"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Valmiiksi maisemoidut baset? *Valmiita testaukseen* 13.1

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
taavetti

Valmiiksi maisemoidut baset? *Valmiita testaukseen* 13.1

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Moi.

Tarkoituksena olisi tehdä muutama pieni sarja maisemoituja "valmiita" beissejä, resiinistä. GW:n maailmaan käypäsiä.

Mahtaako muilla olla tarvetta yksityiskohtaisille baseille vai jätänkö sarjat ns. omaan käyttöön? Mitään leipätyötä tässä ei olla hakemassa, vaan oppia ja halu antaa mahdollisuus armeijoiden personointiin.

Tässä vaiheessa haluaisinkin kuulla mielipiteitä itse pelaajilta ja maalaajilta. Mitä halutaan? Missä kokoluokassa? Teemoja? Jne. Vai halutaanko ollenkaan? Pieni kartoitus on aina poikaa.

Toki kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa... Jokatapauksessa ensimmäiset protot valmistuvat tammikuun puolella.

Sana vapaa.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Joulukuu 2008

Kokohan olisi juurikin tuo 25mm-base.

http://i253.photobucket.com/albums/hh62 ... sterit.jpg
http://i253.photobucket.com/albums/hh62 ... terit2.jpg

Ensimmäiset 4 kappaletta mastereita valmistuneet jonkinlaisee esittelykuntoon. Sipistelyt yms tietysti vielä edessä...

Valmiita bitzejä en tohtinut näissä käyttää, ihan tekijänoikeussyistä. Milliputista skulptattuja + muovilevystä yms askarreltuja. Sama tulee pätemään jatkossakin.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Tammikuu 2009

Pari teemaan sopivaa masteria tuli rykäistyä tässä pyhien tiimellyksessä.
http://i253.photobucket.com/albums/hh62 ... terit3.jpg

Nyt olisi tosissaan kuuden tsipaleen setti kyhästy. Pariin pitää vähän detaileja veistää ennen valuja.

--------

Sain kuin sainkin viimeisteltyä (lähinnä moskan lisäilyä baseihin) muutamaa basea, niin pieni ryhmäpotretti on aina paikallaan. Tästä on suhteellisen hyvä jatkaa. :)

Kuva
Viimeksi muokannut taavetti, Ti 13.01.2009 13:43. Yhteensä muokattu 13 kertaa.
Machine_Spirit

Re: Valmiit baset!

Viesti Kirjoittaja Machine_Spirit »

Mä oisin valmis ostamaan parikymmentäfuturistinen kaupunki teemeaista basea. Kokoluokkana 28-milliset figut, ja haluaisin myös että ne nauttaysivät luonnollisilta, toisin kuin Microartsin vastaavat (minusta se että aina on hyvä tila figuille ei ole syy tehdä luonnottomia baseja.) Mä voin toimia tilaajana jos on tarpeeksi hyvän näköistä. Niin, ja mieluiten 40k vaikutteisiä.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
mv40k2
Viesti:

Re: Valmiit baset!

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Joo, 40k ja sci-fi aiheisia ei ole koskaan liikaa. Jotain avaruusaluksen käytävää (Space Hulk anyone?). Ja jotain romukasa-aiheisia (scrap yard) olen joskus kaivannyt 40k örkeilleni.

-mv40k2
taavetti

Re: Käyttäisitkö valmiita baseja? Millaisia?

Kiitokset jo teille. Lisää toiveita, ideoita ja ajatuksia kaivataan kyllä? :)

Aloittelen muutaman masterin tekoa ja tuon niitä esille sitten gallerian puolelle.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Olisi oikeastaan tarvetta parille erikoismuodolle, joita mikään firma ei tällä hetkellä valmista. Tekstuurilla ei niiden osalta ole niinkään väliä. Voin jopa toimittaa mallikappaleet. Ei ole mikään erityisen kiireinen projekti, mutta mainittakoon nyt tähän väliin kun tuli puheeksi.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Hihhuli

Viesti Kirjoittaja Hihhuli »

myös tuollasista mukulakivi/laatta alustasta saattaa olla kysyntää, en ite tartte, mutta näin yleisesti ;)
taavetti

Hihhuli kirjoitti:myös tuollasista mukulakivi/laatta alustasta saattaa olla kysyntää, en ite tartte, mutta näin yleisesti ;)
Pitää paikkansa, mahdollisesti tulossa aihoita, joita pystyisi soveltamaan niin 40k - ja fb -maailmaan. :) Eli ns. perusbaseja.
taavetti

Re: Valmiit baset? Millaisia? Miksi?

Tuon ideoita itse sitten esille. Forge tuottaakin miltei samaa mitä ajattelinkin valutekniikassa käyttää.
Kuva
Viimeksi muokannut taavetti, To 01.01.2009 15:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Heitänpä ilmaan villin ajatuksen: miten olisi beissien sijaan tai (lisäksi) alustalle liimattavat härpäkkeet Urban/40k/Hero basing kit -tyyliin? Materiaalisäästö olisi valtava ja asiakas voisi käyttää geneerisiä härpäkkeitä preferenssistä riippuen joko pyöreille tai neliöille beisseille.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Hihhuli

Viesti Kirjoittaja Hihhuli »

ja mitä luultavammin myös kaikki glyphit sun muut menisivät kaupaksi ;)
taavetti

jullevi kirjoitti:Heitänpä ilmaan villin ajatuksen: miten olisi beissien sijaan tai (lisäksi) alustalle liimattavat härpäkkeet Urban/40k/Hero basing kit -tyyliin? Materiaalisäästö olisi valtava ja asiakas voisi käyttää geneerisiä härpäkkeitä preferenssistä riippuen joko pyöreille tai neliöille beisseille.
Ajattelin tiedätkös samaa. Materiaalisäästö ei nyt valtava, mutta kuitenkin. :)
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Ideoinnin tueksi ohessa linkkejä muutamiin valmisbaseihin mitä on tullut käytettyä:
- Antenociti's Workshop
- Kerr & King
- PK-Pro
- Epicast
- Black cat bases

