maali ongelma
-
HELLENDOORN
maali ongelma
ostin juuri ensimmäiset maalini, ja nyt huomasin että nämähän ovat ihan litkua ( värikästä vettä ) että teenkö jotakin väärin vai onko nämä viallisia?
Re: maali ongelma
mitäs maaleja ostit? ettei vaan olisi washeja?
-
HELLENDOORN
ei tietääkseni... skull white, snort green, goblin green, scorpion green?
eipä ne kyllä ihan vettä pitäisi olla, ettei päällä ole nestemäistä tavaraa ja pohjalla sitten kiinteämpää? sekoittelu auttaa siihen ongelmaan. Jos sitten on koko purkki ihan vettä ja ei tosiaan ole washeja niin joku mättää jossain.
-
HELLENDOORN
nyt kun sekoittelin purkkia vanhalla pensselillä niin kyllä alkoi maali olemaan hyvää =P kiitos!
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Kannattaa tosiaan aina ravistaa purkkia kunnolla ennen kuin alkaa maalaamaan. Säilytyksessä maalit kerrostuvat juurikin tuolla tavoin, mutta ravistelu auttaa, kun sitä tekee säännöllisesti. Pitkien maalaustaukojen jälkeen joutuu usein sekoittelemaan ja ohentamaan enemmänkin.HELLENDOORN kirjoitti:nyt kun sekoittelin purkkia vanhalla pensselillä niin kyllä alkoi maali olemaan hyvää =P kiitos!
Olen itsekin huomannut noissa maaleissa että tuo Snort Green on aikas litkua, vähän niinkuin terracottaHELLENDOORN kirjoitti:ei tietääkseni... skull white, snort green, goblin green, scorpion green?
Maalisävyjen välillä tuntuu olevan hieman eroja. Itse olen tosin ollut hyvin tyytyväinen omaan Snot Greeniini.
Niitä maaleja kannattaa muuten ravistella, sekoitella ja käännellä ylösalaisin tms. aina silloin tällöin jotta eivät pääse liikaa jähmettymään. Kuukauden maalaustauon jälkeen laatikossa saattaakin odottaa pari kiloa korkiksi kuivunutta maalia.
Niitä maaleja kannattaa muuten ravistella, sekoitella ja käännellä ylösalaisin tms. aina silloin tällöin jotta eivät pääse liikaa jähmettymään. Kuukauden maalaustauon jälkeen laatikossa saattaakin odottaa pari kiloa korkiksi kuivunutta maalia.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Joo kyllä snot greenin pohjalla oli aikas klimppi, kyllä se sitten siitä kun kunnolla sekoitteli ja ravisteli.Galeios kirjoitti:Maalisävyjen välillä tuntuu olevan hieman eroja. Itse olen tosin ollut hyvin tyytyväinen omaan Snot Greeniini.
Onko maalit huonontunu sitten vanhojen valkokantisten vai mistä te maalinne ostatte? Itellä oli useamman vuoden tauko eikä yksikään maali ollut menny miksikään.Galeios kirjoitti:Kuukauden maalaustauon jälkeen laatikossa saattaakin odottaa pari kiloa korkiksi kuivunutta maalia.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Kyllä mulla ainakin on jotkut gw maalit menny juurikin ehkä kuukaudessa niin huonoksi etten vedelläkään saanut enää toimiviksi. Ei kuitenkaan kaikki, ainoastaan pari maalia on tehnyt noin.Hanska kirjoitti:Onko maalit huonontunu sitten vanhojen valkokantisten vai mistä te maalinne ostatte? Itellä oli useamman vuoden tauko eikä yksikään maali ollut menny miksikään.Galeios kirjoitti:Kuukauden maalaustauon jälkeen laatikossa saattaakin odottaa pari kiloa korkiksi kuivunutta maalia.
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Suosittelen KKK tekniikkaa maalien säilyvyyden parantajana.ajappat kirjoitti:Kyllä mulla ainakin on jotkut gw maalit menny juurikin ehkä kuukaudessa niin huonoksi etten vedelläkään saanut enää toimiviksi. Ei kuitenkaan kaikki, ainoastaan pari maalia on tehnyt noin.Hanska kirjoitti:Onko maalit huonontunu sitten vanhojen valkokantisten vai mistä te maalinne ostatte? Itellä oli useamman vuoden tauko eikä yksikään maali ollut menny miksikään.Galeios kirjoitti:Kuukauden maalaustauon jälkeen laatikossa saattaakin odottaa pari kiloa korkiksi kuivunutta maalia.
Korkit Kunnolla Kiinni
Tuohon maalin kuivumiseen vaikuttaa siis kyllä sekin että kuinka paljon sitä on purkissa jäljellä. Jos jotain maalia on noin kolmasosa purnukan pohjalla niin se saattanee jähmettyä sinne helpommin. KKK on ihan hyvä metodi, halvin ja toimivin. :D
Itselläni ei siis ole koskaan korkiksi asti maali jähmettynyt, annoin ehkä vähän väärän käsityksen. Korkeintaan hieman jähmeää on joku Blood Red ollut, mutta senkin saa vedellä ja hammastikulla kuntoon vähän yli aikayksikön. Serkku tosin on onnistunut kuivattamaan maalejaan koviksi känttyröiksi asti, mutta hänelläpä onkin näitä pahamaineisia valkokantisia purnukoita.
Itselläni ei siis ole koskaan korkiksi asti maali jähmettynyt, annoin ehkä vähän väärän käsityksen. Korkeintaan hieman jähmeää on joku Blood Red ollut, mutta senkin saa vedellä ja hammastikulla kuntoon vähän yli aikayksikön. Serkku tosin on onnistunut kuivattamaan maalejaan koviksi känttyröiksi asti, mutta hänelläpä onkin näitä pahamaineisia valkokantisia purnukoita.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Lisäksi tuohon kerrostumiseen auttaa, jos aina välillä jaksaa ravistella kaikki purkit lävitse (ainakin jos ei ole ihan hillittömän suurta maalimäärää). Näin ne harvemmin käytetyt värit eivät seiso kuukausia ilman että niitä sekoitetaan tai käytetään lainkaan.
Itse säilytän purkit vielä ylösalaisin. Ovatpahan sitten varmasti ilmatiivisti suljettuna (tai valuttavat sisältönsä pöydälle).
Itse säilytän purkit vielä ylösalaisin. Ovatpahan sitten varmasti ilmatiivisti suljettuna (tai valuttavat sisältönsä pöydälle).
Peace of Blake be with you