"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Legion of Everblight. (Aloittelijalle.)

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Ironman

Re: Legion of Everblight. (Aloittelijalle.)

Viesti Kirjoittaja Ironman »

Itse käytän aina vähintään yhtä, usein jopa kahta angeliusta listoissani ja toimivat kyllä helkutin hyvin joka kerralla. Saerynin tai vaylin komennuksella ja tuettuna parilla seraphilla, alkaa olla aika kova assassinaatiolista kasassa. Angeliusten suurin vahvuus on free strikejen ignoraus ja pitkä threat range. Sekä Saeryn että Vayl tukevat fiiteillään erinomaisesti assassinaation valmistelua, koska angeliuksia ei voi jumittaa meleeseen. Carny saattaa monia kohteita vastaan lyödä angeliusta kovempaa kokonaisuutena, mutta mobiliteetissa se sitten taas häviää, mikä on usein ratkaisevassa osassa legioonalla pelatessa.
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

En jaksa selitää Nyypille, joten piirisin tälläiset sarjakuvat toisitapahtumista kun itse olen kohdannut angeluksen pöydän toisella puolella:

http://img.photobucket.com/albums/v285/ ... elusFU.png
http://img.photobucket.com/albums/v285/ ... lusFU2.png

Onhan se kova, mutta myös helposti neuralisoitu.
Ironman kirjoitti:Itse käytän aina vähintään yhtä, usein jopa kahta angeliusta listoissani ja toimivat kyllä helkutin hyvin joka kerralla. Saerynin tai vaylin komennuksella ja tuettuna parilla seraphilla, alkaa olla aika kova assassinaatiolista kasassa. Angeliusten suurin vahvuus on free strikejen ignoraus ja pitkä threat range. Sekä Saeryn että Vayl tukevat fiiteillään erinomaisesti assassinaation valmistelua, koska angeliuksia ei voi jumittaa meleeseen. Carny saattaa monia kohteita vastaan lyödä angeliusta kovempaa kokonaisuutena, mutta mobiliteetissa se sitten taas häviää, mikä on usein ratkaisevassa osassa legioonalla pelatessa.
Valy+2angelia+2seraphia+gobberit on kovalista, mutta en kyllä sitä aloittelijalle suosittelisi.
Käsitääksen nyt kuitenkin keskusteliin alottelijalle sopivista taktiikoista, jossa kysytiin miksi MINÄ en suosittele Angelusta heti alkuun
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Hienot sarjikset :D tuo fuuuu etenkin aivan loistava touch!

Mun mielestä kuitenkaan se, että jonkun jutun voi estää, ei tee siitä huonoa. Kaikki jutut tässä pelissä on counteroitavissa. Eihän sen angeluksenkaan nyt yksin ole tarkoitus peliä voittaa. En pelaa hordesia, mutta en mää tämän keskustelun perusteella pitäis Angelustakaan aloittelijalle huonona vaihtoehtona <randomi>.

Toisaalta on ehkä yksi juttu joka puhuu voimakkaasti Carniveanin puolesta. Se tulee BattleBoksissa :D
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Osku kirjoitti:Eli siis 2 Carniveania on parempi kuin 1 Angelius? Puhut asiaa.
Ehdottomasti.

Yksinäinen angelus tai carnivean kerää huomattavasti vastustajan huomiota. Sama ongelma on millä tahansa yksinäisellä kovalla tykillä riippumatta onko se warjack, yksikkö jalkaväkeä tai soolo. Carnivean toki kestää angelusta paremmin sen huomion ja jakaa vastahuomiota.
Justus

Viesti Kirjoittaja Justus »

Voisimpa minäkin kantaa korteni kekoon Everblightin riveissä noin vuoden verran kuljettuani.

Legioona on näin omien (semi-)aloittelija kokemuksieni pohjalta varsin effektiivistä sakkia. Liikkuu näppärästi siivillä sekä isolla movementilla. Tehden varsin hyvin lämääkin. Eyeless sighti takaa aika julmaa tarkkuutta ignoratessaan ison osan defenceä nostavista "elementeistä". Tämä mahdollistaa myös joidenkin tavallisesti hankalien modelien/yksiköiden poiston helpommin.
Itse olen siis viihtynyt Everblightin seurassa.

