"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maelstrom Games - Liian hyvä ollakseen totta?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
St. Jimmy

Re: Maelstorm Games - Liian hyvä ollakseen totta?

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy »

Ite pistettiin siihen vaan uudestaan meidän osoite.
Sunnuntaina lähti Tomb Kingien battalioni tilaukseen ja tänään (pe) tuli postiin. Nettikauppa vailla vertaa.

EDIT: Oikea hinta oli vielä 44€ joten hinta oli vielä alempana mitä laskuri näytti ;D
Viimeksi muokannut St. Jimmy, Pe 30.01.2009 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Nomad kirjoitti:Tulipa tässä toinenkin kysymys: Tuolla sivulla on osoiterivejä kaksi; Adress line 1 ja Adress line 2.
Mitäs tuohon "Adress line 2" pitää laittaa? Onko se tyyliin toissijainen osoite?
Rekisteröityessä laitoin molempiin saman, ei herjannut mitään.
Vesihiisi kirjoitti:Tuolla on hieman tavallista sekavampaa tuo tietojen laittaminen. Adress line 1: kohdassa itselläni on talon, rapun ja asunnon numerot ja kirjaimet. kakkosessa kadun nimi. Postcodeen oma postinumerosi ja maaksi Finland. Alunperin laitoin osoitteen, kuten suomessa ja muuallakin on tapana, mutta tuohon muotoon laitoin oikestaan siksi, että tilausta tehdessä saa eteensä seuraavanlaisen:

house number / name:* (talon numero)
street name:* (kadun nimi)
town:
city:* (kaupunki)
county:* (lääni. Olen viimeaikoina laittanut tuohon viivan ja on hyvin tullut perille)
country:* (maa)
postcode:* (postinumerosi)

*merkityt ovat pakollisia. Lääni on myös laitettu pakolliseksi, mutta tuo - merkki on ihan hyvin toiminut. Toki tuon house numberin ja street namen voisi sisällöt vaihtaa toisin päin, mutta on hyvin toiminut vaikka paketissa onkin talon numero kadun nimen yläpuolella. Tiedä sitten aiheuttaako tuo postille mitään lisävaivaa.
Pääsinpähän lainaamaan omaa viestiäni. Kuusi sivua takaperin höpisin tuollaista tuosta osoitejutusta. tneva82 oikaisi asiaa sen verran, että Englannissa tavataan osoite kirjoittaa ihan nurinkurin suomen ja monen muun maan tapaan nähden.
Miau.
Redmaw

Viesti Kirjoittaja Redmaw »

Murhe kirjoitti:
Tahtoisin vain uskoa, että oma pakettini on vain myöhässä.
Taitaa olla nyt niin, että paketti ei ole koskaan kauppaa/varastoa pitemmälle edennyt. Sain nimittäin oman pakettini tänään. Tässä tilaus päivistä katsottuna:

25.1 <-- Tein tilauksen.
26.1 <-- Tilaus käsiteltiin ja pistettiin eteenpäin.
30.1 <-- Sain pakettini.

Voihan se olla, että paketti on jotenkin venähtänyt toimituksien suhteen, mutta epäilen.
"For Russ and the Allfather."
perkele2

Viesti Kirjoittaja perkele2 »

Tässä on nyt toimitusaikoja ja osoitteita pohdittu, mutta mitenkä laatu? Itselleni vaikuttaa että maelstrom myy B-luokan tavaraa, joka selittäisi hyvin hinnatkin. Melko paljon olen tilannut, mm. kirjoja, jotka kyllä oli jo muutaman kerran luetun näköisiä. Metalliset osatkin tuntuu olevan vähän miten sattuu: usein ovat olleet blisterien sisällöt pitkin pahvilaatikoita, ja netkin jotka eivät, sisältää vekkuleita mutkia osissa, tai vääristymiä niin että niitä saa harvoin paikalleenkaan ilman suurempaa operaatiota. Viimeksi tullutta killa kania ei saa liimattua yhteen ilman rautasahaa, niin pahasti mutkalla on se (en edes ajattele viilata niin paksua metallikerrosta). Noita muovikehikoitakin on tullut muutama sulaneen näköistä, vähän yksityiskohdattomia ja valuuvirheisiä.

