Mortikkaa
Valvoja: Peliporukkavalvojat
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Re: Kiinnostusta Mordheimiin?
Jaah, mie kun luulin, että ne kaksi on ihan selviä. Vihreillä miehillä meinasin örkkejä ja parroilla kääppiä.
Mutta jooh, kaippa mie sitten valitsen örkit tai sitten kenties ihmiset kun tuolla Vitriinissä hammereita saa -25% haalittua. Josko olisi vaikka joku state troop loota siellä, niin siitä saa sitten kivan sakin jo kasaan.
Mutta jooh, kaippa mie sitten valitsen örkit tai sitten kenties ihmiset kun tuolla Vitriinissä hammereita saa -25% haalittua. Josko olisi vaikka joku state troop loota siellä, niin siitä saa sitten kivan sakin jo kasaan.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Jep. Tuun itekkin kattomaan jos sieltä löytys.El Capitan kirjoitti:Jaah, mie kun luulin, että ne kaksi on ihan selviä. Vihreillä miehillä meinasin örkkejä ja parroilla kääppiä.
Joo kyllähän sen selvän pitäs olla toki. Sekoitin vaan että tarkoitit jotenkin ehkä samaa asiaa vihreillä miehillä ja parroilla. Enkä kirjoitushetkellä kerennyt kummemmin miettimään. Kyllähän ork warband ihan pätevä on. Gobbot on halpoja ja örkit on kovia. Tietty anomisity sääntö edelleen. Toisten mielestä se on kiva mutta itse koen että turhaa nopanheittelyä vitusti. Ilman sitä tosin örkit vähän turhan kova poppoo. Käpsillä oon itsekin pelannut hyvällä kokemuksella. Ei ne mihinkään kiipeä eikä mihinkään liiku. Eivät ole erityisen vahvoja mutta kestävätpä perkele osumaa. Ihan hauska joskin harvapäinen sakki niistä saadaan. Jotain special skillejä niillä on ihan ylivetoja. Riippuu skenaariosta paljonkin toisissa voi olla melko vaikea pärjätä käpyillä, jos esim kiire johonkin. Kuten sanottu. Puolensa kaikissa.
Kalat meni kotio...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Niin tosiaan helvetti. Käpsät ja örkit ei oo mitään ninjoja. Rajottaa pelaamista turhankin paljon kun pitää mennä rappusia pitkin kiipeämisien sijaan. Hemmetin Assassins Creed. Pilannut mieleni tasoloikallaan.
Mää teen ninjajengin. Ihmisistä. Myöhemmin sitten kun pelaan Gears of War 2:sta, niin saadaan intoa pelata sarvikuonoilla. Olisihan tietty haltioilla helpompi loikata kerroksesta toiseen, mutta en millään suostu laittamaan sukkahousuja jalkaan.
Mää teen ninjajengin. Ihmisistä. Myöhemmin sitten kun pelaan Gears of War 2:sta, niin saadaan intoa pelata sarvikuonoilla. Olisihan tietty haltioilla helpompi loikata kerroksesta toiseen, mutta en millään suostu laittamaan sukkahousuja jalkaan.
- Sinitähti
- Sinitähti
Ninjoin ja tehokkain vastaus ninjailuun... "SQUEEK! RUN-RUN!!"
Itse mahdollisesti tosiaan skaveneilla tulen mukaan. Mahdollisesti ainakin. Todennäköisesti kuitenkin armahdan teitä muokkaamalla listaa hivenen inhimillisemmäksi. On nimittäin aivan käsittämättömän kovaksi porukaksi tehty, kun heroilla heti S4 ja clanratit halvempia ja kuitenkin pääasiassa parempia kuin ihmiset...
