"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kääpiöiden varasto

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
kuningas66

Kääpiöiden varasto

Viesti Kirjoittaja kuningas66 »

Ajattelin rakentaa erään maiseman: talon, joka olisi lähes samanlainen kuin kääpiöiden army bookissa eräs kuva. Olen jo saanut tehtyä rungon enää pitäisi maalata. Tämä on ensimmäinen tekemäni blogi, joten ei varmasti parasta mahdollista... Kamerani on rikki pikkuveljeni takia(näyttö ei toimi, hankala kuvata) Sain kuitenkin jonkinlaisia kuvia. Voitte kommentoida mielipiteenne vapaasti.
Kuva
Kuva
Kuva
Jes!! Nyt kuvat toimii!
Viimeksi muokannut kuningas66, Pe 13.02.2009 22:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
<Randomi>

Re: Kääpiöiden varasto

Viesti Kirjoittaja <Randomi> »

Itseasiassa kuva toimii, painat vain hiiren oikealla kuva-tekstiä ja näytä kuva.

Pako sanoa, että tästä hyväällä maalauksella tulee vielä hieno. Kuvia muista suunnista olisi kiva nähdä. (Ja mieluusti isompina.)
kuningas66

Itse en näe kuvaa mutta hyvä että edes joku on kiinnostunut ja näkee kuvan :D Takaa on turha ottaa kuvaa. Toinen pääty seinä on tyhjä ja toisella sivuseinällä on yksi ikkuna. Mutta kuten jo sanoin, kamerani on vähän rikki. Mutta katsotaan mitä saan aikaan. :D
kuningas66

KUvat toimii voitte kommentoida... XD
Phailman

Viesti Kirjoittaja Phailman »

Ihan kiva. Vaihda pohja jos se on vielä mahdollista, imho helposti tuom työn heikoin lenkki.

Nallu Puh ownaa.
"Life is like a baseball game: It helps if you' re wearing pants."
kuningas66

Tiedän. Laitoin sen vaan jotenkin pitämään sitä pystyssä. Ajattelin lopuksi leikata alustasta kaikki paitsi rakennuksen alta. Toimiikohan se niin?
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Ihan toimiva, mutta näyttää hiukan juosten kustulta.
Liitokset eivät ole kovin siisteja eikä tiiviitä, ja esim. ikkunoiden karmit ovat vähän huolimattoman näköisesti leikattu. Katossa käytetyt palaset ovat vähän turhan isoja ja ne on sijoitettu väärin, sillä kaiken logiikan mukaan päällä olevan laatan pitää olla osittain alemman päällä, eikä toisinpäin. Ei se niin haittaa, koska kyllä se vesi kuitenkin noista raoista sisälle menee.
Pohja vaihtoon.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
kuningas66

HUPS! Siitä on jo niin kauan aikaa etten huopmannutkaan tekeväni ilmiselvää virhettä kattojuttuja laittaessani. Myönnän virheeni. Mutta ei se ulkonäköä haittaa sen kummenmin ellei tarkemmin katso :D Pohjasta leikkaan vähän ja kyllä se vielä toimii. Onko muuten mitään vinkkejä mistä saa hyvää pahvia? Niinkun jostain tuotteista.
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Aika kova alusta... ;) Ihan hyvää jälkeä.
Pyöveli
Kirjoitti miljoonannen viestin

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Minulle tulee mieleen hieman "Liisa Ihmemaassa" tai vastaavissa elokuvissa olevat rakennukset, joissa ovat ovat hieman vinossa ja ikkunat epäsymmetriset.

Rakennelmana ihan mukiinmenevä, mutta suosittelisin muutaman perusasian painottamista näissä figumaastoissa/rakennuksissa. Käyttäkää viivoitinta ja mittaa. Minulle ainakin pistää monessa rakennuksessa silmään se, ettei rakennus ole symmetrinen tai ikkunan karmit/ovet ole saman mittaiset. Örkkirakennelmissa tuo on jopa suotavaa, mutta ihmis/kääpiö etc rakennuksissa suotavaa.

