Saako räjähtävän vehiclen sisältöä ampua
Saako räjähtävän vehiclen sisältöä ampua
Broadside ampuu tactical marine squadilta rhinon alta. Saako samalla shooting phasella ampua rhinosta ulos tulleita marsuja vieressä kököttävillä Firewarruilla?
Itse olen pelannut niin ettei saisi ampua, koska tämä mahdollistaisi inhan kikkailun ampumajärjestyksellä.
En kuitenkaan löytänyt mitään asiaa koskevaa sääntökirjasta
Voisiko joku guru kertoa tyhmälle miten asia kuuluu hoitaa?
Itse olen pelannut niin ettei saisi ampua, koska tämä mahdollistaisi inhan kikkailun ampumajärjestyksellä.
En kuitenkaan löytänyt mitään asiaa koskevaa sääntökirjasta
Voisiko joku guru kertoa tyhmälle miten asia kuuluu hoitaa?
Re: Saako räjähtävän vehiclen sisältöä ampua
Jaa miksei saisi. 40K on nimenomaan se ampumakikkailu peli.
Asiaan liittye: Jos minulla on esim. 10 hengen mariini taktinen. Taktisen sinko tuhoa vastustaja chimeran. Saako loppu ryhmä ampua sitä ulos tullutta ryhmää?
Oma tulkintani:
Saa: Kun ryhmä aloitti ampumisen, chimera ja sen sisällä ollut ryhm oli yksi unitti.
Ei saa: En voi ampua kahta eri kohdetta.
Asiaan liittye: Jos minulla on esim. 10 hengen mariini taktinen. Taktisen sinko tuhoa vastustaja chimeran. Saako loppu ryhmä ampua sitä ulos tullutta ryhmää?
Oma tulkintani:
Saa: Kun ryhmä aloitti ampumisen, chimera ja sen sisällä ollut ryhm oli yksi unitti.
Ajoneuvo ja sen sisällä oleva ryhmä eivät ole samaa unittia peliteknisesti, joten ainakaan tuolla perustelulla et saa ampua sitä uloshyppäävää ryhmää.Barnabas kirjoitti:Jaa miksei saisi. 40K on nimenomaan se ampumakikkailu peli.
Oma tulkintani:
Mutta joo, eri ryhmällä kyllä saa ampua.
Oma-aloitteisuutta.
Lisäksi koko ryhmän ammunta tapahtuu samalla hetkellä. Eli kaikki ammunta osuu vaunuun joka tuhoutuu vasta kun kaikki osumat ovat ratkenneet. Näinollen boltterinlaukaukset eivät voi osua mihinkään muuhun kohteeseen kuin singonlaukaus.Sticced kirjoitti:Ajoneuvo ja sen sisällä oleva ryhmä eivät ole samaa unittia peliteknisesti, joten ainakaan tuolla perustelulla et saa ampua sitä uloshyppäävää ryhmää.Barnabas kirjoitti:Jos minulla on esim. 10 hengen mariini taktinen. Taktisen sinko tuhoa vastustaja chimeran. Saako loppu ryhmä ampua sitä ulos tullutta ryhmää?
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
-
Sami Jumppanen
Eikä myöskään silloin kun on käytössä templaatti aseet, joita joku voisi asetella niin, että ne osuvat myös ulospyrkijöihin, mutta sääntöjen mukaan ukot kömpivät ulos vasta ammunnan jälkeen, joten tässäkään ei voi kikkailla ryhmän laukausjärjestyksellä. Mutta toinen ryhmä kyllä pystyy ampumaan niitä.Scoundrel kirjoitti:Lisäksi koko ryhmän ammunta tapahtuu samalla hetkellä. Eli kaikki ammunta osuu vaunuun joka tuhoutuu vasta kun kaikki osumat ovat ratkenneet. Näinollen boltterinlaukaukset eivät voi osua mihinkään muuhun kohteeseen kuin singonlaukaus.Sticced kirjoitti:Ajoneuvo ja sen sisällä oleva ryhmä eivät ole samaa unittia peliteknisesti, joten ainakaan tuolla perustelulla et saa ampua sitä uloshyppäävää ryhmää.Barnabas kirjoitti:Jos minulla on esim. 10 hengen mariini taktinen. Taktisen sinko tuhoa vastustaja chimeran. Saako loppu ryhmä ampua sitä ulos tullutta ryhmää?
