"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uudet washit kiiltävät?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Fae

Uudet washit kiiltävät?

Viesti Kirjoittaja Fae »

Miulla on pari kuukautta käytössä olleet tällaiset GW:n uudet washit. Aluksi toimivat todella hienosti ja jälki oli todella tasaista ja mattaa ja muutenkin hyvää, mut nyt on alkanut kumpikin Devlan Mud ja tuo Sepia kiiltämään todella pahasti. Jälki on melkeinpä jo samanlaista kuin noilla vanhoilla kamalilla inkeillä, jos joku nyt niitä sattui käyttämään.

Onkohan tässä nyt taas joku GW:n salaliitto, että maalit kosahtaa sekunnilleen takuuajan umpeuduttua, vai olenkohan minä itse onnistunut nuo washit jotenkin kummassa pilaamaan (mitä tosin kummastelisin, kun on vain suoraan purkista figulle tullut noita lotattua)?

Samanliasia kokemuksia? Selityksiä? Anything?
Järjenkäyttö sallittu!
Plästik Dub

Re: Uudet washit kiiltävät?

Viesti Kirjoittaja Plästik Dub »

Enpä tiedä mitä on sattunut washeillesi, mutta vastaus on yksinkertainen... Mattalakka! :P
Weeman

Viesti Kirjoittaja Weeman »

Olen huomannut samanlaisia piirteitä(en kyllä kovin valtavassa mittasuhteesa) kun laittaa washia paljon kerrallaan. Pistämällä ohuempia kerroksia asian pitäisi korjaantua.
Pian tulee kuvia omista maalauksista. sitten kun kamera taas heräilee talvihorroksesta.
hyytsi

Viesti Kirjoittaja hyytsi »

Täysin samaa asiaa kummastelin pari päivää taaksepäin. Näemmä toi devlan mud kiiltelee kun sitä läträä enemmänkin figuun. Onneksi on mattalakkaa.
en tunne kipua
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

En min ole edes minkäänlaisia paksuja kerroksia sitä laittanut. Silleen, että vähän kostuukin se pinta, niin jää kiilto jäljelle.

Muuta ilmeisesti kuuluu noihin ominaisuuksiin että "vanhetessaan" muuttuu kiiltäväksi... That would suck really bad.
Järjenkäyttö sallittu!
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Washeihin voi lisätä myös hieman Matte mediumia joukkoon. Jos ei halua lakata figujaan, niin medium kyllä tappaa mahdollisen kiillon. Ainakin Vallejo valmistaa matte mediumia.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Itse en ole moiseen vielä törmännyt, vaikka osaan figuista olen lätkinyt sen verran paljon washia, että näyttävät dipatuilta. Onhan purkit tullu sekoiteltua kunnolla? Vallejon mattalakka alkoi jossain vaiheessa kiillellä, mutta palasi entiselleen perusteellisella sekoittelulla.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Joonatin kirjoitti:Itse en ole moiseen vielä törmännyt, vaikka osaan figuista olen lätkinyt sen verran paljon washia, että näyttävät dipatuilta. Onhan purkit tullu sekoiteltua kunnolla? Vallejon mattalakka alkoi jossain vaiheessa kiillellä, mutta palasi entiselleen perusteellisella sekoittelulla.
...kappas. Eipä ole tullut koskaan mieleen, että nuo washit tarvitsisivat kovin kummoista sekoittelua, mutta näköjäään kyse olikin tuosta.

Sakoittelulla siis selvisi tämä. Toisaalta lähti nuo värit tuolta muutenkin liikkeelle pohjasta, ja tuli joku kolme kertaa tummempaa, tuosta kuin mitä tuo oli äsken. Tosin siitä varmaan saakin sitten vedellä laimennettua taas.

Kiitoksia vinkistä.
Järjenkäyttö sallittu!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”