Unelmiesi miniatyyripeli?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Crowmire
Viesti:

Unelmiesi miniatyyripeli?

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

Tälläista aihetta olen ajatellut pitkään aloittavani, ja nyt sen sitten teen.
Eli, jos kuviteltaisiin, että saate kehittää miniatyyripelin oman makusi mukaan, millainen se olisi? Maailma, säännöt, mittakaava, figut jne. Ja sananen ehkä siitä, mitä pelistä/peleistä joita jo pelaat uupuu.

Itse olen kehitelly ajankuluksi ja omaksi iloksi fantasiamaailmaa, vähän harjoitellut figujenkin veistoa, ja sääntöjä ym. kyseessä on ehkä ikuisuus projekti, mutta jos tekee mieli piirrellä fantasia juttuja, veistellä tms, onpahan mihin purkaa sitä. Lisäksi se on oiva keino harjoitella ammattiani varten.

Oma unelmieni figumaailma olisi (on) postapokalyptinen fantasia, synkkä kuin mikä. Maailmassa ei ole haltioita tai kääpiöitä tms, koska ne on jo niin nähty. Toki, molempien rotujen faneille omat suosikkinsa löytyy. Teknologia taso on "stampunkahtava" eli jokunen höyrylaite löytyy(temppelien ovia, hissejä jne, lähinnä arkkitehtuurissa, ja muutama muu) ja jokunen ruutiasekkin on. Muuten visuaaliselta ilmeeltään maailma yhdistelee pohjolan kansoja ja antiikin kreikkaa. Suurin innoittajani visuaaliselta ilmeeltään on ollut Hexen 1 tietokonepeli, 90-luvulta(old-school fantasiaa)

Sitten säännötse kaipaisin peleihin vapautta luoda, vähemmän rajotteita jne. Esim. warhammereissa on muutama varustevalinta mahdollista tehdä jne, mutta iso osa valinnoista on joko "kannattaa ottaa aina vs. ei kannata ottaa ikinä", eli on lähinnä illuusio valinnan vapaudesta. Warmachinessa ja hordesissa taas ei ole valinnan vapautta, eikä vapautta luoda. hahmoilla on nimet jo valmiina, varustaa ei saa jne, mutta pelinä on huomattavasti parempi. Pienemmät pelit, kuten necromunda ja mordheim taas on todella vapaita, mutta mittakaava ei ole mitä haen.

Ideaali tapauksessa(ja näin sen omaani ajattelin) olisi niin, että tehtäisiin ensin hahmo, joka määrittäisi valinnat. Ei valittaisiin armeijaa, vaan valittaisiin osaamis alueet "kenraalille" jonka mukaan aukeaisi eri mahdollisuuksia. Teemoittaminen olisi helppoa ja taktiset vaihtoehdot runsaampia. Ja ennenkaikkea, tämä antaisi isommat vapaudet pelaajalle kertoa OMAA tarinaansa, josta päästäänkin seuraavaan kohtaan...

Kampanja painotteisuus. tai ainakin hyvät mahdollisuudet siihen. se juuri näissä GWn pikkupeleissä on viehättävintä. Kokemuksen ja rahan keruu ja pelien vaikutus toisiinsa, tarinan kerronta.
Mittakaavana näkisin parhaana 30-32 mm. joka suo yksityiskohtaisia ja mielenkiintoisia figuja. Figuja tarvittaisiin se 15-50(20-30 sellainen perus peli).

noniin, eli tarkoitus ei ollut jauhaa omasta proggiksesta, vaan kerota minkälaisen pelin haluaisin nähdä. ja nyt haluaisin kuulla mitä itse kaipaisitte peliltä.
pallo on teillä :)

Huru-ukko

Re: Unelmiesi miniatyyripeli?

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

No tätähän olen pohtinut aika paljon. Täytyy vähän rajata kenttää. Massataistelut tai muutaman ukkelin seikkailut ovat molemmat jännittäviä. Genrejäkin on vaikka kuinka paljon kiinnostavia. Ei niistä enempää. Kaikilla on puolensa.