Itse mahdollisesti tosiaan skaveneilla tulen mukaan. Mahdollisesti ainakin. Todennäköisesti kuitenkin armahdan teitä muokkaamalla listaa hivenen inhimillisemmäksi. On nimittäin aivan käsittämättömän kovaksi porukaksi tehty, kun heroilla heti S4 ja clanratit halvempia ja kuitenkin pääasiassa parempia kuin ihmiset...
Skaveneilla kuitenkin matala Leadership. Vähänkin pelottavampaa vastusta niin edes black skavenit ei todennäköisesti suostu hyökkäämään. Turha sitä listaa on muokkailla, ihan hyvä se on noinkin. Onhan ne nopeita, ketteriä ja osa jopa vahvojakin, mutta ne on Skaveneita, tuomittu häviämään.
Kalat meni kotio...
Jotkut asiat tossa pelissä sen sijaan vaativat pientä house rulaamista. En tiedä onko osa jo korjattukkin jossain FaQeissa jne. Mutta yks on keihäs ja toinen on kilpi. Keihäs on tajuttoman hyvä ase. Käytännössä ukot kannattaa aseistaa kahdella keihäällä tai keihäällä ja miekalla. Keihäällä saa aina lyödä ensimmäisenä vaikka sun kimppuun chargetettaisiinkin. Meidän peleissä tehtiin sillain, mitä myös suunnittelija oli ehdottanut jossain FaQissa, että keihään kanssa ei saa käyttää toista asetta, paitsi kilpeä. En sitten tiedä tekeekö se aseesta liian huonon etenkin normaaleilla kilpisäännöillä. Kilpihän on ihan surkea 6+ save yksinään ja sitten tietenkin +1save jos muutakin armoria. Muu armori on kallista ja harvinaista pelissä ja kilpeä ei oikein ilman niitä kannata käyttää ja niidenkin kanssa niin ja näin. Toisella aseella saa extra attackin kilvellä huono bonuksen saveen. Me tehtiin sillain että kilpi toimii lähitaistelussa kuten aikaisemminkin mutta ampumista vastaan siitä saa yksistäänkin 5+ saven ja armorin kanssa +2 saven. Tää tosin huonontaa ampuma-aseita jonkin verran. Mutta ilman muutosta jää kilvet varmaan kaikilta kotiin. Ehkä kääpiöt gromril armoreissaan tulee käyttämään kilpeä ja muutkin jos sellasen jostain saavat. Harmi sinänsä koska kilvet on figuilla ihan siistin olosia.
Kalat meni kotio...
Sitten yks kanssa vähän kulmakarvoja nostanut juttu mikä on meillä tullut vastaan on tuo Henchmanien experience. Tuppaa nouseen täppiin joskus liiankin helposti. Joten me käytettiin että henchmanit saa expaa yhden per peli riippumatta mitä tekee.
Nää kaikki oli vaan tälläsiä mun havaintoja. Voidaan toki pelata ihan By the book jos haluatte. Kahden keihään miehiä olis kiva konffailla muutenkin.
yks mikä tohon kilpeen vois olla hyvä houserule että sillä saisi edelleen lyödä kuten nyrkillä. Kunnon shield bash meininki.
Heh. Sori kun floodaan. Mutta tulipa tossa taas yksi juttu mieleen mikä on hieman hanu. Eli lucky Charm. Maksaa 5 gc ja negatoi ensimmäisen osuman jonka saa. Hieman liian turvaa tuova kapistus ja ehdottomasti taas sellainen joka kuuluu riippua jokaisen tuplakeihäsmiehen kaulassa. Me tehtiin sillain että se negatoi ensimmäisen osuman heitolla 4+ siten ei tule turhaksi muttei ole myöskään varma.
Nää kaikki oli vaan tälläsiä mun havaintoja. Voidaan toki pelata ihan By the book jos haluatte. Kahden keihään miehiä olis kiva konffailla muutenkin.
yks mikä tohon kilpeen vois olla hyvä houserule että sillä saisi edelleen lyödä kuten nyrkillä. Kunnon shield bash meininki.
