21.-22.2.09 Masineturnaukseen harjoittelua.
Valvoja: Peliporukkavalvojat
21.-22.2.09 Masineturnaukseen harjoittelua.
Lähes kaikki Ordon vakio masinepelaajat näyttävät jo ilmoittautuneet tuonne Espoon 21-22.2 turnaukseen, joten ajattelin että voitaisiin torstaisin liigassa harjoitella tätä koettelemusta varten. Itse suunnittelin ottavani vaihtelun vuoksi Cryxit mukaan (Denny & Coven) ja tarttis saada aika paljon pelejä alle jotta saataisiin jonkinnäköistä tulosta aikaiseksi.
Jos kokeiltaisiin tässä tredissä ja liigassa sopia pelejä niin että kaikki pääsisivät joka torstai pelaamaan yhden pelin haluamallaan listalla toivoamaansa vastusta vastaan ja toisen pelin jossa toimisivat vastuksena muille pelaajille. Minulla on esim. Cygnar ja Trolliarmeijat jos joku tuntee että tarvitsee lisää harjoituspelejä näitä armeijoita vastaan.
Aloitetaan nyt vaikka sillä että kaikki heittävät jonkunnäköisen draftin omasta suunnitteilla olevasta listastaan. Itse ajattelin jotain tällaista:
Coven
Deathjack
Deathripper
Deathripper
Nightwretch
Nightwretch
9x Bile thralls
8x Mechanithralls
8x Bane knights
Bane lord Tartarus
Pistol wraith
Pistol wraith
Skarlock
Harjoitusta tarttis ainakin Cygnaria, Menothia ja Hordesia vastaan.
- eNppu
Jos kokeiltaisiin tässä tredissä ja liigassa sopia pelejä niin että kaikki pääsisivät joka torstai pelaamaan yhden pelin haluamallaan listalla toivoamaansa vastusta vastaan ja toisen pelin jossa toimisivat vastuksena muille pelaajille. Minulla on esim. Cygnar ja Trolliarmeijat jos joku tuntee että tarvitsee lisää harjoituspelejä näitä armeijoita vastaan.
Aloitetaan nyt vaikka sillä että kaikki heittävät jonkunnäköisen draftin omasta suunnitteilla olevasta listastaan. Itse ajattelin jotain tällaista:
Coven
Deathjack
Deathripper
Deathripper
Nightwretch
Nightwretch
9x Bile thralls
8x Mechanithralls
8x Bane knights
Bane lord Tartarus
Pistol wraith
Pistol wraith
Skarlock
Harjoitusta tarttis ainakin Cygnaria, Menothia ja Hordesia vastaan.
- eNppu
Re: 21.-22.2.09 Masineturnaukseen harjoittelua.
Ite sain ton Harbingerin hankittuu ja maaleihin ni sitä ajattelin kokeilla tuolla. Uudella casterilla ois hyvä saada mahdollisimman paljon pelejä alle ett ei evota ihan täysillä. Tällästä listaa mietiskelin:
Faction: Protectorate of Menoth
Army Points: 748/750
Victory Points: 25
Victory Points: 25
- Harbinger of Menoth
- Devout
- Hierophant
Knight Exemplar Seneschal
Paladin of the Order of the Wall
Wrack
Wrack
Holy Zealots (8)- Monolith Bearer
- Idrian Skirmisher Chieftain and Guide
Temple Flameguard (8)- Temple Flameguard Officer and Standard Bearer
Eiryss, Mage Hunter of Ios
Rupert Carvolo, Piper of Ord
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Itsekkin olen tuonne lähdössä ja harjoittelu kuulostaa varsin hyvältä. Listaa:
Faction: Circle Orboros
Army Points: 747/750
Victory Points: 28
-Temppu
Faction: Circle Orboros
Army Points: 747/750
Victory Points: 28
- Kromac the Ravenous
Pureblood Warpwolf
Warpwolf
Gorax
Woldwyrd
Sentry Stone
Shifting Stones
Shifting Stones
Tharn Wolf Riders (5)
Farrow Bone Grinders (5)
Gatormen Posse (5)
-Temppu
Teemu, toi sun lista on ainakin aika pätevä. Jos jotain korjaisin, niin koittaisin saada jostain toisen senesalkin lisää. En tosin tiedä yhtään mistä pisteitä saisi, kun noi kaikki unitit on just sopivan kokoisia. Ehkä Eiryss? On sekin sitten aika hyvä, et aika oman maun mukaan :)
Tepon armeija on kans aika all around -hyvä. Pitäisi varmaan pelata pari kertaa tuota vastaan, niin osaisi jotain sanoa. Mutta keskimäärin aika jees.