Mutta itse mekaniikasta ja muusta sensellaisesta. 40k:n "vikoja" mielestäni on se, että roduille keksitään lennosta omia juttujaan ikäänkuin vastauksena toisten rotujen juttuihin tai jotenkin sillätavalla. Mielestäni homma pitäisi mennä universaalisääntöjen avulla. Olkoon niitä vaikka sivutolkulla, mutta kaikki mahdolliset erikoisuudet samassa paketissa. Sieltä sitten on olennoille poimittu sopivimmat ja hauskimmat ja jännittävimmät jne... Esimerkiksi jokin otus olisi vaikkapa nonkorporaali ja undead. Jokainen pelaaja voi samasta kirjasta katsoa, mitä tarkoittaa, jos otus on epäkuollut ja mitä tarkoittaa ruumiiton. "Ahaa epäkuollut on immuuni tuolle ja tuolle asialle ja ruumiiton ei välitä esteistä. Jepjep." Jos olento regeneroi, on flammable, demoni, lentää, aiheuttaa pelkoa, ynnä vaikka mitä juttuja, ne kaikki löytyy samasta paikkaa. Näitä ominaisuuksia varioimalla voitaisiin luoda käytännössä rajaton määrä eri yhdistelmiä ja hirviöitä. Onhan nytkin monsterous ja jotain muuta pientä, mutta ei läheskään siinä mitassa, kuin tarkoitan. Sama juttu aseille ja psyykkisille voimille, maaston ominaisuuksille ja kaikelle. Samassa yhteydessä voisi olla pistehinta kyseiselle ominaisuudelle. Näin voisi jokainen pelaaja luoda omia otuksiaan yhteisillä pelisäännöillä. Jos joku haluaisi luoda armeijallisen muumioastronautteja, niin onnistuu.

Toinen juttu on tuo epäintuitiivisuus säännöissä. 40k toimii logiikalla: laukaus, vammauttaminen, panssarin suoja. Oikea intuitiivinen järjestys olisi: Laukaus, panssari, vammautuminen. Järki sanoo, että luoti lähtee ensin pyssystä, kohtaa seuraavaksi panssarin ja sitten vasta uppoaa lihaan. Nyt panssarointi puuttuu peliin vasta kun liha huutaa pipiä. Molemmilla tavoilla on sama määrä nopanheittoja, mutta toinen on aivoja nyrjäyttävän nurinkurinen ja väärä :D

En jaksa nyt ihan pieniin yksityiskohtiin puuttua, mutta eiköhän tuo riitä alkuun.
Luumumehu on soturien juomaa

Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

No siis, lyhyesti sanottuna, mua ei kiinnosta tausta taikka figut. Molempia voi muuttaa mielensä mukaan ihan niin paljon kuin lystää. Säännöissä pääpainon tulee mielestäni olla mekaniikalla.

Itse haluaisin (tehdä) säännöt, joissa luovutaan IGOUGO-väkerryksestä ja olennaisessa roolissa ovat ryhmien/joukkueiden/komppanioiden/yms. komentajat ja varajohtajat. Aktivaatio toimisi battleground/confro-tyyliin, jossa vuorotellen aktivoidaan ryhmiä ja vastapuolen ryhmillä on mahdollisia reaktioita a'la Starship Troopers. Ilman komentajia ryhmien aktivointi heikkenisi ja kovemmat komentajat voisivat komentaa useampaa ryhmää samanaikaisesti. Aktivaatiopakkaa voisi halutessaan järjestää uudestaan kierroksen aikana johtajien erikoisominaisuuksien avulla tai sitten mitään kierroksia ei edes olisi vaan aktivaatiopakkaa sekoitettaisiin aina kunkin ryhmän aktivaation jälkeen.

Tässä yleisiä suuntaviivoja sille, jota itse haluaisin joskus nähdä jonkun tekevän. :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277

Crowmire
Viesti:

tuosta dayn ideasta tuli mieleen..
Itse ajattelin jotain semantapaista kuin warlordissa ja vähän samalta kuulostavaa. Eli, on vain sotilaita, joille voi antaa skillejä jne ja varustaa oman maun mukaan, ne voi jakaa haluamallaan tavalla ryhmiin. Toimintoja tehtäisiin komento korteilla, riippuen komentajien kyvyistä.
Esim. hyökkäys tilanteesssa julistettaisiin "offensive action", johon olisi useampi vaihtoehto+ ryhmän johtajan erikois skillit. molemmat pelaajat laittaisivat pöydälle käskykortin ja paljastaisivat ne samaan kun molemmat ovat asettaneet käskynsä.