Heh. Sori kun floodaan. Mutta tulipa tossa taas yksi juttu mieleen mikä on hieman hanu. Eli lucky Charm. Maksaa 5 gc ja negatoi ensimmäisen osuman jonka saa. Hieman liian turvaa tuova kapistus ja ehdottomasti taas sellainen joka kuuluu riippua jokaisen tuplakeihäsmiehen kaulassa. Me tehtiin sillain että se negatoi ensimmäisen osuman heitolla 4+ siten ei tule turhaksi muttei ole myöskään varma.
Kalat meni kotio...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Harri, siellä on ihan se muokkaa namista, jolla lisäillä viesteihin jotain, jos tulikin yhtäkkiä jotain mieleen.
Tuo kilvellä iskeminen kyllä kuullostaa todella hyvältä. Saisi jotain järkevyyttä siihen. Miten muuten on tikarin laita? Ilmaiseksi +1A, kivalta kuullostaa. Pitäskö siihen laittaa joku hinta, että tulee jotain muutakin vastaan kuin kahdella aseella hillujia?
Tuo kilvellä iskeminen kyllä kuullostaa todella hyvältä. Saisi jotain järkevyyttä siihen. Miten muuten on tikarin laita? Ilmaiseksi +1A, kivalta kuullostaa. Pitäskö siihen laittaa joku hinta, että tulee jotain muutakin vastaan kuin kahdella aseella hillujia?
- Sinitähti
- Sinitähti
Ei ilmasta tikaria vaan onko se 2gc? Olis ainakin jonkun hintanen.
Ilmanen tikari on ihan ok. Ei 2gc:llä kukaan sellasta osta vaan sitten ostaa nuijan 3gcllä. Vähääkään lähitaisteluorientoituneempi jannu kyllä tulee ostamaan pari asetta tikarin lisäksi. Sääntöjen puitteissa alkutikaria ei voi myydä vaan se on kaikilla aina ellei jossain skenaarioissa tule menettämään kaikkia aseitaan. Sitä ei myöskään lasketa normaalia kahden lähitaisteluaseen limittiä vastaan. Ja se ei tosiaan oo kyllä mikään ylihyvä mutta mukava hätävara.
Joo oon huomannut kyllä ton editin. Ajattelin vaan että sama se laittaako uuden postauksen.
Joo oon huomannut kyllä ton editin. Ajattelin vaan että sama se laittaako uuden postauksen.
Kalat meni kotio...
Noniinjoo. Kyllä se ilmaisena menee ihan. Tietääkö kukaan mistä löytyy shadow warrioreille säännöt?harkkari kirjoitti:Ilmanen tikari on ihan ok. Ei 2gc:llä kukaan sellasta osta vaan sitten ostaa nuijan 3gcllä. Vähääkään lähitaisteluorientoituneempi jannu kyllä tulee ostamaan pari asetta tikarin lisäksi. Sääntöjen puitteissa alkutikaria ei voi myydä vaan se on kaikilla aina ellei jossain skenaarioissa tule menettämään kaikkia aseitaan. Sitä ei myöskään lasketa normaalia kahden lähitaisteluaseen limittiä vastaan. Ja se ei tosiaan oo kyllä mikään ylihyvä mutta mukava hätävara.
Ei minua kannata matkia.
Tuossa on Shadow Warriors http://files.boardgamegeek.com/geekfile ... ileid=4457
Se ei ole virallinen lista mutta en tiedä onko tarkoituskaan että pelattaisiin virallisilla listoilla. Tuli vaan mieleen että jos heikompaa skavenpoppoota haluaa niin kannattaa tsekata Clan Pestilens lista. Tässä se http://www.tabletop-tirol.net/board/att ... e6caeaad95 ei myöskään virallinen.
