40k Megamättö
Valvoja: Peliporukkavalvojat
-
Multatunkio
Re: 40k Megamättö
Jaahas, täällä sitten oikeasti alettiin keskustella. :D Palataanpas sitten astialle...
Eli minä tosiaan automaattisesti oletin että tässä nyt puhuttiin apocalypse pelistä kun kerran pelaajia on näinkin paljon. En näe miksi meidän pitäisi pelata 18 000 pisteen tavallinen matsi, kun apoc on tehty nimenomaan näitä isoja pelejä varten ja nopeuttaa hommaa kummasti, varsinkin kun laittaa vielä 5. edikan uudistukset päälle. Eli siis minun ehdotukseni on että pelataan matsi apoccia omalla scenaariolla, josta tästä jo keskusteltiinkin. Eli siis vaikka viisi objektivea, deployment sokkona kankaan avulla jne. Tästä voidaan puhua vielä lisää. Vitos edikan objektive sääntö vielä päälle niin hyvin toimii (vain troopit saavat vallata objektiveja, muut yksiköt voivat vain contestoida).
Pelin koosta vain sen verran, että en todellakaan usko että pahiksien puolelle tarvitaan lisää pelaajia jos tosiaan haluatte että tuon 15500 pojoa. Minun ei ole pakko, tarjosin tätä vaihtoehtoa vain siksi että saataisiin tuo hyvät vastaan pahat juttu toimimaan hyvin. Ja nythän se toimisi. Jos minä ja Pecu pelataan samalla puolella, pistemäärä olisi siellä 18 000 kieppeillä meidän puolella. Ensimmäisen viestin perusteella hyviksiä on tällä hetkellä 5 eli jokaiselle jäisi 3600 pistettä täytettäväksi (mikä on jo aika paljon). Ja tätä voidaan vielä säätää pelaajamäärän mukaan, miksikäs minun pitäisi noinkaan paljon pisteitä tuoda. Pelataan niinkuin sovitaan.
Sitten noista superheavyistä, eli jos pelataan apoccia niin eikun mukaan vaan. Ne ei näin isoissa peleissä mitään aiheuta ja ei niitä kuitenkaan milloinkaan muulloin käytetä. Ja ne hajoaa tosi helposti, ekan kerran kun Banebladen toin kentälle se hajosi yhteen lascannonin laukaukseen... Epätodennäköisyyksiä aina sattuu isoissa peleissä. Minä siis toisin sen BB:n ja Brass Scorpionin jos apoccia pelataan. Lentokoneista voidaan sitten keskustella erikseen jos joku sattuu sellaisia omistamaan.
Siinä on jo aika paljon kontrollia peliin ja lisää saadaan niin paljon kuin vain tarvitaan. Jos Timo kaipaa FOC-slotteja niin otetaan mokomat mukaan. Viimeksi kun pelasin 11 000 pisteen armeijalla se olisi mahtunut slotteihin joka tapauksessa, eli mulle on aivan sama. Ja ei, en tuo kaikkia figujani, vain ne jotka mielestäni sopivat armeijaan... Yksi tällaisen pelin viehätyksestä on suunnitella isoja kokonaisuuksia joita ei normipeleissä koskaan saa kokeilla. Esim. hyvikset voisivat päättää keskenään mitä mikäkin chapteri/pelaaja painottaa.
Ja sitten toistan itseäni vielä hiukan: Eli älkää pelästykö pistemääriä tai kestoa ihan kauheasti, kyllä se siitä lutviutuu. Jos teillä ei ole mahdollisuutta lukea Apoc kirjaa (Siis jos haluaa katsoa mitä omalle joukolle on tarjolla datasheettien tai strategemien muodossa), pistäkää YV:tä niin järjestellään asia. Keskustellaan huolella etukäteen niin kaikilla on hauskaa sitten pelissä. Nähkää tämä isompi peli mahdollisuutena kokeilla/kokea jotain uutta, ei näitä kuitenkaan kokoaikaa ole tarjolla. Itselläni on aina ollut hauskaa näissä isoissa peleissä, koska ne eivät ole niin kilpailullisia ja voi tehdä ratkaisuja fluffin kannalta, eikä sen mikä on välttämättä taktisesti viisainta. Ja sitten vielä anelua: Tulisit nyt Timo (pliis!) pelaamaan meidän kanssa, se on oikeasti ihan kivaa.
/Rant out - puhukaa!
