horuksen kapina
- mursunaatio
horuksen kapina
Oli verinen päivä, kultaisen sarven portteja suojeltiin chaokselta. Taistelu oli raskas, chaoksen soturit teurastivat naisia, lapsia, paikallisia portin vartioita. Sanguinius oli myöhässä...
" tappakaa heidät kaikki! polttakaa, raastakaa!" chaoksen soturit olivat ylivoimaisia, paljain käsin soturit repivät lasten raajoja irti, survaisivat ne haarniskoidensa piikkeihin...
Miehet näkivät perheidensä tuhoutuvan, kaikki oli menetetty.
" Keisarin puolesta!" veri enkelit olivat tulleet, chaos oli ihmeissään. pataljoonia Sanguiniuksen takana, siivet valkoiset, puolustus oli saapunut.
lähitaistelu alkoi; moottorimiekat jylisivät, veri peitti kuninkaallisen marmorin, luodit tappoivat verienkeleitä, sekä chaoksen sotureita. irtonaisia käsiä lojui maassa. taistelu jatkui.
Helvetin tuli oli irti, tappaen sotureita, puhdassydämisiä. Vihdoin tulesta sHorus, keisarin poika.
Sanguinius saapui paikalle kultahaarniskassaan, kyyneleet valuivat tämän silmistä, tippuen tuleen, sammuttaen sen.
" Veli, tule takaisin, et ole itsesi, uhraan itseni puolestasi, rukoilen. tule, isäsi pyytää, hän antaa anteeksi..." Sanguinius polvistui vereen, tuleen.
Horus katsoi veljeään tutkimattomilla kasvoillaan. " Minulla ei ole isää." Horus astui askeleen, survaisi miekan Sanguiniukseen. " eikä minulla ole veljeä." Hän veti raivokkaasti miekan pois sanguiniuksen sielusta.
Horus tunsi jotain, ei, se ei ollut myötätuntoa, vaan kirkas kultainen valo.
" poikani, sinä olet vaipunut uneen. anna se uni minulle, minä autan sinua." Keisari oli tullut, ne ystävälliset kasvot loistivat kirkkaina, antaen valoa sotureiden sydämiin.
" minulla ei ole isää!" Horus huusi, juoksien tätä kohti, iskevän tätä sydämeen.
Keisarin tahto oli voimakas, hän nousi verestä, ja sanoi; " Sinä aloitit tämän, ja minä, päätän sen." Keisari tarttui viimeisillä voimillaan miekkaan, iski sen poikaansa.
helvetin tulet syöksivät pahuuden kuolemaan, vain harva jäi eloon.
joo, tommosta kirjoitin. en nyt yrittänyt parastani mutta, mukavaa oli kirjoitella. toivottavasti piditte. muuten, jos joku kysyy että miten Horus tappoi sanguiniuksen, voitte te modet ohjata kyselijän tänne. tämän on tietenkin "kirjailijan" pieni väännös, eli ei nyt mitään tiptop tietoa. mutta suurinpiirtein. :D hehe. kiva kun jaksoit tänne asti.
MOI
" tappakaa heidät kaikki! polttakaa, raastakaa!" chaoksen soturit olivat ylivoimaisia, paljain käsin soturit repivät lasten raajoja irti, survaisivat ne haarniskoidensa piikkeihin...
Miehet näkivät perheidensä tuhoutuvan, kaikki oli menetetty.
" Keisarin puolesta!" veri enkelit olivat tulleet, chaos oli ihmeissään. pataljoonia Sanguiniuksen takana, siivet valkoiset, puolustus oli saapunut.
lähitaistelu alkoi; moottorimiekat jylisivät, veri peitti kuninkaallisen marmorin, luodit tappoivat verienkeleitä, sekä chaoksen sotureita. irtonaisia käsiä lojui maassa. taistelu jatkui.
