750pts WARMACHINE/HORDES-turnaus Espoossa 21.-22.2.2009
750pts WARMACHINE/HORDES-turnaus Espoossa 21.-22.2.2009
Espoon Otaniemessä järjestetään kaksipäiväinen viikonlopputurnaus kaikille WARMACHINEn ja HORDESin pelaajille 21.-22.2.2009. Kukin pelaaja saa tuoda kaksi maksimissaan 750 pisteen listaa samasta faktiosta.
Käytössä ovat Steamroller 4:n säännöt seuraavin poikkeuksin/tarkennuksin:
-turnauksessa pelataan joka tapauksessa 5 täyttä kierrosta (3 lauantaina, 2 sunnuntaina)
-tasavoitoissa kokonaan maalattu armeija (jos pelaajalla 2 listaa, niin vaatimuksena molemmat) sijoittuu maalaamattoman edelle, muuten tasavoitoissa olevien pelaajien keskinäiset sijoitukset ratkeavat Strenght of Schedulen mukaan, kuten SR4:n säännöissä selostetaan
-vuoron aika 15 minuuttia (normaalin 12 minuutin sijaan) ja kierroksen kokonaisaika otetaan käyttöön vain, jos jokin peli ei selkeästi tule loppumaan kierrokselle varatussa kolmen tunnin ajassa
-skenaario arvotaan ennen kutakin kierrosta; mahdollisia skenaarioita turnauksessa ovat SR4:n skenaariot 1,2,4,5,6,7 ja 9 mutta niin että mitään skenaariota ei pelata useammin kuin yhden kerran
-"muutama" hyvin kuvaava vaihtoehtoinen figu sallittu armeijassa; jos olet epävarma kysy
Turnauspaikka löytyy osoitteesta Jämeräntaival 3A. Pitempää tuleville on tarjolla ainakin lattiamajoitus. Turnausmaksu on 8 euroa ja maksetaan paikan päällä. Mukaan mahtuu ainakin 18 ensin ilmoittautunutta.
Alustava aikataulu:
la klo 10-11 ilmoittautuminen paikan päällä
la klo 11-14 1.kierros
la klo 14-15 ruokatunti
la klo 15-18 2.kierros
la klo 18-21 3.kierros
su klo 9-12 4.kierros
su klo 12-15 5.kierros
su klo 15 palkintojenjako ja pillit pussiin
Ilmoittautumiset tähän ketjuun Turnaukset ja pelikaverit -osioon.
Käytössä ovat Steamroller 4:n säännöt seuraavin poikkeuksin/tarkennuksin:
-turnauksessa pelataan joka tapauksessa 5 täyttä kierrosta (3 lauantaina, 2 sunnuntaina)
-tasavoitoissa kokonaan maalattu armeija (jos pelaajalla 2 listaa, niin vaatimuksena molemmat) sijoittuu maalaamattoman edelle, muuten tasavoitoissa olevien pelaajien keskinäiset sijoitukset ratkeavat Strenght of Schedulen mukaan, kuten SR4:n säännöissä selostetaan
-vuoron aika 15 minuuttia (normaalin 12 minuutin sijaan) ja kierroksen kokonaisaika otetaan käyttöön vain, jos jokin peli ei selkeästi tule loppumaan kierrokselle varatussa kolmen tunnin ajassa
-skenaario arvotaan ennen kutakin kierrosta; mahdollisia skenaarioita turnauksessa ovat SR4:n skenaariot 1,2,4,5,6,7 ja 9 mutta niin että mitään skenaariota ei pelata useammin kuin yhden kerran
-"muutama" hyvin kuvaava vaihtoehtoinen figu sallittu armeijassa; jos olet epävarma kysy
Turnauspaikka löytyy osoitteesta Jämeräntaival 3A. Pitempää tuleville on tarjolla ainakin lattiamajoitus. Turnausmaksu on 8 euroa ja maksetaan paikan päällä. Mukaan mahtuu ainakin 18 ensin ilmoittautunutta.
