"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mikä armeija sopisi minulle?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
fabafani111

Mikä armeija sopisi minulle?

Viesti Kirjoittaja fabafani111 »

heippa. Olen aloittelija ja olen ihan uusi täällä figu maailmassa. Tykästyin tuohon warhammer fantasy battleihin enemmän kuin wh40koohon. Mikä armeija olisi minulle hyvä, aloittelijalle hyvä? Haluaisin jotain hieman erillaista kuin yleensä. Minä tykkään simmosesta armeijasta missä on hienot ja komeat figut, mutta missä silti on jonkun verran massaa kuiteski. Simmonen joka on hyvä lähiksessä ja taikomisessa. Simmonen monipuolinen (ei empire) joka olisi persoonallinen ja vaikuttava kentällä. :D
Voisitteko kertoa myös hiukan enemmän armeijoiden pelitavasta? (kyllä, olen lukenut sen mainion oliko se the captainin armeijaoppaan!) Ja armeijan jota olisi omasta mielestänne ainakin kiva maalata...? Se nyt ei ole pää asia...
Niin että kuitenkin! Olkaa mukavia ja neuvokaa uutta aloittelijaa! :)
The Jugi

Re: Mikä armeija sopisi minulle?

Viesti Kirjoittaja The Jugi »

käy täältä katsomassa ensiksi mikä on mielusin armeija http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/fbopas.htm
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

The Jugi kirjoitti:käy täältä katsomassa ensiksi mikä on mielusin armeija http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/fbopas.htm
fabafani111 kirjoitti: Voisitteko kertoa myös hiukan enemmän armeijoiden pelitavasta? (kyllä, olen lukenut sen mainion oliko se the captainin armeijaoppaan!)
*sigh*
The Jugi

Viesti Kirjoittaja The Jugi »

pahoittulut fabafani111. ensinkin pitäisi lukea kokonaan ja tarkasti ettei rupea säätämään.
fabafani111

Ei haittaa lainkaan! Tänne vaan niitä neuvoja jos haluatte.
Nakkeri

Viesti Kirjoittaja Nakkeri »

Melkeen sanoisin, että liskot sopisivat sinulle. Ovat hyviä magiassa ja uuden edikaan vielä parempia closiksessa.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Uus kaaos. Warriors of chaos.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Drago^

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Nakkeri kirjoitti:Melkeen sanoisin, että liskot sopisivat sinulle. Ovat hyviä magiassa ja uuden edikaan vielä parempia closiksessa.

Tosin liskot päivittyvät helmikuussa, jotenka enintään maaleja ja joitain figuureita kannattaisi ostaa.
No pain no gain.
anthony

Viesti Kirjoittaja anthony »

O&G, lähistellä osaavat (melkein), monipuolisuutta löytyy (Doom diver, Pumpwagon ja örkkejä ja gobboja saa monena eri versiona), ampua osaavat kehnosti, taikoessa poksahtaa pää, joukot seikkailee omiaan. Eli lyhyesti; nää ei melkeen mitään osaa, mutta listan ainakin saa monella tavalla kasattua. Massaa sitten tosin on ja paljon. Figut on perushianoja, persoonallisuutta saa, jos haluaa. Hianoja konffauksia näist on kyl tehty jossain päin maailmaa. Perus pelitapa O&G:llä on massa päälle ja toivotaan parasta.
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Yksi vaihtoehto voisi olla Lizardmen, hyviä lähiksessä ja taikomisessa. Ja figut ovat ihan hienoja.

Dark Elves on myös vahva taikomisessa ja lähistelyssä, ja kyllä se ampuminenkin sujuu. Figut ovat näillä mielestäni erittäin hienoja.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

tai mitkä tahansa haltiat ovat hyviä ampumaan helffit taikoo hyvin delffit taikoo hyvin welffit kohtuullisesti. jokaiselta löytyy nopeutta ws:ää ainut ongelma on oikeastaan t3 nutta weklffeille saa sitten metsän henkiä jotka ovat todella koviä lähiksessä
Guardian of Chaos

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

@Jupu opettelisit nyt hyvä mies kirjottamaan edes kunnolla

Sitten asiaan. Yleisesti kannattaa aloittaa se armeijja jonka itse kokee mielenkiintoisaksi, mutta joillakin armeijoilla pitää tosin kikkailla enemmän kuten toisilla. Kerta tämä tälläiseksi äänestykseksi meni niin "äänestan" uutta Warriors of Chaosta koska ne iskevät lähiksessä kovaa, saavat hyviä saveja ja osaavat myös taikoa hyvin. Ainoa heikkous on ettei kaaoksella ole mitään muuta ampumista kuin hellcannon (voin kokemuksesta sanoa ettei se ainakaan itselläni ole toiminut yhtään). Kaaoksella siis pitää vain päästä hyvin nopeasti lähikseen niin hyvä tulee...
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.
fabafani111