Helvetin tuli oli irti, tappaen sotureita, puhdassydämisiä. Vihdoin tulesta sHorus, keisarin poika.
Sanguinius saapui paikalle kultahaarniskassaan, kyyneleet valuivat tämän silmistä, tippuen tuleen, sammuttaen sen.
" Veli, tule takaisin, et ole itsesi, uhraan itseni puolestasi, rukoilen. tule, isäsi pyytää, hän antaa anteeksi..." Sanguinius polvistui vereen, tuleen.
Horus katsoi veljeään tutkimattomilla kasvoillaan. " Minulla ei ole isää." Horus astui askeleen, survaisi miekan Sanguiniukseen. " eikä minulla ole veljeä." Hän veti raivokkaasti miekan pois sanguiniuksen sielusta.
Horus tunsi jotain, ei, se ei ollut myötätuntoa, vaan kirkas kultainen valo.
" poikani, sinä olet vaipunut uneen. anna se uni minulle, minä autan sinua." Keisari oli tullut, ne ystävälliset kasvot loistivat kirkkaina, antaen valoa sotureiden sydämiin.
" minulla ei ole isää!" Horus huusi, juoksien tätä kohti, iskevän tätä sydämeen.
Keisarin tahto oli voimakas, hän nousi verestä, ja sanoi; " Sinä aloitit tämän, ja minä, päätän sen." Keisari tarttui viimeisillä voimillaan miekkaan, iski sen poikaansa.
helvetin tulet syöksivät pahuuden kuolemaan, vain harva jäi eloon.
joo, tommosta kirjoitin. en nyt yrittänyt parastani mutta, mukavaa oli kirjoitella. toivottavasti piditte. muuten, jos joku kysyy että miten Horus tappoi sanguiniuksen, voitte te modet ohjata kyselijän tänne. tämän on tietenkin "kirjailijan" pieni väännös, eli ei nyt mitään tiptop tietoa. mutta suurinpiirtein. :D hehe. kiva kun jaksoit tänne asti.
MOI
Viimeksi muokannut mursunaatio, Su 14.12.2008 10:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Uusi tarinani (FB) on ilmestynyt nyt ensi-illassa 'tarinat ja novellit' alueelle.
Että simmosta...
Että simmosta...
Re: horuksen kapina
Jos jonkinlaista runoutta yritettiin, ihan hyvä yritys. Taitaa olla vaikein proosan (käytänkö oikeaa sanaa?) muoto mitä on. Välimerkit ja isot alkukirjaimet auttaisivat paljon. Mutta ei mitään pahinta kuraa mitä tänne laitetaan.*
*edit: Koska tässä oli sentäs yritystä mukana.
*edit: Koska tässä oli sentäs yritystä mukana.
- Terminator Sergeant
Repesin :Dmursunaatio kirjoitti: ... jos joku kysyy että miten Horus tappoi sanguiniuksen, voitte te modet ohjata kyselijän tänne. tämän on tietenkin "kirjailijan" pieni väännös, eli ei nyt mitään tiptop tietoa. mutta suurinpiirtein...
1) Horus ja Sanquinius taistelivat avaruusaluksessa Vengeful Spirit.
2) Horuksella ei ollut miekkaa.
3) Ja passikuvan marjat se Sanquinius mitään polvistele, haukkui veljensä ja hyökkäsi.
4) Kyllä se oli Keisarin psyykkinen lataus eikä mikään pikku hedelmäveitsi joka ne jumalat sieltä primarkista potki pellolle.
Älä nyt ota nokkiisi vaikka vähän nillitän historiallisesta puolesta, omatekemään maailmaan sijoittuvana teksti olisi oikein viihdyttävä pätkä, mutta näin valmiiseen maailmaan sidottuvana tuollainen sattuu päähän. Ei pahalla.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
- Carl Sagan
- mursunaatio
otin nokkiini. sehän on minun väännelmä, tuo on häpäisy, ei kirjoittajalle sanota että " tuo on väärin ja tuo ei" ajattele jos taiteilijalle sanottaisiin " joo, toi ei näytä aidolta" mitä v*****??