Itselle tuli tuossa muutama viikko taakse viimeinen lähetys päivänä perjantai, josta sitten puuttui laatikollinen ork boysseja. Samointein illalla ihmettelyä menemään, ja sieltä sitten joku ahkera työntekijäparka vastasi jo sunnuntaina 11:30 aikoihin, että "zori, pistetään paketti tulemaan", ja vielä sunnuntaina oli paketti jo postissa. Sen puoleen ei minkäänlaista valittamista puljun suhteen, jos pyhäpäivinäkin vaivautuvat kadonneita örkkejä jahtaamaan.

Mutta tuo laatu..?
Da Big Boss

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

Huono laatusi on ollut vain huonoa onnea. Itselläni kaikki figut/boxit/blisterit ovat olleet samassa kunnossa kuin kaupasta ostetut. Eli hyvä kuntoisia.
perkele2 kirjoitti: Viimeksi tullutta killa kania ei saa liimattua yhteen ilman rautasahaa, niin pahasti mutkalla on se (en edes ajattele viilata niin paksua metallikerrosta).
Ihan normaalia. KK:n reunoissa olevat ''viivat'' ovat aina huonosti, ja niiden hiominen tai leikkaaminen irti on normaalia.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Da Big Boss kirjoitti:Huono laatusi on ollut vain huonoa onnea. Itselläni kaikki figut/boxit/blisterit ovat olleet samassa kunnossa kuin kaupasta ostetut. Eli hyvä kuntoisia.
Juh. Ei ole ollu valittamista laadun suhteen olipa sitten figuja tai kirjoja tilauksessa. GW:n pokkarit tulivat hyväkuntoisena, Masiinan sääntökirja mainio etc.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Maelstorm Games ei ole ollut mitään valittamista. Laatu ongelmia ei ole ollut kaikki tavara mitä sieltä on tullut on ollut ihan samaa kuin GW:ltä tai fansusta yms ostettu. Sieltä ovat paketit ajoissa tulleet ja jopa vielä nopeammin kuin välillä suomen sisällä tilatessa.

Mitä laatuun tulee kuulostaa hieman omituiselta. En tiedä Gw:n b-laatu politiikkaa, mutta harvoin b-laatua myydään muille liikkeille yleensä ne myydään omassa tehtaan myymälässä. Tosin en ole kovin paljoa tutustunut brittien kauppa politiikkaan.
gogol

Viesti Kirjoittaja gogol »

Murhe kirjoitti:Sinun tapauksessasi gogol, joko osoite on ollut alkujaan väärä tai sitten posti on mokannut ja antanut paketin väärälle henkilölle. Kaipa heillä on velvollisuus sitä tiedustella takaisin ko. henkilöltä ja yhtäläinen velvollisuus tällä henkilöllä palauttaa paketti. Ikävältä sopalta tuo kuulostaa, kun ja jos se pitää väkipakolla itse runnoa eteenpäin.
Kyllä se osoite oli oikein ainakin siinä maelstromin dispatch-viestissä, joten sen pitäisi kyllä olla oikein. Onhan tässä sekin mahdollisuus, että antoivat väärän seurantakoodin, ja oma paketti jumittaa jossain postikeskuksessa. Outoa vaan, kun aikasemmat paketit saapuivat parissa päivässä, ja tuokin "kadonnut" paketti toimitettiin vuorokauden sisällä lähetyksestä.

Joka tapauksessa, Itellan asiakaspalvelun kanssa asioiminen ei ole herkkua :I Maelstromin Rob sentään vastailee aika pikaisesti.

