Mitkä maalit olisi halpoja maaston maalaamiseen?
- Khorne Marien
Mitkä maalit olisi halpoja maaston maalaamiseen?
Olisin maastoja tekemässä foamista ja tarvitsisi maaleja.Mitä siis kannattaisi käyttää, kun nuo GW: n maalit tuuppaavat vähän liian kalleiksi?Tästä on varmaan vaikka kuinka monta aihettan mutta haulla löytyi vain yksi, ja siitä en oikein selvää saanut.
Re: Mitkä maalit olisi halpoja maaston maalaamiseen?
millasta maastoa? jostain askartelukaupasta muistaakseni saa litran pulloja jotain maalia aika havlalla, ja jos siihen päälle laitat drybrushia, niin siihen voit käyttää myös GW:n maaleja, drybrushaus kun ei hirveästi maalia kuluta..
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
Itse olen hankkinut rautakaupasta pääväreiksi sisäkäyttöön tarkoitettuja lateksimaaleja joilla sitten saa maalattua maastoihin perusvärit. Esimerkiksi Prisman maaliosastolta saa sävyä kuin sävyä n. 18€/litra jolla pääsee jo aika pitkälle - muutamalla tuollaisella sotkee lähes kaikki tarvittavat sävyt. Kannattaa kuitenkin etukäteen hieman miettiä minkäteemaisen pelipöydän haluaa, ettei turhaan hanki sävyä jota ei tarvitse.space marien kirjoitti:Olisin maastoja tekemässä foamista ja tarvitsisi maaleja.Mitä siis kannattaisi käyttää, kun nuo GW: n maalit tuuppaavat vähän liian kalleiksi?Tästä on varmaan vaikka kuinka monta aihettan mutta haulla löytyi vain yksi, ja siitä en oikein selvää saanut.
Lisäksi olen hankkinut muutamia eri sävyjä askartelutarvikkeena akryylimaaleja - taitavat maksaa jotain 3-5 euroa tuubi Prisman askarteluosastolla. Myös Mastonin Spray maaleilla voi helposti hoitaa pohjamaalauksen - hinta on noin 3,5€ per purkki.
Careful what you wish - You just might get it...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Spray sulattaa foamia. Suihkuta joko tosi etäältä tai pinnoita ensin liimalla/lateksimaalilla. Lateksimaalin ongelmana voi lisäksi olla paksuus, mutta pohjavärinä tuskin mikään ongelma ja korostukset voi tehdä noilla taiteilija-akryyleillä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mites tuo?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Miksei ne tiimarin maalit riitä mitä minä käytän (Jovi Decor)? Mitä vikaa niissä on?
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
- Khorne Marien
No kun niillä maalaa,niin maalattavan esineen oikea väri jää paistamaan hieman alta.
Eipä jää, jos osaat maalata...space marien kirjoitti:No kun niillä maalaa,niin maalattavan esineen oikea väri jää paistamaan hieman alta.
Onko joku todennut että ne eivät kelpaa? Vaihtoehtoja on monia, kukin valitkoon itselleen sopivan.aatami kirjoitti:Miksei ne tiimarin maalit riitä mitä minä käytän (Jovi Decor)? Mitä vikaa niissä on?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Noh, space marienhan juuri tuossa "totesi" (Maalaustaidottomuuttaan) että ne eivät kelpaa...jullevi kirjoitti:Onko joku todennut että ne eivät kelpaa?aatami kirjoitti:Miksei ne tiimarin maalit riitä mitä minä käytän (Jovi Decor)? Mitä vikaa niissä on?
@Space marien: Näin korjataan ongelmasi:
1. Pohjamaalaa maasto, ja pohjamaalaa oikealla värillä.
Ikäänkuin/Jotenkin niin kuin figuuria maalaisi.
2. Maalaa myös kerroksittain, niin tulee hienoa jälkeä.
Kyllä, tiedän että maalaat tekemättä kumpiakaan näistä jutuista, niin minäkin tein alussa...
Nämä on hyvä tehdä vaikka mitä maaleja käyttäisi.
Tottakai esineen oikea väri jää paistamaan vähän läpi jos pikimustaan pahvilaatikonpalaseen laittaa ohuelti keltaista väriä...
- Khorne Marien
Siis maalaanko sillä siinä tulevalla mustalla vai chaos blackilla?aatami kirjoitti: 1. Pohjamaalaa maasto, ja pohjamaalaa oikealla värillä.