MINÄ PÄÄTÄN mitä minä kirjoitan, ja miten haluan muuttaa sitä. ei harry potter elokuvissakaan tehdä aina samalla tavalla kuin kirjassa. how cares onko sillä miekka tai jäätelö, kirjoittaja saattaa ( melkein aina) muuttaa tekstiä tuommoisessa tilanteessa, siksi koska jos kirjailija tahtoo tehdä niin PISTE.
Edit: joo tiedän kyllä että tuo on jo kirjoitettua juttua, mutta minun näkökulmani onkin, saa olla erilainen. niin, PISTE. JA TOINEN PISTE, ehkä kolmaskin, vai mitä?
MINÄ PÄÄTÄN mitä minä kirjoitan, ja miten haluan muuttaa sitä. ei harry potter elokuvissakaan tehdä aina samalla tavalla kuin kirjassa. how cares onko sillä miekka tai jäätelö, kirjoittaja saattaa ( melkein aina) muuttaa tekstiä tuommoisessa tilanteessa, siksi koska jos kirjailija tahtoo tehdä niin PISTE.
Edit: joo tiedän kyllä että tuo on jo kirjoitettua juttua, mutta minun näkökulmani onkin, saa olla erilainen. niin, PISTE. JA TOINEN PISTE, ehkä kolmaskin, vai mitä?
Uusi tarinani (FB) on ilmestynyt nyt ensi-illassa 'tarinat ja novellit' alueelle.
Että simmosta...
Että simmosta...
- mursunaatio
edit2. ja kyllä hei se pyysi veljeään palaamaan good sidelle.
Että simmosta...
Että simmosta...
- NorjanPaavi
Aika moisen "kirjailijan" vapaudet otat.
No tekstistä tulee mieleen lähinnä karikatyyri tai komedia. Jollaisena se toimii yllätäävän hyvin, mutta jos yrittää vakavissaan, se ei toimi millään tasolla. Karikatyyrinä ihan kohtuulinen veto. Silti toivoisin tälläisissä vedoissa panostamista ulko asuun. Helpottaa jonkin verran lukemista.
Lähinnä edellisiä viitaten niin voithan sinä kirjoitta mitä vain, mutta tota noin niin kannattaa sitten kestää kritiikki, sillä tuskin moni yrittää edes tätä uutta omaksua.
No tekstistä tulee mieleen lähinnä karikatyyri tai komedia. Jollaisena se toimii yllätäävän hyvin, mutta jos yrittää vakavissaan, se ei toimi millään tasolla. Karikatyyrinä ihan kohtuulinen veto. Silti toivoisin tälläisissä vedoissa panostamista ulko asuun. Helpottaa jonkin verran lukemista.
Lähinnä edellisiä viitaten niin voithan sinä kirjoitta mitä vain, mutta tota noin niin kannattaa sitten kestää kritiikki, sillä tuskin moni yrittää edes tätä uutta omaksua.
Jos kiinnostaa, niin täältä löytyy tietoa koskien tuota tapahtumaa (viimeinen kappale: the Siege of Terra and the Aftermath of the Heresy. Kannattaa lukea, vaikka et kaikkea tajuaisikaan.)
Ja ei kannata käyttää englantia sanassa Chaos(=kaaos),varsinkaan jos käyttää suomea muunkaltaisissa sanoissa esim. Veri enkelit (joka on vieläpä yhdyssana).
Ja ei kannata käyttää englantia sanassa Chaos(=kaaos),varsinkaan jos käyttää suomea muunkaltaisissa sanoissa esim. Veri enkelit (joka on vieläpä yhdyssana).
Viimeksi muokannut <Randomi>, La 13.12.2008 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Köh, köh, köh...
