greater good
greater good
Niin tosta greater goodista onko se niiden joku jumala vai mikä? Tiedän sen että ne palvoo sitä mutta onko se joku henkilö vai pelkkää kuvitelmaa?
”Jumala on kuollut.”
~Nietzschen diagnoosi
”Nietzsche on kuollut.”
~Jumalan vastalause
~Nietzschen diagnoosi
”Nietzsche on kuollut.”
~Jumalan vastalause
- mursunaatio
Re: greater good
se tais olla niin että niiden tavoite oli joku greater good.
toi saattaa olla niin väärin ku olla ja voi mutta mitä minä olen lukenut, se on noin.
ihminen erehtyy, huomioikaa se.
toi saattaa olla niin väärin ku olla ja voi mutta mitä minä olen lukenut, se on noin.
ihminen erehtyy, huomioikaa se.
Uusi tarinani (FB) on ilmestynyt nyt ensi-illassa 'tarinat ja novellit' alueelle.
Että simmosta...
Että simmosta...
- Half-breed
Greater Good on Taun ideologia, eli kaikki mitä tehdään tehdään Greater Goodin vuoksi. Sanakirjasta sitten vaan etsimään mitä se Greater Good tarkoittaa niin avautuu.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- mursunaatio
No, eihän se sittenkään mennyt ihan päin mäntyä...
Uusi tarinani (FB) on ilmestynyt nyt ensi-illassa 'tarinat ja novellit' alueelle.
Että simmosta...
Että simmosta...
Eli onko se niin että ne haluavat rauhaa ja yhteistä hyvää eikä sotaa ja verta niinkö chaos?
”Jumala on kuollut.”
~Nietzschen diagnoosi
”Nietzsche on kuollut.”
~Jumalan vastalause
~Nietzschen diagnoosi
”Nietzsche on kuollut.”
~Jumalan vastalause
- Half-breed
No mitäpä veikkaat Sherlock?hippi kirjoitti:Eli onko se niin että ne haluavat rauhaa ja yhteistä hyvää eikä sotaa ja verta niinkö chaos?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Henkinen Johtaja
Minkä takia Tausta puhuttaessa käytytetään eräillä foorumeilla nimitystä "space communists"Z7-852 kirjoitti:Greater good on kyllä suhteellisen laaja ideologiakokonaisuus, mikä sisältää ei ainoastaan Taun rauhan tavoittelun mutta myös toistelu doktriinit, kastijärjestelmän säännöstön ja muun hallinnon. Yleisesti koko Tau yhteyskunta perustuu samalle yhteiselle ideologialle.
Tuosta...
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Mutta grater good ideologia ei ole sosialistinen. Tärkein ero sosialistiin on ehdottomasti mm. kastijärjestelmä, mikä rikkoo sosialismin tasa-arvoihannetta. Toisaalta en ole kyllä missään lukenut millainen talousjärjestelmä Tau yhteyskunnasta löytyy, mikä on mielestäni kommunismin (ja sosialismin) tärkein määrittely tekijä.
Terki suurempi hyvä (greater good) oli kyllä kommunistien lauseita, mutta sitä on käyttänyt myös kapitalisti jenkit, sovinisti italiaiset, perus-suomalaiset ja natsit ja näiden lisäksi vielä varmaan kaksi ja puoli tusinaa muita poliittisia laitoksia. Lähes kaikilla se on tarkoittanut vain sananhelinää ja yleistä propagandaa eikä sillä ole ollut mitään käytännön merkitystä.
Terki suurempi hyvä (greater good) oli kyllä kommunistien lauseita, mutta sitä on käyttänyt myös kapitalisti jenkit, sovinisti italiaiset, perus-suomalaiset ja natsit ja näiden lisäksi vielä varmaan kaksi ja puoli tusinaa muita poliittisia laitoksia. Lähes kaikilla se on tarkoittanut vain sananhelinää ja yleistä propagandaa eikä sillä ole ollut mitään käytännön merkitystä.
-
troll slayer
Millä perusteella kaaos haluaa vain sotaa ja verta?hippi kirjoitti:Eli onko se niin että ne haluavat rauhaa ja yhteistä hyvää eikä sotaa ja verta niinkö chaos?
pötsi
- Kaamos_tulee
- Viesti:
Luulisi että ne pyrkii vaan liitämään kaikki "yhteiseen hyvään" ja olla sitten tavallisia "liittolaisia" korkeammalla. Niinhän se menisi
Incoming!
