Tervehdys,
Edustan täällä OrdoAboensista joka on turkulainen miniatyyripelaajien yhdistys (www.ordoaboensis.net). Yhdistyksemme tarkoituksena on edistää miniatyyriharrastusta Turussa. Olemme tähän asti keskittyneet järjestämään pelitapahtumia sekä peliturnauksia lähinnä Warhammer Fantasy Battles, Warhammer 40000, Warmachine, Hordes, Lord of the Rings -peleihin. Olemme nyt miettineet, että voisimme tukea myös harrastuksen modelling puolta enemmän.
Olemme järjestäneet parina syksynä Turku Fanatic -nimisen pelitapahtuman jossa oli tänä vuonna n. 100 osallistujaa. Vastaava tapahtuma järjestetään myös vuoden 2009 syksynä. Aiemmista vuosista poiketen haluaisimme ottaa vuoden 2009 tapahtumaan mukaan myös dioraama kilpailun johon voi osallistua vaikka ei itse tapahtumaan osallistuisikaan. Työn aiheen ei myöskään välttämättä tarvitsisi olla pelattuihin peleihin liittyvä.
Luonnollisesti kilpailussa olisi maineen ja kunnian lisäksi luvassa myös hyvät palkinnot esimerkiksi lahjakorttien muodossa. Meillä ei ole kuitenkaan kokemusta dioraamakisan järjestämisestä ja sen vuoksi kysynkin nyt, onko tällä foorumilla henkilöitä joilla olisi tällaista kokemusta ja halua auttaa?
Kysymyksiä:
-Minkälaiset rajaehdot dioraamalle pitäisi asettaa jos kisataan yhdessä sarjassa?
-Olisiko täällä halukkaita tuomareita ja jos tunnet olevasi oikea henkilö, niin vähän perusteita.
-Onko dioraamojen saattaminen pelipaikalle ongelma?
-Onko esim 6kk liian lyhyt aika töiden toteuttamiseksi?
-Pitääkö olla/onko yleensä eri ikäsarjoja tai taitosarjoja?
-Onko näissä yleensä osallistumismaksuja?
-Millaisia palkintoja dioraamojen tekijät arvostaisivat? (lahjakortti on hyvä palkinto, mutta hyvä tavarapalkinto on parempi.)
Jos kisa järjestetään siitä on tarkoitus ilmoittaa aikaisintaan helmikuussa ja haluaisimme, että tähän mennessä kaikki olisi valmiiksi mietittyä. Päämääränä on toteuttaa kisa ammattitaitoisesti omasta kokemattomuudestamme huolimatta.
Jos sinulla on mitä hyvänsä sanottavaa aiheeseen liittyen niin toivon, että kirjoitat vastauksen tähän thrediin. Jos haluaisit osallistua kisan kehittämiseen enemmän, tai sinulla on jo nyt henkilökohtaista kokemusta pyydän, että lähestyt minua yksityisviestillä.
Kiitoksia etukäteen!
Timo Sahakari
Ordo Aboensis
Dioraamakisa Kysymyksiä
- Hands_of_blue
Re: Dioraamakisa Kysymyksiä
Kiva idea. Kokemusta moisesta ei ole, mutta kunhan nyt ilmoitan olevani melko varma osallistuja jos kisan saatte pystyyn.
- Sori ei ole ehdotuksia.
- Mulle kuljetus ei ole ongelma koska asun Turussa ja kyllä luulisi, että kauempaakin tulevat pystyvät dioraamansa kuljettamaan kunhan ne hyvin pakkaavat. Toki kuljetus täytyy ottaa jo suunnitteluvaiheessa huomioon, ettei rakenna mitään liian heiveröistä.
-6kk on ihan passeli. Ei ainakaan enempää koska siinä ajassa ehtii jo kiinnostus hiipua moneen kertaan.
- Olisihan se kiva, mutta realistinen osallistujamäärä taitaa suosia vain yhtä tasoryhmää.
- Yleensähän tapahtuman sisäänpääsymaksu sisältää oikeuden osallistua kaikkiin kilpailuihin. Tässä kohtaa tulee ongelma vastaan koska kisaan voisivat osallistua myös Fanatickin ulkopuoliset ihmiset. Itse voisin pari euroa maksaakin, mutta en tiedä kannattaako ottaa sitä riskiä, että pääsymaksu karsii potentiaalisia osallistujia.
- Minulle palkinto on aika toissijainen juttu ja varsinkin jos pääsymaksua ei ole niin ei siitä kummoista läjää tavaraakaan tarvitse kotiin viemisiksi saada.
- Kaikki keinotekoiset rajoitukset ovat lähinnä luovuuden esteenä eli mitä vähemmän niitä on sen parempi. Jonkinlainen kokorajoitus tietysti on hyvä olla olemassa, etteivät ihmiset ala pelipöydän kokoisia virityksiä kantaa paikalle. Hyvä dioraama voi mahtua jalkamiesbaselle tai se voi kevyesti viedä 40x40cm alueen. Rajattomuus toki asettaa haasteensa tuomareille, mutta jos arvosteluperusteet ovat esimerkiksi idea, tekninen toteutus, yleisilme jne. ei dioraaman koolla, genrellä tai muilla eroavaisuuksilla ole paljon väliä.finmirage kirjoitti: Kysymyksiä:
-Minkälaiset rajaehdot dioraamalle pitäisi asettaa jos kisataan yhdessä sarjassa?
-Olisiko täällä halukkaita tuomareita ja jos tunnet olevasi oikea henkilö, niin vähän perusteita.
-Onko dioraamojen saattaminen pelipaikalle ongelma?
-Onko esim 6kk liian lyhyt aika töiden toteuttamiseksi?
-Pitääkö olla/onko yleensä eri ikäsarjoja tai taitosarjoja?
-Onko näissä yleensä osallistumismaksuja?
-Millaisia palkintoja dioraamojen tekijät arvostaisivat? (lahjakortti on hyvä palkinto, mutta hyvä tavarapalkinto on parempi.)
- Sori ei ole ehdotuksia.
- Mulle kuljetus ei ole ongelma koska asun Turussa ja kyllä luulisi, että kauempaakin tulevat pystyvät dioraamansa kuljettamaan kunhan ne hyvin pakkaavat. Toki kuljetus täytyy ottaa jo suunnitteluvaiheessa huomioon, ettei rakenna mitään liian heiveröistä.
-6kk on ihan passeli. Ei ainakaan enempää koska siinä ajassa ehtii jo kiinnostus hiipua moneen kertaan.
- Olisihan se kiva, mutta realistinen osallistujamäärä taitaa suosia vain yhtä tasoryhmää.
- Yleensähän tapahtuman sisäänpääsymaksu sisältää oikeuden osallistua kaikkiin kilpailuihin. Tässä kohtaa tulee ongelma vastaan koska kisaan voisivat osallistua myös Fanatickin ulkopuoliset ihmiset. Itse voisin pari euroa maksaakin, mutta en tiedä kannattaako ottaa sitä riskiä, että pääsymaksu karsii potentiaalisia osallistujia.
- Minulle palkinto on aika toissijainen juttu ja varsinkin jos pääsymaksua ei ole niin ei siitä kummoista läjää tavaraakaan tarvitse kotiin viemisiksi saada.