Ihan saman sävysiä ne on, joten jos rahaa haluat säästää, niin siinä tulevalla mustalla.space marien kirjoitti:Siis maalaanko sillä siinä tulevalla mustalla vai chaos blackilla?aatami kirjoitti: 1. Pohjamaalaa maasto, ja pohjamaalaa oikealla värillä.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Henkilökohtaisesti tottunut käyttämään maastonmaalaukseen halvinta akrylaattimaalia mitä löytyy. Akrylaattimaalia koska niiden koostumus on lähes yhtenevä miniatyyrimaaleihin, ja ne on paljon paremmin ohennettavissa kuin lateksit, ja niiden kanssa toimiminen on lähes yhtenevää miniatyyrimaalaukseen. Samoilla maaleilla onnistuu kaikki samat maalaustekniiikat, kuin miniatyyrimaalauksessa.
mustaa ja valkoista on niin isoissa purkeissa, että hinta pyörii 5-6€/litra valkoisella ja 7-8€/litra mustalla.
Tämän lisäksi on RBG-värit (punainen, sininen ja vihreä), sekä erikoistilanteita varten keltainen pienessä purkissa (sitä aika harvoin löytyy mistään luonnosta sellaisenaan, jos ei kukkasia piirtele). Painopiste on punaisessa ja vihreässä. (punaista tarvitaan, jotta voidaan sekoittaa vihreästä ruskeaa).
Lisäksi löytyy keskiharmaa, ettei sitä tarvitse kokoajan olla sekoittamassa (säästyy valkoinen ja musta pelkästään sävyttämiseen).
Ja yksi valmis perusruskea hiekan väriksi, ettei sitä tarvitse aina sekoittaa.
Yksi satsi toki maksaa noin 250€, mutta sillä maalaakin sitten vuoden/puolitoista. (määrällisesti on noin 30 litraa maalia, kun samaan hintaan saa noin 1,7 litraa miniatyyrimaaleja). Pienempienkin erien ostamisella onnistuu säästämään paljon rahaa ja hermoja. Normaali akrylaattimaali sekoittuu, ohennettaessa miniatyyrimaalin viskositeetille, noin 1,3 litraan, joten maalit ovat jo valmiiksi "tiivistettä".
Vaikken mikään taituri olekaan, niin kyllä noilla paksuilla latekseillakin saa ihan jees ulkoasun, Mutta kyllä akrylaatit on parempia, ja jos jotain pikkupiiperrystä haluaa tehdä, tai haluaa jonkin juuri tietyn sävyn, tai erittäin pienen annoksen väriä, niin onhan miniatyyrimaalit keksitty.
mustaa ja valkoista on niin isoissa purkeissa, että hinta pyörii 5-6€/litra valkoisella ja 7-8€/litra mustalla.
Tämän lisäksi on RBG-värit (punainen, sininen ja vihreä), sekä erikoistilanteita varten keltainen pienessä purkissa (sitä aika harvoin löytyy mistään luonnosta sellaisenaan, jos ei kukkasia piirtele). Painopiste on punaisessa ja vihreässä. (punaista tarvitaan, jotta voidaan sekoittaa vihreästä ruskeaa).
Lisäksi löytyy keskiharmaa, ettei sitä tarvitse kokoajan olla sekoittamassa (säästyy valkoinen ja musta pelkästään sävyttämiseen).
Ja yksi valmis perusruskea hiekan väriksi, ettei sitä tarvitse aina sekoittaa.
Yksi satsi toki maksaa noin 250€, mutta sillä maalaakin sitten vuoden/puolitoista. (määrällisesti on noin 30 litraa maalia, kun samaan hintaan saa noin 1,7 litraa miniatyyrimaaleja). Pienempienkin erien ostamisella onnistuu säästämään paljon rahaa ja hermoja. Normaali akrylaattimaali sekoittuu, ohennettaessa miniatyyrimaalin viskositeetille, noin 1,3 litraan, joten maalit ovat jo valmiiksi "tiivistettä".
Vaikken mikään taituri olekaan, niin kyllä noilla paksuilla latekseillakin saa ihan jees ulkoasun, Mutta kyllä akrylaatit on parempia, ja jos jotain pikkupiiperrystä haluaa tehdä, tai haluaa jonkin juuri tietyn sävyn, tai erittäin pienen annoksen väriä, niin onhan miniatyyrimaalit keksitty.
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
http://www.silverseed.eu
Noh, kyllähän siitä 7.50€ tiimarista ostetusta paketista riittää maaleja noin sataan 20x20cm juttuun.
Ja sillä voi hyvin pieniäkin juttuja tehdä ilman erillistä vekslaamista.
Ja sillä voi hyvin pieniäkin juttuja tehdä ilman erillistä vekslaamista.