattaa mielummin sijoittaa sinne falconiin). Sitten, kuten sanottu, TROOP kaipais jotain liikkuvampaa eli sen 2+3 pyörää sais yhen paattisryhmän tilalle. Noista dark reapereista täytyy sanoa etten ole koskaan jaksanut kokeilla kun ovat aika kalliita vaikka nyt ampuvatkin sen pari kovaa laakia.. :)
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Ig voi olla yllättävän paha vastus tuolle listalle. Yksikään ryhmistäsi ei oikein pärjää massaa vastaan.

Rangerit pinnaavat, mutta niiden laukausten määrä ei riitä tuhoamaan. Ovat kyllä ikäviä, mutta niiden panos ei yleensä ole ratkaisevaa tasoa.
Harlekiinit tuhoavat yhden ryhmän, jos pääsevät kiinni. Tämän jälkeen ig ampuu niin sanotusti ulosteen ulos näistä.
Dark reapperit ovat parhaimmillaan 3+ savea vastaan esim. necronit, mutta halpoja mosureita ammuttaessa näiden tuhovoima menee hukkaan. Pisteet voisi siis käyttää paremminkin.
Falconit nappaavat objektiiveja vastustajalta pois, eivätkä kuole kuin äärimmäisellä tuurilla, mutta falconkaan ei ole kovinkaan tuhovoimainen.
Farseer ja hännystelijät tarvitsevat kulkupelin, jotta niitä kannattaa käyttää lähistelijöinä. Juosten kuolevat armotta tulitukseen, vaikka kestäviä ovatkin.

Oma kaartini on havainnut hankalimmiksi eldar ryhmiksi:

Falcon juuri tuon objektiivien viemisen ja kestävyyden takia.
Warp spiderit nopeutensa ja tehokkaan ampumisen, sekä kohtalaisen kestokyvyn takia.
Guardianit liikkuvuutensa ja tehokkaan lyhyen kantaman tulensa vuoksi. Tarvittaessa mukaan voi napata pst-aseen jolloin tankkejakin voi tuhota.
Autarch bikellä ja fusiongunilla.
Fire prism tuhoaa massaa ja tankkeja tehokkaasti.

Paperilla hyvältä näyttävät myös diret ja skorpionit, mutta näitä en ole kaartillani vielä kohdannut.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
togottaja

Jep igtä tuhoaa parhaiten dire avangerit ja warp spiderit ym. mistä lähtee paljon kutia. :) Harlekiinit häviää aina massalle lähiksessä. :)
Easterling

Hmm.. Ig kykkii useimmiten coverissa camot päällä, joten Warlockit mopoilla ja liekkareilla olis nannaa.
Fortunea vielä messiin, niin vastustaja puhkeaa kyyneliin alta aikayksikön.
minä

Pieni muutos, 1 pathfinder ryhmä heitetty pellolle, farseeriltä runes of warding pois ja tilalle on tullut 2X3 jetbikeä.

Kiitoksia kaikille palautteista, niistä on ollut apua. Listaa on tullut nyt muutettua (toivottavasti parempaan suuntaan). Lista koki aikamoisen muodon muutoksen ja tässä tulos:

HQ 130
Farseer 130
-Spirit stones
-Fortune
-Doom

Elites 296
6 Striking scorpions 148
-Exarch with scorpion´s claw
-Shadowstrike
-Stalker

6 Striking scorpions 148
-Exarch with scorpion´s claw
-Shadowstrike
-Stalker

Troops 372
5 Rangers 120
-Kaikki pathfindereitä

5 Rangers 120
-Kaikki pathfindereitä

2X3 guardian jetbikes 132

Fast attack 338
6 Warp spiders 169
-Exarch with additional death spinner and poweblades
-Surprise assault

6 Warp spiders 169
-Exarch with additional death spinner and poweblades
-Surprise assault

Heavy support 360
Fireprism 180
-Holo-fields
-Vectored engines
-Spirit stones

Fireprism 180
-Holo-fields
-Vectored engines
-Spirit stones

1496 pistettä.
ukkoja: 41+2 tankkia
Viimeksi muokannut minä, Ma 24.11.2008 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
minä

Re: Eldareita 1500 PÄIVITETTY 19.11

Olenko luonut supermegaultra listan kun kukaan ei sano mitään? Vai olenko mokannut jotenkin? Maailmassa monta on ihmeelistä asiaa...
togottaja

Paha puute liikkuvista troopeista.
minä

juu, oon miettiny jos ottaisi 2X3 jetbikeä yhen pathfinder ryhmän tilalle, olisiko se parempi?
Rosmariini

