2MS 6mm
-
charnjibber
2MS 6mm
Heippa. Asiasta tietäviltä kysytään: hyväksi havaittuja ja koettuja n. 6mm (tai vastaava suhde) miniatyyrisarjoja, jotka valmistaja/myyjä kykenee lähettämään Suomeen. Aihe on 2MS, pelikäyttöön.
Re: 2MS 6mm
GHQ: Tuossa on parasta laatua mitä 6mm saa, mutta hinta sen mukaista.
Navwar: Heikompaa laatua, mutta halvempaa.
Irregular Miniaturs: Vielä halvempaa tosin nimi on figujen tasossa ihan oikeassa.
GHQ:n figuja saa Wargamer liikkeestä puolasta jos ei halua miettiä tullia (ja väittääpä tneva82 että ei tarvitsisi edes luottokorttia). Tosin itselläni (yksi tilaus tuolta) kesti aika kauan saada figut jos ne joutui ne GHQ:lta tilamaan. Itse jos siirryn 6mm toisen mailmansodan puolelle, niin GHQ on se mitä ostan.
Navwar: Heikompaa laatua, mutta halvempaa.
Irregular Miniaturs: Vielä halvempaa tosin nimi on figujen tasossa ihan oikeassa.
GHQ:n figuja saa Wargamer liikkeestä puolasta jos ei halua miettiä tullia (ja väittääpä tneva82 että ei tarvitsisi edes luottokorttia). Tosin itselläni (yksi tilaus tuolta) kesti aika kauan saada figut jos ne joutui ne GHQ:lta tilamaan. Itse jos siirryn 6mm toisen mailmansodan puolelle, niin GHQ on se mitä ostan.
Itse suosittelen myös vahvasti GHQ:n figuja. Mittakaava huomioiden todella näyttäviä nappeja.
Mitä tilaukseen tulee, niin itse tilaan suoraan GHQ:lta. Tulleista ei tarvitse miettiä mikäli ostaa n. 50 euron tilauksia. Dollarin kurssin huomioiden suoraan Jenkeistä tilaaminen on myös halvempaa. Luottokortilla tilatessa ei ole ollut ongelmia tähän mennessä.
Mitä tilaukseen tulee, niin itse tilaan suoraan GHQ:lta. Tulleista ei tarvitse miettiä mikäli ostaa n. 50 euron tilauksia. Dollarin kurssin huomioiden suoraan Jenkeistä tilaaminen on myös halvempaa. Luottokortilla tilatessa ei ole ollut ongelmia tähän mennessä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Pääkaupunkiseudun pelikerho
- Nicodemus von Traube
GHQ:ta kannatan itsekin. Minulla oli monta armeijaa Navwarilta mutta nyt olen joutunut tekemään ne uudestaan GHQ:n napeista, kah kun ovat niin hyviä että ihan pahaa tekee katsoa muita valmistajia.
Mikä on 2MS?
Mikä on 2MS?
15mm for teh win
Täältä vielä yksi ääni GHQ:lle. On ainakin kaksi syytä käyttää muita valmistajia:
1) valikoima. Esim. Main Force tekee makaavia jalkaväkimiehiä ja GHQ ei suinkaan tee kaikkia malleja kaikesta.
2) hinta. GHQ:n vempeleen hinnalla saa toisinaan kolmekin kilpailijan kurjaa tekelettä.
1) valikoima. Esim. Main Force tekee makaavia jalkaväkimiehiä ja GHQ ei suinkaan tee kaikkia malleja kaikesta.
2) hinta. GHQ:n vempeleen hinnalla saa toisinaan kolmekin kilpailijan kurjaa tekelettä.
Veikkaan toista maailmansotaa. Olisi tosin kiva jos kysyjä jaksaisi kirjoitella auki tuommoiset ...Nicodemus von Traube kirjoitti:Mikä on 2MS?
Linkki? Main Force ei ole oikein hyvä googlelle.asaura kirjoitti:1) valikoima. Esim. Main Force tekee makaavia jalkaväkimiehiä ja GHQ ei suinkaan tee kaikkia malleja kaikesta.
Tässä Nicodemus on kyllä oikeassa. Itse olen ostanut kaikki figut NavWarilta ja pyhästi päättänyt olla hankkimatta uusia. Oli vähällä, etten heti rynnännyt ostamaan kaikkea uusiksi, kun Nicodemus esitteli omat GHQ-figunsa.Nicodemus von Traube kirjoitti:GHQ:ta kannatan itsekin. Minulla oli monta armeijaa Navwarilta mutta nyt olen joutunut tekemään ne uudestaan GHQ:n napeista, kah kun ovat niin hyviä että ihan pahaa tekee katsoa muita valmistajia.
Firmaa valitessa kannattaa muistaa, että ne tekevät hieman eri kokoisia ukkeleita ja vimpaimia: NavWar on 1:300 ja GHQ 1:285. Ainakaan samaa tankkia ei kannata eri kokoisina hankkia. Toki voisi aina selittää, että "Innokkaina siisteyden vaalijoina SS-joukkojeni huoltoporukka pesi tämän tiikerin liian kuumassa ja se kutistui hieman..."
Jos joku aikoo hankkia lentokoneita, kannattaa firmaa miettiä uudelleen. Kuulemani mukaan (korjatkoon joku jos paremmin asiasta tietää) esim. GHQ:n koneet ovat jättäneet toivomisen varaa toisin kuin maakalusto. Sturmovik Commander -sivuilta löytyy linkkeja lentokonevalmistajiin etusivun kohdasta "Producers".
Hena,
"Main Force Miniatures" on hyvä googlelle.
Magister Militumin kautta olen noita ostellut. Niissä on tavallaan oikeaa ideaa, koska ukoilla on munat maassa, mutta täytyy myöntää, etteivät ne muumin maastopuvut sieltä böheemistä mitenkään silmälle näy. "Tuo on krkk-ständi"."-Jaa." :D
http://www.nobleminis.com/Mainforce/mainforceminis.html
http://www.magistermilitum.com/prodtype ... istory=cat
"Main Force Miniatures" on hyvä googlelle.
Magister Militumin kautta olen noita ostellut. Niissä on tavallaan oikeaa ideaa, koska ukoilla on munat maassa, mutta täytyy myöntää, etteivät ne muumin maastopuvut sieltä böheemistä mitenkään silmälle näy. "Tuo on krkk-ständi"."-Jaa." :D
http://www.nobleminis.com/Mainforce/mainforceminis.html
http://www.magistermilitum.com/prodtype ... istory=cat
Kahos. Olisi siellä VC:täkin, mitä itse ajattelin. Mutta, miksi pitää olla valmiiksi basetettu *grr*. Pitää tyytyä GHQ:n kamppeisiin.
- Nicodemus von Traube
Ostin kerran noita Main Forceja Vietnamin jenkeiksi. Idea oli kyllä mainio, ei siinä mitään mutta ei oikein minuun uponnut, joten ostin nekin jenkit uudestaan GHQ:lta. :)
Menee jo kylmän sodan puolelle, mutta GHQ:n vietnam jenkit ovat kyllä jo vähintään millin korkeampia kuin Ison Kakkosen jalkaväki.
Menee jo kylmän sodan puolelle, mutta GHQ:n vietnam jenkit ovat kyllä jo vähintään millin korkeampia kuin Ison Kakkosen jalkaväki.
15mm for teh win
-
charnjibber
Kiitoksia vastauksista. 2MS on tässä siis Toinen maailmansota.
GHQ on vakuuttavin, tosin hinta mietityttää. Ovatko nuo kaikki yllä mainitut sarjat metallia? Onko Navwarin tuotteista (lähinnä Heroics & Ros) olemassa parempaa kataloogia/enemmän valokuvia/kuvauksia sisällöstä?
GHQ on vakuuttavin, tosin hinta mietityttää. Ovatko nuo kaikki yllä mainitut sarjat metallia? Onko Navwarin tuotteista (lähinnä Heroics & Ros) olemassa parempaa kataloogia/enemmän valokuvia/kuvauksia sisällöstä?
Enkä ole ainut. Kaupan omat sivutkin sanovat saman asian ;-) Katsoppa how to buy. Siellä vaihtoehtona direct cash transfer mikä on siis suora pankkisiirto(aivan kuten jos minä pistäisin rahaa sinun tilille. Paitsi että SWIFT koodi pitää laittaa jotta menee oikeaan maahan ;-).Hena kirjoitti:GHQ:n figuja saa Wargamer liikkeestä puolasta jos ei halua miettiä tullia (ja väittääpä tneva82 että ei tarvitsisi edes luottokorttia).
Tästä kannattaa sitten erikseen mainita niille että olet maksamassa sillä tavalla. Odota vaikka vahvistusta ennenkuin siirrät rahaa.
Luottamustahan tuo tietty vaatii mutta kuten useimmiten: Firma tekee voittoa paremmin olemalla luotettava kauppias kuin huijaamalla joltain yksittäisen tilauksen arvon. Itsellä ei ole ollut mitään valittamista tuon suhteen paitsi viiveet silloin kun on GHQ:lta pitäny täydentää mutta jos posti Amerikan ja Puolan välillä kulkee hitaasti minkäs he sille voivat?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Tietääkseni kaikki on metallia. itse omistan vain GHQ:n figuja ja ne kaikki mitä minulla on metallia.charnjibber kirjoitti:GHQ on vakuuttavin, tosin hinta mietityttää. Ovatko nuo kaikki yllä mainitut sarjat metallia? Onko Navwarin tuotteista (lähinnä Heroics & Ros) olemassa parempaa kataloogia/enemmän valokuvia/kuvauksia sisällöstä?
- Nicodemus von Traube
H&R:n/Navwarin figuista ei ole netissä kunnon kataloogia. Yksittäisten aiheiden kohdalla löytyy satunnaisia harrastajien pieniä kuvastoja, mutta mitään keskitettyä ei ole.
Scotia on toinen vastaava; ei ole kuvastoa.
(painaa päänsä ja toivoo jonkun osoittavan nämä vääräksi)
---
H&R:n isoin ongelma on se, että figut ovat olennaisesti GHQ:ta pienempiä. Toiseksi isoin ongelma on se, että figuissa ei ole yksityiskohtia juuri ollenkaan, verrattuna juurikin GHQ:hun. Kolmas ongelma on vähäisten yksityiskohtien verrattain krouvi sculptaus. Hyvääkin on: hinta ja valikoima.
Scotia on hyvä valmistaja kaikenlaiselle pikkusälälle. Minä olen ostanut sieltä vedettäviä tykkejä ja erilaisia eksoottisia venäläisiä pioneerivempeleitä. Ja moottoripyöriä!
Scotia on toinen vastaava; ei ole kuvastoa.
(painaa päänsä ja toivoo jonkun osoittavan nämä vääräksi)
---
H&R:n isoin ongelma on se, että figut ovat olennaisesti GHQ:ta pienempiä. Toiseksi isoin ongelma on se, että figuissa ei ole yksityiskohtia juuri ollenkaan, verrattuna juurikin GHQ:hun. Kolmas ongelma on vähäisten yksityiskohtien verrattain krouvi sculptaus. Hyvääkin on: hinta ja valikoima.
Scotia on hyvä valmistaja kaikenlaiselle pikkusälälle. Minä olen ostanut sieltä vedettäviä tykkejä ja erilaisia eksoottisia venäläisiä pioneerivempeleitä. Ja moottoripyöriä!
- Monsterizer
Kannatan GHQ:ta, se on vain paras. Muiden valmistajien figut ovat täyttä sekundaa ja valuvirhemöykkyjä näiden rinnalla. Laadusta kannattaa maksaa niin ei käy ketuttamaan jälkikäteen.
täh?