Necron- Hyvä vai Huono?
-
HELLENDOORN
Necron- Hyvä vai Huono?
Ajattelin necron-listaa alkaa kasaamaan ja ajattelin kysäistä teidän mielipiteitä necroneista?
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Huono.
Keskustelun hyödyllisten viestien loppu.
Lukko.
Jos näin ei kuitenkaan käy niin annan vähän perusteluitakin tälle.
Uudet 5th editionin säännöt heikensivät necroneita. Vihollisen on helpompi päästä lähitaisteluun, mikä on nykyisin vielä vaarallisempaa necroneille kuin ennen. Ampumista yleensäkin on säännöissä heikennetty.
Mutta ettei täysin mustamaalata tätä armeijaa niin sanotaan että se on yhä suhteellisen kestävä ja tehokkaasti ampuva armeija, mutta ei missään nimessä kovinta kärkeä.
Täytyy myös muistaa että necroneiden uusi codex (toinen heidän historiassaan) kolkuttelee jo ensi vuoden puolelle ovelle, jolloin tulevaisuuteen katsoen on kyseessä ihan hyvä armeija.
Keskustelun hyödyllisten viestien loppu.
Lukko.
Jos näin ei kuitenkaan käy niin annan vähän perusteluitakin tälle.
Uudet 5th editionin säännöt heikensivät necroneita. Vihollisen on helpompi päästä lähitaisteluun, mikä on nykyisin vielä vaarallisempaa necroneille kuin ennen. Ampumista yleensäkin on säännöissä heikennetty.
Mutta ettei täysin mustamaalata tätä armeijaa niin sanotaan että se on yhä suhteellisen kestävä ja tehokkaasti ampuva armeija, mutta ei missään nimessä kovinta kärkeä.
Täytyy myös muistaa että necroneiden uusi codex (toinen heidän historiassaan) kolkuttelee jo ensi vuoden puolelle ovelle, jolloin tulevaisuuteen katsoen on kyseessä ihan hyvä armeija.
Viimeksi muokannut Z7-852, Ke 21.01.2009 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
HELLENDOORN
Re: Necron- Hyvä vai Huono?
kuulisin muitakin mielipiteitä ja myös syitä miksi on huono yms.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 33&t=80516
Tuonne ne on necroneista kyselleet ennenkin linkitetty.
Tuonne ne on necroneista kyselleet ennenkin linkitetty.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Älä nyt usko ihan kaikkea mitä nuo sanoo, vaikka kaikki mainitut heikkoudet ovat totta, ne ovat kierrettävissä. Hyvin pelattuna Necronit ovat järkyttävän kovia. Meidän kuuden hengen peliporukasta yksi aloitti juuri Necronit, ja hänen voittosaldonsa on ylivoimaisesti muita parempi (ja kaikki hänen vastustajansa ovat siis vähintään yhden turnauksen joskus voittaneet). Mutta hän halunnee pitää listansa salassa ennen ensimmäistä turnaustaan, joten en spoilaa mitään. Ei se mitään tähtitiedettä ole, kyllä jokainen ennemmin tai myöhemmin keksii toimivat kikat itsekin, kun kokeilee tarpeeksi.
Joten: helpompiakin armeijoita on, mutta jos tin manit kiinnostaa, anna mennä vaan.
Joten: helpompiakin armeijoita on, mutta jos tin manit kiinnostaa, anna mennä vaan.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Ainahan jos on hyvä stradegioimaan niin mikä tahansa armeija on hyvä... tietenkin necroneilla on vaikea tehä stradegia jolla voittaa ja jos voittaa niin voi olla itsestään järkyttävän ylpeä.Ishmael kirjoitti:Älä nyt usko ihan kaikkea mitä nuo sanoo, vaikka kaikki mainitut heikkoudet ovat totta, ne ovat kierrettävissä. Hyvin pelattuna Necronit ovat järkyttävän kovia. Meidän kuuden hengen peliporukasta yksi aloitti juuri Necronit, ja hänen voittosaldonsa on ylivoimaisesti muita parempi.
Meinaan mikä olisi hienompaa kuin voittaa erittäin vanhoilla säänöillä varustettu armeijalla jokun uunituoreen kiiltäväksi kiilotun armeijan.
Vaikeaa se on mutta stradegiahan on tämän pelin tarkoitus.
- Varjonkutoja
Hiihaa, dark eldarini vastaan avaruus mursut Anhilaatiossa , voitto minulle, jee :D Nojoo...Hairgod kirjoitti: Meinaan mikä olisi hienompaa kuin voittaa erittäin vanhoilla säänöillä varustettu armeijalla jokun uunituoreen kiiltäväksi kiilotun armeijan.
Vaikeaa se on mutta stradegiahan on tämän pelin tarkoitus.
Itsellä tosiaan kyllä aikas vähän kokemusta necroneilla pelaamisesta. (kerran vastaan ja kaksi kertaa itse pelannut), vastuksena necronit = massacre voitto dark eldareilleni ja itse kun pelasin necroneilla, niin hävisin niukasti molemmat pelit 5. editionin marineille. (hannasin toisessa pelissä erään tilanteen, jonka ansiosta en saanutkaan tasapeliä...)
Itse en kuitenkaan sanoisi että huono, vaan ehkä hiukan heikompi kuin muut. Voittamista en näkisi mahdottomuutena ;)
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Ei ne nyt ihan kuraa ole jos osaa kunnon listan tehdä ja vielä pelata.
Onhan siel ylivoimaisesti pelin paras tankki/sotakone ainakin.
Ainoa huono puoli taitaa olla phase out ja trooppien kallis hinta.
Ainoa huono puoli taitaa olla phase out ja trooppien kallis hinta.
- Varjonkutoja
Nojoo, miten nyt ottaa, kestävin ainakin... :)Crystania kirjoitti:Ei ne nyt ihan kuraa ole jos osaa kunnon listan tehdä ja vielä pelata.
Joka johtaakin siihen että kun vihu lähistelee warrusi kumoon ja sweeppaavat nämä uusien lidukka sääntöjen ansiosta aika helposti, on 180p hyvin nopeasti pois pöydältä --> kohta phase out.Crystania kirjoitti: ...ja trooppien kallis hinta.
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Siinä se nyt tuli... et uskokkaan kuinka olen raivonnut 5. edikan kyseisiä sääntöjä...Varjonkutoja kirjoitti:Joka johtaakin siihen että kun vihu lähistelee warrusi kumoon ja sweeppaavat nämä uusien lidukka sääntöjen ansiosta aika helposti, on 180p hyvin nopeasti pois pöydältä --> kohta phase out.
ainostaan Necroneilla pelaava pelaaja (esim minä) saa pohtia päänsä kiiseliksi että keksisi lääkeen moiseen...
Tyranneja ja Örkkejä vastaan tilanne vain pahenee...
Niin ja vielä, että ap 3 ja siitä parempi tulitus jaa yleensä muutaman yksikön vastuulle ja tämäkin on yksi huonoista puolista.
Jos vastassa se 7:n monsterin nidi lista 2+ saveilla niin päätä särkee.
Sanos muuta... nidit on kaikista vaikein armeija päihittää necroneilla. (minun mielipiteeni)Crystania kirjoitti:Niin ja vielä, että ap 3 ja siitä parempi tulitus jaa yleensä muutaman yksikön vastuulle ja tämäkin on yksi huonoista puolista.
En ole vieläkään keksinyt toimivaa tradegiaa. (päätä särkee)
Ja tuo 7 monsterin tiimi löytyy kyllä kaveri piiristä... ei kyllä käytä moista tiimiä reiluuden vuoksi mutta se alisaa minua!!
Tyranidit vastaan Necronit match-uppia olen päässyt todistamaan kerta toisensa jälkeen aina kolmosedikasta alkaen. Näissä peleissä Necroneita on aina nöyryytetty. AP-tulitus ei millään riitä, necroneiden lähitaistelijat ovat vitsejä, monoliitti ottaa warp blastista ja Nightbringer kuolee rending claweihin. Monsuja nideillä on vain se rehelliset neljä.
Omat deldarit pwnaa molemmat.
Omat deldarit pwnaa molemmat.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Myös tankkien kaato on hiukan ongelmallista necroneilla nyky edikassa, kun ainut oikeasti potentiaalinen tankin tuhoaja yksikkö on h.destroyerit, jotka IMO maksavat tehoonsa nähden liikaa. Kyllähän ne tankkeja vähän hidastuttaa, mutta siinäpä se.
Monoliitteja kannattaa muuten pelata, koska nekin ovat uuden edikan myötä entistä kestävämpiä :)
Monoliitteja kannattaa muuten pelata, koska nekin ovat uuden edikan myötä entistä kestävämpiä :)
Orders unquestionable
All rank and file
Expendable
All rank and file
Expendable
En kyllä ottaisi 1500 pisteeseen enempää kuin yhden monon, meinaan monot syövät törkeästi pisteitä tehoonsa nähden.
Juuh, noinhan se on yleensä kaikkien tuollaisten kalliitten isojen yksikköjen kanssa. 2 on mielestäni silti ihan jees luku, koska niillä voi kikkailla sillä yksikköjen veto hommelilla jolla saa mukavasti yksiköt pois lähiksestä. Lisäksi niissä on se ordnance ase ja monilla armeijoilla on melkoisesti vaikeuksia saada noita alas. Voithan sintä toki tuonkin tilalle ottaa niitä warruja ja dessujakin jos haluat.Barnabas kirjoitti:En kyllä ottaisi 1500 pisteeseen enempää kuin yhden monon, meinaan monot syövät törkeästi pisteitä tehoonsa nähden.
tää voi mennä vähän off-tobiciksi, mutta necronien armybookissa on sellainenkin puute, että sen hyödylliset yksiköt ovat melko vähissä. Lordi, warrut (eivätkä nämäkään mitään kyllä mitään juustoa ole), dessut, immortalit ja monot. Scarabit on kanssa ihan ok.
Orders unquestionable
All rank and file
Expendable
All rank and file
Expendable
Lasketaanko dessut necroneiksi phase out -rajaa varten?
-YesStroszek kirjoitti:Lasketaanko dessut necroneiksi phase out -rajaa varten?
http://www.antirauhanturvaaja.com
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
Tyranidien voitto kuulostaa sinusta vaikealta?Hairgod kirjoitti:Sanos muuta... nidit on kaikista vaikein armeija päihittää necroneilla. (minun mielipiteeni)Crystania kirjoitti:Niin ja vielä, että ap 3 ja siitä parempi tulitus jaa yleensä muutaman yksikön vastuulle ja tämäkin on yksi huonoista puolista.
Ja tuo 7 monsterin tiimi löytyy kyllä kaveri piiristä... ei kyllä käytä moista tiimiä reiluuden vuoksi mutta se alisaa minua!!
Et ole tainnut pelata footsluggaa vastaan?
Jos vastustajalla alkaa olemaan yli 120 fearless jalkaväkityyppiä jotka lyö chargessa neljästi strena nelosella ja jotka saavat vuoroksi fleetin ja joista yhdellä on power claw, alkaisi minua ainakin pelottamaan.
Nidien monsulista nyt on vähän tuoresulatejuuston makuinen (demonitkaan ei saa kuin vain 5 monsterous creatures :'-( ).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Niin... Örkit onkin toinen listalla jota vastaan on pirullista pelata... en ole kohdannut 120, mutta poikia on tultu nähtyä...Ratovaari kirjoitti:Tyranidien voitto kuulostaa sinusta vaikealta?Hairgod kirjoitti: Sanos muuta... nidit on kaikista vaikein armeija päihittää necroneilla. (minun mielipiteeni)
Et ole tainnut pelata footsluggaa vastaan?
Jos vastustajalla alkaa olemaan yli 120 fearless jalkaväkityyppiä jotka lyö chargessa neljästi strena nelosella ja jotka saavat vuoroksi fleetin ja joista yhdellä on power claw, alkaisi minua ainakin pelottamaan.
Nidien monsulista nyt on vähän tuoresulatejuuston makuinen (demonitkaan ei saa kuin vain 5 monsterous creatures :'-( ).
Ja kaikki noi sanomasi edut ja vain 6 pistettä!!! Necron worrun täytyy tappaa 3 tuollaista ollakseen tasoissa... ehkä saa vetäistyä kaksi laukausta pelissä ennen kuolemaa lähiksessä...
Ette arvaakkaan kuinka ootan Necronien uudistumista...