Kiitos paljon neuvoista jokaselle vastanneelle! Nyt kun tämä kai on mennyt vähän äänestykseksi niin minä varmaan voin ottaa armeijoita pois joista en tykkää oikeen.
Lizardmen ei ole oikeen minun homma, eli X
chaos warriorit on minusta hienoja mutta kun ne ei osaa ampua :D eli x
Dwarffit on minusta tyylikkäitä, joten haluan tietää lisää!
orcs & goblins ovat minusta vaikuttavia pahiksia, eli niistä tykkään myös :)
chaos dwarffit ei välttämättä ole niin hienoja koska musta dwarffit ylipäätänsä kuuluu olla hyviksii. eli x
ogret on kanssa hienoja haluan tietää lisää! :D
helffit delffit ja welffit ei ole mun juttu kanskaan. eli x
empiren sanoin jo ettei kiinnosta
bretonnia kiinnostaa vielä vähemmän sori :D
tomb kingsit on ihan hienoja ja siksi haluasin tietää niistä että sopivatko minulle
vampire countit on vähän olemattoman näköisiä joten x.
skaven on varma x minulle :D
niin mitkä nyt jäikään niin niistä mikä olisi perusteilleni sopivin armeija! voitteko vielä neuvoa :)
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

fabafani111 kirjoitti:Dwarffit on minusta tyylikkäitä, joten haluan tietää lisää!
Äh nämä ovat tylsiä. Kääpiöt ampuvat kovaa ja ovat kovia lähiksessä, mutta myös hitaita. Hitauden takia lähistelevä käpsä joukko ei ole oikein tehokas.
Onhan näillä tietenkin se gunline, mutta joka taas on niin tylsä että ei sillä jaksa pelata.
Dispelliä näiltä löytyy hyvin, mutta taikomista ei juuri ollenkaan.
orcs & goblins ovat minusta vaikuttavia pahiksia, eli niistä tykkään myös :)
Massaa löytyy, magiaa löytyy jonkin verran ja ukot ovat vielä kohtalaisen hyviä lähiksessä (poislukien gobot, jotka sitten tappavat jo määrällä)

ogret on kanssa hienoja haluan tietää lisää! :D
Vähä lukuinen armeija, jonka ukot liikkuvat nopeasti ja iskevät hyökätessä kovaa. Tämä ei kuitenkaan riitä, vaikka haavoja onkin paljon, ei se kesto huippuluokkaa ole. Kivat yhden nopan castit taikuudessa.

tomb kingsit on ihan hienoja ja siksi haluasin tietää niistä että sopivatko minulle
No, perusukot kuraa lähiksessä, mutta löytyy myös kovaa iskeviä yksiköitä. Ampuminen on melko hyvää. Mutta taikominen on varmaa ja tehokasta. Loitsut keskittyvät pääasiassa omien joukkojen auttamiseen, kuten liikkumiseen ja nostoon. Hieman hankalampi pelattava, mutta oikeissa käsissä tehokas.

Sanoisin kyllä TK:t kriteeriesi perusteella. Figut ovat hienot, massaa löytyy jos haluaa, taikominen hyvää ja ampuminenkin hyvää. Lähiksessä voidaan kovaa iskevien yksikköjen, kärryjen ja taikuuden avulla mennä läpi lähes kaikesta. Lähes kaikki yksiköt pelikelpoisia, listoista voi tehdä monipuolisia.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Äh nämä ovat tylsiä. Kääpiöt ampuvat kovaa ja ovat kovia lähiksessä, mutta myös hitaita. Hitauden takia lähistelevä käpsä joukko ei ole oikein tehokas.
Onhan näillä tietenkin se gunline, mutta joka taas on niin tylsä että ei sillä jaksa pelata.
Dispelliä näiltä löytyy hyvin, mutta taikomista ei juuri ollenkaan.
Noh, taas aloitetaan kääpiöiden solvaaminen heti alusta asti. Onhan se totta, että suuren liikkeen puute saattaa tehdä armeijasta hieman liian stabiilin monien makuun, myös minun, mutta jalkaväki on niin tehokasta, että sen pelaaminen hitaudesta huolimatta tuskin on turhaa. Kova kestävyys, semitehokas iskukyky ja peltilevyihin käärityt parrat varmistavat sen, että näitä kamuja on vaikea voittaa lähitaistelussa ilman tosi tehokasta arsenaalia, ja sitäkin vaikeampi ajaa karkusalle. Tottakai kääpiöt turvaavat paljon sotakoneisiin ja ampumiseen, mutta figuissa ja meiningissä on tyyliä vaikka muille jakaa - gunline ei ole todellakaan ainut mahdollinen pelimuoto.