Omat näkemykset vielä tänne kehittyneestä Angelus vs. C-rex väännöstä:
Miksi valita kun voi ottaa molemmat. Molemmat ovat tyylikkäitä nappeja ja molemmille on paikkansa listassa. Tuleehan siitä varsin peto-raskas, ainakin kun ottaa kaveriksi vielä pari seraphia, mutta Legioonalta se onnistuu. Assassinaatio potentiaali löytyy, mutta on myös carnin raaka voima siinä kaverina.
Tietenkin kun nyt ihan aloittelusta puhutaan niin tämä ei kuitenkaan välttämättä käy laatuun. Jos pitäisi vain toinen valita, niin aloittelijalle ennemmin suosittelisin minäkin carniveania. On se kuitenkin näistä se "helpommin käytettävä". Ja finmiragekin sen sanoi: Se tulee BattleBoxissa.
Tuska

finmirage kirjoitti:Hienot sarjikset :D tuo fuuuu etenkin aivan loistava touch!
Kiitos tein ne ominpikkukätösin rakkaudella teille kaikille, tosin tuo FUUU juttu on ihan muiden kuin itseni keksimä.
finmirage kirjoitti: Mun mielestä kuitenkaan se, että jonkun jutun voi estää, ei tee siitä huonoa. Kaikki jutut tässä pelissä on counteroitavissa. Eihän sen angeluksenkaan nyt yksin ole tarkoitus peliä voittaa. En pelaa hordesia, mutta en mää tämän keskustelun perusteella pitäis Angelustakaan aloittelijalle huonona vaihtoehtona <randomi>.
Angeluksen ongelma on juuri se että siihen ei riitä "kevyenpi" countteri vaan se pitää tuhota kokonaan tai muuten jumitaa se kokonaan.
finmirage kirjoitti: Toisaalta on ehkä yksi juttu joka puhuu voimakkaasti Carniveanin puolesta. Se tulee BattleBoksissa :D
Tämä, ja imo helponpi käytää.
Murhe kirjoitti:
Osku kirjoitti:Eli siis 2 Carniveania on parempi kuin 1 Angelius? Puhut asiaa.
Ehdottomasti.

Yksinäinen angelus tai carnivean kerää huomattavasti vastustajan huomiota. Sama ongelma on millä tahansa yksinäisellä kovalla tykillä riippumatta onko se warjack, yksikkö jalkaväkeä tai soolo. Carnivean toki kestää angelusta paremmin sen huomion ja jakaa vastahuomiota.
Jeah, Osku voitti taas "vuoden rakentavin kommenti" palkinnon! onnea!

ja yleinsä C-rex kerää vähemmän huomita itseensä ja kevyemmillä keinoilla, kyllä oma c-rexini on slämätty montakertaa mutta headlockia siitä ei vielä kukaan ole ottanut.
Justus kirjoitti:Voisimpa minäkin kantaa korteni kekoon Everblightin riveissä noin vuoden verran kuljettuani.

Legioona on näin omien (semi-)aloittelija kokemuksieni pohjalta varsin effektiivistä sakkia. Liikkuu näppärästi siivillä sekä isolla movementilla. Tehden varsin hyvin lämääkin. Eyeless sighti takaa aika julmaa tarkkuutta ignoratessaan ison osan defenceä nostavista "elementeistä". Tämä mahdollistaa myös joidenkin tavallisesti hankalien modelien/yksiköiden poiston helpommin.
Itse olen siis viihtynyt Everblightin seurassa.
effektiivistä? FUUUUUUUUUUU! niin inhoan tuota sanaa...
:)
Justus kirjoitti: Omat näkemykset vielä tänne kehittyneestä Angelus vs. C-rex väännöstä:
Miksi valita kun voi ottaa molemmat. Molemmat ovat tyylikkäitä nappeja ja molemmille on paikkansa listassa. Tuleehan siitä varsin peto-raskas, ainakin kun ottaa kaveriksi vielä pari seraphia, mutta Legioonalta se onnistuu. Assassinaatio potentiaali löytyy, mutta on myös carnin raaka voima siinä kaverina.
Tietenkin kun nyt ihan aloittelusta puhutaan niin tämä ei kuitenkaan välttämättä käy laatuun. Jos pitäisi vain toinen valita, niin aloittelijalle ennemmin suosittelisin minäkin carniveania. On se kuitenkin näistä se "helpommin käytettävä". Ja finmiragekin sen sanoi: Se tulee BattleBoxissa.
Molenpien ottamisessa on vähän se kuin kahdessa angelissa, syö hittosti pisteitä.
Ja jos kaksi heviä Leigonalla otan niin 2 C-Rexiä Thaggylle tai 2 Angelusta Valylle.
Itse annan nyt oma kohtaisesta kokemukseta hieman ajateltavaa. En ole nyt yli vuoteen pelutanut legionalla hevy beastia (lukuun ottamatta Padan megamättöä josssa toin C-rexin pitkästä aikaa kentälle) ja silti voittoprosentti on yli 85.
Nyt olen itse kovin innostunut Reakeista, noista itsekin sanoneista "pelin paskinmista beasteista" ovat moiset nyt 3 peliä minulle voittanut. Ja eräs Kahdor pelaaja on kärsinyt samasta ongelmasta kuin Angelus, mitäs sitten kun sidon heavy Jackit/beastit meleeseen niin ettei mitään voi tehdä?
Vasta stratekiaa odotellessa.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Justus

