Metalli figuista lähtee maali, avuksi lakka?
- Chaos Addict
Metalli figuista lähtee maali, avuksi lakka?
elikkäs mulla on dragonogre´shaggo joka on hienoin koskaan maalaamani figu mutta vaikka pohjamaali on oikea automaali spray jonka pitäsi pysyä hyvin paikallaan niin silti pienikin hipaisu mistään terävästä tai muusta maali tippuu puhtaasti levynä pois ja kuluu kokonaan pois koskiessaan mihinkään
tasaiseen eli olisiko lakka hyvä ratkaisu, mutta haluan pitää figun tummana joten mikään kiiltävä ei tule kysymykseenkään.
lakka pitäisi olla joku perus lakka koska lähimpään kauppaaan (täältä kainuun korvesta) jossa myydään GW:n tuotteita on 360km päässä.
siis jotain mitä saa esim. rautiasta jne...
ps. onko väärä alue?
tasaiseen eli olisiko lakka hyvä ratkaisu, mutta haluan pitää figun tummana joten mikään kiiltävä ei tule kysymykseenkään.
lakka pitäisi olla joku perus lakka koska lähimpään kauppaaan (täältä kainuun korvesta) jossa myydään GW:n tuotteita on 360km päässä.
siis jotain mitä saa esim. rautiasta jne...
ps. onko väärä alue?
All heil the blurry avatar!
Klikkaahan tätä
Klikkaahan tätä
Re: Metalli figuista lähtee maali, avuksi lakka?
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta luulisin että jokin Matta spraylakka kävisi hommaan. Eikä tuon etäisyyden GWn tuotteita myyvään kauppaan pitäisi olla ongelma, ovathan nettikaupat olemassa.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
- Chaos Addict
niin... mutta kun ei jaksaisi odottaa sitä viikkoa paria (joka ylensä kuljetuksessa menee)
ja gw:n lakat on mahottoman kalliita eli kysymys kuuluu: eli käykö perus...
ja gw:n lakat on mahottoman kalliita eli kysymys kuuluu: eli käykö perus...
...figuihin?Imperiumin kaarti kirjoitti:Matta spraylakka
Klikkaahan tätä
Klikkaahan tätä
No, monet spraymattalakat jättävät aika kiiltävän pinnan. Periaatteessa normi rautakaupan spraymattalakka käy, mutta on syytä kokeilla lakata joku tarpeeton testifigu ensin jotta näet millaisen pinnan lakka jättää. Rautakaupan lakkaspray ei kuitenkaan maksa kuin sen pari euroa, voithan ostaa sen ja kokeilla. Jos se ei kelpaa, osta joku parempi lakka.
Joskus aikoinaan mastonin mattalakkaa kehuttiin. Itse en ole käyttänyt, itselläni on vain huonoja kokemuksia rautakaupoista ostetuista lakoista. GW:n lakkaa en ole itse käyttänyt joten en osaa sanoa siitä juuta enkä jaata.
Joskus aikoinaan mastonin mattalakkaa kehuttiin. Itse en ole käyttänyt, itselläni on vain huonoja kokemuksia rautakaupoista ostetuista lakoista. GW:n lakkaa en ole itse käyttänyt joten en osaa sanoa siitä juuta enkä jaata.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Olen itse sprayannyt pari figua Mastonilla ja toimiihan se. Kokeile kuitenkin itse ensin johonkin testifiguun, kuten Day neuvoi.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
-
TranssiApina
Parhaan tuloksen olen saanut lakkaamalla figun huolellisesti ja kunnolla Mastonin mattaspraylla, jonka jälkeen sutinut pensselillä kerroksen Vallejon mattalakkaa purkista. Maston jättää kiiltävän mutta kovan pinnan, ja Vallejon lakka sitten päälle hävittämään kaikki kiilto figusta.
"If it bleeds, we can kill it."
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Kuten olen aikaisemminkin todennut, niin gw:n lakka kannattaa jättää suosiolla hyllyyn. Sen jälkeen olen testannut figuihin oikeastaan vain Vallejon matta spraytä, mutta se ei ole kyllä myöskään mitään varsinaista mattalakkaa. Se tuntuu tosin muuttuvan hieman mattapintaisemmaksi ajan myötä.
Tämä tosin viittaisi siihen, että ongelma tuskin korjaantuu lakalla jos maali lohkeilee irti isompina palasina. Vaikuttaisi, että vika on nyt muussakin kuin lakkauksen puutteessa. Onkohan tuo käyttämäsi spray sittenkään sopivaa figuihin, kun oikeasti esim. autojen maalattavia pintoja tulee käsitellä hiomalla ynnä muilla tavoin ennen maalausta. Lisäksi voi olla, että figun pinnassa on ollut jotain rasvaa/likaa sen verran enemmän, että maalipinta ei ole kiinnittynyt siihen kunnolla....silti pienikin hipaisu mistään terävästä tai muusta maali tippuu puhtaasti levynä pois ja kuluu kokonaan pois koskiessaan mihinkään
Modern cars - they all look like electric shavers.