Luetessani tuota ¨tarinaa¨ tuli mieleen historian kirjani ja tuntui kuin se olisi jostain historian kirjasta kopioitu (ei pahalla). mutta ensiksi saarnaan Isoista alkukirjaimista ja Pilikuista. alkukirjaimia olit Laittanut vain johonkin kappalejakojen alkuun (ja muutaman sinne sisään). Pilkuista sen verran, että taisit ottaa myös vapauden niistäkin kun niitä oli ripoteltu vähän sinne sun tänne mikä nyt kuulosti hyvältä (se muuten sai hiukan humoristista vastapalloa aikaan tekstissä xD). Että sitä lauseen rakennetta voisi hiukan muokata, ettei ensimmäistä mieleen tulevaa vain kirjaa ylös. Mutta ihan kivaa luettavaa oli.
Ja vielä, ettei liian tiukaksi jäänyt kommentit, Ville viis-wee kysymykset (veikkaan, että joku kuitenkin kysyy tämän kysymyksen joten varmistan ettei sitä tapahdu)?
Raastoiko ne raastimella ne?!
Ps. Vinkkiä tulevaisuutta varten, että jos joku pitää sinulle pitkän saarnan jostain kirjoitukistasi ja kertoo kaikki mahdolliset virheet niin on yleensä selvää, että hän ¨kehuu¨ lopuksi ihan kivaksi tarinaksi tarinaasi (mutta ajattelee toisin). Joten siinä tapauksessa on hyvä haistattaa ***** ja poistua paikalta / sammuttaa kone. Esim. oma kommenttini ei ollut kovinkaan pitkä, joten ei pidä vetää johtopäätöksiä.
Luetessani tuota ¨tarinaa¨ tuli mieleen historian kirjani ja tuntui kuin se olisi jostain historian kirjasta kopioitu (ei pahalla). mutta ensiksi saarnaan Isoista alkukirjaimista ja Pilikuista. alkukirjaimia olit Laittanut vain johonkin kappalejakojen alkuun (ja muutaman sinne sisään). Pilkuista sen verran, että taisit ottaa myös vapauden niistäkin kun niitä oli ripoteltu vähän sinne sun tänne mikä nyt kuulosti hyvältä (se muuten sai hiukan humoristista vastapalloa aikaan tekstissä xD). Että sitä lauseen rakennetta voisi hiukan muokata, ettei ensimmäistä mieleen tulevaa vain kirjaa ylös. Mutta ihan kivaa luettavaa oli.
Ja vielä, ettei liian tiukaksi jäänyt kommentit, Ville viis-wee kysymykset (veikkaan, että joku kuitenkin kysyy tämän kysymyksen joten varmistan ettei sitä tapahdu)?
mursunaatio kirjoitti:
Raastoiko ne raastimella ne?!
Ps. Vinkkiä tulevaisuutta varten, että jos joku pitää sinulle pitkän saarnan jostain kirjoitukistasi ja kertoo kaikki mahdolliset virheet niin on yleensä selvää, että hän ¨kehuu¨ lopuksi ihan kivaksi tarinaksi tarinaasi (mutta ajattelee toisin). Joten siinä tapauksessa on hyvä haistattaa ***** ja poistua paikalta / sammuttaa kone. Esim. oma kommenttini ei ollut kovinkaan pitkä, joten ei pidä vetää johtopäätöksiä.
Viimeksi muokannut O'snobba, La 29.11.2008 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
- mursunaatio
joo, raastaahan ne.
Että simmosta...
Että simmosta...
Äh. Ei sitä päätään nyt heti ensimmäisen kritiikin kohdalla tartte räjäyttää, varsinkaan kun kritiikki oli vielä asiallista. Kukaan ei tee mitään mestariteoksia alussa, turha siis odottaa pelkkää onnea ja ylistystä. Valitettavasti vain näin vahvasti valmiiksi tehdyssä maailmassa ei oikein ole sijaa noin karseille ja vääristetyille fluffitotuuksille.mursunaatio kirjoitti:otin nokkiini. sehän on minun väännelmä, tuo on häpäisy, ei kirjoittajalle sanota että " tuo on väärin ja tuo ei" ajattele jos taiteilijalle sanottaisiin " joo, toi ei näytä aidolta" mitä v*****??