Mulla on eka drafti jotain tällästä :
Army Points: 750/750
Tepon armeija on kans aika all around -hyvä. Pitäisi varmaan pelata pari kertaa tuota vastaan, niin osaisi jotain sanoa. Mutta keskimäärin aika jees.
Mulla on eka drafti jotain tällästä :
Army Points: 750/750
- Vladimir Tzepesci, Dark Champion
- Beast-09
Man-o-War Drakhun (+Dismount)
Manhunter
Manhunter
Yuri the Axe
Greylord Ternion
Greylord Ternion
Kayazy Assassins (6)- Kayazy Assassins Underboss
Widowmakers
Eiryss, Angel of Retribution
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor
No minä nyt en Espooseen ole jostain valtiollisesta syystä pääse, mutta ensi torstaina (8.1) ilmestynen paikalle vielä viimeistä kertaa. Silloin voin vielä tarjota Legioona vastuksen sitä kaipaaville.
-Backman
-Backman
Nyt on tullut pelattua neljä peliä tuolla coven-listalla ja säännöt alkavat olla hallussa. Tuntuu että lista kaipaisi lisää meleevoimaa pistol wraithien tilalle. Baneunitin voisi ainakin paisuttaa kymmeneen äijään. En ole vielä saanut mäkkäreitä oikeen toimimaan muuna kuin maalitauluina, mutta se taitaakin olla niiden ensisijainen homma. Deathjakki on kyllä ollut positiivinen yllätys. Deathjack+ infernal machine+ ghostwalk+ 5x focus on MIELISAIRASTA! Joka kerta kun sen aktivoi niin yllättää itsensäkin kaikella mitä se voi tehdä. Aivan järjetön vehje. Muutenkin Covenin aktivoimitumistapa antaa älyttömästi joustavuutta pelaamiseen. Täytyy vielä opetella käyttämään arcceja vähän järkevämmin.
Voisin pelata Covenilla vielä muutaman pelin ennen kuin aloitan Dennyllä harjoittelun, vaikka Oskun khadoreja ja merirosvoja vastaan.
Voisin pelata Covenilla vielä muutaman pelin ennen kuin aloitan Dennyllä harjoittelun, vaikka Oskun khadoreja ja merirosvoja vastaan.
En pääse torstaina (29. päivä) pelailemaan :( mutta tulen kyllä availemaan ovet. Voisin pelata maanataisin mielummin masinaa kuin fabaa jos löytyy vastuksia.
Tota noin, ei tolla Harbingerilla pelailu jotenki nappaa, joten oon tässä nyt miettiny eKreossia casteriks ja sille tämmöstä listaa:
Victory Points: 26
Victory Points: 26
- Grand Exemplar Kreoss
- Revenger
Vassal of Menoth
Wrack
Wrack
Choir of Menoth (6)
Holy Zealots (9)- Monolith Bearer
- Temple Flameguard Officer and Standard Bearer
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
No nyt on ainakin saatu selville, että coven ei ole paras mahdollinen casteri menothia vastaan. Täytyy kehitellä joku Denny lista ja harjoitella sillä ainakin pari kertaa ennen turnausta. Voisi hommata Covenille vaikka Nightmaren sitten kun on rahaa :)
Tuumin tuossa vähän, josko vaihtais vilmonin, vassalin ja pari zealottii, unittiin Exemplarei, ni sais vähä hyötyy eKreossin fiitistä ja elite cadresta. Nyt oli koko pelin vähä semmonen olo, ett vois fiitata, mut ei siit niin hyötyis. Exemplarit on tupannu tekee iha hyvää jälkee ton fiitin kanssa ainaki. Jonku toisen listan vois kans väkertää.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
WUUUU!! Voitto kotiin!!

Teemu vei voiton "ylivoimaisesti", Timo hyvänä kolmosena ja Attor nelosena. Onnea voittajille.
Voisi jatkossa pelata torstaisin hieman enemmän noita SR4 skenuja. Oli turnauksessa pientä arpomista ilmassa niiden suhteen ainakin itselläni.

Teemu vei voiton "ylivoimaisesti", Timo hyvänä kolmosena ja Attor nelosena. Onnea voittajille.
Voisi jatkossa pelata torstaisin hieman enemmän noita SR4 skenuja. Oli turnauksessa pientä arpomista ilmassa niiden suhteen ainakin itselläni.
