Eye of the Gods ja muita asioita
Eye of the Gods ja muita asioita
Pari kymysystä tuli Eye of the gods osioo lukiessa uudessa WoCissa.
Lasketaanko Championit enemy charactereiks Eye of the Godsin suhteen?
Pitääkö myös ne characterit joilla ei ole Eye of the Gods haastaa? ja myös pitääkö Championien aina haastaa?
Sitten myös Book of Secretsistä.
Onko tämä aivan turha esine non-maagille koska se ei anna magialeveliä eli (ymmärrykseni mukaan) ei saa castaa spellei?
Lasketaanko Championit enemy charactereiks Eye of the Godsin suhteen?
Pitääkö myös ne characterit joilla ei ole Eye of the Gods haastaa? ja myös pitääkö Championien aina haastaa?
Sitten myös Book of Secretsistä.
Onko tämä aivan turha esine non-maagille koska se ei anna magialeveliä eli (ymmärrykseni mukaan) ei saa castaa spellei?
Re: Eye of the Gods ja muita asioita
En tuon champion asian suhteen ole varma, luulisin kyllä että lasketaan charactereiksi.
"Chaos models that may issue challenges must do so whenever they are able." Tuossa puhutaan vain kaikista chaos modeleista, ei eye of the gods säännöstä.
Kyllä, book of secrets on takapuolesta JOS annat sen mättäjä herolle xD kokeileppa antaa se caster characterille, saa ilmaisen extra loitsun ja power dicen. Lvl 2 Chaos sorcerer, power familiar, book of secrets = 4 power dice.
"Chaos models that may issue challenges must do so whenever they are able." Tuossa puhutaan vain kaikista chaos modeleista, ei eye of the gods säännöstä.
Kyllä, book of secrets on takapuolesta JOS annat sen mättäjä herolle xD kokeileppa antaa se caster characterille, saa ilmaisen extra loitsun ja power dicen. Lvl 2 Chaos sorcerer, power familiar, book of secrets = 4 power dice.
Itse ainakin tulkitsisin tuon pakko haaste homman niin, että vain ne joilla tuo eye sääntö on täytyy haastaa niitä vihuja. Ainakin tämä pakko haaste sääntö lukee eye of the gods säännön alla.
Juige kirjoitti:Itse ainakin tulkitsisin tuon pakko haaste homman niin, että vain ne joilla tuo eye sääntö on täytyy haastaa niitä vihuja. Ainakin tämä pakko haaste sääntö lukee eye of the gods säännön alla.
Lukipa sääntö missä tahansa, niin ihan selvästi siinä lukee "Chaos Models" ja koska Championit ovat sellaisia ja ne saavat haastaa, tulee niittenkin haastaa AINA!Nathaniel kirjoitti:"Chaos models that may issue challenges must do so whenever they are able." Tuossa puhutaan vain kaikista chaos modeleista, ei eye of the gods säännöstä.
Mitä tulee ensimmäiseen kysymykseen, itse en näe että Championit ovat charactereita siinä suhteessa että saavat Eye of the Godista mitään. Ainut poikkeus tähän on Choseneitten Eye of the Gods boonus, jonka ne saavat aina pelin alussa, muttei sitten pelin aikana lisää. Tämä siis minun näkemykseni sanoituksesta...
Tuossa alempana olevassa keskustelussa (" Uudet kaamokset,uudet kysymykset ") on myös säätöä Eye of God;in ympäriltä. Surkuhupaisa on se linkki ulkomaan palstalle jossa porukka oli koonnut kysymyslistan uuden kaaoskirjan tiimoilta ( yli 100 kysymystä... kelatkaa nyt ihan oikeasti ) joista bout parikymmentä liittyi pelkästään EoG epäselvyyksiin.
Lukipa sääntö missä tahansa, niin ihan selvästi siinä lukee "Chaos Models" ja koska Championit ovat sellaisia ja ne saavat haastaa, tulee niittenkin haastaa AINA!
No joo, tottahan tämäkin, ja nyt kun fluffiakin luki vähän niin kyllähän sekin puoltaisi sitä että niiden championeidenkin pitäisi haastaa, ei auta kun overkillin pelossa jättää championit kotiin, kun eivätäpä pysty edes niitä velhojakaan suojelemaan. :P
Pystyyhän ne sen verran, että heittelevät niitä haasteita. Jonkun kaaosmodelin pitää haastaa, champpion esiin.
Pöh, siis championithan suojelevat Wizardeja paremmin kuin kukaan mättölordi yksittäisiä mättäjiä vastaan (Tirsu, Dragon, Keeper, lingotut charat yms.) vastaan - challenge esiin ja homma on pihvi.Juige kirjoitti:Lukipa sääntö missä tahansa, niin ihan selvästi siinä lukee "Chaos Models" ja koska Championit ovat sellaisia ja ne saavat haastaa, tulee niittenkin haastaa AINA!