Ja mitä joku laatua kyseli, on omat aikaisemmat toimitukset olleet ihan ensiluokkaisia, niin kirjat kuin figutkin
nyyman

Viesti Kirjoittaja nyyman »

Onhan se ilmainen postikulut (yli 16e tilauksissa) vielä voimassa sillä ajattelin tilata HALVALLA marsuja ja liskoja tuolta...
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

nyyman kirjoitti:Onhan se ilmainen postikulut (yli 16e tilauksissa) vielä voimassa sillä ajattelin tilata HALVALLA marsuja ja liskoja tuolta...
Onhan siellä. Eikä tarvitse olla edes 16€, £10 < 12€.
Järjenkäyttö sallittu!
Farsight

Viesti Kirjoittaja Farsight »

Pari tilausta olen tähän mennessä tehnyt, joista molemmat ovat tulleet 5-6 arkipäivän sisällä. Huomasin myös, että täällä oli puhetta huono laatuisista tavaroista. Iteltä tulee kyllä positiivista palautetta, sillä jokainen tuote on vastannut samaa kuin muuallakin. En myöskään usko, että figut/maalit hajoaisivat helposti matkalla, mutta kirjat/lehdet voisivat olla yksi riski. Omat romppeet ovat tulleet kunnossa, niin maalit kuin figutkin.

Murhe: Toivottavasti saat pakettisi. Itse olisin jo käynyt kaikki mahdolliset keskustelut, että missä paketti luuraa. Varsinkin kun olen saanut jokaisen paketin n. viikossa.
"I see… absolutely nothing."
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Farsight kirjoitti: En myöskään usko, että figut/maalit hajoaisivat helposti matkalla, mutta kirjat/lehdet voisivat olla yksi riski.
En kyllä keksi miksi kirjat tai lehdet kärsisivät erityisen helposti. Paperitavaraahan se posti eniten kärrää.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Pyöveli
Kirjoitti miljoonannen viestin

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Ar-Senator kirjoitti:
Farsight kirjoitti: En myöskään usko, että figut/maalit hajoaisivat helposti matkalla, mutta kirjat/lehdet voisivat olla yksi riski.
En kyllä keksi miksi kirjat tai lehdet kärsisivät erityisen helposti. Paperitavaraahan se posti eniten kärrää.
Itse kaikki sääntökirjat ja kodexit Maelstromista tilanneena voisin veikata että suurin riski ketjussa Maelstrom-minä on postikusti, jolla ei ole penniäkään kiinni noissa tavaroissa ja joka selkä vääränä flunssaisena joutuu bodaamaan meidän tilauksiamme... Apon sääntökirja tuli kulma rutussa, mutta paketti oli selvästi ottanut osumaa. Meinasin nostaa tuosta mekkalan postissa, mutta kun kirja oli kuitenkin käytännössä kunnossa, niin annoin olla. Toisella kerralla taas kodex oli pakattu paksun pahvilevyn päälle, joka jäykisti pakettia sen verran että kulmat ei päässeet kärsimään - pakettia olisi saanut käsitellä todella rumasti että olisi saanut kirjan rikki. Maaleja tilatessa ne on pakattu pahvilaatikkoon ja loota on ollut täynnä pakkaustäytettä (sellaisia ovelia s:n muotoisia styroksisia palasia - mikä lie oikea termi niille).
Careful what you wish - You just might get it...

Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Stroszek

Viesti Kirjoittaja Stroszek »

Postissa kun olen töissä, voin ehkä vähän valaista tätä asiaa. Eniten minun työssäni kaikenlaiset paketit ottavat osumaa niputettaessa. Järjestellystä postikasasta tehdään nippu eli suomeksi kasa, joka sidotaan todella kireälle hihnalla. Tämän kasan auto vie ulkolaatikkoon, josta otan sen mukaan, kun olen siinä vaiheessa jakelureittiäni. Jos siinä nyt on joku pahvinen paketti päällimmäisenä, saattaahan se vähän vääntyä. Toinen damagen paikka on huonot postiluukut, mutta ne uhkaavat lähinnä vain mainoksia ja lehtiä, kun aina onnistuvat nappaamaan jostain irtonaisen sivun nurkasta kiinni. Muovipussissa jaettavat lehdet (esim. Yhteishyvä ja muut, joissa on irtopaperia tai muuta sälää lehden lisäksi) ja kirjeet ovat tältä melko turvassa. Itse postilaitoksella hittiä tulee hyvin vähän.
Pahkasika

Viesti Kirjoittaja Pahkasika »