Viesti Kirjoittaja Rosmariini »

minä kirjoitti:juu, oon miettiny jos ottaisi 2X3 jetbikeä yhen pathfinder ryhmän tilalle, olisiko se parempi?
Olisi ehdottomasti. Avengeritkin olisi kivoja, mutta ei taida mahtua
minä

Pathfinder ryhmä poissa, jetbikejä tilalla, näyttääkö paremmalta?
Rosmariini kirjoitti: Avengeritkin olisi kivoja, mutta ei taida mahtua
Olisihan ne kai ihan kivoja joo, mutta pisteisiin ei vaan oikein sovi.
Easterling

Vaihtaisin noi supa-assaultit vielä Farseerille jetbikeen, niin lista on aikas kohdillaan.
Ellei 'seeri sitten seiso rangereita ja prismoja tukemassa.
minä

Re: Eldareita 1500 PIENI PÄIVITYS 24.11

kyllä sen farseerin pitäisi olla siellä rangereita ja prismoja jeesaamassa.
Jurwi

Re: Eldareita 1500 PIENI PÄIVITYS 24.11

Viesti Kirjoittaja Jurwi »

Tuota tuota. Mitä nyt ekana sattu silmään nii noilta Warp Spidereiltä kyllä kannattaa jättää tuo Surprise Assault pois, kun nykyään saavat kaikki hyppyreppujoukot deep strikettää. Lisäks Fireprismien Vectored Engines on melko turha ostos, sillä näillä tuskin flat-outataan kovin paljoa ja nykyäänhän ei 12" tai alle liikkuneet skimmerit tuhoudu immotessaan. Muuten loistavia yksiköitä molemmat ja toimivat lähes kaikkia armeijoita vastaan hyvin. Lisäksi hyvä valinta ottaa molempia yksiköitä tuplamäärä nii tulee tehtävä varmasti hoidettua.

Mitä nyt trooppeihin tulee niin siellä on tosiaan liian vähän liikkuvia joukkoja. Moporyhmät on tietty varsin mobiileja mutta, jos mopoja on vain kolme per ryhmä, tuhoutuvat ne alta aikayksikön. Toki niillä voi piilotella koko pelin ajan jossain nurkassa ja viimesellä vuorolla pörhältää objektiiville, mutta onko se sitten enää mielekästä pelaamista.
Pathfinderit on kestäviä ja varsin mukavia isompia monsuja vastaan, mutta tavallista jalkaväkeä niillä ei kyllä tiputa tarpeeksi. IMHO varsin turhia esim. marineita, ig:tä, necroneita, örkkejä ja eldareita vastaan, varsinkin kun nykyään lähes kaikkialta saa 4+ coverin. Lisäksi Pathfinderit häviävät lähiksen melkein mille tahansa yksikölle ja ryhmien pienen koon takia kuolevat kuitenkin ennen pitkään ampumiseen. Nykyään ainakin marineilta löytyy melko paljon coverit ignoraavia ammuksia ja monissa armeijoissa on nopeaan liikkuvia flamereita, joista Pathfinderien 2+ coveri ei tykkää.
Ite oon huomannu Guardianit hyviksi yksiköiksi niiden suhteellisen halvan hinnan ja monikäyttöisyyden takia. Pitävät hyvin oman päädyn objektiivit ja voivat hakea niitä myös vähän kauempaakin, luovat varsin ikävän uhan catapulteillaan sekä tuovat näppärää tulitukea liikkuvilla platformeillaan. Meni varmaan kaikki uskottavuus ku guardianeita alan puolusteleen :D

Striking Scorpionit on tyylikäs yksikkö kyllä ja pitää antaa respectiä, jos niitä ottaa armeijaan mukaan. Ongelmana näissä on kuitenki niiden auttamaton hitaus. Taitava pelaaja kykenee välttämään näiden out-flankin pitämällä joukkonsa tarpeeksi kaukana reunoista. Lisäksi yksikkö on varsin heikko ampumista vastaan, vaikka 3+ save onkin ja tuhoutuu melko varmasti out-flankin jälkeen mikäli ei pääse assaulttiin. Tavallisesta infiltroinnista ei oo kokemusta, ehkä toimii, ehkä ei :D

Farseerille antaisin Guiden vielä lisäksi, sillä se on halpa ja aina ei oo tarvetta Fortunoida Pathfindereitä ja Doomin kantamakin saattaa joskus loppua. Muuten kyllä varmasti tehokas valinta, mutta ongelmana tässä on sen sijoittaminen oikeaan paikkaan kentällä. Yksinään liikkuessa saattaa kräkkiohjus kolahtaa päähän ja sillon ei se 4+ save re-rollillakaan välttämättä pelasta. Toisaalta jos laittaa Pathfinderien kanssa samaan yksikköön niin sielläpä sitä kykitään samassa pusikossa koko peli. Mutta elämähän on valintoja :)
Dare to be stupid.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”