Tässä siis lupaamani kuva-artikkeli,
Tuossa taannoin Fantasiapelit vietti syntymäpäiväänsä, jonka yhteydessä orpopiru ajautui vetämään pikkuista maasto-opastusta, yhtenä synttäriviikon tapahtumana.
Ilmeisesti laatu mielytti henkilökuntaa, koska "pikku" lisäprojektina päädyin tekemään näyteikkunaa.
Ja Itselleni tyypilliseen tapaan valitsin "hieman" liian ison palan purtavaksi.
No kuitenkin homma saatiin päätökseen, vaikka siinä ohessa tuli pidettyä ainakin puolta koko liikkeestä "pahuuden" vallassa yli kuukauden, haitaten jopa peli-iltoja pikkuisen...
No toivottavasti kellekään ei jäänyt paha maku.
Itselleni tuo rakennusaika ainakin oli melko antoisa, ensiksikin siksi että sain tehdä noinkin ison projektin ja toiseksi sosiaalisten kontaktien vuoksi, tapasin nimittäin eri pelien harrastajia mittavat määrät ja suurin osa väestä oli oikein mielyttävää juttuseuraa.
Sitten itse projektiin.
Olen melkoisen tietoinen siitä että useimmat ihmiset tehdessään asioita luonnostelevat ja tekevät melko tarkkojakin piirustusia tuotoksistaan ennen aloittamista.
Mulle melko luonteenomaista taas on että luonnostelen mielessäni pääpiirteittäin idean paikan, tilan ja tilaajan tarpeiden mukaan. Siitä sitten melko nopeasti alan vain rakentaa, mittailen välillä sopiiko palat ja minkä kokoisia pitää seuraavien olla ja sitä rataa. Suositeltavaa tietysti olisi tehdä kunnon piirustukset ensin. mutta Orpopirupa on oppinut vertaansa vailla olevan kolmiuloitteisen ajattelun jo kauan sitten...
Tässä tapauksessa siis oli puhetta keitaista ja palmuista ja autiomaasta.... Näyttää kivalta ja värikkäältä synkän talven keskellä (ja Turussa nykyään talvi on mitä synkin, märkää ja pimeää)
GW:n aloituslaatikoiden pitäis olla hyvin näkyvissä ja olis kiva jos sais eri tasoja...
No se olikin vähän "lätty" ennen ja liian alhaalla aikuiselle, ei oikein kurkottelematta saanu kateltua hienoja figuja...
Itse tietysti näin heti vesiputouksia ja kaikkea muuta mahdotonta, mut päätin kokeilla ja niistä palmuistahan mulla on ennestään jo kokemusta, eli niihin ei tartte tuhlata aikaa. kun ovat melko helppo nakki...(heh)
Tekovaihetta...

Muutamia snotlingeja liimattuna ikäänkuin dioraamanomaiseksi kokonaisuudeksi fantasiapöytään kiinni...

Muutama örkkikin tuli siihen 40K pöydälle maalattua...

Ja vuorille tietysti pitää saada vuorikiipeilijöitä...

Ja tietysti kun ollaan Fantasiapeleissä, pitää mukaan liittää vihreä lohikäärmekin.
Tuossa muutama huono kuva, koetan ottaa parempia joskus kun ehdin, maalauksesta tuli ihan kelvollinen niin pikaisesti maalatuksi...

Ja kun pitää hökötys moneen tasoon rakentaa, muodostuu ikkunalle ikään kuin väkisin tuommoinen maan läpileikkaus eli muutama maanalaiskohtauskin tuli siihen lisättyä, tässä muutama kuva niistä vielä...

Jos nyt joku vielä haluaa katsoa kaikki kuvat putkeen niin tässä linkki siihen.
IKKUNA
Sieltä tietty löytyy vähän enemmän kuvatekstejäkin vielä sokeriksi päälle...
Toivotavasti tämä kaikki oli edes jotenkin viihdyttävää ja ajanhaaskauksen arvoista.
Mulla ainakin oli hauskaa ja olen vielä melko tyytyväinenkin tuotokseen.
Vielähän tuosta puuttu muutama irtomaastonpalanen palmuineen ja dyyneineen... mut kaikki ajallaan.
Toivottavasti tämä nyt myös riitti vastaukseksi niihin epäilyihin värin ja mutaisuuden suhteen, eli kyseessähän on tietysti joku hiekan tapainen aine..
Hyvät joulut kaikille !!!