Virallisten warbandien lista tuossa: http://www.mordheimer.com/warbands/official.htm
Tosiaan tsekkasin tuota rules reviewiä tuossa. Ja siinä oli justiinsa ainakin että spear saa unwieldy kyvyn, tarkoittaen että sen kanssa ei voi käyttää toista asetta, ainoastaan shieldiä tai buckleria. Ja jotain muutakin selventävää juttua oli. Tässä linkki siihen. http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... Errata.pdf
Se ei ole virallinen lista mutta en tiedä onko tarkoituskaan että pelattaisiin virallisilla listoilla. Tuli vaan mieleen että jos heikompaa skavenpoppoota haluaa niin kannattaa tsekata Clan Pestilens lista. Tässä se http://www.tabletop-tirol.net/board/att ... e6caeaad95 ei myöskään virallinen.
Virallisten warbandien lista tuossa: http://www.mordheimer.com/warbands/official.htm
Tosiaan tsekkasin tuota rules reviewiä tuossa. Ja siinä oli justiinsa ainakin että spear saa unwieldy kyvyn, tarkoittaen että sen kanssa ei voi käyttää toista asetta, ainoastaan shieldiä tai buckleria. Ja jotain muutakin selventävää juttua oli. Tässä linkki siihen. http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... Errata.pdf
Kalat meni kotio...
Tuskin ketään haittaa jos pelaan Shadow Warrioreilla? Jos niin pitää kattoa joku toinen.
Joo ei mua ainakaan haittaa. Vaikka onkin kipeen hyvä warband.
Jos virallisuudella ei ole merkitystä taidan itse pelata Nuln Gunnery Schoolilla. http://cianty.ashtonsanders.com/nc/pdf/ ... 4-nuln.pdf
Pitää muuten päättää heti alkuun että käytetäänkö noita lisäsääntöjä tuliaseille. Hinnat halpenee asiessa -20% mutta tulee mahdollisuus että mosahtelee käsiin jne. Itse kannatan tuota että otetaan lisäsäännöt ja hintaa lasketaan. Ovat mukavat säännöt.
EDIT: Lisäsin matskua
Jos virallisuudella ei ole merkitystä taidan itse pelata Nuln Gunnery Schoolilla. http://cianty.ashtonsanders.com/nc/pdf/ ... 4-nuln.pdf
Pitää muuten päättää heti alkuun että käytetäänkö noita lisäsääntöjä tuliaseille. Hinnat halpenee asiessa -20% mutta tulee mahdollisuus että mosahtelee käsiin jne. Itse kannatan tuota että otetaan lisäsäännöt ja hintaa lasketaan. Ovat mukavat säännöt.
EDIT: Lisäsin matskua
Kalat meni kotio...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Noh, sinä ja Aki tiedätte näistä asioista eniten, niin päättäkää te. Minä ja Antti ollaan vielä noviiseja, että tuskin osaamme sanoa kunnolla mielipiteemme jonkun kovuudesta. Hmm... SW:kö kovia? Jaa, noh. Antti ei niillä kuitenkaan voita. Ihan sama se mulle. Käyttäkää vaan noita "laittomia" listoja, jos haluatte.
Saatasko muuten ensi maanantaiksi jotain demotusta tiloihin? Akilla on ollut kuulemma jotain kiiruksia, niin hän ei ole ehtinyt selitellä asioita meille.
Harri muuten, vastaas yv:hen, jonka pistin niistä ig:n soltuista.
Saatasko muuten ensi maanantaiksi jotain demotusta tiloihin? Akilla on ollut kuulemma jotain kiiruksia, niin hän ei ole ehtinyt selitellä asioita meille.
Harri muuten, vastaas yv:hen, jonka pistin niistä ig:n soltuista.
- Sinitähti
- Sinitähti
Voi kiitos.. Tämä muistetaan ekan pelin jälkeen kun voitan.El Capitan kirjoitti:Hmm... SW:kö kovia? Jaa, noh. Antti ei niillä kuitenkaan voita. Ihan sama se mulle.