Tuleeko muuten paketit kotiin vai postiin? Ja jos ne tulee kotiin miten se homma hoituu?
Olen nimittäin lähössä ens tiistaina menemään pariksi viikoksi, että jos ne tulee vasta silloin kun olen poissa niin mitä teen?
By my fury they shall know the Emperors name!
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Pahkasika kirjoitti:Tuleeko muuten paketit kotiin vai postiin? Ja jos ne tulee kotiin miten se homma hoituu?
Olen nimittäin lähössä ens tiistaina menemään pariksi viikoksi, että jos ne tulee vasta silloin kun olen poissa niin mitä teen?
Riippuu vähän.. Joskus tulee kotiin joskus postiin. :P En tiiä, sano jolleki kaverilles että käy tarkistaa oves edestä et jos on tullut ni nappaa mukaan ja antaa sitten sulle ku tuut takaisin.
Farsight

Viesti Kirjoittaja Farsight »

Xenon kirjoitti:
Pahkasika kirjoitti:Tuleeko muuten paketit kotiin vai postiin? Ja jos ne tulee kotiin miten se homma hoituu?
Riippuu vähän.. Joskus tulee kotiin joskus postiin. :P En tiiä, sano jolleki kaverilles että käy tarkistaa oves edestä et jos on tullut ni nappaa mukaan ja antaa sitten sulle ku tuut takaisin.
Ota tuostakin selvää. Itelle ei oo tullu nimittäin yhtään pakettia ovelle, ainakaan mihinkään järkevään aikaan. Sen sijaan kaikki paketit (paitsi ensimmäinen pakettini) ovat olleet postilaatikossa odottamassa. Outoa onkin, että viimeisin pakettini oli täsmälleen samaa kokoa kuin ensimmäinen tilaamani (kyllä, molemmat paketit olivat tallella, joten oli helppo verrata), mutta ensimmäinen pakettini postiluukun sijaan meni postiin suoraan. Eli en todellakaan tajua miten posti noitten kanssa toimii, sillä postiluukussa oli reilusti tilaa kun hain uusimman paketin (niin siis sillä, että tuskin se tilasta oli kiinni ensimmäisellä kerralla).
"I see… absolutely nothing."
Stroszek

Viesti Kirjoittaja Stroszek »

Jälleen Itellan työntekijä auttaa. Ainakin nuo itselleni Maelstromista tulleet paketit luokitellaan maksikirjeiksi. Ne menevät kirjeinä, vaikka näyttävät paketeilta. Myös joidenkin pienten pakettien (siis maksikirjeiden lisäksi) toimitaan seuraavalla tavalla. Jakaja ottaa ne mukaan kierrokselleen. Jakaja yrittää ensin saada ne postiluukkuun tai -laatikkoon. Ei taida onnistua Maelstromin lähetysten kanssa. Sitten jakaja soittaa ovikelloa tai koputtaa oveen. Jos olet kotona, saat paketin käteen muun postisi mukana. Muuten jakaja pitää paketin ja jättää "Teille on isokokoinen kirje" -kortin, jonka kanssa paketin voi hakea postista. Useimpien pakettien kohdalla tosin yleensä vain jätetään noutoilmoitus eikä oteta niitä jakelureitille. Itse olen molemmat Maelstromin tilaukseni saanut ovelle. Nyt kun olen töissä aamupäivisin, taitaa tulla noutoreissua.
Niin, postinjakoaika ei ole mikään vakio. Jakelukierrokselle lähdetään, kun posti on lajiteltu, mihin menee vaihteleva aika riippuen postin määrästä ja mainoksista.
Pahkasika

Viesti Kirjoittaja Pahkasika »

Kun on lomalla niin kuinka kauan ne pitää sitä siellä postissa?
By my fury they shall know the Emperors name!
Pyöveli
Kirjoitti miljoonannen viestin

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Pahkasika kirjoitti:Kun on lomalla niin kuinka kauan ne pitää sitä siellä postissa?
Eikös joskus muistaakseni ollut että posti säilyttää noutamatonta lähetystä 14 päivää. En sitten tiedä auttaako jos käy ilmoittamassa Postiin että on lomalla mutta odottaa jotain tiettyä lähetystä saapuvaksi suona aikana... Mutta käy postissasi kysymässä. Ylensä nämä asiat selviävät kysymällä...
Careful what you wish - You just might get it...

Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”