Näitä täydentävät baset kiinnostavat :)
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Hell Dorado -aiheiset valmismaastot olisivat toki kiinnostavia - lähinnä liittyen sen terraformaatiosääntöihin. Baset tietysti voisivat olla yksi, mutta kun alalla on vain yksi HD-maastonkappaleita tuottava pulju, enkä sen tuotoksille erityisesti lämpiä, niin olisi mielenkiintoista nähdä aiheesta muitakin ratkaisuja.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
taavetti

Silveri kirjoitti:Hell Dorado -aiheiset valmismaastot olisivat toki kiinnostavia - lähinnä liittyen sen terraformaatiosääntöihin. Baset tietysti voisivat olla yksi, mutta kun alalla on vain yksi HD-maastonkappaleita tuottava pulju, enkä sen tuotoksille erityisesti lämpiä, niin olisi mielenkiintoista nähdä aiheesta muitakin ratkaisuja.
No miksei, olisiko maastoihin liittyen jotain referenssiä vieras peli ja maailma nimittäin meikäläiselle.
taavetti

Homma etenee, ensimmäiset kuvat mastereista ekassa postissa.
Viimeksi muokannut taavetti, Pe 26.12.2008 21:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juige

Viesti Kirjoittaja Juige »

Todella hienojahan noista tuli, ajattelitko laajentaa myös faban baseihin jossain vaiheessa, niille olisi nyt ainakin itsellä enemmän käyttöä. Tuo 40k nyt kun on mitä on. Tosin meneehän nuo oikein mallikkaasti myös infinity minien alle.
taavetti

Juige kirjoitti:Todella hienojahan noista tuli, ajattelitko laajentaa myös faban baseihin jossain vaiheessa, niille olisi nyt ainakin itsellä enemmän käyttöä. Tuo 40k nyt kun on mitä on. Tosin meneehän nuo oikein mallikkaasti myös infinity minien alle.
Tarkoituksena olisi kyhäillä muutama sellainenkin mitä olisi mahdollista käyttää fabassa. Katsoo mitä tässä pyhien aikaan saa tehtyä vai saako mitään. Nuo nyt olivat vain esimerkkikappaleita tulevasta. Hyvä että kelpaa. :)
Silveri

Yllättävän laadukkaita ensiteoksiksi. Vaikuttaisi laadultaan olevan lähellä kaupallisia tuotteita.
taavetti

Silveri kirjoitti:Yllättävän laadukkaita ensiteoksiksi. Vaikuttaisi laadultaan olevan lähellä kaupallisia tuotteita.
Kiitän. Negatiivista/rakentavaa palautetta huolisin kanssa mieluusti.
Silveri

Hankala varsinaista kritiikkiä noista on lähteä vääntämään, kun ei ole mitä hypistellä. Suosittelisin kuitenkin pitäytymään yksittäisessä teemassa, esim. tuossa katukiveys/putkihässäkässä ja tekemällä niistä noin kymmenisen eri varianttia, mikäli tavoitteena on luoda tuote, jota voisi miettiä markkinoitavaksi eteenpäinkin. Jos kaikki figut ovat identtisen alustan päällä näyttää koko homma kohtuullisen typerältä.

Joo tiedän, että homma on lähtökohtaisesti harjoitustyö, mutta miksi ei kannattaisi hyödyntää mahdollista ostajapotentiaalia ja tuotteistaa se? Saisit ainakin lisää taskurahaa figuihin käytettäväksi, kun valmis tuote on jo olemassa, vaikkei näistä välttämättä leipätöiksi olisikaan. Tee muutama mallikappale, myy niitä pienissä erissä omakustannehintaan sillä edellytyksellä, että saat niistä myös asiallista kritiikkiä, jotta voit kehitellä menetelmiäsi ja kun tuote on kypsä markkinoille, etsi sopiva välityskanava (esim. Taistelutarvike), jonka kautta niitä sitten myyt.

silveriEdit: itsehän en tunnetusti 40k:ta pelaa, mutta jos nyt minulle jostain syystä haluaisit tuotantoasi kohdentaa, niin laava-alustat "newstyle" pyöreille alustoille voisivat kiinnostaa (kts. omat säälittävät räpellykseni). HD:n alustakoko on pääosin 30 mm (sisäosa 22 mm), jonkin verran öttiäisiä on 40 mm (sisäosa 31 mm) alustalla ja muutama harva yksilö 50 mm alustalla (ei nyt ole sisäosaa mitattavaksi käsillä, mutta veikkaisin olevan 40 mm).
Aiemmin puhumani HD-maaston suhteen tiedot kyllä suomeksi löytyvät, mutta ne sisältyvät HD:n suomenkieliseen käännökseen á Lassek ja ovat sidoksissa ainakin omasta mielestäni melko lailla pelimaailman muuhun ymmärrykseen ennen kuin niistä saa selvemmän kuvan minkälaisista palasista on kyse. Jos kiinnostusta edelleen on, voin toki sen säännöstön lähetellä ja myös aiheeseen liittyvää kuvamateriaalia, mutten väkisin asiaa rupea tyrkyttämään. Pistä YV:llä sähköpostisi, niin voin sitten spämmiä sen tukkoon, jos yhä on merkittävää kiinnostusta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”