"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Citadel Foundation Paint Boxed Set

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Hapid

Citadel Foundation Paint Boxed Set

Viesti Kirjoittaja Hapid »

Olen jo vuosia maalannut Citadelin perusmaaleilla; goblin green, chaos black etc.....

Nyt kuitenkin oon huomannut että tuota otsikon mukaista maalisettiä alkaa näkyyn monessakin paikkaa, että onko nämä ostamisen arvosii?
Eritoten haluun kuulla että miten nämä eroo noista aikasemmista citadelin perusmaaleista ja onko nämä jossain tietyssä maalaustekniikassa hyviä.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Gloorius

Re: Citadel Foundation Paint Boxed Set

Viesti Kirjoittaja Gloorius »

No, mulla on toi setti ja on ne ihan jees värejä, mutta hermot menee pöniköiden kanssa. Purkin huuli on parin viikon päästä ihan maalissa. Väreinä nuo on tarkoitettu perusväreiksi coatin päälle josta sitten korostelemaan eteenpäin. Noita kannattaa ohentaa sitten jos haluat että jostain tulee jotain. Itse periaatteessa en suosittele kyseisiä maaleja, minulla on niitä itselläni ja olen yrittänyt päästä eroon. Syy on vain että en pidä koostumuksesta mun käyttötarkoituksessani kun tykkään aina ohennella. Tulipahan niitäkin kokeiltua.
Sticced

Viesti Kirjoittaja Sticced »

Mun mielestä taas Foundationit on hyvinkin käteviä. Toimivat hyvin mustan päälle maalatessa, varsinkin keltaisella/punaisella, jotka ovat muuten aivan kamalia mustan päälle maalattavia. Setistä löytyy myös hyviä maanläheisiä sävyjä, jotka perus Citadel-maaleista puuttuvat.

Noita myydään siis myös erillisinä ja ovat kehitetty maalattaviksi perusväreiksi mustan päälle, kuten nimestä voi päätellä.
Oma-aloitteisuutta.
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Kolmastoista »

Tosiaan, toimivia maaleja omaan tarkoitukseensa ovat. Näiden kanssa saa olla tavallistakin tarkempi, ettei maalaa liian paksuja kerroksia, mutta oikein käytettynä hyvinkin toimivia ovat. Keltaisen kanssa varsinkin ovat suorastaan siunaus, nimimerkillä armeija keltaisella väriteemalla.
DaBandito

Viesti Kirjoittaja DaBandito »

Valkoiselle pohjamaalille maalattaessa foundation maalien hyöty jää aika minimaaliseksi.
Mustalle pohjamaalille nämä ovatkin oikein pätevää kamaa.
Tietenkin jos sieltä löytyy joku itseä kiihottava värisävy, niin kannattaa ostaa vaikka valkoiselle maalaisikin.
Juige

Viesti Kirjoittaja Juige »

Setissä on kyllä ihan kelpo sävyjä. Mutta kun mainostivat hyvin peittävinä näitä, niin se peittokyky perustuu oman kokemuksen perusteella ihan siihen maalin paksuuteen. Heti kun niitä ohentaa on peitto kyky lähes samaa normi maalien kanssa.
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Ei perustu ainkaan omien kokemusten mukaan. Vaikka ohennan erittäin vaalean harmaata märkäpaletilla se peittää silti yhdellä tai kahdella kerroksella mustan päälle.
Telchar

Viesti Kirjoittaja Telchar »

Foundation maaleilla hoituu drybrushaukset.
The best close combat upgrade you can get for any Guardsman is another Guardsman. Seriously.

-Lord Cook
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Itse en tykkää drybrushata Foundationeilla. Liekö liian paksua maalia vai mikä on, mutta mieluummin perus-citadeleilla. Pohjaväreinä nämä ovat hyvinkin päteviä, itse käytän Orkhide Shadea örkkipoikien pohjamaalina ja yhtään läheskään vastaavaa sävyä ei ole muissa GW:n maaleissa. Vajelloihinhan kun en koske.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Gloorius

Sinä et koske vallejoihin.
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Gloorius kirjoitti:Sinä et koske vallejoihin.
Pointtisi oli?
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Gloorius

Vallejoon ei ole koskemista.
ampusiili

Viesti Kirjoittaja ampusiili »

Gloorius kirjoitti:Vallejoon ei ole koskemista.
Kyllä minulle ainakin kelpaa purkit jotka maksaa 1/3 vähemmän, onhan niissä itse maaliakin enemmän.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Vallejon maalit ovat imho aivan yhtä hyviä, kuin Citadelinkin. Suosittelen käyttämään ristiin näitä. Lisäksi pitää todeta, että Vallejon maalit pysyvät tuoreina pitempään paremman annostelusysteemin takia. Mitä foudation maaleihin tulee, niin ne ovat aivan päteviä. Suosittelen hankkimaan näitäkin.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”