Alustava aikataulu:
la klo 10-11 ilmoittautuminen paikan päällä
la klo 11-14 1.kierros
la klo 14-15 ruokatunti
la klo 15-18 2.kierros
la klo 18-21 3.kierros
su klo 9-12 4.kierros
su klo 12-15 5.kierros
su klo 15 palkintojenjako ja pillit pussiin
Ilmoittautumiset tähän ketjuun Turnaukset ja pelikaverit -osioon.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Re: 750pts WARMACHINE/HORDES-turnaus Espoossa 21.-22.2.2009
Kukaan ajamassa Jyväskylän läpi? Tai halukas venäyttämään reittiään sen verran? Eipä luultavasti mutta kyselen kumminkin josko lykästäisi.
In the heat of the blight/
you lose your heart and sell your soul/
I lose control in the heat of the blight
Itse myös mitetin tuota auto mahdollisuutta, eli onkos Tooninki nyt tulossa ja autolla menossa?Pseudok kirjoitti:Kukaan ajamassa Jyväskylän läpi? Tai halukas venäyttämään reittiään sen verran? Eipä luultavasti mutta kyselen kumminkin josko lykästäisi.
entäs Jackal?
Meinaa että jos ota junan tre:lle vaikka edellisenä iltana (voit majoittatua mun sohvalle yöksi) ja tästä sitten autolla sinne ja takasin.
Jos siin Tooninki tai Jackal on autolla menossa.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Ford fiasko on toistaiseksi käytössä, Jos halukkaita henkilöitä tarpeeksi saapuu.Tuska kirjoitti:Itse myös mitetin tuota auto mahdollisuutta, eli onkos Tooninki nyt tulossa ja autolla menossa?Pseudok kirjoitti:Kukaan ajamassa Jyväskylän läpi? Tai halukas venäyttämään reittiään sen verran? Eipä luultavasti mutta kyselen kumminkin josko lykästäisi.
entäs Jackal?
Meinaa että jos ota junan tre:lle vaikka edellisenä iltana (voit majoittatua mun sohvalle yöksi) ja tästä sitten autolla sinne ja takasin.
Nothing to see here move along noob.
- The Captain
- Valvoja
Jos jonkun ajopeli kulkee Kouvolan, Lahden tai Riihimäen kautta, voisin hypätä kyytiin ja paluumatkalla pois kyydistä jollakin mainituista paikkakunnista. Ei niin, että se meikäläisen matkakustannuksiin juuri vaikuttaisi, mutta yksityisautolla on maalaistollon helpompi päästä suoraan ovelle kuin pääkaupunkiseudun kryptisellä julkisella liikennevälineistöllä seikkaillen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tuska kirjoitti:Itse myös mitetin tuota auto mahdollisuutta, eli onkos Tooninki nyt tulossa ja autolla menossa?Pseudok kirjoitti:Kukaan ajamassa Jyväskylän läpi? Tai halukas venäyttämään reittiään sen verran? Eipä luultavasti mutta kyselen kumminkin josko lykästäisi.
entäs Jackal?
Muuten kiva mutta Tampereelle ja takaisin on kuitenkin jo se 40€, mihin lisättynä kimppakyydin kustannukset on jo aika paljon rahaa sosiaalipummin kukkarossa. Mutta katsellaan. Tarkoitus olisi jompaan kumpaan helmikuun turnauksista kuitenkin päästä :)
In the heat of the blight/
Tarkennetaan muuten säännöstöä siten hieman, että turneessa eivät ole käytössä Steamrollerin valmiskartat. Tätä tuskin kukaan olettikaan, mutta kuitenkin. Maasto tulee siis pöydille turnausjärjestäjien asettelemana ja pelaajien ei tule siirrellä sitä.