Esim. toinen laittaa chargen tai jonkun hit and runin ja toinen laittaa counterchargetn tai vaikkapa shield wallin jne.
joskus mietin komentoketjuakin, mutta se saattasi mennä liian kikkailuksi(Komentajalta pitäisi päässä sana sille uniitille ja ryhmänjohtajalle asti, eli vällissä pitäs olla jotain pikkupamppuja tiietyn etäisyyden välein)

tuollaista pohdin joskus. Starship troopers systeemi ei ole tuttu tosin :/

Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Itse vierastan suuresti kortteja miniatyyripelissä, mutta ei siinä mitään, jos homma toimii. Mielestäni Epic armageddonin aktivaatiosysteemi on erittäin toimiva. Samaa voisi helposti kokeilla skirmish pelissäkin. Starship trooperissa homma oli mielestäni hieman sekava, mutta sitä olenkin pelannut vain kerran. Kun systeemiin oppii, niin alkaahan se varmaan sujua.

Sitten on tuo, että miksi ihmeessä se armeijan komentaja pitää olla aina niin kova taistelija? Eihän se kerkeä taistelultaan komentamaan. Mielummin niin päin, että komentaja on surkein soturi, mutta tärkein nappi pöydällä. Niinkuin kunkku shakissa. No onhan se perusteltua, että pomo voi olla monen taistelun veteraani, mutta sellainen olisi vain plussana komentamisen lisäksi. Jos 40k esimerkillä mennään, niin komentaja voisi esim käskyttää pakenevat yksiköt takaisin taisteluun, jos ei tee muuta. Komentajan vieminen etulinjaan tietäisi melkein automaattista häviötä. Niin sen pitää mennä. Joillakin erikoisilla otuksilla voisi olla erillälailla tuo homma.

Myös kierrosten vähyys syö taktikoinnin mahdollisuuksia peleistä. Eihän siinä muutamassa kierroksessa kerkeä mitään manoovereita miettimään. Taas palaan Epiciin. Me olemme pelanneet sitä niin, että kierroksia ei ole rajattu, mutta kun voittoehto täyttyy, niin peli päättyy. (Näin se taisi mennä siinä ihan virallisestikin. En oikein muista.) On kivaa, kun voi miettiä liikkeitään ilman, että täytyy muistaa, monesko kierros on menossa. Peli päättyy sitten kun päättyy ja käytännössä kierroksia ei aina tule kuitenkaan niin älyttömästi. Kun figupeleillä yritetään kuvata taisteluja, niin taistelussa koukkaamiset ja erilaiset hidastukset ja suluttamiset ovat niitä, millä voitetaan. Eli nappuloita liikuttamalla pelataan ja kontaktissa ratkaistaan vasta lopputulos. Nykyään tuntuu olevan niin, että se kontakti vain on peliä.
Luumumehu on soturien juomaa

Crowmire
Viesti:

Huru-ukko kirjoitti:
Sitten on tuo, että miksi ihmeessä se armeijan komentaja pitää olla aina niin kova taistelija? Eihän se kerkeä taistelultaan komentamaan. Mielummin niin päin, että komentaja on surkein soturi, mutta tärkein nappi pöydällä. Niinkuin kunkku shakissa.
no juu, tuokin on totta. Siinäkin tykkäisin antaa pelaajalle vähän vapautta, että osaako se tapella vai ei, mutta se että jos osaa, niin se on aina jostain muusta pois, ja toisaalta onko sitä komentajaa kannattavaa pitää etulinjassa..

Tuossa omassa maailmassa keskeisenä teemana on Arkkimaagien väliset kahakat, tyyliin master of magic(toinen innoittajani), ja se että onko se maagi sotaherra vai alkemisti nörtti jne, vai kenties jotain niiden väliltä on sitten pelaajan valittavissa.
Tuossa hahmon luonnissa olen paljon lainannut MOMista. magia loret aika pitkälti vaikutaa siihen mitä saa, mutta perus soltut on kaikilla samat, varuste enchamentit lähinnä muuttuu, sekä örvelöt ja eksoottisemmat herot.

juu, ja noi kierros jutut oika rassaavia. Mittaaminen on toinen mistä haluaisin eroon, joku ratkaisu joka kannustaisi vähän rennompaan pelaamiseen eikä mihinkään millinsadasosista nillittämiseen...(okei, ongelma joka on aika lailla peliseurasta riippuva)

aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Noh, jos saisin tehdä oman figupelin, maailman jne... Se olisi huomattavasti faban kaltainen.

