Tracon turnaus 070209.
-
Der Dexter
Re: Tracon turnaus 070209.
kuin, milloin ,miksi mihin ja millä tavalla ilmotaan.
oletan näin, sillä ei hutsittais ajella 200 km sellase "sorry läksi, oisit ollu nopeempi" vastaukse takii...
nääs
oletan näin, sillä ei hutsittais ajella 200 km sellase "sorry läksi, oisit ollu nopeempi" vastaukse takii...
nääs
Aliquando Insanire Iucundum Est
-
Der Dexter
onko:
350p mangled metal on:
a) mangled metal
b) warcaster+ Battlegroup
c) semiperinteinen versio, jossa battlegroup+1solo
suurin mielenkiinto a:n ja b:n välillä, jossa väliä siis että saako ottaa warcaster attachmenttejä.
350p mangled metal on:
a) mangled metal
suurin mielenkiinto a:n ja b:n välillä, jossa väliä siis että saako ottaa warcaster attachmenttejä.
Vastaus on luultavammin A, ellei Tuska todellakin innostu ja halua nähdä attachmentteja toiminnassa noin pienissä pistemäärissä, tai sitten A ja D eli myös Warlockit ja Pedot mukana ;) Kuinkahan moni ei vielä nykyään laske Tooth&Clawia mukaan Mangled Metalliin...Der Dexter kirjoitti:onko:
350p mangled metal on:
a) mangled metal
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
-
Der Dexter
ei jaksa käsittää hordesin olemassaoloa kun puhuu MM:stä, vaikka itsekin sitä jokusen vuoden ulkoiluttanu kohta.
lähinnä hordesia ei tuo battlegroup puoli kiinnosta, vain jos soolot sallitaan, mutta periaatteessa taitaisi olla sitten tasapuolista että pelkkä cster&koneet/lock&pedot, tai sitten että saa ottaa soolon kytkykauppana, jos battlegroup on raja, saa masiin legendsin mentävän raon verran etua tähän.
ja väittely voi jatkua, ovatko pedot sitten parempia kuin jaskat, eli onko etu ilman sooloja horden puolella...
lähinnä hordesia ei tuo battlegroup puoli kiinnosta, vain jos soolot sallitaan, mutta periaatteessa taitaisi olla sitten tasapuolista että pelkkä cster&koneet/lock&pedot, tai sitten että saa ottaa soolon kytkykauppana, jos battlegroup on raja, saa masiin legendsin mentävän raon verran etua tähän.
ja väittely voi jatkua, ovatko pedot sitten parempia kuin jaskat, eli onko etu ilman sooloja horden puolella...
SR4:n skenaariot johtavat erittäin suoraviivaisesti skenaariopohjaiseen peliin jo sellaisenaan. Varsinkin 500 pisteessä kentällä on kuitenkin sen verran vähän väkeä, että skenaarion objektiivi täyttyy suht helposti. Pelin yksinkertaisesti häviää, jos lähtee vain pelaamaan casterin listimistä.Tuska kirjoitti:Osku kirjoitti:Miksi näin ja miten tää edes pitäisi käytännössä suorittaa?joista päätää ennen vastustajan ilmoittamistaSiten että voit vaikka ennen turnausta päätää millä listalla lähdet kokeilemaan mitäkin skenua, tarkoitus on kannustaa skenaariopohjaiseen peliin.Crowmire kirjoitti:Joo, ite mietin totakin, mikä pointti on ottaa kaksi listaa, jos se menee arpapelillä kumminkin ketä sillä kohtaat?
Mä näkisin, että suurin syy kahden listan sallimiseen ylipäätänsä on se, että se vähentää kaikista älyttömimpiä match uppeja. Kaikille osapuolille on varmasti mukavampaa, että pelit ovat lähtökohtaisesti tasaisia, eikä toisella satu heti alkuun olemaan järkyttävää etulyöntiasemaa. Kun turneesta on vielä kysymys, mukavampaa olisi jos ratkaisut syntyvät pelatessa, eikä siinä arvotaanko sulle vaikkapa kahdesta yhtä hyvästä vastuksesta juuri se, erityisen sopiva/epäsopiva lista vastaan. Onhan tätä olemassa toki kahdellakin listalla pelatessa, mutta hyvä pelaaja voi vähentää vaikutusta huomattavasti ottamalla pari erityyppistä listaa tai edes muutaman erilaisen täsmävalinnan muuten samaan listaan.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Kyllähän tuonne voisi tulla, jos täältä suunnalta on porukkaa lähdössä ja kimpassa mentäisiin.
Itse kannatan yhtä listaa sekä 500pts ja 350pts. kyllähän tässä huonoja match uppeja tulee, mutta ei niistä päästä kahdellakaan eroon, huonoimmassa tapauksessa vaan tilanne on entistä pahempi, kun listat on minmaxattu eri suuntiin.
...Ja maalauspakko...=)
Itse kannatan yhtä listaa sekä 500pts ja 350pts. kyllähän tässä huonoja match uppeja tulee, mutta ei niistä päästä kahdellakaan eroon, huonoimmassa tapauksessa vaan tilanne on entistä pahempi, kun listat on minmaxattu eri suuntiin.