Montakos tähän kyytiin tarvitaan että se tre:ltä lähtee?Jackal kirjoitti:Ford fiasko on toistaiseksi käytössä, Jos halukkaita henkilöitä tarpeeksi saapuu.Tuska kirjoitti:Itse myös mitetin tuota auto mahdollisuutta, eli onkos Tooninki nyt tulossa ja autolla menossa?Pseudok kirjoitti:Kukaan ajamassa Jyväskylän läpi? Tai halukas venäyttämään reittiään sen verran? Eipä luultavasti mutta kyselen kumminkin josko lykästäisi.
entäs Jackal?
Raha tilanteen takia oma lähteminen ositain riipuu tästä.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Itseasiassa tilanteet muuttuu, tässä tarvii oma osallistuminen peruuttaa. Pahoittelen näin se vaan joskus menee :( Toivottavasti tuskalle ja muille löytyy kyyti.Tuska kirjoitti:Montakos tähän kyytiin tarvitaan että se tre:ltä lähtee?Jackal kirjoitti:Ford fiasko on toistaiseksi käytössä, Jos halukkaita henkilöitä tarpeeksi saapuu.Tuska kirjoitti:Itse myös mitetin tuota auto mahdollisuutta, eli onkos Tooninki nyt tulossa ja autolla menossa?Pseudok kirjoitti:Kukaan ajamassa Jyväskylän läpi? Tai halukas venäyttämään reittiään sen verran? Eipä luultavasti mutta kyselen kumminkin josko lykästäisi.
entäs Jackal?
Raha tilanteen takia oma lähteminen ositain riipuu tästä.
Nothing to see here move along noob.
Turnaukseen osallistujat varautukoon tuomaan mukanaan kaksi kappaletta selkeällä käsialalla/koneella kirjoitettuja listoja kummastakin armeijastaan (tai siitä yhdestä jos et halua pelata kahdella listalla). Toinen kopio jätetään ilmoittautuessa järjestäjille ja toinen ojennetaan vastustajalle aina ennen kierroksen alkua. Vältä listassa mieluiten lyhenteitä, koska kaikki eivät pelaa jokaisella faktiolla ja/tai lue foorumeilta niiden alkuperän selvittämiseksi. Helpoiten pääset siis tulostamalla listasi vaikka Armies of Immorenista.
Jos mun pitää antaa toinen niistä listoista järjestäjille ja toinen vastustajalle, niin mistä mää itte sitte katon mitä nappeja mullon pelissä?
-
Der Dexter
höpsis, aivan varmasti lyhennän circlelläni kaikki mitä voin, eli tuon warlockin n+2 Ww:tä pöydälle, kun vaan voin.
itse pohdin itse asiassa ihan samaa tänään töissä, että voisi tuon listapakon pistää voimaan, se kun helpottaa oikeasti elämää kovasti, eikä ole niin iso homma, kun niitä fikuureja ynnäillä esmes.
onneksi jaakko vei ajatuksen etiäpäin telepatian voimalla.
itse pohdin itse asiassa ihan samaa tänään töissä, että voisi tuon listapakon pistää voimaan, se kun helpottaa oikeasti elämää kovasti, eikä ole niin iso homma, kun niitä fikuureja ynnäillä esmes.
onneksi jaakko vei ajatuksen etiäpäin telepatian voimalla.
Aliquando Insanire Iucundum Est
-
Der Dexter
arvot ja toivot että meni oikein?