- P. Ruuhijärvi
Gorkiporki kirjoitti:Kuten olen aikaisemminkin todennut, niin gw:n lakka kannattaa jättää suosiolla hyllyyn. Sen jälkeen olen testannut figuihin oikeastaan vain Vallejon matta spraytä, mutta se ei ole kyllä myöskään mitään varsinaista mattalakkaa. Se tuntuu tosin muuttuvan hieman mattapintaisemmaksi ajan myötä.
Tarkoitat varmaan tätä? http://www.feroca.com/imagenes/upload/P ... z-mate.jpg
Itsekin käytän samaa tököttiä, ja komppaan sanomisiasi siitä kiillon häviämisestä ajan myötä. Ikään kuin sen kuivumisessa kestäisi kauemmin.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
Armypainter lakkaspray, jota ainakin fantasiapelit myy, toimii. Ei jätä kiiltoa, sitä ei huomaa ylipäänsä ollenkaan. Vaikuttaa jonkin verran nappulan ulkonäköön, ei kuitenkaan pelkästään haitallisesti. Kannattaa kokeilla ensin vähemmän tärkeään nappulaan. Minä lakkaan tuolla niin metalli kuin muovinappulatkin, pysyvät värit sen jälkeen vakiona eikä rasvanäpit pilaa nappulan pintaa.
Suosittelen GW:n purity sealia. Tekee lähes täydellisen mattapinnan. Rautakaupan lakat jättävät minun kokemusteni mukaan aina pinnan ainakin hieman kiiltäviksi, mutta ovat toki sitten vastaavasti hinnaltaan murto-osa gw:n lakkapurkista.
Varmin tapa mattapinnan saavuttamiseksi on esim vallejon mattalakan suihkuttaminen figuun airbrushilla, mutta viimeaikoina olen laiskana käyttänyt tuota purity sealia, koska lopputulos on lähes samanlainen.
Varmin tapa mattapinnan saavuttamiseksi on esim vallejon mattalakan suihkuttaminen figuun airbrushilla, mutta viimeaikoina olen laiskana käyttänyt tuota purity sealia, koska lopputulos on lähes samanlainen.
- Chaos Addict
no hieman liioittelin mutta maalasin tunti sitten örvelön uudestaan ja tulin tunnin päästä takaisin ja rystyset olivat kuluneet (kotitonttu kävi viilaamassa?)Gorkiporki kirjoitti:Kuten olen aikaisemminkin todennut, niin gw:n lakka kannattaa jättää suosiolla hyllyyn. Sen jälkeen olen testannut figuihin oikeastaan vain Vallejon matta spraytä, mutta se ei ole kyllä myöskään mitään varsinaista mattalakkaa. Se tuntuu tosin muuttuvan hieman mattapintaisemmaksi ajan myötä.Tämä tosin viittaisi siihen, että ongelma tuskin korjaantuu lakalla jos maali lohkeilee irti isompina palasina. Vaikuttaisi, että vika on nyt muussakin kuin lakkauksen puutteessa. Onkohan tuo käyttämäsi spray sittenkään sopivaa figuihin, kun oikeasti esim. autojen maalattavia pintoja tulee käsitellä hiomalla ynnä muilla tavoin ennen maalausta. Lisäksi voi olla, että figun pinnassa on ollut jotain rasvaa/likaa sen verran enemmän, että maalipinta ei ole kiinnittynyt siihen kunnolla....silti pienikin hipaisu mistään terävästä tai muusta maali tippuu puhtaasti levynä pois ja kuluu kokonaan pois koskiessaan mihinkään
eli koitan vaikka chariotin mukana tulevilla 6 ed.-7 ed. warruilla (kun tinaa sattuvat nekin olemaan) sitä tavallista talous lakkaa jos lopputulos miellyttää silmää niin maalaan shaggotin lopulliseen kuntoon lakkaan sen ja laitan vaikka kuvia torstaina tai perjantaina tai lauantaina tai ....
kuvien tai absoluuttisen järjen päättymisen jälkeen topicin voi lukottaa koska en halua tästä mitään kuppila v2.0.
Klikkaahan tätä
Klikkaahan tätä
Paras lakka on pensselillä siveltävä, ohut kiilloton metalli lakka.
Haisee pahalle, maustuu pahalle ja näyttää pahalta, muttei kiillä ja aikaa menee.
mutta malli ei irtoo vaikka naisit sitä figua.
No ei nyt kuitenkaan mutta kestää.
En nyt muista kuollaksenio sitä nimee.
Kyllä sitä löytyy se on jotain 8 e-10 euroo se matala purkki.
Haisee pahalle, maustuu pahalle ja näyttää pahalta, muttei kiillä ja aikaa menee.
mutta malli ei irtoo vaikka naisit sitä figua.
No ei nyt kuitenkaan mutta kestää.
En nyt muista kuollaksenio sitä nimee.
Kyllä sitä löytyy se on jotain 8 e-10 euroo se matala purkki.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
- Chaos Addict
olen lakannut figun Revellin emalimaalilla kiiltää aika perskutasti mutta siihen tottuu ,
mutta kuvaaniseb kanssa... laiskottaaa..... *Hoah*
mutta kuvaaniseb kanssa... laiskottaaa..... *Hoah*
Klikkaahan tätä
Klikkaahan tätä