Eli minä tosiaan automaattisesti oletin että tässä nyt puhuttiin apocalypse pelistä kun kerran pelaajia on näinkin paljon. En näe miksi meidän pitäisi pelata 18 000 pisteen tavallinen matsi, kun apoc on tehty nimenomaan näitä isoja pelejä varten ja nopeuttaa hommaa kummasti, varsinkin kun laittaa vielä 5. edikan uudistukset päälle. Eli siis minun ehdotukseni on että pelataan matsi apoccia omalla scenaariolla, josta tästä jo keskusteltiinkin. Eli siis vaikka viisi objektivea, deployment sokkona kankaan avulla jne. Tästä voidaan puhua vielä lisää. Vitos edikan objektive sääntö vielä päälle niin hyvin toimii (vain troopit saavat vallata objektiveja, muut yksiköt voivat vain contestoida).
Pelin koosta vain sen verran, että en todellakaan usko että pahiksien puolelle tarvitaan lisää pelaajia jos tosiaan haluatte että tuon 15500 pojoa. Minun ei ole pakko, tarjosin tätä vaihtoehtoa vain siksi että saataisiin tuo hyvät vastaan pahat juttu toimimaan hyvin. Ja nythän se toimisi. Jos minä ja Pecu pelataan samalla puolella, pistemäärä olisi siellä 18 000 kieppeillä meidän puolella. Ensimmäisen viestin perusteella hyviksiä on tällä hetkellä 5 eli jokaiselle jäisi 3600 pistettä täytettäväksi (mikä on jo aika paljon). Ja tätä voidaan vielä säätää pelaajamäärän mukaan, miksikäs minun pitäisi noinkaan paljon pisteitä tuoda. Pelataan niinkuin sovitaan.
Sitten noista superheavyistä, eli jos pelataan apoccia niin eikun mukaan vaan. Ne ei näin isoissa peleissä mitään aiheuta ja ei niitä kuitenkaan milloinkaan muulloin käytetä. Ja ne hajoaa tosi helposti, ekan kerran kun Banebladen toin kentälle se hajosi yhteen lascannonin laukaukseen... Epätodennäköisyyksiä aina sattuu isoissa peleissä. Minä siis toisin sen BB:n ja Brass Scorpionin jos apoccia pelataan. Lentokoneista voidaan sitten keskustella erikseen jos joku sattuu sellaisia omistamaan.
Siinä on jo aika paljon kontrollia peliin ja lisää saadaan niin paljon kuin vain tarvitaan. Jos Timo kaipaa FOC-slotteja niin otetaan mokomat mukaan. Viimeksi kun pelasin 11 000 pisteen armeijalla se olisi mahtunut slotteihin joka tapauksessa, eli mulle on aivan sama. Ja ei, en tuo kaikkia figujani, vain ne jotka mielestäni sopivat armeijaan... Yksi tällaisen pelin viehätyksestä on suunnitella isoja kokonaisuuksia joita ei normipeleissä koskaan saa kokeilla. Esim. hyvikset voisivat päättää keskenään mitä mikäkin chapteri/pelaaja painottaa.
Ja sitten toistan itseäni vielä hiukan: Eli älkää pelästykö pistemääriä tai kestoa ihan kauheasti, kyllä se siitä lutviutuu. Jos teillä ei ole mahdollisuutta lukea Apoc kirjaa (Siis jos haluaa katsoa mitä omalle joukolle on tarjolla datasheettien tai strategemien muodossa), pistäkää YV:tä niin järjestellään asia. Keskustellaan huolella etukäteen niin kaikilla on hauskaa sitten pelissä. Nähkää tämä isompi peli mahdollisuutena kokeilla/kokea jotain uutta, ei näitä kuitenkaan kokoaikaa ole tarjolla. Itselläni on aina ollut hauskaa näissä isoissa peleissä, koska ne eivät ole niin kilpailullisia ja voi tehdä ratkaisuja fluffin kannalta, eikä sen mikä on välttämättä taktisesti viisainta. Ja sitten vielä anelua: Tulisit nyt Timo (pliis!) pelaamaan meidän kanssa, se on oikeasti ihan kivaa.
/Rant out - puhukaa!
