"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sister Celestine

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Day
Valvoja
Viesti:

Sister Celestine

Viesti Kirjoittaja Day »

Moi,

tällaisen maalailin.

Kuva

Figun piti valmistua sotun maalauskisaan mutta oli vielä niin kesken etten halunnut tehdä huonoa työtä ja lähettää nappia kisaa. Ei se nytkään mikään mahdottoman ihmeellinen ole, mutta ihan mukiinmenevä nappi silti.

Ideana oli käyttää mahdollisimman yksinkertaista väripalettia (tumma punainen + kulta) ja pitää figu hyvin simppelinä - napissa kun kerran on valtavasti pientä tilpehööriä. Kaikki värit on taas vaihteeksi sävytetty kohti purppuraa ja koetin tällä kertaa sitoa alustankin yhteen napin kanssa käyttämällä samoja värejä ja sävyjä. Punainen olisi voinut ehkä olla vieläkin tummempi, mutta... Tämmöinen se nyt sitten on. (älä oo tommonen, mä oon just sellanen kun oon jos ei kelpaa voit häipyy, emmä sitä tarkottanut ajattelin vaan et se ois sullekin helpompaa jos, et sä voi vaatii mua olemaan sellanen kun sä haluut älä oo aina noin itsekäs, mut mä koetan vaan auttaa sua et me, jos vaik koettaisit auttaa vähemmän)

Kommentteja arvostetaan, kuten yleensäkin.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Stroszek

Re: Sister Celestine

Viesti Kirjoittaja Stroszek »

Huh... aika mahtava nappi! Onko tuo NMM:ää? Sekin on hyvätasoista. Jos tästä nyt jotain pitää sanoa, hiuksissa ruskea pohjaväri vaihtuu minusta oudon äkisti harmaaseen highlightiin. Näyttää oudolta. Jännä ratkaisu muuten laittaa kaksi basea päällekkäin... niinhän tässä on tehty?

Jännä, hyvin jännä... arvatkaapa, mikä ohjelma tuli eilen. ^^
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Stroszek kirjoitti:Huh... aika mahtava nappi! Onko tuo NMM:ää? Sekin on hyvätasoista. Jos tästä nyt jotain pitää sanoa, hiuksissa ruskea pohjaväri vaihtuu minusta oudon äkisti harmaaseen highlightiin. Näyttää oudolta. Jännä ratkaisu muuten laittaa kaksi basea päällekkäin... niinhän tässä on tehty?

Jännä, hyvin jännä... arvatkaapa, mikä ohjelma tuli eilen. ^^
ännännämmää on juu. Hiuksissa tavoittelin hieman kiiltoa ja eloa, mutta murrettu ruskea taittuu tosi helposti harmaaseen kun sitä korostaa valkoisella. Olisi pitänyt varmaan käyttää keltaista. figussa ei ole kahta basea päällekäin vaan alustan päälle on tehty murtunutta betonia/asfalttia korkkilevystä ja sen alle rakensin hieman putkistoa ja maata - siksi se näyttää tässä tältä. On tietysti vähän hassua, että tuo betoni tulee alustan rajojen ulkopuolelle...
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
taavetti

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Tuo nappihan on varmasti yksi rumimmista mitä GW on koskaan tehnyt. Niin kitsinen, että suorastaan koskee. Ei hyvä maalauskaan tahdo oikein pelastaa. No enivei, syy ei ole sinun. :)

Näyttävää jälkeä. Värivalinnat miellyttävät ja base. Aseistuksesta ei pahaa sanottavaa, vapaatkädet rokkaa.

Kritiikkiä annan tuosta kultaisesta haarniskasta: mielestäni hivenen tasainen paikkapaikoin, ehkä vaatisi rankemman kontrastin joihinkin kohtiin. Mustalla tai tummanruskealla saisi noita valkoiseen korostettuja erottumaan paremmin, jolloin "kiiltoa" tulisi lisää ja näin ollen parempi kuva kultaisesta.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ruksi seinään. Mä kommentoin Sotavasarassa jotain työtä... Viimeisimmistä kommenteista on hyvä tovi. Mutta asiaan.

Ensivaikutelma on varsin selkeä ja omalla tavallaan mielenkiintoinenkin. Kasvot tuntuvat melko hohtavilta ja omanlaiseen pyhyyteen tämä sopiikin mainiosti. Tästä vaikutelmasta itse tykkään ja miten ristiriita kasvojen & muiden osien välillä on saatu aikaan. Yleensä tuollainen, että kasvot selkeästi vaaleammat ja muut osat kohtuu tummia tuntuisi lähinnä ongelmien kerjäämiseltä. Nyt vaikea konsepti toimiikin.

Kun kuitenkin aletaan tarkastelemaan vähän enemmän, niin homma alkaa lässähtämään. Keltainen ei kullalta näytä, vaan tumman keltaiselta. Myöskään teräkset eivät metalleilta näytä, vaan ennemminkin joltain hyvin tummalta aineelta, jonka sisällä/pinnalla virtaa melkoisesti sähköä. Kullan osalta voisin suositella käyttämään murretumpaa ja rusehtavampaa keltaista. Samaten kimmeitä periaatteessa kaipaisi enemmän, mutta myönnettäkööt, että noissa määrissä kullan sisäisiä kontrastieroja on madallettava. Yksityiskohtia figussa tuntuisi olevan paljon, mutta niitä ei ole mitenkään maalauksella tuotu esiin ja tuntuu suorastaan peittelyltä. Toisaalta tuo tekee figusta yksinkertaisemman ja helposti hahmotettavan, mikä toiminee tunnelman kannalta. Ongelmana vain on sitten tarkempi tarkastelu, jossa ei paljastu oikeastaan mitään uutta enää figusta vaan ennemminkin alkaa nähdä yhä useampia kohtia, joissa on vedetty kauttaaltaan samalla värillä.
Noin mutulla voisin ajatella, että parempi ratkaisu olisi ollut maalata pintoja läheisillä väreillä, mutta kuitenkin erilaisiksi (esim. olapääsuojusten kuviot ja tasainen osa). Tällöin alkuvaikutelmassa suurempi kontrastiset pinnat nousevat esille, mutta myöhemmin alettaessa tarkastelemaan figua lähemmin alkaa näkyä muuallakin yksityiskohtia ja eroja.

Noiden pikkuenkelten maalaaminen kultaiseksi miellyttää kyllä minua myös. Liian helposti niiden ihon maalaisi ihonvärillä, jolloin itse tytön erikoisuus vähenisi. Erinomaisinta työssä ainakin minusta on nimenomaan tämä, että tytön kasvot loistavat noin selvästi erilaisina, mutta silti suurella erolla homma toimii. Nyt kun vain tosiaan saisi muutakin katseltavaa, kuin sen ensivaikutelman.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”