Hei.
Tämmöinen ajateltiin nyt aloittaa porukalla. Koska en tahdo jäädä mitenkään pekkaa pahemmaksi, hyppäsin mukaan. Onhan toinen maailmansota aiheena kiinnostava. Porukaksi valitsin neukkujen jalkaväen tykistötuella. Ostfront-kirja on nyt sääntökirjan kanssa ensimmäisenä hankinnassa, mutta ajattelin mahdollisuutta suunnitella tätä hieman pidemmälle. Armeijana on nyt sitten mitä luultavammin mid-warin Strelkovy Battalion (eikös tätä midinä saanut pelata?), johon pohjimmaiseksi harkitsin luultavasti kahta Sterlkovy-platuunaa HQ:n kera. Tähän päällee ämppäisin luultavasti ZIS-kolmosia, kun niitä on kehuttu täälläkin melko toimiviksi. Lopuista en tiedä yhtään. Lisää jalkaväkeä? Konekivääri- tai mörssäriplatuuna ois hieno saada mukaan, mutta en tiedä sitten yhtään laillisuudesta/historiallisesta korrektiudesta. Varsinkin nämä näyttää melko raikkailta.
Vastassa on sitten ympäripyöreästi itärintamaa, mutta suurimpana vihollisena tulee olemaan ilmeisesti mid-warin Saksalaisten panssarikomppania. Pelottaa, mitä näille teräskasoille pitäisi tehdä? Tykistö on ilmeisesti ainut mikä näihin kunnolla voi tehota. Itse en panssareita mieluusti ottaisi, mutta pakon edessä taivun. Jalkaväkiarmeija vain kuulostaa paljon hienommalta.
Saksalaisten mid-war panssarikomppania löytyy varmaan Ostfrontista?
Sodan flametus
Sodan flametus
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Re: Sodan flametus
Tervetuloa vaan hakkaamaan fasistisikoja nekkuun sosialistisella moraalisella ylivoimalla.
Strelkovy Batalon on ihan hyvä sellaisenaankin saksalaisten Panzerkompanieta vastaan. Jopa parempi kuin itse käyttämäni Motostrelkovy. Ostfrontista löytyvät haluamistasi joukoista kumpikin (plus muut neuvostojoukot ja saksalaiset osastot, sekä suomalaiset, romanialaiset, unkarilaiset ja italialaiset). Pst-aseiksi todellakin tarvitset tykkejä, ZiS-2:t ovat pst:tä ja ZiS-3:t sitten epäsuoraa tulta varten. Linkin raskas krh pystyy myös saksalaisten vaunujen kattopanssariin.
Strelkovyn vahvuus saksalaisia vaunuja vastaan on massa. Porukkaa tulee päälle (tai makaa poteroissa puolustamassa voittopisteitä) niin paljon, etteivät panssarivaunut yksinkertaisesti ehdi tappaa kaikkea tarvittavaa. Fearless-moraalista on paljonkin apua, kun pitää lähteä rynnäköimään vaunuja vastaan (jopa Panther on voitettavissa jalkaväellä, Tigerin kattopanssariin ei tavallinen jantteri pysty, mutta sitä varten onkin pioneerit), eikä parin sadan miehen tappiot edes kunnolla hetkauta joukkoja.
- Kez.
Strelkovy Batalon on ihan hyvä sellaisenaankin saksalaisten Panzerkompanieta vastaan. Jopa parempi kuin itse käyttämäni Motostrelkovy. Ostfrontista löytyvät haluamistasi joukoista kumpikin (plus muut neuvostojoukot ja saksalaiset osastot, sekä suomalaiset, romanialaiset, unkarilaiset ja italialaiset). Pst-aseiksi todellakin tarvitset tykkejä, ZiS-2:t ovat pst:tä ja ZiS-3:t sitten epäsuoraa tulta varten. Linkin raskas krh pystyy myös saksalaisten vaunujen kattopanssariin.
Strelkovyn vahvuus saksalaisia vaunuja vastaan on massa. Porukkaa tulee päälle (tai makaa poteroissa puolustamassa voittopisteitä) niin paljon, etteivät panssarivaunut yksinkertaisesti ehdi tappaa kaikkea tarvittavaa. Fearless-moraalista on paljonkin apua, kun pitää lähteä rynnäköimään vaunuja vastaan (jopa Panther on voitettavissa jalkaväellä, Tigerin kattopanssariin ei tavallinen jantteri pysty, mutta sitä varten onkin pioneerit), eikä parin sadan miehen tappiot edes kunnolla hetkauta joukkoja.
- Kez.
Life is hard, and then you reincarnate.
On olemassa 10:nlaisia ihmisiä: ne, jotka ymmärtävät binaaria, ja ne, jotka eivät.
On olemassa 10:nlaisia ihmisiä: ne, jotka ymmärtävät binaaria, ja ne, jotka eivät.
Mid War:ssa ottaisin mukaan todellakin suuren määrän massa (= se 2 strelkki komppaniaboksia, kut ajattelitkin). AT-tueksi ottaisin näin lonkalta ZIS-2:sia, sekä anti-tank riflejä ja liekinheittimiä, joita voi kivasti liittää noihin sun komppanioihisi. Nämä lisäykset tekevät noista aivan kauheita ja tankeille murhaa, mikäli suostuvat tulemaan tarpeeksi lähelle tai jäävät tappelemaan.
Lisäpisteillä ostaisin ensisijaisesti epäreilua, eli varmaan raskaat heittimet voisivat olla kovin juttu, minkä lisäksi tulisi jokin panssarijoukkue (raskaat KV-1:set tai T-34:sia enemmän), tiedustelua (BT-10:siä tai jalkaväkeä) ja lisää jalkaväkeä (pioneerit tai SMG-komppania/rangaistuskomppania).
Tossa mun luettelemassa järjestyksessä tekisin itse valinnat.
Lisäpisteillä ostaisin ensisijaisesti epäreilua, eli varmaan raskaat heittimet voisivat olla kovin juttu, minkä lisäksi tulisi jokin panssarijoukkue (raskaat KV-1:set tai T-34:sia enemmän), tiedustelua (BT-10:siä tai jalkaväkeä) ja lisää jalkaväkeä (pioneerit tai SMG-komppania/rangaistuskomppania).
Tossa mun luettelemassa järjestyksessä tekisin itse valinnat.
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Jees, thank juu. Onkos noista heavy mortar-, mortar-, ja Maxim-konekivääriplatuunoista mihinkään? Figut ja idea puoliraskaasta kalustosta viehättää.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P