"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Imperial Guardin kehitystä

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Ilfierno

Imperial Guardin kehitystä

Viesti Kirjoittaja Ilfierno »

Toivoisin, että auttaisitte minua tämän armeijan luomisessa. Tarkoitus olisi kehittää, teemana on jonkinnäköinen erikoisjoukko, konffausta tulee näkymään.

Eli armeijaa tällä hetkellä:

# Perus Shock Troopseja 20 (tiedän, vähän, onneksi tulossa lisää...)
# 3 Heavy Weapon Teamiä
# Leman Russ
# Sentinel
# Karskineja paketti
# Colonel Schaeffer

Melkolailla perusalku, ostin suoraan ton Battleforce paketin + noi karskinit...

Mitäs sanotte? Mitä ostoksia suosittelette? Taktiikka, yleistä tietoa.

Kiitokset,
/Ilfierno
Barnabas

Re: Imperial Guardin kehitystä

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Riippuu siitä, että mitä haluat armeijaltasi. Jos teet jalkaväki horden, niin jalkaväkeä ja jos teet panssaroidun jallaväen, niin sitten tankkeja ja jalkaväkeä. Totuus on, että IG:llä ei saa pienestä määrästä nappeja pelitehokasta armeijaa, mutta toisaalta tuommoinen kommando-tyylinen armeija voisi olla aika tyylikäs.
Kenialain

Viesti Kirjoittaja Kenialain »

Basilisk. Ehdottomasti.

Ja kenties myös lr demolisher.

Chimera tai kaksi.

Tankeilla ne sodat voitetaan! Huzzah! Jalkaväkeä sen verran että kohteet pystyy pitämään hallussa.
Joink!
Ilfierno

Joo, itselläkin on chimerat käyny mielessä. Tosin katsoo, voinhan toki tehdä normi IG:n ja sit sen erikoisyksikkönä jonkinnäköiset kommandot. Kasvomaalausta, GreenStuffilla värkkäämistä(camoa) meinasin niille, sen näkee sitten, kun tarvittavat materiaalit.

Mitään ohjeita maalauksen suhteen?
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Maalaus ihan sen mukaan mistä tykkää. Jos haluat että joukkosi sotivat metsässä niin pääväriksi vihreä, jos aavikolla niin beessi/vaalea ruskea, jos kaupungissa niin harmaa/siniharmaa/musta. Jotain maastokuviointia voi tehdä jos kärsivällisyys riittää.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Suosittelen suunnittelemaan 500pts ja 1000pts listat, jotka sitten rakennat valmiiksi vähitellen, niin että ehdit välissä pelata ja muuttaa mieltä jos joku yksikkö ei mielytäkään. IG:llähän tarvitset ainakin sen perus platoonin, eli 2x10 miehen ryhmä + 5 miehen komentoryhmä, aloittaisin sen maalaamisesta. Tuohon kun vielä liität tankin ja karskinit, niin alkaa olla 500 pistettä kasassa.

Mitään megahankintoja en lähtisi tekemään, sillä huhujen mukaan IG uusiutuu kesään mennessä. Voipi siis hyvinkin mennä monet asiat uusiksi.

Olisi kiva kuulla ajatuksia siitä, minkä henkistä armeijaa ajattelit väsätä. Nopea iskujoukko tehokkain asein, tankkien kestävyyteen nojaava komppania vai kenties perinteisesti lukumäärään luottava armeija? Valaise hieman lisää ja kirjoita esimerkiksi jonkun armeijalistan runko, niin voimme hioa siitä tehokkaampaa ja tyylikkäämpää.
Ilfierno

Joo, mistähän sitä lähtisi tarinoimaan. Eli pääosin kaverini kanssa pelaillaan, tällä on Tau Empire armeijana. Mitä nyt itse olen pohtinut niin oon ollut sen nopeuden ja tehokkuuden kannalla, isolla joukolla en lähtisi pelailemaan(laatu ennen määrää). Eli iskuryhmä hengellä liikutaan... Mitä ostoksia tämän idean pohjalle ajattelisitte? Lisää jalkaväkeä(joka tapauksessa vähän lisää...) vai lähdenkö ajoneuvojen puolelle? Chimeraa, basiliskia, lisää Leman Russia? Chimeraa itse olen ajatellut.

Maalaukseen olen pohtinut juurikin tuota citymaaston henkistä, on käynyt vaalea sininen-musta yhdistelmä, musta-valko-harmaa puku mielessä... Kaikenlaista ideaa on tullut mieleen, mutta mtn niistä en oo vielä valinnut.

Itsekin kuulin, että olisi IG uusiutumassa, sen sitte näkee tekeekö hyvää vai pahaa. Ajattelin juuri tuohon jalkaväkeen ja HQ:n keskittyä näin alkuvaiheella, ennen kuin lähtee mitään radikaalimpaa tekemään. Eräänlainen teema käväsi mielessä: kaaoksen alle langenneet IG:t, löytyisi kaikenlaista puukkoa, tavaraa, taskuja bandoliereina. Jotain speciaalia kehitin, juurikin tuohon malliin. Katsoo voisko se toteutua...

