mittaaminen
mittaaminen
olen pelannut ennen lotria jossa sai mitata mittanauhallaan vaikka pelipöydän ja katon välisen matkan tai ihan mitä huvittaa, milloin huvittaa. nyt kun aloittelen 40koota nii mietin että kun sääntö kirjassa sanotaan joissain paikoissa että ei saa mitata etukäteen, niin milloin saa mitata. saako mitata esiim vihollisen vuorolla sej siirrellessä jotain vai miten se homma toimii.
eli lyhyesti. milloin saa ja milloin ei saa, mitä saa ja mitä ei saa mitata
eli lyhyesti. milloin saa ja milloin ei saa, mitä saa ja mitä ei saa mitata
- NorjanPaavi
Re: mittaaminen
Jos aloitetaan liikunta vuorosta - mittaat saman tien minne yllät liikkumaan ja liikutat nappeja.
Ampuminen - ensin määräät että ryhmäsi X ampuu vijollisen ryhmää Y -->sitten vasta mitta esiin ja mitataan yltääkö joukkosi x ampumaan vihollista y, jos kantama ei riitä vihollinen ei ota osumaa ja ryhmä x käytti ampuma vuoronja (PS. tähän taitaa löytyä pari poikkeusta. Ilmeisesti Ig:llä on wargeari jolla matkan saa mitata etukäteen.)
Asault - sama kuin ampumisessa, mutta jos range ei kanna niin ryhmä ei liiku ollenkaan ja kyseisen ryhmän assaut vuoro meni tässä.
Eli periaatteessa pelin aikana vastustajan, vuorolla ei saisi valmiiksi mittailla mitä aikoo omalla vuorolla ampua. Elikkä pääsääntöisesti mittaus tapahtuu vasta kun tarvitset sitä johonkin eli ampumisen tai assaultoinen rangen tarkistukseen yms.
Eli kannattaa opetella se 6" , 12" yms. vähän kuinka paljon ne suunnillen ovat, niin ei tule ammuttua kuuliaan huti.
Toivottavasti sepustuksestani saa jotain selvää. Viimeaikoina tekstini ja neuvoni ovat olleet hyvin sekavia.
Ampuminen - ensin määräät että ryhmäsi X ampuu vijollisen ryhmää Y -->sitten vasta mitta esiin ja mitataan yltääkö joukkosi x ampumaan vihollista y, jos kantama ei riitä vihollinen ei ota osumaa ja ryhmä x käytti ampuma vuoronja (PS. tähän taitaa löytyä pari poikkeusta. Ilmeisesti Ig:llä on wargeari jolla matkan saa mitata etukäteen.)
Asault - sama kuin ampumisessa, mutta jos range ei kanna niin ryhmä ei liiku ollenkaan ja kyseisen ryhmän assaut vuoro meni tässä.
Eli periaatteessa pelin aikana vastustajan, vuorolla ei saisi valmiiksi mittailla mitä aikoo omalla vuorolla ampua. Elikkä pääsääntöisesti mittaus tapahtuu vasta kun tarvitset sitä johonkin eli ampumisen tai assaultoinen rangen tarkistukseen yms.
Eli kannattaa opetella se 6" , 12" yms. vähän kuinka paljon ne suunnillen ovat, niin ei tule ammuttua kuuliaan huti.
Toivottavasti sepustuksestani saa jotain selvää. Viimeaikoina tekstini ja neuvoni ovat olleet hyvin sekavia.
kiitos paljon asia selvisi hyvin =)
Tuumamittojen opetteleminen ei kuitenkaan tarkoita sitä että merkkaat välimatkat pöytääsi, käteesi tms. objektiin tai mittailet vaaksaasi huijausmielessä, koska se on epäurheilijamaista ja johtaa kotipaikkakuntasi Exterminatukseen.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
no ei tietenkään, eihän siinä ole mitään järkeä koska se olisi silti mittaamista.
- NorjanPaavi
Jep tämä on enemmän tai vähemmän vilpillistä pelaamista. Tuolla opettelulla lähinnä tarkoitin sitä arviomisen jaloa taitoa, joka on yksi asia joka erottaa aloittelijan konkarista.Galeios kirjoitti:Tuumamittojen opetteleminen ei kuitenkaan tarkoita sitä että merkkaat välimatkat pöytääsi, käteesi tms. objektiin tai mittailet vaaksaasi huijausmielessä, koska se on epäurheilijamaista ja johtaa kotipaikkakuntasi Exterminatukseen.
- DarkEldar40
Mun mielipide et jos vaikka jotenki huijjaa sen merkkaamisen, sais painua vit****.
Minä, jo vuodesta nakkimakkara.
- NorjanPaavi
Nyt en aivan käsittänyt? Mitä tarkoitat merkkaamisella? Ainoa merkkaaminen mikä minulla tulee mieleen on deployment zones merkkaminen, mutta siinä huijaaminen? Vai tarkoititko että merkkaa salaa maastoon tietyt matkat? No huijaaminen on kyllä joka tapauksessa ala-arvoista toimintaa. Tosin sitäkin on kahtaa laatua tarkoituksella huijaaminen ja niin sanottu tahoton huijaaminen(eli niin sanottu sääntöjen unohtaminen). Molempiin pitänee osata suhtautua oikein. ;)DarkEldar40 kirjoitti:Mun mielipide et jos vaikka jotenki huijjaa sen merkkaamisen, sais painua vit****.
- DarkEldar40
Piti sanoa mittaaminen, et on aika noloo, jos sul on vaik josai kädes merkit / taskus lappu.
Minä, jo vuodesta nakkimakkara.
- P. Ruuhijärvi
Noloa? Pikemminkin säälittävää power-pelaamista.DarkEldar40 kirjoitti:Piti sanoa mittaaminen, et on aika noloo, jos sul on vaik josai kädes merkit / taskus lappu.
Itse olen mietiskellyt sitä, saako ''avattuja'' rullamittoja jättää pelipöydälle? Periaatteessahan siitä voisi helposti arvoida vieressä olevan yksikön kantaman muista kohteista. Itse astun kaapista ulos ja tunnustan, että kerran jäi rullamitta Slugga Boyzien viereen, jolla pystyi mittaaman oman chargen vastustajan kaartilaisiin.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()