Joo, ehdottomasti enemmän SR4 skenuja peli-illoissa, ihan mukavia ja oppii vähän pelaamaanki niitä.-Emppu- kirjoitti: Voisi jatkossa pelata torstaisin hieman enemmän noita SR4 skenuja. Oli turnauksessa pientä arpomista ilmassa niiden suhteen ainakin itselläni.
Vissiin iha hyvä että loppumetreillä valitsin sitte ton Harbingerin casteriks :)
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Itsekkin olen sitä mieltä, että noita SR4 -skenuja kannattais pelata. Ois voinut olla ihan hyvä edes lukea. Neljä peliä viidestä hävisin ja kaikki häviöt hävisin skenuihin (voitto tulikin caster-killillä). Varsin mukava oli pelailla, vaikka turpaan tulikin.
Jatketaan nyt tähän ketjuun.
Eli Ropeconissa on tommonen "SM-supermestaruuseeppinenturnaus" tms. johonka pääsee vaan parhaat ihmiset ( :) ). Eli nyt pitäis kehittää tonnin lista noista napeista, jos mä sitten lähden voittamaan ton turnauksen. Tämmönen nyt ois eka versio:
Army Points: 978/1000
Victory Points: 38
Vähän tossa mietityttää, että jos tulee joku iso kestävä jakki vastaan ni mitä teen. Avatarin oisin ihan mielelläni ottanu messiin, mutta se maksaa vaan niin homona. Ja paskoohan noi Exemplarit sun muut ihan kivasti kaikkee.
(Laitoin tänne ettei muut näe mun supersalaisii supertechei.)
Eli Ropeconissa on tommonen "SM-supermestaruuseeppinenturnaus" tms. johonka pääsee vaan parhaat ihmiset ( :) ). Eli nyt pitäis kehittää tonnin lista noista napeista, jos mä sitten lähden voittamaan ton turnauksen. Tämmönen nyt ois eka versio:
Army Points: 978/1000
Victory Points: 38
- Harbinger of Menoth
- Devout
- Hierophant
High Paladin Dartan Vilmon
Vassal of Menoth
Wrack
Wrack
Choir of Menoth (5)
Choir of Menoth (5)
Holy Zealots (10)- Monolith Bearer
Temple Flameguard (10)- Temple Flameguard Officer and Standard Bearer
Eiryss, Mage Hunter of Ios
Rupert Carvolo, Piper of Ord
Lady Aiyana and Master Holt
Vähän tossa mietityttää, että jos tulee joku iso kestävä jakki vastaan ni mitä teen. Avatarin oisin ihan mielelläni ottanu messiin, mutta se maksaa vaan niin homona. Ja paskoohan noi Exemplarit sun muut ihan kivasti kaikkee.
(Laitoin tänne ettei muut näe mun supersalaisii supertechei.)
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Öö... Testament + cavalry + bastionit... maistuisiko? Vois olla ihan naurettavaa toimintaa-
Jos ois napit ni totta munassa, mutta kun ei oo :( Eikä mitään Bastioneja heru keneltäkään lainaankaan.-Emppu- kirjoitti:Öö... Testament + cavalry + bastionit... maistuisiko? Vois olla ihan naurettavaa toimintaa-
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Mää olen miettiny tota testamentin käyttöä 1000pts peleissä ja siinä on 1 tosi paha puute. 10" control yhdistettynä siihen, että haluat pitää koko armeijan tolla alueella. Monet noista 1000pts skenuista vaatii levittään.
Lisäksi testament ja harppu ei pelaa oikein yhteen. Testament haluaa, että jengi kuolee ja harppu marttyroi. Varmaan tuollakin pärjää, mutta en pidä power optionina. Toimisko EKreos+Harppu knight horde? Tuntus aika hyvältä näin niinku pärstuntumalla.
Heitellään heitellään
Lisäksi testament ja harppu ei pelaa oikein yhteen. Testament haluaa, että jengi kuolee ja harppu marttyroi. Varmaan tuollakin pärjää, mutta en pidä power optionina. Toimisko EKreos+Harppu knight horde? Tuntus aika hyvältä näin niinku pärstuntumalla.
Heitellään heitellään
Disregard this silliness.finmirage kirjoitti:Mää olen miettiny tota testamentin käyttöä 1000pts peleissä ja siinä on 1 tosi paha puute. 10" control yhdistettynä siihen, että haluat pitää koko armeijan tolla alueella. Monet noista 1000pts skenuista vaatii levittään.
Heitellään heitellään
unpossible...Disregard this silliness.