Shadow warriorit on just siitä kovia että ne kiipee mihin vaan, liikkuu nopeesti ja lyö yleensä ekana. Tälläsessä pelissä sillä on merkitystä. Tommosia ampujia jotka pääsee ampumaan aina ja usein vaikka loputtomasti liikkumaan karkuun. Sen lisäksi ne vielä osuu usein lähitaistelussa ja ampuessa. Eikä niiden yliveroisuus esim ihmisiin verrattuna näy hinnassa. Sen lisäksi mokomia ei tahdo saada pakenemaan millään. Kova poppoo. On ne silti yhtä hauraita kun ihmisetkin ja usein harvalukuisempia. Mutta se nyt vielä puuttuisi jos näin ei olisi. Lisäksi Shadow Weaverin spell list on kohtalaisen kova. Hauska warband kaikenkaikkiaankin.
Yksityisviestiin en ole vielä vastannut kun en ole kerennyt tarkastamaan figutilannettani. Että onko niitä edes sitä kahtakymmentä jne.
Ei mun mikään pakottava tarve ole tuolla gunnery schoolilla pelata. Ovat nuo blackpowder aseet vaan lähellä sydäntä vaikka pelillisesti ovatkin hieman kehnoja. Oon tässä tehnyt mielessäni warbandeja milloin Kisleviläisille ja milloin Averlandereille puhumattakaan Witch Huntereista ja ties mistä. Tosson niin monia siistejä warbandeja että vaikea päättää.
Yksityisviestiin en ole vielä vastannut kun en ole kerennyt tarkastamaan figutilannettani. Että onko niitä edes sitä kahtakymmentä jne.
Ei mun mikään pakottava tarve ole tuolla gunnery schoolilla pelata. Ovat nuo blackpowder aseet vaan lähellä sydäntä vaikka pelillisesti ovatkin hieman kehnoja. Oon tässä tehnyt mielessäni warbandeja milloin Kisleviläisille ja milloin Averlandereille puhumattakaan Witch Huntereista ja ties mistä. Tosson niin monia siistejä warbandeja että vaikea päättää.
Kalat meni kotio...
Mielestäni esim SW warbandiä voi sakottaa melko surutta kalliimmilla pisteillä tai joillakin pakotteilla. Nimittäin kukaan ei jaksa pelata 10 haltiaa vastaan joilla on longbowlla, hunting arroweilla. Nuo talon katolle ja lynkkaavat lähestyvästä poppoosta suuren osan ja tappelevatkin suht hyvin. En muista pistehintoja suoraan, mutta muistaakseni haltiat ovat keskimäärin melko halpoja tehoonsa nähden.
Nulnin insinööreillä olisi mukaba pelata ja vaikuttavat suhteellisen tasaväkisiltä. Epäviralliset warbandit kelpaavat kyllä kunhan ne katsotaan suhteellisen tasaväkisiksi muihin.
Rotilla ei välttämättä tarvitse edes välttämättä päästä käsirysyyn, kun saat 19 linkoa ja rat ogren kentälle.
Exp henchmeneille on mielestäni aivan toimiva. Kuitenkin melko harva skenu on josta ne saavat sitä muusta kuin selviämisestä.
Sääntöpäivityksissä on enimmät noista ongelmista selvitetty. Kilpi antaisi tappelussa käsiaseen kanssa +2 seiviin ja +1 ampumiseen. Mikäli se antaa ampumiseen +2 tullaan se näkemään hyvin nopeasti jokaisella sotilaalla ja tappelussa lyödään kuitenkin kahdella aseella.
Toinen vaihtoehto olisi heikentää kahta asetta esim, -1 to hit joka skillillä pois, tai muuta vastaavaa.
Nulnin insinööreillä olisi mukaba pelata ja vaikuttavat suhteellisen tasaväkisiltä. Epäviralliset warbandit kelpaavat kyllä kunhan ne katsotaan suhteellisen tasaväkisiksi muihin.
