Mordenheim
Valvoja: Peliporukkavalvojat
-
Kiroava Kullervo
- Viesti:
Re: Mordenheim
Sunnuntaina 12-14 väli käy. Paikka?
Eipä tässä vaiheessa kannattane WYSIWYGin absoluuttisuudesta huolta kantaa. Jos kampanja pyörähtää pystyyn, niin panostaa sitten vähän tarkempaan kuosiin. (ei taida meikäläiseltäkään mitään puhdasoppista bandiä tähän hätään syntyä)
Olikos jommalla kummalla säännöt paperisessa muodossa (Zewe??), oma "tulostus kiintiö" on vähän kortilla ja jossain päin paperi helvettiä on jo yksi tulostettu versio (siis, seli seli, miksi en viitsi uutta tulostaa). Oman warbandini säännöt kyllä tuikkasen mukaan + listan.
Eipä tässä vaiheessa kannattane WYSIWYGin absoluuttisuudesta huolta kantaa. Jos kampanja pyörähtää pystyyn, niin panostaa sitten vähän tarkempaan kuosiin. (ei taida meikäläiseltäkään mitään puhdasoppista bandiä tähän hätään syntyä)
Olikos jommalla kummalla säännöt paperisessa muodossa (Zewe??), oma "tulostus kiintiö" on vähän kortilla ja jossain päin paperi helvettiä on jo yksi tulostettu versio (siis, seli seli, miksi en viitsi uutta tulostaa). Oman warbandini säännöt kyllä tuikkasen mukaan + listan.
Eipä oo ja veikkaanpa, että meikäläiselläkin on säännöt vähän hakusissa, mutta lueskelen sääntöjä tässä muistin virkistämiseksi tällä viikolla. Voidaan ehkä yhdessä GWltä tilata se sääntis jos käy joillekki...?
Orders unquestionable
All rank and file
Expendable
All rank and file
Expendable
multa löytyy sääntis...tai no jos saan sen lainaan kaverilta, kyselen sitä siltä vaikka tänään tai huomenna. ja linnassa tottakai pelataan...
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
-
Kiroava Kullervo
- Viesti:
Löysin yhden resuisen sääntötulosteläjän. Otan huomiseksi varuilta mukaan, jos ei parempia ole käsillä.
joo eli huomenna linnassa klo 12-14, mä saan empire in flamesin ja perus sääntiksen(sen jossa viellä pistoolit saa kombottomaan) sinne mukaan.
jees eka demopeli takana, fiilikset hyvät. tätä lisää
Kamppanja voisi kiinnostaa. Kerran ennenkin tullut pelattua ja säännöt muistan "suht" hyvin. Warbandistä tosin ei varmuutta joten kysyisinkin että antaisko joku jotain tietoa mitkä on sallittuja kamppanjassa jos/kun sellaista ruvetaan pelaan.
Jos tästä nyt kamppanjaa aletaan pitämään niin kuka sen sen suunnittelee ja pitää yllä? Itse voin ainakin ilmottautua :) Lisää pelaajia kyllä kaivattaisiin, eli kaikki kiinnostuneet kyselee multa vaan YVllä tai mesessä tai miten vaan.
Orders unquestionable
All rank and file
Expendable
All rank and file
Expendable
-
Kiroava Kullervo
- Viesti:
Edellä tiivistys omilla painotuksilla!santso kirjoitti:jees eka demopeli takana, fiilikset hyvät. tätä lisää
Rajoituksiin asti ei olla vielä päästy(?) (reilu-peli-meininki on lopulta mikä ratkaisee), toki peruslistat ovat turvallisimmat. Ja, jos zewe halajaa juonellisen vastuun, niin sitä kautta saattaa tulla rajoituksia. Pysyy tarina tai kehys kasassa eikä hommasta tule shadow warriorien yksityinen balettinäytös, jos ei sitä sitten nimenomaan haluta(omissa toiveissa olisi, että ei?!). Näin tajunnanvirtana ehdottaisinkin alustavasti, että eksoottisemmatkin warbandit voisi lähteä Mordheimin pimeille katuduille hiiviskelemään, jos pelaaja antaa uskottavan juonen porukalleen (ja sitä kautta perusteet mukaan tulolle).D0n_Matr0 kirjoitti:Warbandistä tosin ei varmuutta joten kysyisinkin että antaisko joku jotain tietoa mitkä on sallittuja kamppanjassa jos/kun sellaista ruvetaan pelaan.
Yhtenä käytännön settinä kannattanee jossain vaiheessa tehdä kampanjalle oma puhtaampi topic- johon seuraavat skenaariot sun muut voi laittaa ja jossa pelaajat voi esitellä listansa sekä päivittää sitä kampanjan edetessä. Realiaikainen julkinen lista on meinaan ihan kiva (ite kun muistan aina figut, mutta en listaa joten pitänee pyytää Linnasta tulostuspiikki... se siitä paperin säästöstä). Toki jos halutaan pitää asiat salaisena, niin se jos jokin vaatii aktiivisen vetäjän ja koordinaattorin tai pitäisikö sanoa pelinjohtajan!
