"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Armour piercing

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Nakkeri

Armour piercing

Viesti Kirjoittaja Nakkeri »

On tässä tullut stiflerin kanssa nyt kinaa armour piercing säännöstä. Ottaako esim. str 4+ aina sen vähintään -1 savesta pois, vai vaatiiko tuo vielä armour piercing säännön?
Itse olen sitä mieltä, että modelli tarvitsee AP rulen, koska esim. DE herolla on se str 4 jo valmiiksi ja niille saa ostettua soulrenderin, joka toimii kuin gw ja antaa vasta silloin sen AP rulen.
Eli miten tämä juttu tarkalleen ottaen menee. Luulisi kyllä että isolla puntilla kun lyö niin kyllähän se tuntuu ;)

edit: ei hitto, olin lukemassa tätä aluetta ja täysin unohin, että se tuli "armeijat ja yksiköt" - eli voisiko joku siirtää tämän sääntöiin :D ?
Viimeksi muokannut Nakkeri, Su 28.12.2008 01:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pecu

Re: Armour piercing

Viesti Kirjoittaja Pecu »

Armor piercingiä ei tarvita, että armoriin tulee miinusta.

Str 3 ei aiheuta mitään miinuksia armoriin, mutta str 3+ap aiheuttaa -1.. Str 4 aiheuttaa jo vakiona -1 joten AP:n kanssa se aiheuttaa -2.. jne, jne.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
abcdefg

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

Tämä menee juuri niinkuin pecu sanoikin. Asiaa voi myös siten että kuinka se toimisi tosi elämässä. Hakkaat esimerkiksi nyrkein puuta, vahinkoa ei oikein synny. Otat käyttöön puukon, se läpäisee "armoria" jo hiukan enemmän, mutta voimaahan ei tule lyöntiin ollekaan lisää. Sitten leka käyttöön. Iskun strena kasvaakin jo huimasti (jos oletetaan että molemmilla tehdään astetta pidempi huitaisu) ja se "murskaa" puun "panssarin" tuosta vaan.
2
Nakkeri

Viesti Kirjoittaja Nakkeri »

No juu, asia selvä sitten. Eli meni siis samalla lailla kuin irl.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”