Kiitoksia jo nyt tulleista vastauksista!
rampale

Viesti Kirjoittaja rampale »

Tämä ketju sopii itsellenikin aika hyvin, joten pöllin vähän sitä niin ei tule niin montaa samanlaista ketjua tuonne armeijalistat osastolle.

Itse olen 40k:ssa aikamoinen aloittelija. En ole pelejä pelannut, enkä sääntöjäkään oikein osaa. Silti on armeija hommattu, ja olisi hyvä olla jonkinlainen lista, niin tietäisi vähän että miten figuja kokoaisi.

Eli tässä olisi 1500 pisteen lista, kommenttia olisi kiva saada. Mikä toimii, ja mikä ei?

HQ:

Command Squad
-Senior Officer
-Vox-caster
-Medic
-autocannon
80 pts.

AT Support Squad
3x Lascannon
110 pts.

yht. 190 pts.

Troops:

Platoon
-1x platoon command (autocannon, vox, junior) 60pts.
-3x infantry squad (3x missile launcher, 3x vox, 3x melta) 270pts.

Platoon
-1x platoon command (autocannon, vox, junior) 60pts.
-3x infantry squad (3x heavy bolter, 3x vox, 3x plasma) 255pts.

yht. 525 pts.

Elites:

10 Hardened veterans (heavy bolter, vox)
-chimera (multi-laser, heavy bolter)

yht. 190 pts.

Heavy support:

2x Leman Russ (lascannon, heavy bolters)
Basilisk (indirect fire)

yht. 455 pts.

Yhteensä 1440 pistettä. Ylijäävillä pisteillä voi ostaa jotain kamaa noille hahmoille.

Yleensä tunnutaan sanovan, että meltaa ja plasmaa. En halua niitä enempää kun ne ovat vähän nihkeitä modeleita. Noita heavy weaponeita on muutenkin vähän laitettu sillä perusteella miten niitä minulla on koottuna. Pitäisikö silti joitekin painotuksia muuttaa? Enemmän lascannoneita? Pelejä ei tällä hetkellä ole tiedossa, joten mitään yksittäistä armeijaa vastaan tätä ei ole suunniteltu.

Veteraanit tuntuvat vähän turhalta, saakohan noilla mitään aikaan? Sinnekin voisi sen plasman tai meltan heittää, jos jaksan sellaisen ukkelin askarrella jostain kasaan.

Voxeja ei tunnuta suosivan, mutta kun niillekin on jo ne ukot maaleissa, niin ei niitä viitsi jättää ottamatta.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
Barnabas

Siirrä infatry platoonien meltat veteraneille ja heivaa veteraanien h. bolter pois. Et tee noilla infantry squadin meltoilla mitään, kun niissä on heavy aseet jotka eivät salli liikkumista ja ampumista.

Lopuilla pisteillä sitten vaikkapa yksi squadi lisää toiseen platooniin, tai sitten yksi deeppaava itsemurha veteraani ryhmä kolmella meltalla.
rampale

Toimivatko nuo plasmat sitten noissa infantry squadeissa?
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
Barnabas

Kyllä se plasma kannattaa pitää, kun se ampuu kuitenkin 24'' ja melta vain 12''.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Rampale: muutamia juttuja kannattaa viilata listassasi. Sinulla on 10 Bs4 veteraania, joilla on lasgunit. Ota niille ne 3 erikoisasetta (esim. meltaa jos chimeralla ajelet, tai vaikkapa grenade launcherit) niin saavat jotain aikaiseksi. On myös typerää pitää 3 lascannonia samassa ryhmässä, vihollinen saa ne napsittua aika helposti alas. Laita lascannonit heavy bolttereiden tilalle squadeihin ja pidä heavy boltterit erillisenä ryhmänä.

Suosittelen sinulle samaa kuin Ilfiernolle: suunnittele aluksi pienempi lista, jossa käytät niitä figuja jotka omistat. Kun olet pelaillut 500-1000 pisteen pelejä, tiedät paremmin mitä armeijaltasi haluat.
rampale

Kiitos kommenteista.
Meltat tosiaan heitin tuonne vetaraaniryhmään.

Noiden heavy bolttereiden ja lascannoneiden paikkaa voi tosiaan vaihtaa, jos se fiksua on.

Minulla on kaikki nuo figut, jotka listassa ovat. Tein listan lähinnä siksi, että saisin vähän tuntumaa miten noita yksiköitä kannattaisi koota.

Huomasin samalla, että minullahan on kolme granede launcheria ja kolme flameria maalattuina. Tekeekö noilla mitään, kannattaisiko niitä iskeä ryhmiin?
Ilfierno

Kyllä itse ainakin olen todennut grenade launcherit hyödylliseksi kaverin pikku peleissä. =)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”