Päivää taloon.
Löysin kuvan WARin Tzeentch chosenista, eikä sen jälkeen ollut enää epäilystäkään alkaa faba-Kaaosta väsäämään. Tämän väriteema on niin silmääniskevä, että ei haittaisi ollenkaan jos näitä pojuja saisi pari riviä sotaan saakka.
Kuva: http://www.dignews.com/admin/screenshoo ... art_81.jpg
Ongelma on väri itse. En ole mitenkään saanut juuri tuollaista harmaansinistä sävyä aikaan. Kokeilin drybrush adeptus battlegrey -> asurmen blue wash -> drybrush codex grey ja fortress grey. Tosin tulos saattaa näyttää erilaiselta kaaossoturin yllä mutta turhaan Eldarin ruumiiseen se ei kumminkaan toiminut. Drybrush boltgun metal -> asurmen blue ei myöskään ollut kovin mieleinen.
Kaikki ideat ovat tervetulleita. Olen yksinkertaisen maalaustekniikan ystävä (käytän paljon washeja/inkkejä ja kuivaharjaustekniikkaa) joten en ala sekoittelemaan värejä keskenään. Jos kyseisen siniharmaan maalaamiseen löytyy joku opas niin tänne vaan linkkiä. Kenties sattuu omasta kokoelmasta löytymään? :D
/Toz
Kuinka tämän värin saa aikaan? (Tzeentchin valittu)
Kuinka tämän värin saa aikaan? (Tzeentchin valittu)
I am the one who sails the stars. I am the Arch-Smurf.
- P. Ruuhijärvi
Re: Kuinka tämän värin saa aikaan? (Tzeentchin valittu)
Näyttää olevan sinertävä vaaleanharmaa. Itse lähtisin Codex Grey/Bleached Bone/Hawk Turquoise- yhdistelmällä kokeilemaan. Seoskokoja en edes viitsi pistää, sillä ne olisivat kuitenkin väärät.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
Sekoittaminen ja sävyn ylläpito on vaikeata - suosittelen sekoittamaan isomman määrän kerralla koko figua varten ja pitämään yllä maalin kosteutta esim. märkäpaletin avulla. Yksi vaihtoehto olisi myös tehdä harmaa, jonka varjostat mustalla ja korostat valkoisella. Sen jälkeen ryhdyt sävyttämään sitä turkoosiksi hiljalleen ja teet sitten uudet valkoiset korostukset.
Hidas tapa tosin tämä on ja vaatii layeroinnin ("kerrostamisen") melko hyvän hallitsemisen.
Hidas tapa tosin tämä on ja vaatii layeroinnin ("kerrostamisen") melko hyvän hallitsemisen.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- ThiefGarrett
Kannattaa hankkia mixing potteja tai sentapaisia sekoituspulloja jos maalaa paljon tietynvärisiä figuja. Voit sekoittaa vaikka valmiiksi imperial guardin armorin hailatit ja edget niin ei tarvitse erikseen sekoitella sitten maalauksen tohinassa ja sävyt ei vaihtele. Voit vaikka antaa nimet niille mixatuille väreille tarratulostimella. Vaikka Kusen keltainen voisi olla todella ohennettu keltanen ja oranssi washiSilveri kirjoitti:Sekoittaminen ja sävyn ylläpito on vaikeata - suosittelen sekoittamaan isomman määrän kerralla koko figua varten ja pitämään yllä maalin kosteutta esim. märkäpaletin avulla. Yksi vaihtoehto olisi myös tehdä harmaa, jonka varjostat mustalla ja korostat valkoisella. Sen jälkeen ryhdyt sävyttämään sitä turkoosiksi hiljalleen ja teet sitten uudet valkoiset korostukset.
Yksi postaus on milli lisää kikkeliin.