...Ja maalauspakko...=)
Rats keep running!
...Häääh? Mä komppaan Celebdaea.mutta ei niistä päästä kahdellakaan eroon, huonoimmassa tapauksessa vaan tilanne on entistä pahempi, kun listat on minmaxattu eri suuntiin.
Rajoittaminen johtaa yleensä aina vain no brainer -valintojen ottamiseen, sitäkö tässä nyt halutaan?
Eikö se systeemi oo muka hyvä jossa jokaisella on pari listaa mistä saa valita ku on nähny vastustajansa listat? Mun mielestä se toimii, koska silloin voi vaikka optimoida jotain omaa faktiota vastaan erityisen hankalaa (protectorate-legion) vastaan.
-
Der Dexter
oletan tuskan tarkoittavan tässä sitä vakiovalintaa, että lista valitaan ennen kuin tiedetään vastustajan valinta, eikä ennen kuin tiedetään vastustajan käyttämä lista. voin olla väärässä, ehkä tuska selventää.
Juu, minäkin ymmärsin niin että lista valitaan ennenkuin ilmoitetaan edes kuka on vastassa tms. eli valinta tehdään sen pohjalta mikä on skenun objektiivi.
Ihan jees sinäänsä, itsellä ei ole kyse siitä, että tahtoisin optimoida jotain listaa toimimaan jotakin vastaan, vaan enemmän siitä että en jotaikin hyvää yksikköä/modellia käyttäisi tiettyä armeijaa vastaan jotka tekee nämä hyödyttömiksi. esim. Croe's cutthroats cryxiä vastaan tai Eiryss Hordesia vastaan. Kyse ei ole optimoinnista vaan siitä että miten kahleissa omiin valintoihinsa on. mutta toisaalta jos tuonne nyt tulee mentyä niin varmaan pataan tulee jokatapauksessa että ihan sama ;P magnuksella kuitenkin meinasin lähteä. Hauska vaan päästä pelaamaan ja tapaamaan ihmisiä.
Ihan jees sinäänsä, itsellä ei ole kyse siitä, että tahtoisin optimoida jotain listaa toimimaan jotakin vastaan, vaan enemmän siitä että en jotaikin hyvää yksikköä/modellia käyttäisi tiettyä armeijaa vastaan jotka tekee nämä hyödyttömiksi. esim. Croe's cutthroats cryxiä vastaan tai Eiryss Hordesia vastaan. Kyse ei ole optimoinnista vaan siitä että miten kahleissa omiin valintoihinsa on. mutta toisaalta jos tuonne nyt tulee mentyä niin varmaan pataan tulee jokatapauksessa että ihan sama ;P magnuksella kuitenkin meinasin lähteä. Hauska vaan päästä pelaamaan ja tapaamaan ihmisiä.
- The Captain
- Valvoja
Ja rajoittamatta jättäminen hillitsisi no-brainer-valintojen ottamista?Osku kirjoitti:Rajoittaminen johtaa yleensä aina vain no brainer -valintojen ottamiseen, sitäkö tässä nyt halutaan?
Kyllä minä luulen, että siellä nämä pakko-ostokset, junnut squiret, hierofantit, kuorot, widowmakerit, Eiryssit, A&H ja arc node -kanat joka tapauksessa kentillä hilluivat, oli listoja käytössä kuinka monta tahansa, ja Karchev-listoissa tuskin hirveästi Winter guardia nähdään.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ei se välttämättä sitä hillitse, mutta ei se ainakaan vähennä, toisin kuin tuo vaihtoehto. Kyseessä on kuitenkin rajoittava sääntö.
Mutta mää pahoittelen tätä avautumista, koska huomasin äsken etten edes pääse tähän turnaukseen, kun samaan aikaan on tuo Finnish WHFB Team Championship. Joten mielipiteeni voi ohittaa.
Mutta mää pahoittelen tätä avautumista, koska huomasin äsken etten edes pääse tähän turnaukseen, kun samaan aikaan on tuo Finnish WHFB Team Championship. Joten mielipiteeni voi ohittaa.
Tähän ketjuunko ilmoittaudutaan?
Mukana.
Mukana.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Jooh tuo olisi kiva tietää :DTom_Gore kirjoitti:Tähän ketjuunko ilmoittaudutaan?
Mukana.
Jos täällä niin ilmottaudutaanpa itsekkin: Timo Nevalainen, Khador! For the Motherland!
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Samoin.
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Pienin varauksin myös mukana. Jos kyyti paikalle vain järjestyy, mukana ollaan.
Laitetaanpa mutkin mukaan, jos tänne kerta ilmottaudutaan.
Kompataan :PCharad kirjoitti:...Ja maalauspakko...=)
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Mä oon kans mukana sillä edellytyksellä, että pääsen esim. Charadin kyydissä. Junamatkailu ei oikein hotsita.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Tänne nyt tunkee näitä ilmottautumisia niin otetaan varmaan päälle ja ilmottaudutaan itsekin. Ville Ojala.
Nothing to see here move along noob.