Se plisi kuitenkin hitusen enemmän roolipelimäisempi, laajempi ja tasapainoisempi. Siinä olisi noin 100 eri rotua, ja siinä olisi kaikkia eri genrejä, eli fantasiaa, scifiä, steampunkkia, kauhua jne...

Siinä olisivat armeijat myöskin enemmän toisistaan eroavia. Eikä noin kymmenen armeijaa saisi samaa yksiköä...
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3

jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Tekisin varmaan nykyaikaisen pelin. Sellaisen missä olisi Irakilaisia ja muita sellainen voisi olla aika jännä. Siinä olisi jänniä että vaikka peliin tule 3 peliä ja sitten niille kaikille tyypeille voi valita kaikille vaatteet aseet ja kaikki siinä olisi aavikko lumi ja metsä kenttä ja pelissä pitäisi pelata jokaisella. Siinä voisi ottaa esim lumi puvun joka on hyvä talvimaastossa mutta huono muualla. Siinä jos liikkuu niin näkee vastustaja näkee kaummaksi ja jos on huono puku niin sama juttu. jne jne

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Aika lailla tässä on tullut esiin niitä elementtejä mitä itsekin haluan.

Pelimekaniikka on se tärkein; nöyhtää voi vääntää myöhemminkin. Maailmana klassinen steampunk, jos jostain pitää lähteä kehittämään.

Pelimekaniikan osalta vuorottelevan aktivaation näen olennaisena. Jos isomman figumäärän pelinä, niin rag'narok tyyppisin ennakoivin reaktioin. Allekirjoitan myös tuon geneerisen skilli/ominaisuuslistan, josta kukin armeija poimii omansa. Tarvittaessa yksittäisiä lisäsääntöjä, mutta nämä hyvin suurella varauksella. Korttipohjaista järjestelmää pidän fiksuna kaupallisille tuotteille, mutta peli voi toimia ilmankin. Mittaamisen on hyvä olla vapaata joka olosuhteessa.

Pelimekaniikka ei saisi kuitenkaan olla liian monimutkainen, eikä kovinkaan moni asia pelissä saisi jäädä yksittäisestä nopanheitosta kiinni. Hyvä peli ei saisi kestää yli 3 tuntia.

Olisi myös hyvä, mikäli pelirunko olisi muokattavissa eri pelikokojen välillä - esim. skirmishtyyppisessä versiossa on yksittäisillä hahmoilla enemmän sääntöjä ja manööverejä, kun taas 50 figua/puoli -versiossa yksittäisillä hahmoilla on vähemmän sääntöjä, mutta tällöin komentotaso olisi isommassa roolissa. Vähän siis samaa mitä Rackham yritti Ragin ja Confron kanssa.

Parhaat puolet Epicistä, Confrontationista, Rag'narokista ja Hell Doradosta lienee ajatuksiani lähinnä
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

Rod

Viesti Kirjoittaja Rod »

Itse olen kehitellyt tässä välissä sellaista mertaistelua. Mittaaminen ei olisi niin pilkuntarkkaa ja muutenkin pelaamisesta pitäisi saada nillitys ja turha vinkuminen pois. Tavallisia vuoroja ei olisi sillä vuorot toimitettaisiin yhtä aikaa. Pelissä olisi käskykortteja joita sitten laitettaisiin tiettyyn järjestykseen ja yhtäaikaa paljastettaisiin. Näin saisi taktiikkaa mukaan. Eri laivoilla olisi eri kapteenit jotka voisivat sitten kesken pelien vaikka vaihtamaan jonkun käskyn uudestaan parempaa tai muutenkin mukavempaan. Myös silveri sanoi tässä pelissä pitäisi olla enemmän pikkutarkkoja sääntöjä sellaiselle pikkukahakalle ja taas isoille valtioidenvälisille mertaisteluille vähemmän pikkutarkat, mutta silti hyvin toimivat säännöt.

Genre olisi jotain PoC:in tapaista merihirviöitä ja piraatteja, mutta myös muita eriskummallisia otuksia ja armeijoita olisi tarjolla.

Epäselvää, mutta minkäs teet.
Banzereita, spinnereitä, gyroja mä oon pökkiny kaikkia. (cyberpunk)

DaBandito

Viesti Kirjoittaja DaBandito »

Rento, suht realistinen, monipuolinen, WW2 ja samanlainen valta-asema kuin hammereilla niin riittäisi pelaajiakin.
Z4MPUR4 kirjoitti:Jos saat housut kaupan päälle niin kyllä se kuulostaa hyvältä.
??

tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Huru-ukko kirjoitti:Sitten on tuo, että miksi ihmeessä se armeijan komentaja pitää olla aina niin kova taistelija? Eihän se kerkeä taistelultaan komentamaan. Mielummin niin päin, että komentaja on surkein soturi, mutta tärkein nappi pöydällä.