Lisäksi sitä kielioppia. Sun teksteistä puuttuu ikävästi isoja alkukirjaimia. Sanajärjestyskin oli aika häröä, esim. "pataljoonia Sanguiniuksen takana, siivet valkoiset, puolustus oli saapunut." sai aikaan melkoisen WTF-tunteen.
pataljoonia Sanguiniuksen takana, siivet valkoiset, puolustus oli saapunut.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Tässä kohtaa on aivan pakko viitata taiteilijan vapauksista käytävään keskusteluun seuraavalla videon pätkällä, vaadin kaikkia ehdottomasti katsomaan sen. http://www.youtube.com/watch?v=w1IJiAXjj7k
Tota noin... kieliopillisestihan koko asia on lähinnä pelkkä vitsi, ja se ei oo edes mitenkään loukkaus. Ihan suosittelen ottamaan kielioppikirjaa kauniiseen käteen, koska verbintaivutus, sananvalinnat ja yleinen tekstinasu on lähinnä semmoista mitä ehkä eskarilaiset harrastaa.
Toki runollinen kerronta antaa vapauksia, mutta esim.
-mursunaatio
ja sit miten tosta ois saanu hyvää suomenkieltä by Tylran:
"Keisarin puolesta!" Verienkelit olivat saapuneet, ja Kaaoksen voimat olivat ihmeissään. Ylväänä asteli esiin Sanguinius punaisessa haarniskassaan, valkoiset siivet hänen olemustaan kehystäen. Hänen takanaan marssivat Verienkelien legioona. Pelastus oli saapunut.
Ihmiset ottaa vakavasti, jos sinäkin otat asias vakavasti. Ja sitten mieti mitä kirjoitat, ettei tuu niitä IRIAD:in mainitsemia WTF-lauseita.
Eikä kannata suuttua, jos ihmiset repostelee sillä, että puutut yli kymmenen vuotta vanhaan kaanoniin. Ei kukaan kirjota vakavissaan Raamattuakaan uusiksi. Se kaanoni on oikeestaan eeppisempi ja siitä saa varmasti ihan yhtä hyvän runon. Lisäksi jos välttämäti haluat tuollaista proosaa/runoa kirjoittaa, niin lue David Eddingsin Althaluksesta vikat 10 sivua. Voit oppia jotain. Lisäksi kannattaa lukea suosittuja novelleja täällä Sotavasarassa, omani mukaan lukien (hyi hemmetti mitä mainostusta).
Eipä tässä muuta, yritä kirjoittaa ihan jostain omaperäisestä jutusta.
Toki runollinen kerronta antaa vapauksia, mutta esim.
-mursunaatio
ja sit miten tosta ois saanu hyvää suomenkieltä by Tylran:
"Keisarin puolesta!" Verienkelit olivat saapuneet, ja Kaaoksen voimat olivat ihmeissään. Ylväänä asteli esiin Sanguinius punaisessa haarniskassaan, valkoiset siivet hänen olemustaan kehystäen. Hänen takanaan marssivat Verienkelien legioona. Pelastus oli saapunut.
Ihmiset ottaa vakavasti, jos sinäkin otat asias vakavasti. Ja sitten mieti mitä kirjoitat, ettei tuu niitä IRIAD:in mainitsemia WTF-lauseita.
