"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Wood Elves (Eikä ollenkaan Metsän Väkijuomia)

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
JakeZuku

Wood Elves (Eikä ollenkaan Metsän Väkijuomia)

Viesti Kirjoittaja JakeZuku »

Elikkäs homman nimi olisi tehdä vastapallona tuolle Ogre armeijalleni kaveriksi hyllyyn ampuva armeija. Weedeihin päädyin lopulta, mutta ainaiset Dryad/Treekin/Treeman juustot tursuu jo korvista ulos jo ihan pelkkää nettiä selatessa, joten päätin tehdä armeijan kokonaan ilman niitä. Ja teemallisesti kun armeija ei sijoitu tuonne Loreniin tai Ulthuanin männikköön, ei siinä henkiä nähdä.

Kysymykset herää sitten yksikköjen valinnan kohdalla: Paljon ampumista (Meaning hordes after hordes of Scouts and Glade Guards) ja haluaisin välttää ihan tietoisesti taktiikkaa joka nojaa jonkinlaiseen Blitzkrieg-lähis unittiin, Ala Wardancers. Eternal Guard blokin voisi ainakin yhden ottaa Noblelle/High Bornille seurueeksi, mutta sekin ihan vain teemallisestä syystä (Yay or Nay? Olen hieman ristiriitaista läppää kuullut näistä).
Entäs Warhawk Riderit? Vaikuttavat varsin käytettäviltä, mutta ovatko liian heikkoja? Tai hyödyttömiä kun on kevollista Fast Cavarlyä tekemässä melkein samoja hommia?
Waywatcherit: Ovatko täysin epäkäypä optio? Eivät pakolla mikään juustoin valinta, mutta tyylikäs ainakin laittaa Scouttien kanssa hillumaan lähelle vastustajaa...

Kiitos jo kaikille jotka aikovat kiltisti antaa neuvoja & mielipiteitä.
What's going on here? Back from the grave and crap.
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Re: Wood Elves (Eikä ollenkaan Metsän Väkijuomia)

Viesti Kirjoittaja Gilaelin »

Kyllä armeija ilman metsänhenkiä voi toimia ihan jätte bra. Metsähaltia lista kuitenkin herren kiitos on sisäisessä tasapainossa yksiköittensä suhteen. Itse peluutan kylmästi armeijaa, jossa haltiat ja metsänhenget ovat jotakuinkin tasapainossa, mutta ilmankin niitä olen joskus kokeillut ja ihan hhyvin pärjännyt.

Jos lähdet tekemään armeijaa, joka painottaa ampumiseen, tarvitset ehdottomasti asioita, jotka toimivat myös vastapalloina ja hidasteena vihollisen nopeille ja/tai panssaroiduille yksiköille jotka todennäköisesti selviävät taisteluvalmiudessa läpi haltianuolista. Marssin estoon ottaisin scoutteja ja waywatchereita, sekä metsähaltialistan täysin epäoikeudenmukaisesti aliarvostetuimman yksikön, eli kotkan. Lisäksi warhawkit ja pari yksikköä tanssijoita muusikolla, sankarin seurassa voisivat olla hyvä veto. Glade ridereitakin kannattaa koettaa, mutta itse en niiden pelityylistä oikein perusta. Ne ovat hyvä yksikkö, mikäli niiden nopeutta käyttää oikein, mutta täysin paperia ja samalla hinnalla, jolla saa viisi mannunratsastajaa, saa yksikön glade guardia, eli viisi nuolta lisää pakkiin. Loharikin voisi toimia hyvin ampuvassa listassa, pitäen vihollisen yksiköt kaukana ja hallinnoiden kenttää nopealla liikkeellään.

Esim seuraava kokoonpano kävi mielessä, suurpiirteisesti ajateltuna
-Lohari
-alter/waywatcher noble med hoda
-rullakuski
-4x10 glade guard
-5xscout
-2x8 tanssijoita
-kotka
-5x waywatcher
En laskenut, jääkö pahasti vajaaksi vai menevätkö pisteet yli, mutta toiminee puukuvaajana.

Jos taas tahtoo tehdä tasapainoisempaa listaa, eternalit ovat oikein hyvä ratkaisu. Itse olen peluuttanut 19xeternalia warbannerilla, high bornilla ja bsb:llä. Kenraali kantaa la+shield+gw+rhyem's harp+annoyence-comboa ja bsb:llä on standard of ariel. Yksikkö on stubborn re-roll 9:llä, omaa 5+armorin, 5+wardin, causaa fearia ja hakkaa käsittämättömästi takaisin. Tämän kokoinen yksikkö ei edes vie kaikkia armeijan pisteitä, joten olen saanut ängettyä aina mukaan usean muunkin kovan yksikön, kuten puumiehen ja tanssijoita. Kahden maagin kanssa, jotka heittävät yksikölle vielä regeneraatiota, saadaan aikaan kova yksikkö, joka voi ottaa chargejakin vastaan, voittaa oletusarvoisesti klosikset ja laittaa vihollisen miettimään, mitä tekee eternalien suhteen. Lisäksi yksikkö ei kärsi normaalista jalkaeliitin m4 syndroomasta, jolloin se pääsee myös yleensä sinne, minne tahtoo.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Eräs kuulemma toimiva WElf-buildi on ns. Sethayla, joka käytännössä tarkoittaa armeijaa joka ei käytännössä käy rehellisesti lähiksessä kertaakaan pelissä. Eli hyvinkin ampuvaa settiä. Pohjana näissä listoissa on yleensä 16 warhawk rideria, 20 waywatcheria ja 30 glade guardia. Loppupisteillä sitten glade ridereita ja sankareita. "Machine gun" highborn on yleensä messissä, jotkut kai pelaa spellweaveriakin, sekä kotkanoble HoDA:lla. Että sellaista, ehkä kaikista FaBan armeijoista ärsyttävin pelata vastaan, mutta eittämättä tyylikäs. :)
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
JakeZuku

Viesti Kirjoittaja JakeZuku »

Thanks to ye both, I'll have to think 'bout this.
Eternal Guardeja olen alusta asti halunnut mukaan, joten jonkinlaisen viritelmän voisin keksiä..
What's going on here? Back from the grave and crap.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”