-
Sami Jumppanen
Toki pistemäärä voidaan rajoittaa 2,5K:n kohdalle, mutta toisaalta kenenkään ei ole pakko tuoda edes sitäkään. Kukin voi ilmoittaa oman rajansa ja sitten ne jotka voivat tuoda enemmän, niin ne tuovat sitten pisteet tasaan. Ja riippuen kuinka monta pelaajaa tulee peliin ja mille puolelle, niin sitten aletaan miettiä miten paljon pisteitä tulee puolelleen. Ja mainitaan nyt tämäkin: Apocissa on muuten optiona aikaraja, että matseissa ei mene järjettömän kauan.Dark Servant kirjoitti:Minä haluaisin jonkinlaista kontrollia tähän peliin, sillä jos homma menee siihen että kaikki tuo kaikki nappulansa peliin eikä FOC-sloteista tarvitse välittää, menee koko megamättö mielestäni aivan liian isoksi ja raskaaksi ja Apocalypse-peliksi. Tietenkin te saatte pelata siten, mutta minä en enää tule siihen peliin mukaan. Oma rajani kun rupeaa olemaan siinä 2,5k peleissä, niin figullisesti kuin mielekkyydenkin suhteen.
Runedit\\ Hear hear!
Niin ja minun Apoc kirjat ovat lainattavia myös. (Tämän voin sanoa julkisesti, koska ainakin joissakin GW:n kirjoissa sanotaan että "ainakin yhdellä pelaajalla tulisi olla opus X".)
-
Dark Servant
Kai sille voisi antaa mahdollisuuden, jos homma saadaan mielekkääksi ja toimivaksi. Minulla kun ei ole sitä mahdollisuutta lukea Apoc-kirjaa.Multatunkio kirjoitti:Ja sitten vielä anelua: Tulisit nyt Timo (pliis!) pelaamaan meidän kanssa, se on oikeasti ihan kivaa.
Mutta ihan oikeasti, minä en jaksaisi alkaa raahaamaan aivan mahdottomia joukkoja mukanani (kuljetuskapasiteettini on rajallinen). Sitä paitsi suurin osa armeijastani koostuisi tällöin keskeneräisistä figuista, joten kentällä nähtäisiin paljon yläkropattomia jalkapareja taistelemassa. Tietenkin jos tämä ei haittaa niin sitten ei siinä mitään.
Sitten ihan vain aikataulullisista ja logistisista syistä: Milloin tämän maailmanlopun olisi tarkoitus tapahtua?
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
Voitaisiin katsella niitä ilmottautumisia ensin. Pääasiallisesti nyt vaikka hyvisten puolelle alustavasti että nähdään suurinpiirtien kuinka monta on tulemassa ja sitten pystyy niitä pisteitä katsomaan tarkemmin. Pahisten puolella pisteistä tuskin on tulossa puutetta, kiitokset tästä Karille.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Dark Servant kirjoitti:
Sitten ihan vain aikataulullisista ja logistisista syistä: Milloin tämän maailmanlopun olisi tarkoitus tapahtua?
Kampanjahan loppuu 15. päivä ensikuuta. Joten miten ois jo lauantai 21. päivä ?
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
-
Sami Jumppanen
Viime kesänä minulla oli 3K ropeconin matsissa ja nyt piakoin olisi valmiina HellHammeri ja pari muuta uutta hankintaa, että 5K saattaisi olla lähempänä totuutta. Niin ja lisättäköön tuohon alussa olevaan listaan, että se on WH ja SW armeijat. Maalaus teknillisistä seikoista johtuen en osaa luvata, että joukot olisivat FOC:n mukaisia.Pecu kirjoitti:Voitaisiin katsella niitä ilmottautumisia ensin. Pääasiallisesti nyt vaikka hyvisten puolelle alustavasti että nähdään suurinpiirtien kuinka monta on tulemassa ja sitten pystyy niitä pisteitä katsomaan tarkemmin. Pahisten puolella pisteistä tuskin on tulossa puutetta, kiitokset tästä Karille.
Niin, ja tehdäänkä nyt näin, että minä käyn vaikka viemässä Fantsuun minun Apoc kirjat ja sieltä voi tähän keskusteluun osallistuneet käydä kirjoja lainaamassa? Tai vaikka vain lukemassa paikanpäällä? Käyn huomenna viemässä jos muistan.
Päivittelin tonne alotuspostaukseen nyt noita about pistemääriä.. Seban puoli tällä hetkellä kysymysmerkki, mahdollisesti pahisten puolella Dark eldareilla, sikäli jos figukaupat menee hyvin..
Lauri, mahtaako olla kaverillas mitä necroneita? Mie voisin ottaa pari monoliittiä, 5 destroa ja läjällisen warruja lainaan tohon megamättöön.. Kun näyttää siltä ettei kukaan niitä tahdo mulle sotussa myydä.
Lauri, mahtaako olla kaverillas mitä necroneita? Mie voisin ottaa pari monoliittiä, 5 destroa ja läjällisen warruja lainaan tohon megamättöön.. Kun näyttää siltä ettei kukaan niitä tahdo mulle sotussa myydä.