Tämä taitaakin sitten tehdä yhden kavereiden kanssa pelaamani pelin liikkeen laittomaksi (se ei kyllä tappanut ketään...), kaverillani on mariini ryhmä, jota kaaosmariinien havoc ryhmä ampuu. Ensiksi ampuvat boltterit ja muut härpäkkeet tappaen mariiniryhmän, mutta kaverini, joka on pelannut 40kta kauemmin kuin minä tai muut kaverini, sanoo, että voi vielä ampua havoc launcherin joka saattaisi scatteroitua minun kaartilaisryhmääni. Tämä siis ei ole sallittua? No onneksi se scatteroityi kartan ulkopuolelle...
Ryhmä 144 on viimeinkin saatettu päätökseen (huonosti
) http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... &start=100
Yksi ryhmä ampuu kerrallaan ja kaikki laukauksensa yhtäaikaisesti, joten vaikka kohde kaatuisi jo yhden ryhmän bolttereihin, voi saman ryhmän havoc launcher toki vielä kohdetta ampua. Tosin armorsaveja ei heitetä eikä kaatuneita poisteta ennenkuin koko tulittavan ryhmän kaikki aseet ovat kohdetta pippuroineet. Sen jälkeen woundien allokointi ja katsotaan miten kohteelle kävi.
http://www.antirauhanturvaaja.com
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
Selvennetään tilannetta. Kaaosmariiniryhmä ampuu mariiniryhmää jonka kaikki jäsenet kuolevat ammuntaan. Eikö havoc launcher ole rhinoon tai muuhun ajoneuvoon ostettava lisäase? Jos näin on, ajoneuvo ampuu eri aikaan kaaosmariiniryhmän kanssa. Mikäli marineryhmä on kuollut kaaosmarineiden ammuntavuorolla, ei kohteena ollut marineryhmä ole enää mahdollinen kohde kun ajoneuvo aloittaa ampumisen.Rebs kirjoitti:kaverillani on mariini ryhmä, jota kaaosmariinien havoc ryhmä ampuu. Ensiksi ampuvat boltterit ja muut härpäkkeet tappaen mariiniryhmän, mutta kaverini, joka on pelannut 40kta kauemmin kuin minä tai muut kaverini, sanoo, että voi vielä ampua havoc launcherin joka saattaisi scatteroitua minun kaartilaisryhmääni.
Ja vaikka kaaosmarinet olisivat rhinon sisällä ja ampuisivat kattoluukusta, eivät ne silti ole rhinon kanssa samaa ryhmää, joten ammunta suoritettaisiin edelleen erikseen.
anteeksi, siis missile launcher, mitä minä oikeen höpötän
Ryhmä 144 on viimeinkin saatettu päätökseen (huonosti
) http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... &start=100
Nosiis joo. Missile launcher ammutaan samaan aikaan kun "boltterit sun muut härpäkkeet". Mikäli ammunta on tappanut marineita, voidaan olettaa että missile on "unohtunut" laukaista. Periaatteessa sillä olisi saanut ampua, jolloin se olisi teoriassa voinut osua muuhunkin yksikköön. Joissain tapauksissa vastustajalle voi antaa sen verran löysiä että antaa heittää "unohtuneen" aseen nopat jälkikäteenkin. Sääntöteknisesti missile on jätetty ampumatta jos boltteriosumille on alettu heittämään woundauksia. Käytännössä sillä ei kuitenkaan pitäisi olla mitään väliä missä järjestyksessä nopat viskellään, kunhan niitä on oikea määrä ja kaikki tietävät mitä mikäkin noppa tarkoittaa.