Eikä kannata suuttua, jos ihmiset repostelee sillä, että puutut yli kymmenen vuotta vanhaan kaanoniin. Ei kukaan kirjota vakavissaan Raamattuakaan uusiksi. Se kaanoni on oikeestaan eeppisempi ja siitä saa varmasti ihan yhtä hyvän runon. Lisäksi jos välttämäti haluat tuollaista proosaa/runoa kirjoittaa, niin lue David Eddingsin Althaluksesta vikat 10 sivua. Voit oppia jotain. Lisäksi kannattaa lukea suosittuja novelleja täällä Sotavasarassa, omani mukaan lukien (hyi hemmetti mitä mainostusta).
Eipä tässä muuta, yritä kirjoittaa ihan jostain omaperäisestä jutusta.
Idleness is the pathway to damnation.
- mursunaatio
no ei raamatusta mitään selvää saa, kun joka kolmas sana on " jeesus" tai " jumalaa!" ja " enkeli armain!"
ihan oikeasti.
ihan oikeasti.
Että simmosta...
Että simmosta...
Suosittelen oikeasti tutustumaan raamattuun. 8 luokalla sitä saa jo hiukan tutustua joten siitä näet onko siinä joka kolmas sana, ¨Jeesus¨, ¨Jumala¨ tai ¨enkeli armain!¨mursunaatio kirjoitti:no ei raamatusta mitään selvää saa, kun joka kolmas sana on " jeesus" tai " jumalaa!" ja " enkeli armain!"
ihan oikeasti.
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Et olisi mitenkään paremmin voinut ilmaista sitä, että et ole edes tutustunut kyseiseen teokseen.mursunaatio kirjoitti:no ei raamatusta mitään selvää saa, kun joka kolmas sana on " jeesus" tai " jumalaa!" ja " enkeli armain!"
ihan oikeasti.
Ihan oikeasti.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Tässä voidaan nyt pistää myös aika paljon sen piikkiin, että oot kuitenkin tosi nuori. Toi oikeestaan 10-16 ikävaihe on vähän semmosta, et no vähän sinne päin ja silleen, eikä se kritiikin ottaminen ole helppoa, kun ajattelee olevansa paljon parempi kuin oikeesti on. Monet ihan raavaat ja karskit äijätkin on saaneet kuulla täällä aikamoista tylytystä, mutta ne ei kimpaannu samalla tavoin. Pitää muistaa et kaikki on kuitenkin parannusehdotuksia, ja arvostelu on perusteltua. Jos kirjoittaa jotain ja julkaisee sen, on parasta olla valmistautunut siihen mitä muut sanoo. Nyt et selkeästikkään ollut valmis.
Kiroilu ihan suht. hyvin asiansa tuntevalle tyypille ei oo ehkä paras tapa osoittaa taiteellista kypsyyttä. Ja se, että pidät itseäsi taiteilijana ei suinkaan tarkota, että muut pitää sua samanlaisena nerona.
^^Näähän ei oikeestaan kauheesti itse tekstiin liity, mutta ihan tärkeitä asioita, minkä nyt varmaan kaikki lankaa lukeneet allekirjoittaa.
Kiroilu ihan suht. hyvin asiansa tuntevalle tyypille ei oo ehkä paras tapa osoittaa taiteellista kypsyyttä. Ja se, että pidät itseäsi taiteilijana ei suinkaan tarkota, että muut pitää sua samanlaisena nerona.
^^Näähän ei oikeestaan kauheesti itse tekstiin liity, mutta ihan tärkeitä asioita, minkä nyt varmaan kaikki lankaa lukeneet allekirjoittaa.
Idleness is the pathway to damnation.
-
Alien of Change
Aina kun alan piirtää jotain koulussa kuviksen tunnilla niin oikeasti minulle tulee ajatus että osaan todella hyvin. Sitten tuleekin super hienoja kuvia mielessä ja kun yritän tehdä sen oikeasti niin heti sillä sekunnilla kun aloitan niin menee pieleen!Tylran kirjoitti:Tässä voidaan nyt pistää myös aika paljon sen piikkiin, että oot kuitenkin tosi nuori. Toi oikeestaan 10-16 ikävaihe on vähän semmosta, et no vähän sinne päin ja silleen, eikä se kritiikin ottaminen ole helppoa, kun ajattelee olevansa paljon parempi kuin oikeesti on.