-
Sami Jumppanen
Tuo alkaa kuulostamaan huolestuttavalta, kunhan kerkeät lukemaan tiedot tietyistä Necron formaatioista.Pecu kirjoitti:Päivittelin tonne alotuspostaukseen nyt noita about pistemääriä.. Seban puoli tällä hetkellä kysymysmerkki, mahdollisesti pahisten puolella Dark eldareilla, sikäli jos figukaupat menee hyvin..
Sami Jumppanen kirjoitti:
Tuo alkaa kuulostamaan huolestuttavalta, kunhan kerkeät lukemaan tiedot tietyistä Necron formaatioista.
Ai Doomsday monoliitistäkö ;).
Mie saisin varmaanki tuotuu jotakuinki 3K -3,5K pistettä kentälle järkevästi. Pitää vielä tarkemmin tutkia figuvarastoja.
Sami, mie voisin ottaa sen sun Apo kirjan lainaan, kunhan sen sinne fantsuun tuot. Mukava tutustua siihen tarkemmin.
Sami, mie voisin ottaa sen sun Apo kirjan lainaan, kunhan sen sinne fantsuun tuot. Mukava tutustua siihen tarkemmin.
Immune to illusions and scientifical blows.
Armed with black magic, spears and crossbows.
http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
Armed with black magic, spears and crossbows.
http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
Kuvittelisin saavani ainakin 2,5 K täyteen helposti, jos näitä nyt laskemaan pitää ruveta. Ja Siskot päälle. Suoritan tarkemman laskelman, kunhan suinkin ehdin.
Tosin mielelläni lainaisin Bikeja muilta Marinepelaajilta ja kokoaisin testin vuoksi suunnittelemani Bike-kohortin.
Ja Pecu, käsittääkseni pari Monoa irtoaisi ainakin lainaan, joten saanet sen Phalanxin kasaan, kunhan nyt varmistan, että suostuvat yleensä lainaamaan.
Mikäli Timo ei halua roudata figuja niin Kari varmaan kaivannee apuja joukkojensa pelaamisessa, onhan niitä ihan kohtuullisesti...Ota toki Kari osalla pisteistä örkkejäkin, saadaan jotain liekinheittimillä ammuttavaakin ;)
Tosin mielelläni lainaisin Bikeja muilta Marinepelaajilta ja kokoaisin testin vuoksi suunnittelemani Bike-kohortin.
Ja Pecu, käsittääkseni pari Monoa irtoaisi ainakin lainaan, joten saanet sen Phalanxin kasaan, kunhan nyt varmistan, että suostuvat yleensä lainaamaan.
Mikäli Timo ei halua roudata figuja niin Kari varmaan kaivannee apuja joukkojensa pelaamisessa, onhan niitä ihan kohtuullisesti...Ota toki Kari osalla pisteistä örkkejäkin, saadaan jotain liekinheittimillä ammuttavaakin ;)
"Payment accepted in radioactive matter, esoteric tomes or human souls."
Niin joo, piti vielä mainita, että suhtaudun kohtuullisella negatiivisella varauksella 21. tai 28. päiviin, mutta katsotaan nyt hieman lähempänä. 28. ei tule ainakaan kuuloonkaan, synnyn silloin uudelleen.
Jop, tuota pelipäivää voisikin koettaa lyödä lukkoon.
Mulla ja Seballa ainakin maaliskuu on kiinni, kun kirjoitukset pukkaa päälle. Tietty 21.3. käy kun itsellä ainakin kirjoitukset on silloin jo loppuneet.
Toki helmikuustakin kävisi 14. ja 21. Tiedä sitten kaikista muista osallistujista.
Mulla ja Seballa ainakin maaliskuu on kiinni, kun kirjoitukset pukkaa päälle. Tietty 21.3. käy kun itsellä ainakin kirjoitukset on silloin jo loppuneet.
Toki helmikuustakin kävisi 14. ja 21. Tiedä sitten kaikista muista osallistujista.
Joo, laskeskeltuani, mikäli saan pari perusbikeä lainaan, niin saan tuon liikkuvan "Rapid Response Forcen" 3000-3500 pisteeseen. Mikäli pursuan ulos fluffikkaasta listasta, niin se nousee varmaan ainakin neljään kiloon. Ja Siskoja voin tuoda ja tahtoisinkin tuoda pienen iskujoukon, n. 1000-1500 pistettä. Tässä oletin siis, ettei FOC:n suhteen tarvitse olla kovin tarkka.