Viesti Kirjoittaja Justus »

Tuska kirjoitti:Molenpien ottamisessa on vähän se kuin kahdessa angelissa, syö hittosti pisteitä.
Kiltämättä maksavat kiitettävästi, joka sulkeekin ne alle 750-peleistä ulos (itse ainakin haluan sinne mehukkaat raptorit mukaan), mutta 750:ssä olen mielelläni tätä kaksikkoa ja paria seraphia ulkoiluttanut striderien ja porojen tukemina.
Tuska kirjoitti:- -mitäs sitten kun sidon heavy Jackit/beastit meleeseen niin ettei mitään voi tehdä?
Legioonallahan itseasiassa löytyy vastaus tähän weapon-lockilla sitomiseen. Modelia liikuttava efekti rikkoo weapon-lockin, joka onnistuu helposti slipstreamilla. Angelius on yhdellä furyllä jälleen vapaa rellestämään, eikä se edes estä slipsteamaavaa seraphiakaan jakamasta tuomiota polttavilla räkäisyillään.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Justus kirjoitti:Legioonallahan itseasiassa löytyy vastaus tähän weapon-lockilla sitomiseen. Modelia liikuttava efekti rikkoo weapon-lockin, joka onnistuu helposti slipstreamilla. Angelius on yhdellä furyllä jälleen vapaa rellestämään, eikä se edes estä slipsteamaavaa seraphiakaan jakamasta tuomiota polttavilla räkäisyillään.
Missä näin sanotaan?

Edit: nevermind tuossahan se seisoo weaponlock kohdassa primen sivulla 40. Voi pihkuranpahkura! Määkun aattelin käyttää tätä sua vastaan... :(
Tuska

Justus kirjoitti:
Tuska kirjoitti:Molenpien ottamisessa on vähän se kuin kahdessa angelissa, syö hittosti pisteitä.
Kiltämättä maksavat kiitettävästi, joka sulkeekin ne alle 750-peleistä ulos (itse ainakin haluan sinne mehukkaat raptorit mukaan), mutta 750:ssä olen mielelläni tätä kaksikkoa ja paria seraphia ulkoiluttanut striderien ja porojen tukemina.
Juup, mutta jotenkin ajattelin että aloittelijat eivä suoraan siiry 750pojon pelehin.
Onko ketju tosiaan ajatunut niin pahasti Off-topickisi?
(tosin kiva ketju itse pidän kovasti.)
Justus kirjoitti:
Tuska kirjoitti:- -mitäs sitten kun sidon heavy Jackit/beastit meleeseen niin ettei mitään voi tehdä?
Legioonallahan itseasiassa löytyy vastaus tähän weapon-lockilla sitomiseen. Modelia liikuttava efekti rikkoo weapon-lockin, joka onnistuu helposti slipstreamilla. Angelius on yhdellä furyllä jälleen vapaa rellestämään, eikä se edes estä slipsteamaavaa seraphiakaan jakamasta tuomiota polttavilla räkäisyillään.
Niin noh, jos puhutaan 750pojon pelistä jossa käytän 66 pojoa sitomaan angelin niin voin käytää loput 694 pojoa sisältävän armeijan tiputamaan sen 8" päässä kykkivän seraphin. Mutta tämä on taas TeoriaMasinaa, jossa kaikki voittavat kaiken. Voisinhan itsekin huutaa että onpa omassa listassani 5+ Reakia jotka tekevät Lockin Seraphiin.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

lapset, näin käy kun vanhat sedät innostuu...
tässähän hyvä esimerkki, pelin eri mahdollisuuksista ja tavoista pärjätä ei sillä kaikkein hotinta hottia sisältävällä listalla, jolla voi kuitenkin counteroida se hotimmankin hotin.
riittävän epäselvä?
Aliquando Insanire Iucundum Est
Ironman

Viesti Kirjoittaja Ironman »

Menee kyllä täysin off topiciksi, mutta eikös locki vaadi että olisi avoimet tassut? Ei taida raekilta noita löytyä kuten ei miltään muultakaan legioonan pedolta. Vai olikos raekilla nyt joku speciaali mitä en muista?

Edit: Aijuu, olihan sillä se jaw. Unohtakaa.
<Randomi>

Viesti Kirjoittaja <Randomi> »

Ironman kirjoitti:Menee kyllä täysin off topiciksi.
Noh, mun puolesta niin kauan kuin asia liittyy Legiooniin, se ei ole offia.

Ps. Hyvin on muuten tietoa tullut . :) Kiitän kaikkia vastanneita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”