Rhino hunter
mulla ei kestä rhinot edes toiselle vuorolle asti vaikka smoket käyttäisinkin, mistäköhän johtuu? tosin olen myös henkilö joka heittaa eka kolmesta nopasta kolme ykköstä ja sitten vielä kaksi ykköstä ja onnistuu munaamaan 2 psychic testiä samalla vuorolla ottaen woundit kummallekkin farseerille.
May your sword stay wet like a young girl in her prime.
-Manowar Hail and kill
-Manowar Hail and kill
Kyllä niitä rhinoja pysäyyttää voi. Kolme glänärri per ajoneuvo pitäs saada aikaseks. Taulla on suht hyvät tsempit, kun Friewarioritkin voivat asiaa auttaa, vaikkei huomatavasti. Railgunit on about yhtä hyviä ku mikäkin muu ase. Jos osuu saa autolgancen, ei se sitä Rhinoo vielä pysäytä.. Oma Tau army saa tilastollisesti about 12 glancee rhinoihin vuorossa. Eli 3 rhinoo sais immoon tai paskaks. Jos vastassa on pure rush, tarkoittaa tämä että tulossa on vielä 1-2 rhinoo päin.. eli ongelmia rittää.. 
Moips
Moips
Hope is a serum that never heals
- Henri Ketonen
yksi vuoro jos tarkkoja ollaan. Range 24, eli ei ammuta ennen kuin vihu liikkuu päin. Vihu tulee 12 kohti, tuhoat vaunun jollon se ottaa 3 tuumaa ulos. omalla vuorolla liike 6+assault 6, liikuttu 27, eli kiinni tokalla vuorolla. Warriorit ampuvat vain kerran, ikäväkyllä.Nintendomies kirjoitti:Neljä pitäisi minusta saada... (12/3=4?).
60 Necronwarrioria kyllä pysäyttää ajan mittaan mitä vaan, mutta Rushia vastaan aikaa ei ole kuin vuoro pari.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Rhinon saa pysäytettyä jokaisella aseella minkä löytää Taun codexista,itse suosin railguneja sekä missile pod+plasma rifle -combon omaavia crisis suitteja. Jos smoket tai hulldown niin klänäröi, tosin stunned riittää rhinon pysäyttämiseen ja jos se ei ole hulldown niin ens vuorolla penettää sitten railgunilla tai missile podilla.
Oma henk. koht. enkka on 5 rhinoa, joista 1 pulse carbinella.
Tosin vastustaja oli unohtanut laittaa smoke launcherit
Tosin vastustaja oli unohtanut laittaa smoke launcherit
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
ok, nyt ymmärrän ton viisi rhinoa. Mutta rhino ei ole rhino jos siinä ei ole savuja ja extra panssareja. Ja kroottien boltteri ei läpäise edestä.Inquisitor Eleandelus kirjoitti:Rhinon saa pysäytettyä jokaisella aseella minkä löytää Taun codexista,itse suosin railguneja sekä missile pod+plasma rifle -combon omaavia crisis suitteja. Jos smoket tai hulldown niin klänäröi, tosin stunned riittää rhinon pysäyttämiseen ja jos se ei ole hulldown niin ens vuorolla penettää sitten railgunilla tai missile podilla.
Tosin vastustaja oli unohtanut laittaa smoke launcherit :D
- Henri Ketonen
Juu-u, mutta ukon saa laittaa siten että se 2" disembark raja vain hipaisee sen figun basea (ainakin näin vlad mulle asian selitti kun aloin wuffeila pelailla), eli siitä tulee vähän vajaa tuuma lisää.Chronophague kirjoitti:Ei Rhino ole Rhino ilman Extra armouria. Mun puolesta tulikin tossa laskuvirhe, eli 4 rhinoo pitäis saada vuorossa pysäytettyä.
MakeH, eikös disembark ole 2", ei 3".
Moips
And they wonder how he dealt with stress so well..
hmm.. itse olin tämän alunperin ymmärtänyt siten, että beissin kauimmainen osa pitäisi olla 2" sisällä. tosin tuo vladin versio järkeistäisi myös sen consolidate+embark:in 3" rajan.VJ kirjoitti:Juu-u, mutta ukon saa laittaa siten että se 2" disembark raja vain hipaisee sen figun basea (ainakin näin vlad mulle asian selitti kun aloin wuffeila pelailla), eli siitä tulee vähän vajaa tuuma lisää.
gaming since '92
kaikkia näitä numeroita tulee aina liikaa ja osa unohtuu, mutta tuo on sentään käytännössä 3tuumaa.Chronophague kirjoitti:Ei Rhino ole Rhino ilman Extra armouria. Mun puolesta tulikin tossa laskuvirhe, eli 4 rhinoo pitäis saada vuorossa pysäytettyä.
MakeH, eikös disembark ole 2", ei 3".
Moips
eli kun täysikokoinen yksikkö kaartilaisia tulee chimerasta ulos ne kuolevat, koska eivät mahdu ulos? No noin se ei tietenkään menisi missään nimessä, mutta toi mielestäni viitaa jo siihen, että vain osan figusta pitää olla kahdessa tuumassa.hmm.. itse olin tämän alunperin ymmärtänyt siten, että beissin kauimmainen osa pitäisi olla 2" sisällä. tosin tuo vladin versio järkeistäisi myös sen consolidate+embark:in 3" rajan.