Mikäli onnistun nyt hankkimaan itselleni ne oikeat piraattihaltiat, saanen kasaan järkevästi 1,5k. Vähemmän järkevästi saisin kasaan 2k ja risat ja varsinkin jos FOC ei ole käytössä, voin spämmiä tuhannet sankarini kentälle tuomaan pisteitä.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
-
Sami Jumppanen
Ei. puhun 2+ WBB Necroneista.Pecu kirjoitti:Sami Jumppanen kirjoitti:
Tuo alkaa kuulostamaan huolestuttavalta, kunhan kerkeät lukemaan tiedot tietyistä Necron formaatioista.
Ai Doomsday monoliitistäkö ;).
Entrooppi: Puhutaan noista Bikeistä ja Siskoista kun käyn Fantsussa. Etenkin jos autat maalaamisessa, niin silloin löytyy aika paljon kamaa lainaan.
Drasa: Niin, miten oli sen Predan kanssa?
Kaikille: Onko kellään Cyclone Termuja? Vanha metallinen käy hyvin.
-
Dark Servant
Minulta voit saada kolme perusbikeä lainaan, jos ei yksi käsipuoli pyöräilijä haittaa.Entrooppi kirjoitti:Joo, laskeskeltuani, mikäli saan pari perusbikeä lainaan, niin saan tuon liikkuvan "Rapid Response Forcen" 3000-3500 pisteeseen. Mikäli pursuan ulos fluffikkaasta listasta, niin se nousee varmaan ainakin neljään kiloon. Ja Siskoja voin tuoda ja tahtoisinkin tuoda pienen iskujoukon, n. 1000-1500 pistettä. Tässä oletin siis, ettei FOC:n suhteen tarvitse olla kovin tarkka.
Voisi varmaan jossain vaiheessa katsoa, millaisen FOC-armeijan saisi raavittua kasaan. Kalliilla ja täyteen pumpatuilla yksiköillä sen nyt saa aika korkealle.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
-
Sami Jumppanen
No se pumppaaminen ei ole kannattavaa Apocissakaan.Dark Servant kirjoitti:Minulta voit saada kolme perusbikeä lainaan, jos ei yksi käsipuoli pyöräilijä haittaa.Entrooppi kirjoitti:Joo, laskeskeltuani, mikäli saan pari perusbikeä lainaan, niin saan tuon liikkuvan "Rapid Response Forcen" 3000-3500 pisteeseen. Mikäli pursuan ulos fluffikkaasta listasta, niin se nousee varmaan ainakin neljään kiloon. Ja Siskoja voin tuoda ja tahtoisinkin tuoda pienen iskujoukon, n. 1000-1500 pistettä. Tässä oletin siis, ettei FOC:n suhteen tarvitse olla kovin tarkka.
Voisi varmaan jossain vaiheessa katsoa, millaisen FOC-armeijan saisi raavittua kasaan. Kalliilla ja täyteen pumpatuilla yksiköillä sen nyt saa aika korkealle.
Sami: Siskoja löytyy iteltäkin.
Timo: Tänks, ei haittaa varmaankaan käsipuoleus. Eikö siulla oo sille kättä, voin tarjota auttavan käden...
Ja ihan varmuuden vuoksi sanon jo nyt, että suurin osa armeijastani ei tule olemaan maaleissa. Maalattua jalkaväkeä löytyisi kyllä, mutta listaani ei juuri ole jalkaväkeä tulossa. Pahoittelen, jos maalauksen puute häiritsee jota kuta suuresti.
Entropicedit\\Tosin Sami, ei löydy ihan riittämiin, kuitenkaan, joten ehkä keskustelemme
Timo: Tänks, ei haittaa varmaankaan käsipuoleus. Eikö siulla oo sille kättä, voin tarjota auttavan käden...
Ja ihan varmuuden vuoksi sanon jo nyt, että suurin osa armeijastani ei tule olemaan maaleissa. Maalattua jalkaväkeä löytyisi kyllä, mutta listaani ei juuri ole jalkaväkeä tulossa. Pahoittelen, jos maalauksen puute häiritsee jota kuta suuresti.
Entropicedit\\Tosin Sami, ei löydy ihan riittämiin, kuitenkaan, joten ehkä keskustelemme
Viimeksi muokannut Entrooppi, Pe 30.01.2009 01:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja jos et Timo keksi käyttöä kolmelle perusmopolle, niin voin hyvin mielelläni lunastaakin ne sinulta.