Toden sanoen inhoan kuviksen tunteja tuon takia! En voi olla ajattelematta että pystyn parempaan!
- Terminator Sergeant
Jaa-a, kyllä pitää riparin käyneenä sanoa että yhtäkään kertaa en enkeli armainta kuullut :Dmursunaatio kirjoitti:no ei raamatusta mitään selvää saa, kun joka kolmas sana on " jeesus" tai " jumalaa!" ja " enkeli armain!"
ihan oikeasti.
Ihan oikeasti.
Suosittelen lukemaan seuraavan tekstin ajatuksen kanssa.
Kalle kirjoittaa hienon tarinanpätkän lempielokuvastaan, Sormuksen Ritareista. Kalle pitää työstään kovin, ja lähettää sen Tolkienfanien foorumille. Kalle sanoo viestinsä lopuksi että niille jotka eivät tiedä miten kirja meni, on tiivistys tässä tarinassa.
Tarinaa tehdessään Kalle oli saanut hienon ajatuksen: entäs jos Sauronin tappio ei olisikaan tapahtunut Mordorissa? Siispä Kalle kirjoittaa että Isildur iskee moottorisahalla Sauronin kahtia Länsimannuilla.
Kalle saa palautetta, jossa lukee että tarina on sinällään hyvä, mutta Isildurilla ei ollut moottorisahaa ja Sauron lyötiin Mordorissa.
Omasta työstään kovin ylpeänä Kallehan pistää vastauksen, jossa hän sanoo että hänen mielestään moottorisaha on paljon coolimpi kuin miekka ja että se on hänen taiteellinen vapautensa kirjoittaa niin ja kaikki kommentit häntä vastaan ovat vääryyttä ja pilkkaa eikä sellaisia saa kirjoittaa.
Kuten tästä esimerkistä näkyy, ole hyvä vain ja kirjoittele tarinoita rakastamistasi fantasiamaailmoista, mutta jos teet virallisesta tarinasta poikkeavaa tavaraa, älä herranjestas mene julistamaan sitä totuutena tai minunkaltaiseni ihmiset tulevat huomauttamaan asiasta, ja lähinnä nolaat itsesi lähtiessäsi taistelemaan asiasta, varsinkin vastatessasi epäasiallisesti. Vastausviestisi oli nimittäin sen verran tökerö, että joku herkempi ihminen saattaa ottaa nokkiinsa jo tuollaisesta. Toivon ettei sinun tarvitse enää kirjoittaa tuollaisia vastauksia.
Ja kyllähän niille taiteilijoillekin sanotaan vastaan, eivät he ihan mitä tahansa tee, kirjailijat vielä vähemmän jos on palkkaa tiedossa. Kerro toki meillekin millä tavalla huomauttamani asiat ovat häpäisy omaa taiteellista lahjakkuuttasi vastaan? Pyydän anteeksi jos olen loukannut sinua jollaina tavalla.
Olet oikeassa siinä että näkökulma saa olla erilainen, mutta koska sinä henkilökohtaisesti pyysit moderaattoreita ohjaamaan virallisesta tarinasta kiinnostuneita omaa tekstiäsi lukemaan, täten ilmoittaen että tekstisi olisi GW:n versiota mukailevaa, teit vakavan virheen. Pidetään nämä tarinat omana osanaan ja historia omanaan, jookosta?
Ja minä edelleen sanon että tuo on ihan mukava tarinanpätkä, mutta ei toimi valmiissa maailmassa, ei ainakaan jos se edes yrittää olla vakavasti otettava ;)
- Term Serg
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
- Carl Sagan
Snip snip, ei tainnut jäädä sisältöä puuttumaan, eikä sitä menetetä vaikkei keskustelua jatketakaan.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.