Kertaus on opintojen äiti olen kuullut, joten uusintana "vaikka olisit uusi peli systeemin kanssa, etkä omistaisi figuja niin ilmoitusta roskeasti kehiin. Ei kukaan meistäkään taida joka pilkkua muistaa ja alustavasti lainaan löytyy demohenkisiä porukoita. Itseltäni löytyy ainakin merc nappeja jne."
Tästä voisikin lähteä sopimaan seuraavia settejä. Mulla sopii ainakin viikonlopulle. Mahdollisesti jo viikollekkin. Ensiviikosta tiedän tuonnempana.
njoo...viikonloput olis varmimpia, jos otettais ens viikonlopuksi(la tai su?) seuraava sessio ja katotaan keitä saatais mukaan?
Ens viikonloppu käy minulle ainakin hyvin, mieluusti su tai vaihtoehtoisesti la iltapäivä. Toki venkslaamalla onnistuu muutkin ajat. Avartakaas nyt minua kuitenkin sen verran että mitä me aijotaan sielä pelata ? demotusta vai aloitellaanko kamppanjaa jo ?
-
Kiroava Kullervo
- Viesti:
Omasta puolestani voitaisiin jo polkaista kampanja käyntiin. Siinä sivussakin pystyy sääntöjen kanssa veksaalaan, jos tarvetta ilmenee. Mikä on zewen tilanne? Ihan kampanjan ideoimisen suhteen. Miten on, onko kannatusta avoimiin warband listoihin eli tuikkasenko tulemaan huomenissa omani tarkastus syyniin, että kaikki on kohdallaan? Voisi samalla aloittaa kampanjalle oman ketjunsa ja pyhittää tämän ketjun yleisellä pajatukselle ja lävenpieksennälle.
Sen verta varmaan jokainen voinee paljastaa millä porukalla on lähdössä saastakiven perään. Helpottanee skenaarioiden ja kampanjan juonen/kehyksen kehittelyssä.
Ite siis tupsahdan kehiin jo tutuksi tulleella reikland poppoollani (pienin muutoksin).
[edit] ah joo, mulla ei ole edelleenkään viikonloppuna mitään eli mulle käy pelisetti milloin vain
Sen verta varmaan jokainen voinee paljastaa millä porukalla on lähdössä saastakiven perään. Helpottanee skenaarioiden ja kampanjan juonen/kehyksen kehittelyssä.
Ite siis tupsahdan kehiin jo tutuksi tulleella reikland poppoollani (pienin muutoksin).
[edit] ah joo, mulla ei ole edelleenkään viikonloppuna mitään eli mulle käy pelisetti milloin vain
hmm kyllä vkn lopun pelisetti kävis, mutta en tuosta kampanjasta tiedä, kun haluaisin undeadeilla alottaa ja napit olis tarkotus hankkia tolla pelireissulla...jos otettais normisetti viellä? vai sallitaanko proxy(vain tän yhen kerran)?
No tarvitsisin jonkun joka oikesti tietää, miten tuota kampopanjaa tuosta pyöritetään avuksi, kun en ole itse ikinä pitänyt kamppanjaa. Lisäilkää vaan meseen. Ite en ens viikonloppuna kyl pääse pelaileen :<
Orders unquestionable
All rank and file
Expendable
All rank and file
Expendable
Joo mieluusti aloittaisin kamppanjan jo nyt viikonloppuna. Skavenit ilmoittautuvat
No tuohan riippuu täysin millaista kamppanjaa haluamme pelata. Sen kerran kun kamppanjan pelasimme otimme vain scenarioita rulebookista ja pelailimme ilman sen kummempaa juonta. Tärkeää olisi varmaan kuitenkin että pelien määrä pysyisi aika samoissa kaikilla. Warbandien listaaminen ym. taas voikin olla aika hidasta ja ainakin jos suhteellisen pienellä porukalla pelaamme en usko että kukaan sinne alkaa mitään exp. ym. lisäilemään yön pikkutunneilla joten en näe tätä kovin tarpeellisena.zewe kirjoitti:No tarvitsisin jonkun joka oikesti tietää, miten tuota kampopanjaa tuosta pyöritetään avuksi, kun en ole itse ikinä pitänyt kamppanjaa. Lisäilkää vaan meseen. Ite en ens viikonloppuna kyl pääse pelaileen :<
hmm napit undeadeille hankittu vampyyriä lukuunottamatta(eivät toki viellä maaleissa). näyttäis siltä, että epäkuolleet tulevat hakemaan vladille lisää wyrdstonea...
ja miten on olisko peli taas sunnutaina siinä klo 12-x?...ei tulis kiire...
Itse kovin suosisin tuota lauantaita koska sunnuntaina en pääse. Mutta pistäkääs tähän että keitä olisi tulossa koska ja minne ?
-
Kiroava Kullervo
- Viesti:
Sunnuntai käy 12-x etiäpäi. Fantasialinna lienee taas paikkana. Hätä tapauksessa voin lauantainakin 11-15käpsiä keskustaan pelailemaan random skenaarion kampanjan piikkiin (löytyykö sulta D0n_Matr0 sääntöjä tulosteena/painotavarana? meikäläisen tulostenivaska kaipaisi meinaan pikaista päivitystä...).