Mitäs jos lukisitte vaikka sääntökirjasta. Siellä lukee selkeästi että "within 2" of the vehicle" eli kahden tuuman sisään. Ei siis hipaista kahtatuumaa tai laiteta käytännössä kolmea tuumaa vaan kahden tuuman sisässä pitää olla kaikki figut.
Kaartilaisten ja muiden isojen yksiköiden kohdalla varmaan pitää joustaa, mutta se ei tarkoita että wuffe rushille tarvitsis antaa ylimääräsiä tuumia disembarkissa.
Kaartilaisten ja muiden isojen yksiköiden kohdalla varmaan pitää joustaa, mutta se ei tarkoita että wuffe rushille tarvitsis antaa ylimääräsiä tuumia disembarkissa.
"within" ei tietääkseni kuitenkaan tarkoita, että pitää olla täysin sen sisällä. Ampuessakin kohde on "within" range, jos siihen kantaa juuri ja juuri, eli vaikka ei olisi koko vihu modeli rangen sisällä. Hiukan horjuva esimerkki, mutta en keksi parempaakaan tähän hätään. Tietenkin joku Englantia opiskellut voisi kertoa. Oliskio Captainille taas töitä.kerberos kirjoitti:Mitäs jos lukisitte vaikka sääntökirjasta. Siellä lukee selkeästi että "within 2" of the vehicle" eli kahden tuuman sisään. Ei siis hipaista kahtatuumaa tai laiteta käytännössä kolmea tuumaa vaan kahden tuuman sisässä pitää olla kaikki figut.
Ai niin joo.. Toinen esimerkki tohon ajatteluun on ilmaisu "within reason". Siinäkään ei tarvi olla täysin järjen sisässä että noin voi sanoo...
Se käsite on mun mielestäni päivän selvä disembarkin yhteydessä. "Within 2" of the vehicle" tarkoittaa nimenomaan 2 tuuman sisällä vehiclestä. "Within range" ampumisen yhteydessä puolestaan tarkoittaa ampuma etäisyydellä.
Ero tulee siinä mihin sanalla within viitataan, rangeen vai vehicleen.
Se käsite on mun mielestäni päivän selvä disembarkin yhteydessä. "Within 2" of the vehicle" tarkoittaa nimenomaan 2 tuuman sisällä vehiclestä. "Within range" ampumisen yhteydessä puolestaan tarkoittaa ampuma etäisyydellä.
en ole englanninkieltä tarpeeksi tutkinut jotta voisin kivenkovan väitöksen esittää. Mielestäni tuo ei kuitenkaan tarkoita, että napin pitää olla kokonaan 2 tuuman sisällä, tuo on kuitenkin vain mielipiteeni jolla ei ole peliteknistä painoarvoa.kerberos kirjoitti:Ai niin joo.. Toinen esimerkki tohon ajatteluun on ilmaisu "within reason". Siinäkään ei tarvi olla täysin järjen sisässä että noin voi sanoo...
Taas tämä within - keskustelukerberos kirjoitti:Ai niin joo.. Toinen esimerkki tohon ajatteluun on ilmaisu "within reason". Siinäkään ei tarvi olla täysin järjen sisässä että noin voi sanoo...
Within ~ piirissä, sisällä & päässä (sanakirjan virallisia käännöksiä). GW määrittelee osassa säännöistään jos pitää olla kokonaan jonkun matkan päässä. Kun osa basesta on piirin sisällä, on figuuri tuolloin 2 tuuman piirin sekä sisä että ulko puolella. Tuolloin täyttyy vaatimus siitä että figuuria on piirin sisäpuolella. Mikäli sääntö olisi määritelty siten että vaadittaisiin siten ettei figuurin mikään osa ole tuon piirin ulkopuolella olisi asia toisin. Tämä käytäntö siis suoraan lukien sääntökirjaa, en ota kantaa siihen mikä on järkevämpi ratkaisu (tuohon saa aina monta eri mielipidettä).
Käytännön osalta jos kaipaa pientä huumorikevennystä voi kokeilla Ogryneitä sijoittelun suhteen chimeran taakse täysin kahden tuuman sisäpuolelle
Asiaan varmaan palataan n+1 kertaa tulevassa, aina siihen asti kunnes (jos) GW julkaisee oman kantansa. Toivottavasti tulevissa vehicle säännöissä on tarkemmin määritelty tämä (ja monta muuta) asia.
-
Hellbender
- Viesti:
Eikös tossa vois yksinkertaisesti tehdä niin, että ne jotka mahtuu 2 tuuman sisään laitetaan sinne ja sitten kun ei enää mahdu laitetaan siihen piiriin(3').
Tolla sitä vaan, että wuffe-pelaajat laittaa ne napit sinne äärirajoille, vaikka ne muutenkin mahtuisivat. 10 modeliahan mahtuu tohon 2 tuuman sisään
Tolla sitä vaan, että wuffe-pelaajat laittaa ne napit sinne äärirajoille, vaikka ne muutenkin mahtuisivat. 10 modeliahan mahtuu tohon 2 tuuman sisään
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles