Örkkien Komandot - Miten käytetään?
Örkkien Komandot - Miten käytetään?
Elikkäs hämmästelyn kohteena ovat örkkien kommandot.
Oma seitsemän hengen nobilla ja kahdella burnalla varustettu ryhmäni on tässä vaiheessa ollut lähinnä se ryhmä joka antaa vastustajalle ensimmäisen killpointin, tosin olen ainoastaan infiltroinut kentälle, outflankkia en ole kokeillut.
Oman logiikkani mukaan ryhmä on turhan pieni istumaan tulessa yhtään vuoroa, joten näiden pitäisi joko flankata tai ryhmäkokoa pitäisi suurentaa.
Mitä mieltä te olette kommandoista, mitkä olisivat toimivimmat taktiikat näiden käyttöön?
Oma seitsemän hengen nobilla ja kahdella burnalla varustettu ryhmäni on tässä vaiheessa ollut lähinnä se ryhmä joka antaa vastustajalle ensimmäisen killpointin, tosin olen ainoastaan infiltroinut kentälle, outflankkia en ole kokeillut.
Oman logiikkani mukaan ryhmä on turhan pieni istumaan tulessa yhtään vuoroa, joten näiden pitäisi joko flankata tai ryhmäkokoa pitäisi suurentaa.
Mitä mieltä te olette kommandoista, mitkä olisivat toimivimmat taktiikat näiden käyttöön?
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
- humppatoukka
Re: Örkkien Komandot - Miten käytetään?
Kauheasti en ole toimiviin kommandoihin vielä törmännyt, rooleina olen aiemmin nähnyt kahinat scouttieni kanssa. Toisaalta outflank antaa kommandoille heti uutta väriä, pienikin ryhmä selustassa aiheuttaa kuitenkin sekaannusta vihollisessa ja tämä uhka täytyy neutralisoida ennen kuin ne pääsevät iholle pidättelemään ampumista.
Toisinsanoen, itse örkkejä vastaan pelaavana näen outflankin aina pidättelyuhkana ampuvia ryhmiäni kohtaan, ja pyrin suojaamaan sivustani joillain nopeilla vastapalloilla ihan vain näiden yksiköiden pelossa.
Siinä oma kovin rajallinen kokemukseni kommandoista. Muita?
Toisinsanoen, itse örkkejä vastaan pelaavana näen outflankin aina pidättelyuhkana ampuvia ryhmiäni kohtaan, ja pyrin suojaamaan sivustani joillain nopeilla vastapalloilla ihan vain näiden yksiköiden pelossa.
Siinä oma kovin rajallinen kokemukseni kommandoista. Muita?
kadzooks! hali.
Auttakaa toveria listassa!
Auttakaa toveria listassa!
- Da Big Boss
Itse en menisi ottamaan jos vastassa ei ole raskaita aseita, jotka ovat perusjalkaväen käytössä. Devat, hevi-tiimit, havocit, lootat ja kaikenmaailman heviasetiimit ovat näiden kohde, joita vastaan näillä pitäisi hyökätä. Hinta olisi hyvä pitää alhaisena, koska kuolevat melkein yhtä helposti kuin normi boyzit.
Aika riskaapeliä oleva yksikkö omasta mielestäni, mutta todella tehokas oikein käytettynä.
Aika riskaapeliä oleva yksikkö omasta mielestäni, mutta todella tehokas oikein käytettynä.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Bleäh, liian un-orky muutenkin.
Pienemmän ryhmäkokonsa vuoksi kuolevat yleensä jopa helpommiin kuin tavalliset boyzit. Ja kalliimman hintansa vuoksi saattavat olla vastustajalle mieluisampi kohde. Itse näkisin outflankkaavat liekinheittimet ainoaksi syyksi peluuttaa kommandoryhmää. Kahdella burnalla ryhmästä tulee kuitenkin kohtuu arvokas pisteissä, jolloin sitä ei tekisi mieli uhrata ihan pienen saaliin vuoksi. Vihollisen tulitukiryhmien pelotteluun tämä yksikkö voisi sopia, mutta silloin pitää onnistua reserviheitossa ja oikean outflankkaussuunnan saamisessa. Nämä ongelmat voi tietysti kiertää pelaamalla Snikrottia.Da Big Boss kirjoitti:Itse en menisi ottamaan jos vastassa ei ole raskaita aseita, jotka ovat perusjalkaväen käytössä. Devat, hevi-tiimit, havocit, lootat ja kaikenmaailman heviasetiimit ovat näiden kohde, joita vastaan näillä pitäisi hyökätä. Hinta olisi hyvä pitää alhaisena, koska kuolevat melkein yhtä helposti kuin normi boyzit.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Vähän kallista on mutta 5 kommandoa snikrotilla ja kahdella burnalla on tosi kiva unitti. Voi olla kyllä vaikeeta ansaita pisteitään, mutta olin itse aika tyytyväinen kun viime pelissä sain tuolla lahdattua Dark Eldar lance tiimin. Pistetään eivät kyllä ansainneet mutta tehtävässä vain troopit valtas capture pointteja joten toimi mukavasti... Kyllä ne sitten tietysti imi seuraavalla vuorolla myös vihollisen tulta, mikä on myös arvokasta.
En kyllä käyttäs äkkiseltään ilman snikrottia.
En kyllä käyttäs äkkiseltään ilman snikrottia.
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
2 rokkitillakin toimivat joten kuten. Itse peluttaisin kyllä isommalla yksikkökoolla kuin 5-7, mieluusti mahdollisimman täyteen ja nobi klawilla ja bosspolella tietenkin messiin... Snikrotkin on ihan kiva valinta, voisi olla joskus ihan kokeiltava vaihtoehto ottaa Snikrot ja 2 rokkitia burnien tilalle ja kokeilla pamauttaa vihollisen tankista takapelti paskaksi takaapäin tullessa...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Snikrot on se juttu noissa kommandoissa. Ja nimenomaa outflankkäys. Olen itse käyttänyt yksiköitä kooltaan kymmenestä viiteentoista figua, ja aina on jotain positiivista tulosta tullut. Yksikkö tukee hyvin "kahden aallon" sekä nopean hyökkäyksen listaa. 15 örkkiä jotka ilmestyvät minne haluat aiheuttaa useimmalle vastustajalle jännäkakkaa housuun lusikallisen jos toisenkin.
Tämä yksikkö on aika jokapaikanhöylä, kun nykyään tankkeja löytyy vain muutama johon ei Snikrotin puukot tekisi lommoa, ja 10 takapellit helisevät viimeistään viiteenkymmeneen str4 iskuun. Infantrykin nöyristyy näiden edessä, kuten normaalien örkkienkin. Varsinkin jos burnat on matkassa. Kyllä se 10 örkkiä toimii ihan hyvin myös, mutta itse tykkään käyttää vähän isompaa yksikköä. Niitten selviämisen kannalta tosin on tärkeää että muu armeija on hyvissä asemissa kommandojen riehumiessa ja aiheuttaa vastustajan joukoille vakavan uhan. Se on aina yhtä kiva katsoa kun vastustaja pohtii otsa rytyssä mihin örkkiyksikköön aikoo lippaansa tyhjentää, vaihtoehtoja kun on liian monta.
Big shootta ei ole oikeastaan vaihtoehto näille. Riippuen muusta armeijasta niin todellakin joko burnat tai roketit. Kumpikaan ei rajoita sinänsä käyttäytymistä, mutta auttaa painottamaan joko tankkien tai infantryn tuhoamista. My weapon of choice tässä tapauksessa olisi burna sen power weapon ominaisuuden takia. Ainakin 10 tyypin ryhmässä, jolloin pistehinta ei edes nouse ihan pilviin.
Itse tykkään todellakin tästä yksiköstä (siis snikrotin kanssa), mutta onhan se suht kallista puuhaa.Kommandot on kyllä erittäin kätevä yksikkö jos osaa pelata niitä muun armeijansa kanssa yhteen.
Tämä yksikkö on aika jokapaikanhöylä, kun nykyään tankkeja löytyy vain muutama johon ei Snikrotin puukot tekisi lommoa, ja 10 takapellit helisevät viimeistään viiteenkymmeneen str4 iskuun. Infantrykin nöyristyy näiden edessä, kuten normaalien örkkienkin. Varsinkin jos burnat on matkassa. Kyllä se 10 örkkiä toimii ihan hyvin myös, mutta itse tykkään käyttää vähän isompaa yksikköä. Niitten selviämisen kannalta tosin on tärkeää että muu armeija on hyvissä asemissa kommandojen riehumiessa ja aiheuttaa vastustajan joukoille vakavan uhan. Se on aina yhtä kiva katsoa kun vastustaja pohtii otsa rytyssä mihin örkkiyksikköön aikoo lippaansa tyhjentää, vaihtoehtoja kun on liian monta.
Big shootta ei ole oikeastaan vaihtoehto näille. Riippuen muusta armeijasta niin todellakin joko burnat tai roketit. Kumpikaan ei rajoita sinänsä käyttäytymistä, mutta auttaa painottamaan joko tankkien tai infantryn tuhoamista. My weapon of choice tässä tapauksessa olisi burna sen power weapon ominaisuuden takia. Ainakin 10 tyypin ryhmässä, jolloin pistehinta ei edes nouse ihan pilviin.
Itse tykkään todellakin tästä yksiköstä (siis snikrotin kanssa), mutta onhan se suht kallista puuhaa.Kommandot on kyllä erittäin kätevä yksikkö jos osaa pelata niitä muun armeijansa kanssa yhteen.
Lahti pilaa tunnelman.
Niinpä niin. Vihollisen kenttäpuoliskolle kakkosvuorolla pelmahtava kommandolauma on aika yksin ja kuolee nopeasti, ellei sen sikailuja pääse tukemaan jollain muulla yksiköllä. Jalkaisin liikkuva örkkimassa on auttamattomasti liian hidas helpottamaan kommandojen tuskaa. Yksittäinen trukki ammutaan todennäköisesti alas ennenkuin pääsevät lähellekkään takalinjoista tulevia kavereitaan. Puhtaassa trukkilistassa kommandoryhmä voisi tuoda hauskaa taktista elementtiä pelaamiseen. Toinen vaihtoehto voisi olla turboboostaavat mopot. Jo viidestä moposta lähtee kunnioitettava määrä ammuntaa, jolla voi pehmittää jotain vihollisyksikköä ennenkuin käy kommandoilla kimppuun.Immeli kirjoitti:Itse tykkään todellakin tästä yksiköstä (siis snikrotin kanssa), mutta onhan se suht kallista puuhaa.Kommandot on kyllä erittäin kätevä yksikkö jos osaa pelata niitä muun armeijansa kanssa yhteen.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!