maastoa paperista....
maastoa paperista....
elikkä jos haluaa maastoonsa jotain väriä, mutta ei viitti rakennella/ostaa niin sitten paperirakennukset kunniaan:
http://www.wizards.com/dnd/article.asp? ... 0030123pmx
http://www.wizards.com/dnd/article.asp? ... 0030123pmx
Where's mi pint? I can't do nothing whitout mi pint!
Muuten varmasti ihan hyvä idea, mutta noiden tulostamisessa kuluu tajuttomasti mustetta. Vaikka äkkiseltään tuo vaikuttaa halvalta tavalta, niin taitaa niitä kustannuksia kuitenkin kertyä. : |
Btw, /me haluaa samanlaisia wh40k templateja...
Btw, /me haluaa samanlaisia wh40k templateja...
Well, I know there is no true me. I am only inside of people who know my existence.
- Lain
- Lain
Varsin näppärän näköisiä nuo ovat. Pientä askartelua rakentelun sijasta. Hyvällä tulostimella saa varsin upean näköisiä rakennuksia pienellä vaivalla, mutta noiden varastoinnin ja kuljettelun kanssa on parempi olla varovainen.
Taidan koettaa onneani.
Ja saahan noista mallia otettua omiin tönöihinsä, jos haluaa sitten rakentaa jostain muusta.
Taidan koettaa onneani.
Ja saahan noista mallia otettua omiin tönöihinsä, jos haluaa sitten rakentaa jostain muusta.
Ohjeita hieman vilkaisin ja niissä kehotettiin noin vaan nuo paperiset kasaamaan, mutta eikö kaikein järjen mukaan noita kannattaisi vahvistaa pahvilla, jotta ensimmäinen pölyhiukkanen ei tuhoaisi rakennusta?
Siis kokoaisi pahvista tollaisen talon/rakennuksen ja siihen päälle liimaisi nuo tulostetut osat. Hieman hankalampaa ehkä, mutta luulisi olevan vahvempia noitten rakennelmien sitten.
Well, I know there is no true me. I am only inside of people who know my existence.
- Lain
- Lain
Pahville (paksulle, 6mm) itse liimaan omani. Vaatii paljon enemmän vaivaa, mutta rakennuksista tulee jykevämpiä ja kestävät kuljetusta ja kolhuja. Itse olen tehnyt näitä aika lailla. Olen suunnitellut talot itse ja tulostanut 150 tai 200 dpi tarkkuudella värilaserilla ja aika upeita tulee. EHDOTTOMAN tärkeää on saada peitettyä nuo valkoiset osat WoC esimerkkien jättäessä kartongin reunan paljaaksi ja se näkyy typerän valkoisena. Itse suunnitelluissa rakennuksissani otin tämän huomioon ja taivutan papereita kulmista toistensa alle, jottei alla oleva materiaali pääsisi mistään näkymään läpi. Saattanen laittaa saitilleni jonkun tönön muittenkin tulostettavaksi.Dae kirjoitti:Ohjeita hieman vilkaisin ja niissä kehotettiin noin vaan nuo paperiset kasaamaan, mutta eikö kaikein järjen mukaan noita kannattaisi vahvistaa pahvilla, jotta ensimmäinen pölyhiukkanen ei tuhoaisi rakennusta?Siis kokoaisi pahvista tollaisen talon/rakennuksen ja siihen päälle liimaisi nuo tulostetut osat. Hieman hankalampaa ehkä, mutta luulisi olevan vahvempia noitten rakennelmien sitten.
EDIT: laitoin saman tien yhden oman taloni kuvitukset.
http://koti.mbnet.fi/behemoth/paper/
Kuvat on tarkoitettu tulostettavaksi 200 dpi:n tarkkuudella, joten ne ovat noin 300 kiloa kappale. Mitään tarkempaa ohjetta en vaivaudu laatimaan. Katon kohdalla voisin kuitenkin sanoa, että reunalaudat on tarkoitus on taivuttaa pahvin reunojen päälle, jotta katosta saa näyttävän näkoisen.
Jos saan kuvat tehdyistä taloistani, niin niitä voisi käyttää apuna askartelussa. Yritän saada digikameran lainaan.
Ylpeä pahvitornin omistaja!
Tuossa muutama hetki sitten sain väsättyä kokoon tuon linkin takaa löytyvän tornin ja tulihan siitä varsin mallikas. Nuo "siivekkeet", joilla palat toisiinsa liimataan, ovat ehkä turhan kapeita, tai sitten minun liimani ei ollut vain tarpeeksi ärhäkkää.
Seuraavaksi varmaan käyn hautausmaan kimppuun. Ehkä pitäisi hankkia muutama epäkuollut sitä asuttamaan... Ehkäpä hyvinkin...
Tuossa muutama hetki sitten sain väsättyä kokoon tuon linkin takaa löytyvän tornin ja tulihan siitä varsin mallikas. Nuo "siivekkeet", joilla palat toisiinsa liimataan, ovat ehkä turhan kapeita, tai sitten minun liimani ei ollut vain tarpeeksi ärhäkkää.
Seuraavaksi varmaan käyn hautausmaan kimppuun. Ehkä pitäisi hankkia muutama epäkuollut sitä asuttamaan... Ehkäpä hyvinkin...
Tuon tornin kokosin suunnilleen tunnissa, parissa. Ainoana ongelmana oli liima, joka vähän käpristi pahvia. Eli seuraavan kerran paperiliimaa valitessa kiinnitän asiaan huomiota enemmän.
Tuon tornin kaavoissa vain taitaa olla tuon huipun tasanteen kanssa vähän bugia, sillä yksi kaide taitaa puuttua. Tein itse sitten sillä tavalla, että tulostin kahdet tasanteet ja ne sitten vastakkain ristiin liimasin...
Tuon tornin kaavoissa vain taitaa olla tuon huipun tasanteen kanssa vähän bugia, sillä yksi kaide taitaa puuttua. Tein itse sitten sillä tavalla, että tulostin kahdet tasanteet ja ne sitten vastakkain ristiin liimasin...
-
Skavengeneral
Pitääkö nuo tulostaa A3 paperille (en jaksanut ladata sitä isoa, oliko se nyt 2,9 Mt, olevaa pdf:ää olisiko siinä lukenut?), koska kun kokeilin A4:lle niin tuli vain puolikkaita ja muutenkin vajaita osia?
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
- Teonanacatl
- Teonanacatl