Rotilla ei välttämättä tarvitse edes välttämättä päästä käsirysyyn, kun saat 19 linkoa ja rat ogren kentälle.
Exp henchmeneille on mielestäni aivan toimiva. Kuitenkin melko harva skenu on josta ne saavat sitä muusta kuin selviämisestä.
Sääntöpäivityksissä on enimmät noista ongelmista selvitetty. Kilpi antaisi tappelussa käsiaseen kanssa +2 seiviin ja +1 ampumiseen. Mikäli se antaa ampumiseen +2 tullaan se näkemään hyvin nopeasti jokaisella sotilaalla ja tappelussa lyödään kuitenkin kahdella aseella.
Toinen vaihtoehto olisi heikentää kahta asetta esim, -1 to hit joka skillillä pois, tai muuta vastaavaa.
-
Bringer-of-Doom
I'm not dead yet!
Mutta joo, jonkun sortin demotus maanantaina ei haittaisi. Olisi ainakin muutakin tekemistä kuin maraudereiden kokoamista ja uuden kaaos-kirjan lunttaamista. Yritän saada rakennuksia valmiiksi tuohon päivään mennessä, mutta älkää Tzeentchin nimeen yksin minuun luottako maaston saralla. Pystyn myös tuomaan virallisen säännöstön mukanani (kauan eläköön koulun printterin säälimätön hyväksikäyttö!), sekä warband-roostereita, jos joku tarvitsee. Lisäksi minulla on useita warband-säänöstöjä mukanani (kaikki tosin gw:n sivuilta), mikäli joku haluaa lukaista.
Ja lopuksi ihan yleisluontoisena selvennyksenä MINÄ EN PELAA BEASTMENEILLÄ. ERÄÄT NIMEÄMÄTTÖMÄT HENKILÖT ( *köhköh Geratsu, köhköh!* ) VOISIVAT PAINAA SEN KAALIINSA. Meikä peluuttaa Black Masquedia elikkä Cult of Possessedia. Kyllä muutkin saavat minun puolesta peluuttaa Culttia, mutta minulla on kaikki oikeudet kyseisen kultin nimeen. (<~ valehtelee -_-)
Mutta elikkä, itse pystyisin ilmestymään tiloihin siinä neljän maissa. Entäpä te muut? Alkakaahan ilmoitella kuka olisi tulossa!
Mutta joo, jonkun sortin demotus maanantaina ei haittaisi. Olisi ainakin muutakin tekemistä kuin maraudereiden kokoamista ja uuden kaaos-kirjan lunttaamista. Yritän saada rakennuksia valmiiksi tuohon päivään mennessä, mutta älkää Tzeentchin nimeen yksin minuun luottako maaston saralla. Pystyn myös tuomaan virallisen säännöstön mukanani (kauan eläköön koulun printterin säälimätön hyväksikäyttö!), sekä warband-roostereita, jos joku tarvitsee. Lisäksi minulla on useita warband-säänöstöjä mukanani (kaikki tosin gw:n sivuilta), mikäli joku haluaa lukaista.
Ja lopuksi ihan yleisluontoisena selvennyksenä MINÄ EN PELAA BEASTMENEILLÄ. ERÄÄT NIMEÄMÄTTÖMÄT HENKILÖT ( *köhköh Geratsu, köhköh!* ) VOISIVAT PAINAA SEN KAALIINSA. Meikä peluuttaa Black Masquedia elikkä Cult of Possessedia. Kyllä muutkin saavat minun puolesta peluuttaa Culttia, mutta minulla on kaikki oikeudet kyseisen kultin nimeen. (<~ valehtelee -_-)
Mutta elikkä, itse pystyisin ilmestymään tiloihin siinä neljän maissa. Entäpä te muut? Alkakaahan ilmoitella kuka olisi tulossa!