Kääpiöitä harkitessa tulee kuitenkin muistaa se, että pelien monimuotoisuus pidemmän päälle tulee pohjaamaan vastustajiin, sillä kaikesta siisteysaspektista huolimatta kääpiöiden yksikkövalikoima koostuu lähinnä kahdenlaisista yksiköistä: pirun kovasta jalkaväestä ja ampujista. Tähän kovan luokan virittelijä ottaa rareen mukaan vaikkapa ogreja, jolla saadaan soppaan sekoitettua iskukykyä ja nopeutta, ja näin vähän eroa peleihin, mutta armeijalista tarjoaa vain rajoitetun määrän toisistaan selkeästi eriäviä yksiköitä. Tuunattavaa kuitenkin löytynee riittävästi todella laajalla riimuvalikoimalla, joista voi rakennella mieleisiään maagisia esineitä, ja jalkaväen eri lajeista. Rangerit, minerit ja slayerit tuovat sopivasti lisäväriä armeijoihin. Pelaajasta se tylsyys kovin helposti on kiinni. :) Kaikki armeijat vaativat vähän panostusta ja kekseliäisyyttä.

Itse pidän myös paljon kääpiöarmeijoiden ulkonäöstä - varsinkin jos sekaan on sekoitettu sopivasti muiden valmistajien kuin GW:n tuotoksia. Täysmetalliset jalkaväkilohkot ovat vain niin siistejä, honestly...
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Pazake

Viesti Kirjoittaja Pazake »

Kannattaa harkita myös Battle for skull passia. Siinähän tulee goblinit ja kääpiöt, jotka mollemmat vaikuttivat olevan kiinnostavia sinulle.

Kääpiöt:
Kääpiöistä kerrottiinkin jo äsken... Nämä eivät kuitenkaan täytä mielestäni kunnolla kriteerejäsi mm. siksi koska näillä ei ole magiaa. En myöskään kääpiöiden massasta tiedä, mutta en usko että kääpiöt ovat kovin massa-armeija. Mutta ainakin minun mielestäni kääpiöitä on mukava maalata, joskin saatavat olla tylsiä, koska ovat niin yksinkertaisia. Kääpiöt eivä myöskään ole se monipuolisin armeija, mutta ampumista ja lähitaistelua löytyy.

Orks and goblins:
Tämä olisi mielestäni hyvä armeija sinulle. Se on todella monipuolinen, ampumisesta en osaa sanoa, tietääkseni eivät kovin hyviä tässä? Lähiksessä suht hyviä sekä maalaamisenkin pitäisi ymmärtääkseni olla melko helppoa(olen maalannut näitakin). Magiaakin näillä on, tosin melko ennalta arvaamatonta(?).

Mainitsemissani armeijoissa on kyllä muitakin hyviä ja huonoja puolia, mutta ymmärsin noiden olevan ne tärkeimmät sinulle. Mielestäni Orks and goblin sopisi varmaan sinulle...Mutta kannattaa tutstua niihin muihinkin armeijoihin tarkasti ennen kuin päätät. Niin ja suosittelen skull passia, jos kääpiöt tai Vihernahat kiinnostaa.
PS. Jos jollain on tähän jotakin muokattavaa tai lisättävää, kertokoot.
Viimeksi muokannut Pazake, Ma 26.01.2009 18:35. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

batle for skulpassissa tulee mukavasti figuja sääntis hiukan maastoa ja jos maksat 10e enemmän saat vielä maaleja.
Stifler

Viesti Kirjoittaja Stifler »

jupu_mies kirjoitti:batle for skulpassissa tulee mukavasti figuja sääntis hiukan maastoa ja jos maksat 10e enemmän saat vielä maaleja.
Totta mutta Figut masentavia one pose figuja, eli samanlailla kaikki Figut.
Kirjoittaja Drakojan » To 03.09.2009 17:48

Se on trolli, ei siitä kannata välittää.
Justice

Viesti Kirjoittaja Justice »

En sanoisi, että kääpiöitä on mukava maalata. Pelkkä chainmail pallo, jossa takkuinen parta. Ja skull passin boxissa tulevat figut ovat tosiaan ankeita one posereita.
Sweet Jesus, Khorne and Slaanesh together in the same box!?
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
Pazake

Viesti Kirjoittaja Pazake »

Stifler kirjoitti:
jupu_mies kirjoitti:batle for skulpassissa tulee mukavasti figuja sääntis hiukan maastoa ja jos maksat 10e enemmän saat vielä maaleja.
Totta mutta Figut masentavia one pose figuja, eli samanlailla kaikki Figut.
Tuo on kyllä totta... Mutta ainakaan minua se ei liiemmin haittaa, kun muuten paketti on niin hyvä.
Justice kirjoitti:En sanoisi, että kääpiöitä on mukava maalata. Pelkkä chainmail pallo, jossa takkuinen parta. Ja skull passin boxissa tulevat figut ovat tosiaan ankeita one posereita.
Olet kyllä oikeassa, mutta minun mielestäni niitä on mukava ja helppo maalata ja yksinkertaisuutensa vuoksi ne ovat hyviä aloittelijalle.
Viimeksi muokannut Pazake, Ma 05.01.2009 09:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kahvi juodaan useimmiten kahvikupeista." -Wikipedia
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”