Starship trooperissahan tuo oli osittain noin ainakin mobile infantrylle. Koska lähitappeluun MI:llä EI haluttu oli taistelutehossa kiinni ampumisesta. Ja ampuminen riippui puhtaasti aseesta. Luutnantti moritalla on yhtä hyvä ampumaan kuin perus solttu moritalla.

Sensijaan lutin kyky ylentää perussolttuja ryhmänjohtajiksi oli kullanarvoinen. Ei ryhmänjohtajaa, ryhmä ei tehny mitään. Chain of command oli ah niin tärkeä ja luti piti sitä yllä. Eräässä ropeconissa esmes pelasin pelin toista MI:tä vastaan jossa luutnanttini vietti suurimman osan peliä kukkulan takana ylennellen uusia ryhmänjohtajia vimmatusti vastatulituksen harventaessa osastoani urakalla.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

Crowmire
Viesti:

jaa, joutuu vissiin noi starship troopperin säännöt lukemaan ihan inspiraation vuoksi :P tuo chain of command toisi kyllä peliin aika paljon mahdollisuuksia, enpä tiennyt että se tosiaan on jossakin pelissä ollut käytössäkin.

Faba variantteja, historiallisia ja nykyaikaisia pelejä on btw aika paljon olemassa, jos selaisista on kiinostunut.

Sain tässä yksipäivä idean myös sellaiseen warband kokoiseen avaruustaistelu peliin. Eli ikään kuin joku BFG/startrek/B5 avaruus figupeliä, mutta yksifigu olisi hävittäjä kokoluokkaa. avaruuspiraatteja ja sellaista :P ehkä vähän gorkamorka tyyliin hieman kieliposkella, paljon arvaamattomia sääntöjä ja laitteita... ja tietenkin omia hävittäjiä pitäisi saada tuunata makunsa ja mauttomuutensa mukaan.. Niiiiiiin paljon ideoita, niin vähän aikaa. pitäs vaan myydä kaikki muut figut ja käydä tosissaan tekemään(jos totta puhutaan niin jossain vaiheessa oli tämä aika lähellä tapahtua...)

anthony

Viesti Kirjoittaja anthony »

Itse lähtisin rakentamaan peliä, jossa on vain pari perusjoukkoa per armeija ja noin 4-5 armeijaa. Perusjoukoilla on sitten kauhea kasa lisäoptioita, joita on pärjäämisen kannalta pakko käyttää, esim, keihäitä, jousia, kivääreitä, hyppykenkiä, lasertykkejä yms. Samoista joukoista sitten voisi myös sankarit ja komentajat päivitellä, että komentaja olisi tavallinen sotilas, jolla on tavallista enemmän optioita ja komentaja-optio. Nappeja olisi joku 40-50/puoli ja kolmea n. viiden napin ryhmää tai yhtä isompaa sotavehjettä liikutettaisiin vuorollaan. Peli sijoittuisi aavikolle tai lumikentälle ja jokaisella armeijalla olisi komentoalus (höyryaavikkolaiva), jossa komentaja majailee.

Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Itse kaipaisin jotain ideaalitilaa sääntöjen yksinkertaisuuden ja tarkkuuden välimaastosta. Mielellään vielä niin, että peli voisi skaalautua pienestä skirmish ottelusta suureen joukkotaisteluun faban tapaan. Perussääntöjen tulisi olla helposti iskostuvia ja noudattaa sisäistä logiikkaa, jota soveltamalla luodaan mahdollisimman laaja toiminnan vapaus.

En näe, että tähän olisi mitään yksittäistä ja tiettyä ratkaisua vaan mahdollisuuksia on monia erilaisia. Warmachine/Hordes pitävät sisällään juuri hyvin selkeän perusmekaniikan, mutta joka ei tykkää skaalautua isompaan peliin. Starship Troopersin yksittäisestä nopanheitossa on potentiaalia, joskin se pelastusheitto on mielestäni "ylimääräistä". Kysymys on mitä halutaan mallintaa pelissä ja sääntöjen pitää sopia pelin henkeen.