No joo, tottahan tämäkin, ja nyt kun fluffiakin luki vähän niin kyllähän sekin puoltaisi sitä että niiden championeidenkin pitäisi haastaa, ei auta kun overkillin pelossa jättää championit kotiin, kun eivätäpä pysty edes niitä velhojakaan suojelemaan. :P
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Samsson kirjoitti:Juige kirjoitti:Itse ainakin tulkitsisin tuon pakko haaste homman niin, että vain ne joilla tuo eye sääntö on täytyy haastaa niitä vihuja. Ainakin tämä pakko haaste sääntö lukee eye of the gods säännön alla.Lukipa sääntö missä tahansa, niin ihan selvästi siinä lukee "Chaos Models" ja koska Championit ovat sellaisia ja ne saavat haastaa, tulee niittenkin haastaa AINA!Nathaniel kirjoitti:"Chaos models that may issue challenges must do so whenever they are able." Tuossa puhutaan vain kaikista chaos modeleista, ei eye of the gods säännöstä.
Mitä tulee ensimmäiseen kysymykseen, itse en näe että Championit ovat charactereita siinä suhteessa että saavat Eye of the Godista mitään. Ainut poikkeus tähän on Choseneitten Eye of the Gods boonus, jonka ne saavat aina pelin alussa, muttei sitten pelin aikana lisää. Tämä siis minun näkemykseni sanoituksesta...
Jos minulla on otsikko "Maitotölkit", ja sen alla lukee "jokaisen tölkin tulee olla sininen", koskeeko se myös mehutölkkejä?
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
Todella huono esimerkki.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Ehkäpä siihen olisi sitten pitänyt kirjoittaa:Oberon_ kirjoitti:Todella huono esimerkki.
Eye of Gods
...
Jokainen malli, jolla on erikoissääntö eye of gods, ja vain siis ne mallit joilla se lukee erikoissääntönä erikoissääntö osiossa...
Salonen Risto
Tai sitten eivät olis kirjoittaneet "Chaos Models" vaan "Eye of the Gods- erikoissäännön omaavat models"...
RAW-tulkinta on ainakin se että Herkkusienet challengavat. RAI on nyt mitä on, FAQia odotellessa minä ainakin challengean.
RAW-tulkinta on ainakin se että Herkkusienet challengavat. RAI on nyt mitä on, FAQia odotellessa minä ainakin challengean.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Saatat olla oikeassa, mutta yhtäläillä jos tarkoitettaisiin koko armeijaa koskevaa erikoissääntöä, olisi se voitu kirjoittaa kuten muillakin armeijoilla "seuraavat säännöt koskevat kaikkia". Sen sijaan on kirjoitettu "any special rules that apply to particular model are given here"Samsson kirjoitti:Tai sitten eivät olis kirjoittaneet "Chaos Models" vaan "Eye of the Gods- erikoissäännön omaavat models"...
Jos siis jokin erikoissääntö, joka on tarkoitettu koskemaan vain "kyseistä mallia", pakottaisi kaikki mallit tekemään jotain, olisi asian voinut nyt hieman selkeämmin kirjoittaa, jotta tyhmempikin tajuaisi, mikä on kyseisessä tekstissä RAW.
Salonen Risto
Itseäni just hämää se kohta et se sanotaan eye of the godsin alla
Joo, koska tällä hetkellä "tyhmempi" voisi luulla että koska kyseinen teksti lukee armeijakohtaisten sääntöjen kohdalla, heti The Will Of Chaos säännön jälkeen, voisi se päteä koko armeijaan, eteenkin kun se EotG-teksti jatkuu "Furthermore, such is their thirst for glory that Chaos characters may not refuse challenges".SilverSeed.eu kirjoitti:Jos siis jokin erikoissääntö, joka on tarkoitettu koskemaan vain "kyseistä mallia", pakottaisi kaikki mallit tekemään jotain, olisi asian voinut nyt hieman selkeämmin kirjoittaa, jotta tyhmempikin tajuaisi, mikä on kyseisessä tekstissä RAW.
Nopea suomennos: "Sen lisäksi, Kaaos characterit janoavat sen verran kunniaa että eivät saa kieltäytyä haasteesta".
Omalla lukutaidolla tämä "Kaikki Chaos haastekykyiset figut tekevät tätä, sen lisäksi characterit tekevät myös tätä"-tapa kirjoittaa on minusta loppujen lopuksi suht selkeä, mutta voi hyvinkin olla että lukeudun näihin "tyhmempiin"...