Greater good on pelkkä tekosyy vallata galaksi ja antaa etherealeille ehdoton valta-asema. Ihan niin kuin keisari ihmiskunnalle, tai maailmanrauha Bushille.
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
[välimerkkiin yhtyminen] Greater good on etherealien opettama oppi, jolloin se toimii valtaa pitävän tahon ylläpitämisenä ei tekosyynä antaa sille valtaa [/välimerkkiin yhtyminen]
Mutta jos verrataan maailmanrauhaa ja bushia sekä keisariin että greater good-ideologiaan niin on huomioitava että kahteen jäljessä olevaan uskoo kaikki kansalaiset. Toisaalta ensimmäiseekin uskoo valtaosa kansalaisista. Mutta en pitäisi niitä tekosyinä, mutta näin pienellä kirjoituksella fiktiivisestä asiasta on paha mennä kyllä mitään varmaa tietoa sanomaan.
Mutta jos verrataan maailmanrauhaa ja bushia sekä keisariin että greater good-ideologiaan niin on huomioitava että kahteen jäljessä olevaan uskoo kaikki kansalaiset. Toisaalta ensimmäiseekin uskoo valtaosa kansalaisista. Mutta en pitäisi niitä tekosyinä, mutta näin pienellä kirjoituksella fiktiivisestä asiasta on paha mennä kyllä mitään varmaa tietoa sanomaan.
Re:
Yli valtaosa kansalaisista uskoo Bushin politiikkaan? Taisi olla pieni vähemmistö.Z7-852 kirjoitti:[välimerkkiin yhtyminen] Greater good on etherealien opettama oppi, jolloin se toimii valtaa pitävän tahon ylläpitämisenä ei tekosyynä antaa sille valtaa [/välimerkkiin yhtyminen]
Ja itse asiaan, Tuli-kastin riveissä on ainakin tyytymättömyyttä tähän ideologiaan ja etheraleiden toimintaan.
Re: Re:
Aika jännä juttu että pieni vähemmistö on kahdesti onnistunut valitsemaan Puskan maansa johtajaksi. ;)Drakojan kirjoitti:Yli valtaosa kansalaisista uskoo Bushin politiikkaan? Taisi olla pieni vähemmistö.
Kautensa loppumetreillä herran kannatus on kuitenkin pyörinyt muistaakseni siellä 30-40 prosentin tietämillä.
Toisaalta, eipä maapallolla toteutetussa kommunismissa ole sen kummemmin tasa-arvoa löytynyt...Z7-852 kirjoitti:Mutta grater good ideologia ei ole sosialistinen. Tärkein ero sosialistiin on ehdottomasti mm. kastijärjestelmä, mikä rikkoo sosialismin tasa-arvoihannetta.
Eikös taun kastien välillä ole myös niin suuria fysiologisiakin eroja että loikat kastista toiseen lienevät hankalia? Jos näin on, niin sosialismin arvojen mukaan kukin tekee sitä mihin parhaiten pystyy.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Eikös tuo Commander Farsight ole juurikin merkittävin etherealien ideologiaa vastustava henkilö? Vai oliko niillä vain jotain muuta kränää keskenään?Drakojan kirjoitti: Ja itse asiaan, Tuli-kastin riveissä on ainakin tyytymättömyyttä tähän ideologiaan ja etheraleiden toimintaan.
Juurikin näin. Kaikki O'Shovahin armeijan Etheral-johtajat kuolivat taistelussa tuntematonta vihollista vastaan, mutta Farsight jatkoi etenemistään kieltäytyen palaamasta takaisin. Etheralit tulkitsivat tämän kapinaksi, ja Farsightilla on nyt oma pikku valtio Taun imperiumin laitamilla.Alacryst kirjoitti:Eikös tuo Commander Farsight ole juurikin merkittävin etherealien ideologiaa vastustava henkilö? Vai oliko niillä vain jotain muuta kränää keskenään?Drakojan kirjoitti: Ja itse asiaan, Tuli-kastin riveissä on ainakin tyytymättömyyttä tähän ideologiaan ja etheraleiden toimintaan.
Taitaapi olla sen Farsightin valtio pikkaisen isompi kuin vatikaani.
Kohtelu käytöksen mukaan.
Galaktisessa mittakaavassa se on sitä pienenmpi.Magzone kirjoitti:Taitaapi olla sen Farsightin valtio pikkaisen isompi kuin vatikaani.