Erityisesti roolipeli puolella ovat tietyt pelit viehättäneet mekaniikallaan. Praedor on mielestäni esikuva siitä mitä haen yksinkertaistetussa ja joustavassa toiminnasaan. Siinä pelin koko taito ja taistelumekaniikka mahtuu hyvin pieneen tilaan, mutta mahdollistaa liki kaiken mieleen tulevan.

Tietysti pelimaailman ainutlaatuisuus, syvyys ja kyky temmata mukaansa ovat tärkeitä elementtejä. Minulle ei vain tietty genre ole mikään oleellinen asia. Sama tietysti laajentuu figuureihin, mutta toisaalta hyvä peli ei mielestäni tarvitse välttämättä edes omia figuureja. Toisaalta saattaisin myös hyvin arvostaa hyvin toimivaa geneeristä pelisysteemiä ilman omaa maailmaa tai figuja, joka olisi sovitettavissa haluamileen figuille ja haluamaansa genreen.

Crowmire
Viesti:

Olen mieltänyt sen niin, että mielenkiintoisella maailmalla temmataan pelaajia mukaan, hyvillä säännöillä pidetään ne mukana.
Jos tekee pelkkiä sääntöjä, on vaikea saada ihmisiä kiinostumaan(paitsi jotain hardcore vaihtoehtopelaajia, jotka on kuitenkin aika pieni osa harrastajista). Mutta jos on jotai kuvitusta edes, on helpompi saada ihmisten huomio.

Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Itselläni on pari pelin tekelettä pöytälaatikossa, toinen on steampunk fantasia gladiaattoripeli ja toinen pitkälti ekan maailman sodan teknologian tasolla olevan vaihtoehto maailmaan sijoittuva peli, joka tukeutuu pariin oletukseen eli siihen että osuva osuma tappaa tai tekee sotilaasta kyvyttömän jatkaa taistelua ja että lyhyeltä matkalta koulutettu tai kokenut sotilas osuu aina kohteeseen. Pelissä perinteinen vuoropohjaisuus hämärtyy, sillä kaikki olisi tarkoitus tehdä yhtä aikaa tai osittain yhtä aikaa eikä "minä toimin, sinä toimit" -periaatteella. Olen harkinnut korttisysteemiä, jolla määritellään yksikön toiminnot kierroksen alussa olevassa suunnitteluvaiheessa, jonka jälkeen paljastetaan yksiköitten, jonka jälkeen on mahdollista yrittää muuttaa komentojaan, sitten liikutetaan joukkoja, sitten taistellaan eli ammutaan tai taistellaan lähitaistelussa. Komentajilla ja upseereilla on tärkeä rooli pelissä. Tarkoituksena olisi luoda armeijan valinta systeemi missä ei käytettäisi pisteitä ollenkaan ja esim. turnauksessa ei mahdollisesti olisi lukkoon lyötyjä listoja, vaan pelaaja voisi valita pikaisesti mitä yksiköitä käyttäisi tilanteessa.

Gladiaattoripelissä olisi tarkoitus pystyä luomaan omanlaisia komboja laajasta valikoimasta taitoja, varusteita, manoovereita, loitsuja ym. Olisi mahdollista esim. luoda magialla, kyberillä ja runsaalla panssarilla boostattu peikkosoturi, joukkue kokeneita ja taidokkaita ihmisgladiaattoreita eksoottisilla aseilla ja manoovereilla tai kokeellisilla aseilla varustettu höyrykäyttöinen maahisten helvetinkonemecha. Kortteja käytettäisiin tässäkin pelissä toimintojen valintaan.
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....

Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

D&D Miniatures.Kun olisi enemmän pelaajia suomessa-->figujen vaihto onnistuisi paremmin.
:) hymiöt ei ole tosikoille :)

aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Kraztog kirjoitti:D&D Miniatures.Kun olisi enemmän pelaajia suomessa-->figujen vaihto onnistuisi paremmin.
Et tainnut ymmärtää topicin aihetta.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3

Hihhuli

Viesti Kirjoittaja Hihhuli »

aatami kirjoitti:
Kraztog kirjoitti:D&D Miniatures.Kun olisi enemmän pelaajia suomessa-->figujen vaihto onnistuisi paremmin.
Et tainnut ymmärtää topicin aihetta.
tai sitten vain on ihastunut D&D miniatyyripeliin, eikä hänen mielestään parempaa ole/tule..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”