kannattaa vasta pelin jälkeen sitten laskea, osasitko latoa pöydällä 100 pinnaa ylimääräistä "vahingossa"
kannattaa vasta pelin jälkeen sitten laskea, osasitko latoa pöydällä 100 pinnaa ylimääräistä "vahingossa"
Turneen ekalle kierrokselle saadaan pientä lisäfiilistä, kun peliparien arvontaan laitetaan pk-seutu vs. muu Suomi -asetelma. "Joukkueet" tällä hetkellä:
pk-seutu:
Celebdae
Der Dexter
Charad
Aasimar
The Edge
Guruhoro
muu Suomi:
tneva82
finmirage
attor
Teemu Aro
Teppo Aro
-Emppu-
The Captain
Tooninki
Tuska
Täytynee pk-seudun joukkueeseen tehdä yksi värväys vastustajista (vapaaehtoisia?), mutta muuten taitaisi olla homma paketissa. Veikkauksia kumpi vei matsin ja millä voitoin? =)
pk-seutu:
Celebdae
Der Dexter
Charad
Aasimar
The Edge
Guruhoro
muu Suomi:
tneva82
finmirage
attor
Teemu Aro
Teppo Aro
-Emppu-
The Captain
Tooninki
Tuska
Täytynee pk-seudun joukkueeseen tehdä yksi värväys vastustajista (vapaaehtoisia?), mutta muuten taitaisi olla homma paketissa. Veikkauksia kumpi vei matsin ja millä voitoin? =)
Muu Suomi on melkein Turun-seutu! Selvähän toi olis kuka voittais siis ;)
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
No kaivatte jostain naftaliinista vielä pelurin tai pari vahvistukseksi, niin voidaan kääntää asetelmaksi myös Turku vs. muu Suomi. Tilaa siis on kyl.attor kirjoitti:Muu Suomi on melkein Turun-seutu! Selvähän toi olis kuka voittais siis ;)
Kiitokset kaikille osallistujille. Tässä tulokset:
1.kierros, pk-seutu vs. muu Suomi 4-3 =)
Ja no itse turnauksessa kävi näin:
Erityiskiitos vielä Aasimarille, joka suostui jäämään sunnuntaina molemmilta kierroksilta lepovuoroon ja yhdestä keskeytykestä ei siten seurannut kellekään muulle sivustakatsomiskierrosta.
1.kierros, pk-seutu vs. muu Suomi 4-3 =)
Ja no itse turnauksessa kävi näin:
Koodi: Valitse kaikki
# pelaaja voitot maalattu Strenght of Schedule
1 Teemu Aro 4 x 16 (*)
2 Tatu Purhonen 4 x 16 (*)
3 Timo Sahakari 4 - 13
4 Matias Väätäinen 3 x 16
5 Olli Reunanen 3 x 10
Mikko Heinola 3 x 10
7 Antti Huhtinen 3 - 12
8 Ville Toiviainen 2 x 12
9 Teemu Pesonen 2 x 9
10 Mikko Kulmala 2 - 9
11 Pasi Haakana 2 - 8
12 Teppo Aro 1 x 11
13 Jaakko Uusitupa 1 - 13
14 Timo Nevalainen 0 x 10
(*) Keskinäinen peli ratkaisi turnausvoiton
Erityiskiitos vielä Aasimarille, joka suostui jäämään sunnuntaina molemmilta kierroksilta lepovuoroon ja yhdestä keskeytykestä ei siten seurannut kellekään muulle sivustakatsomiskierrosta.
-
Der Dexter
tulin, näin, heitinm, vähän osasin, paljon heitin, riitti pitkälle.
tuskan sanoin, eihän tuossa tarvinnu oikeastaan osata pelatakaan, lol.
hyvä turnee, ainakin ittellä aikas kova taso vastassa kautta linjan, ja sama tuntui olevan muuallakin.
jatkossa lisää
tuskan sanoin, eihän tuossa tarvinnu oikeastaan osata pelatakaan, lol.
hyvä turnee, ainakin ittellä aikas kova taso vastassa kautta linjan, ja sama tuntui olevan muuallakin.