Sitten tuo alusta. Heittäkää hyvät ihmiset nuo pahvit mäkeen ja hankkikaa kunnon rakennusmateriaalia. Aaltopahvi ei sovellu kuin aaltopellin kuvaamiseen - muutoin se on äysin turha. Ja jos sitä on aivan pakko käyttää, niin teipatkaa edes ne reunat ja käyttäkää mattoveistä leikatessa. Sakset vääntävät pahvimateriaalia todella rumasti. Kapalevy on sitä josta nuo rakennukset tehdään - ohutta pahvia voi käyttää sitten paanukatossa tai kerroksittain käytettynä tuomaan teksturia pintaan. Alustanakin tuo kapalevy on hyvää - toinen jota kannattaa käyttää on rakentajan kovalevy (tätä itse suosin - tosin monesti vielä kapalevyllä vahvistettuna).

Mutta sitten itse rakennukseen. Minusta tuosta paistaa läpi hieman kiireellä kyhätyn oloinen fiilis. Perusrakennus on kunnossa, idea on mietitty mutta mielestäni kyhätty kasaan kiireessä. Myös ns. Käyttötarkoitus on hieman auki - mikä tuo rakennus on? Meinaan että jos on jokin varasto, niin OK - sitten ymmärrän ikkunoiden puutteen, mutta jos on olevinaan jokin paja, tms niin missä savupiippu?

Parannusehdotuksia: aaltopahvipohja veks ja kapalevy tilalle. Väärin kasattu katto pois ja paanutus oikein. kyllä tuosta vielä kelpokääpärakennuksen saa :)
Careful what you wish - You just might get it...

Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
kuningas66

maalasin jo rakennuksen ja hieno tuli. Pohjan pidän ja kun maalasin sen vihreäksi niin ihan kaunista tuli. Kyllä se on varasto ja katon aion vielä maalauksenkin jälkeen irrottaa, halkaista taitto kohdasta ja liimata uudestaan eri puoli eri puolelle :D Kyllä se siitä. Ikkunan karmit ja ovet tulivat näyttävän näköisiksi kun lisäsin niihin ruoste valumia. KUn olen irroittanut katon ja liimannut takaisin, otan kuvia ja näytän valmiin rakennuksen :)
kuningas66

Voi ei!!!! Nyt siitä tuli tämän näköinen! XD
Kuva
No okei. Liimasin jo katot paikoilleen. Aika liimaista hommaa, eri keeperiä joka paikassa :)
Kuva
KUn liima on vihdoin kuivunut viimeistelen sen ja lähetän lopulliset kuvat :D
Moogle

Viesti Kirjoittaja Moogle »

Jees, itsekin olen tuota armybookin kuvassa olevaa mökkiä tutkiskellut, ja pitää sanoa, että hyvin olet onnistunut, kilpiä sekä thunkkujen bannerista otettua alasinta myöten. Ainoa mikä pisti hämäämään, on tuo kirja. Ja mikä on tuo pikku pömpeli varaston kyljessä, jossa tuo kirja on kiinni?

PS. Teeppä vielä sellainen iso lohikäärmeenpää törröttämään seinästä, niinkuin AB:ssa ;)
kuningas66

Tuossa lohikäärmeen päässä onkin ideaa! :D Laitanko sen oven yläpuolelle vai jonnekin sivulle kenties? Se pieni pompeli on ikään kuin joku kivi pöytä tai betoni, jossa on kirja, jossa jotain tekstiä(varaston historia tai jotain mikä muu sopisi kääpiöille). Elikkäs, kaverini kerää high elfejä ja hänellä on lohikäärme, voisin käydä varastamassa... tai lainaamassa sitä xD Vai pitäisikö tehdä itse pää? Kävisikö muovailu massasta vai onko se liian painavaa?

EDIT: katsoin juuri Army Bookkia ja tajusin mitä lohikäärmeen päätä tarkoitat :D En varmaan laita sitä sinne. Olen myös laittanut talon sivuille vähän puskia(vihreästä huovutus villasta)
Moogle

Viesti Kirjoittaja Moogle »

kuningas66 kirjoitti:...katsoin juuri Army Bookkia ja tajusin mitä lohikäärmeen päätä tarkoitat :D...
Niin, siis tuohan ei ole mikään warrujen spruesta otettu torven osa, vaan ties mistä itse skulptattu.
kuningas66

niin se on niin iso että ei varmasti ole otettu dwarfeista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”