Tarkoitus olisi siis tehdä örkeilleni tankki ja laskeskelin tervitsevani siihen plastic cardia mutta en ole aivan varma kuinka paksua.
Ajattelin ostaa 0,5mm sekä 1,0mm paksuista cardia. Mitä mieltä olette?
Plastic cardia , mutta kuinka paksua?
Re: Plastic cardia , mutta kuinka paksua?
Mulla on 0,5 mm just samaan tarkotukseen ja on turhan ohutta.. 1mm tai 1,5mm ois parempia
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
1mm levy on aivan oivallista rakenteluhommiin ainakin rungon osalta. Puolimillinen on sitten taas jo aika ohutta ainakin jos ajatellaan käytettävän "kantavissa" rakenteissa. Itse olen käyttänyt tuota 1mm paksua, kun olen rakentanut örkeillä Rhinoon uusia "ulokkeita" ja kumpaakin paksuutta sitten hitsatuissa levyissä. Paksumpaa levyä alkaa olla jo vaikea työstää tarkasti.PaLL0 kirjoitti:Tarkoitus olisi siis tehdä örkeilleni tankki ja laskeskelin tervitsevani siihen plastic cardia mutta en ole aivan varma kuinka paksua.
Ajattelin ostaa 0,5mm sekä 1,0mm paksuista cardia. Mitä mieltä olette?
Careful what you wish - You just might get it...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Joo kiitos vastaajille taidan ostaa sitä 1,0mm
btw. Miten teette rivettejä ?
Joko ostamalla millin paksuista styreenitankoa josta leikellään ohuita siivuja tai sitten muovitangon palalla, johon porataan reikä. Sitten halutulle pinnalle laitetaan palanen green stuffia / milliputtia / mitävaan ja painetaan niitin jälki kiinni. Ylimääräinen stuffi siistitään pois.PaLL0 kirjoitti:Joo kiitos vastaajille taidan ostaa sitä 1,0mm
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277