"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Half-breed

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

kuningas66 kirjoitti:Ensinnäkin maastoon liittyen ajattelin tehdä hienoa kenttää jossa olisi luola jossain reunassa, eli ontto ulospäin ja pieni suu aukko ulospäin. Niin mistä materiaalista tälläinen kannattaisi tehdä? Paperimassasta, esim vanhoista sanomalehdistä kenties? Innostuin vain aiheesta katsottuani tarkemmin Dwarf Armie Book:issa olevia kuvia.
Esim. Tosin tuollainen paperimassaviritys ei ole mikään kestävyyden huipentuma, joten se voi rikkoutua hyvinkin helposti. Paras tapa olisi ehkä finnfoam, jota pinoat tarpeeksi korkeaksi pinoksi, ja sitten muotoilet.
kuningas66 kirjoitti:Toiseksi, mitä kannattavaa on pitää joukkoja esim 4x4 muodostelmassa, jolloin ei saa extra rank pisteitä?
Jo rankeilla ei ole väliä, tai pitäisi pieneen tilaan saada, niin tällöin olisi jotain järkeä. Muutoin ei. Joissakin kuvissa noita näkyy, sillä 6.ed. rankin sai neljästä äijästä.
kuningas66 kirjoitti:Kolmanneksi: Kääpiöitten hammerereilla on Stubborn ominaisuus ja jos Lordini liittyy yksikköön onko se myös stubborn vai voiko se paeta yksin taistelusta vaikka hammereret olisivat stubborneja?? Ja jos ei voi niin antamalla runen hammerereiden lippuun joka käskee käyttämään vain yhtä noppaa pako testissä, niin tarkoittaako tämä käytännössä että yksikkö ei voi paeta sillä Ld10??
Jos charru on liittynyt yksikköön, niin se on osa yksikköä ja jää tappelemaan, tai juoksee, jos yksikkö niin tekee. Huomio tuon stubbornin suhteen sääntiksen s.78., mutta käytännössä ne ei voi sitten breikata sen kerran kun riimua käytät.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
NuuNuuWarrior

Viesti Kirjoittaja NuuNuuWarrior »

Mistä Armybookista, lehdestä tai sivulta löytyy Crom the conquerorin statsit? Google ei auttanu tällä kertaa.
Phailman

Viesti Kirjoittaja Phailman »

Storm of chaosissa on ainakin... Mutta ei se oikein toimi uudella kirjalla, aika paljon mark of chaos undivaan liittyviä hommia, jota siis ei enää ole.
"Life is like a baseball game: It helps if you' re wearing pants."
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Svengali kirjoitti:Etsiskelen puisia alustoja/baseja figuille, meinaan tuommoisia mitä esimerkiksi näkee maalauskilpailuihin osallistuvien figujen alustoina.
Saako niitä jostain Suomesta, vai pitääkö suosiolla ulkomailta tilata?

Tässä esimerkki mitä tarkotan (onko jotain parempia sivustoja/paikkoja mistä tilata?)
http://www.michtoy.com/MTSCnewSite/scen ... asess.html
Mallarit kertovat tarinaa, että brittilässä olisi miljoona autotallipuljua, jotka tekevät noita valtavia määriä halvalla. Eivät tosin varmaan myy netissä, olen itsekin koettanut etsiskellä. Kuulemma euro militaire -tapahtumasta ostetaan alustoja muovikasseittain ja kannetaan kotiin. ;)

Olen itsenkin etsinyt hyvää paikkaa ostaa alustoja. Mielestäni jossain vaiheessa niitä aiottiin myydä CMONin kautta, mutta en ole sittemmin niitä nähnyt. Jos joku suomalainen verkkokauppa tilaisi vinon pinon erilaisia tuollaisia alustoja myyntiin, luulisi niillä olevan ainakin jonkinlainen kysyntä - jos hinta vain on kohdallaan.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
kuningas66

Viesti Kirjoittaja kuningas66 »

Turnauksista vielä kysyisin: Olen aloittelija kerännyt kääpiöitä 1,5 vuotta ja olen alle 15 vuotias. Mitä turnausta tai peli tapahtumaa ehdottaisitte Turussa, joka voisi sopia minulle? Olen käynyt jo kahtena edellisenä vuotena katsomassa Turku Fanatikkia T-Talolla ja ajattelin osallistua sinne tänä vuonna. Millaiset ovat nuo Ordo Aboensin järjestämät kilpailut T-Talolla toukokuussa? Voisiko niihin mennä kokeilemaan vai vasta Turku Fanaan tai jonekkin muuhun paikkaan?
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

kuningas66 kirjoitti:Turnauksista vielä kysyisin: Olen aloittelija kerännyt kääpiöitä 1,5 vuotta ja olen alle 15 vuotias. Mitä turnausta tai peli tapahtumaa ehdottaisitte Turussa, joka voisi sopia minulle? Olen käynyt jo kahtena edellisenä vuotena katsomassa Turku Fanatikkia T-Talolla ja ajattelin osallistua sinne tänä vuonna. Millaiset ovat nuo Ordo Aboensin järjestämät kilpailut T-Talolla toukokuussa? Voisiko niihin mennä kokeilemaan vai vasta Turku Fanaan tai jonekkin muuhun paikkaan?
9.-10.5 Järjestetään Conklaavin figuturnaukset, eli aika perinteinen fabaturnaus kaiketi tiedossa, sopii hyvin aloittelijallekin, eli samanlainen kuin mitä Fanatic. 23.-24.5 Turnauksesta ei ole vielä tarkempaa tietoa, mutta tiimiturnausta siihen vähän on kaavailtu. Eli pari kaveria vaan mukaan ja silloinkin pelaamaan.

Muuten, jos asut Turussa, tule ihmeessä joku maanantai liigaan katsomaan ja pelaamaan. Pelit pelataan osoitteessa Helsinginkatu 21, Elämän sana -yhdistyksen tiloissa. Pelit alkavat 18.00, paikalle on suotavaa saapua 17.30.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
kuningas66

Kiitos kutsusta, olenkin aikaisemmin katsonut Ordo Aboensin sivuilta näistä peli illoista. Varmasti saan jonkun kaverinikin mukaan pelaamaan toukokuussa jos on tarvis :D
kuningas66

Aikaisemmin kun puhuitte pensseleistä niin miksi juuri dry brush pensseli on hintansa arvoinen? Kokeilin eilen niitä revellin tai jonkun sellaisen pensseleitä ja hyvin toimi paitsi että silmiä niillä oli jo vaikeampi tehdä. Sattui siinä sivussa pieni moka kun uusi maalipurkkini kaatui :S
Visku

Viesti Kirjoittaja Visku »

Kymysys 1: Elikkä, minulla on vanhan mallinen helf dragon, pitääkö sen olla sillä sen alkuperäisellä basella (50x50) vaiko uudella isolla suorakulmaisella basella?
Aapo95

Viesti Kirjoittaja Aapo95 »

Uudemmalla, sääntöjen mukaisella basella jos sillä ajattelit pelata.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

GW:n politiikka on ollu, että figua saa ja kuuluu pelata sillä basella joka sen mukana on toimitettu. Eli Helf-loharin tapauksessa 50x50 ja chariot-base kelpaavat molemmat. Molempia beissejä on muistaakseni turnauksissa näkynyt.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Aapo95

Viesti Kirjoittaja Aapo95 »

No joo, tuskin kukaan mitään sanoo siitä...
Barnabas

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

kuningas66 kirjoitti:Aikaisemmin kun puhuitte pensseleistä niin miksi juuri dry brush pensseli on hintansa arvoinen? Kokeilin eilen niitä revellin tai jonkun sellaisen pensseleitä ja hyvin toimi paitsi että silmiä niillä oli jo vaikeampi tehdä. Sattui siinä sivussa pieni moka kun uusi maalipurkkini kaatui :S
Öö... Drybrushpensseleillä ei kuulu maalata silmiä. Drybrushauspensseliä käytetään kuivaharjaamiseen ja sitten niitä pienempiä ja tarkempia yksityiskohtiin.
kuningas66

En tarkoittanutkaan drybrush pensselillä silmiä vaan revell punaisella pienellä pensselillä. Sillä olin isän luona ja fine detail oli jäänyt kotiin Turkuun. :D
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Pensseleistä vielä: Niin että onko nuo leveät häränkarva-harjat hyviä kuivaharjaukseen?
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
kuningas66

Mielestäni ne ovat hyviä sillä isommalla pensselillä on helpompi kuivaharjata, sillä se ei maalaa niin yksityiskohtaisesti...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

kuningas66 kirjoitti:Mielestäni ne ovat hyviä sillä isommalla pensselillä on helpompi kuivaharjata, sillä se ei maalaa niin yksityiskohtaisesti...
Ja yksityiskohtaisuuden puute on hyvä asia - miksi? Kyllä minä arvostan drybrushatessakin siveltimen helppoa hallittavuutta, jolloin kohtalaisen pieni sivellin on valttia. Isoon pensseliin jää helpommin piiloon maaliklimppejä,jotka sitten harjatessa plurtsahtavat ulos ja pilaavat koko drybrushauksen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
kuningas66

No okei myönnetään... En edes varmaksi tiedä mitä drybrushaus on: luulen että se on semmoista kun vedetään kovia vetoja pensselillä jolloin jotkut syvät kohdat eivät peity... :S vai mitä se oikeastaan on? Eräs kaverini ei oikein pidä warhammereista, hän kutsuu niitä nukeiksi ja aikoo hankkia yhden jotta voi kiduttaa sitä... LOL :D
Alien of Change

Viesti Kirjoittaja Alien of Change »

kuningas66 kirjoitti:No okei myönnetään... En edes varmaksi tiedä mitä drybrushaus on: luulen että se on semmoista kun vedetään kovia vetoja pensselillä jolloin jotkut syvät kohdat eivät peity... :S vai mitä se oikeastaan on? Eräs kaverini ei oikein pidä warhammereista, hän kutsuu niitä nukeiksi ja aikoo hankkia yhden jotta voi kiduttaa sitä... LOL :D
Eli kaverisi salaa että hän pitää warhammereista :D
kuningas66

LOL! Muuten hei Emu: Voisinko tulla sinne maanantai liigan esim ensi viikolla(mikäli on) ihan vain katsomaan ilmatteeksi vai pääsekö ollenkaan vain katsomaan ja kuinka paljon yksi pelikerta maksaa ja miten homma oikeastaan siellä sujuu? Haluaisin kuulla siitä lisää! :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”