jatkossa lisää
Pistetääs vielä top3-pelurien listat maailman ihasteltaviksi:
1. sija Teemu Aro
Faction: Protectorate of Menoth
Army Points: 748/750
Victory Points: 26
Harbinger of Menoth
Devout
Hierophant
High Paladin Dartan Vilmon
Knight Exemplar Seneschal
Paladin of the Order of the Wall
Wrack
Wrack
Holy Zealots (9)
Monolith Bearer
Idrian Skirmishers (8)
Idrian Skirmisher Chieftain and Guide
Knights Exemplar
Temple Flameguard (7)
Temple Flameguard Officer and Standard Bearer
Doc Killingsworth
Rupert Carvolo, Piper of Ord
Lady Aiyana and Master Holt
2. sija Tatu Purhonen
Faction: Circle Orboros
Army Points: 742/750
Victory Points: 31
Krueger the Stormwrath
Warpwolf
Woldwarden
Woldwarden
Gorax
Woldwyrd
Blackclad Wayfarer
Sentry Stone
Sentry Stone
War Wolf
War Wolf
War Wolf
Shifting Stones
Shifting Stones
Totem Hunter
Farrow Bone Grinders (4)
3. sija Timo Sahakari
Faction: Protectorate of Menoth (lista1)
Victory Points: 28
Hierarch Severius
Blessing of Vengeance
Revenger
Revenger
Reclaimer
Wrack
Choir of Menoth (6)
Deliverers (6)
Holy Zealots (10)
Monolith Bearer
Temple Flameguard (8)
Faction: Protectorate of Menoth (lista2)
Victory Points: 27
Grand Scrutator Severius
Blessing of Vengeance
Revenger
Revenger
Reclaimer
Wrack
Wrack
Choir of Menoth (6)
Exemplars Errant (7)
Holy Zealots (10)
Monolith Bearer
Visigoth Juviah Rhoven and Honor Guard
1. sija Teemu Aro
Faction: Protectorate of Menoth
Victory Points: 26
Harbinger of Menoth
Devout
Hierophant
Wrack
Wrack
Holy Zealots (9)
Monolith Bearer
Idrian Skirmishers (8)
Idrian Skirmisher Chieftain and Guide
Knights Exemplar
Temple Flameguard (7)
Doc Killingsworth
Lady Aiyana and Master Holt
2. sija Tatu Purhonen
Faction: Circle Orboros
Army Points: 742/750
Victory Points: 31
Krueger the Stormwrath
Warpwolf
Woldwarden
Woldwarden
Gorax
Woldwyrd
Blackclad Wayfarer
Sentry Stone
Sentry Stone
War Wolf
War Wolf
War Wolf
Shifting Stones
Shifting Stones
Totem Hunter
Farrow Bone Grinders (4)
3. sija Timo Sahakari
Faction: Protectorate of Menoth (lista1)
Victory Points: 28
Hierarch Severius
Blessing of Vengeance
Revenger
Revenger
Reclaimer
Wrack
Choir of Menoth (6)
Deliverers (6)
Holy Zealots (10)
Monolith Bearer
Temple Flameguard (8)
Faction: Protectorate of Menoth (lista2)
Victory Points: 27
Grand Scrutator Severius
Blessing of Vengeance
Revenger
Revenger
Reclaimer
Wrack
Wrack
Choir of Menoth (6)
Exemplars Errant (7)
Holy Zealots (10)
Monolith Bearer
Visigoth Juviah Rhoven and Honor Guard
Viimeksi muokannut Celebdae, Su 22.02.2009 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jees, kiva turnee, kiitokset kaikille. Teinityttö (parin kaverin kanssa) tuli ja vähän ounaili. Sängyistä iso plussa, paljon mukavampi oli nukkuu iha hyvässä sängyssä ku jossain pelipöydän alla. Tänään oisin ite ainaki iha mielellään pitäny ruokatauon pelien välissä, iha hullu nälkä tokan pelin aikaan jo oli. Samaten kierrosten välissä vois olla pieni tauko, nyt mulla vähä hajos toi viiminen peli siihen, etten jaksanu hinailla tolla Harbingerilla, vaan koitin vähä epätoivosta skenuvoittoa ja se kostautu. Jos ois ollu safkatauko ni ois ehtiny vähä jäähdyttelee aivoi ja ois taas jaksanu pohdiskella.
Muttamutta, kiitokset.
Btw.
Muttamutta, kiitokset.
Btw.
Timohan se kuitenkin on.Celebdae kirjoitti:... Mikko Sahakari ...
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "