2009 Grand Tournament FINLAND
-
HybridChild
Re: 2009 Grand Tournament FINLAND
Mulle jäi vielä hitusen epäselväksi, että pelataanko turnauksessa avoimilla vai suljetuilla listoilla? Voisiko joku vastaava taho varmistaa vielä asian. (Ainakin viime vuoden GT:t pelattiin vissiin avoimilla listoilla?)
-
Halfmoon Games
Listoista sen verran virallista kantaa että kyllä ne ovat avoimia ja saannoissakin on ihan varattu aikaa siihen etta ne vastustajallesi esittelet.
Mukanasi tulee siis olla vähintään 2 listaa.
Yhden kerää pois turnauksen organisoijat tarkistusta varten ja toisen tarvitset pelin kulkuun ja esittääksesi sen vastustajallesi.
Puolenkuun Pelit
Mukanasi tulee siis olla vähintään 2 listaa.
Yhden kerää pois turnauksen organisoijat tarkistusta varten ja toisen tarvitset pelin kulkuun ja esittääksesi sen vastustajallesi.
Puolenkuun Pelit
-
HybridChild
Kiitokset varmistuksesta. Eilen vaan pelien yhteydessä tätä puitiin ja tuo sääntöpakettikin nopeasti vilkaistiin, mutta jäi epäselväksi tuo warm-up periodin täsmällinen sisältö. Mutta näin olin olettanutkin ja asia on nyt selvä. Vien tiedon meidän peliporukalle.
Viisi viikkoa H-hetkeen.
Viisi viikkoa H-hetkeen.
Ei lukenut sääntöpaketissa mitään siitä tuleeko nappien olla (ainakin alunperin) GW:n tuotoksia. Tiedä sitten sanotaanko niin UK GT erratassa, jota tuo ilmeisesti hyvin läheisesti noudattaa. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään muovailuvahaklönttejä sallita.
Infra terram pumiliones cuprum edent!
Kyllä siinä tietääkseni siitä mainittiin. Aina ollut GT käytäntö että vain GW/Citadel nappeja.Accu kirjoitti:Ei lukenut sääntöpaketissa mitään siitä tuleeko nappien olla (ainakin alunperin) GW:n tuotoksia. Tiedä sitten sanotaanko niin UK GT erratassa, jota tuo ilmeisesti hyvin läheisesti noudattaa. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään muovailuvahaklönttejä sallita.
Vähän kummastuttaa tämä, avoimet listat myös FBssä? En itse ole kyseistä peliä tulossa pelaamaan, mutta iski silmään vähän omituisena ratkaisuna.Halfmoon Games kirjoitti:Listoista sen verran virallista kantaa että kyllä ne ovat avoimia ja saannoissakin on ihan varattu aikaa siihen etta ne vastustajallesi esittelet.
40kssa tietysti ihan normaalia.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Liekö toi avoimet listat juttu tullu turnauksiin ETCstä, siinä olen sen ensimmäisen kerran nähnyt. Ajatus lienee että peleistä tulee tasaisempia kun ei ole mitään sukanvarteen piilotettavaa yllätystä.
- Amazing Slug
Avoimet listat nopeuttavat peliä ja ehkäisevät huijaamista. Ei se tasaisuuteen oikein vaikuta. Ja ETC:ssä toi asia on vielä keskustelupöydällä, kai.
Millä tyylillä avoimet listat, vastustajalle kerrotaan unitit ja niiden upit ennen taistelua vai kerrotaan vastustajalle aivan kaikki, taikaesineitä ja hidden modeleita myöten vastustajalle?
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
- Dark Elf69
Ja täytyykö Delffien käyttää niiden oman dragonin monster basea vai saako käyttää high elf dragonin mukana tullutta chariot basea? Sen dragonin saaminen siihen monster baselle on aika vaikeaa ilman kunnon kokoista rauta painoa.
Ja jos magic itemejä, hidden modeleja jne. ei tartte kertoa niin kuinka ilmoitan armour of darknessin koska sen säännöissä se on vain armour joka antaa 1+ armour saven jota ei voi parannella. A sanon etä ei ole armouria. B sanon että sillä on pelkkä armour ei light eikä heavy.
Ja jos magic itemejä, hidden modeleja jne. ei tartte kertoa niin kuinka ilmoitan armour of darknessin koska sen säännöissä se on vain armour joka antaa 1+ armour saven jota ei voi parannella. A sanon etä ei ole armouria. B sanon että sillä on pelkkä armour ei light eikä heavy.
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Jaahas.
Kuinka paljon tuonne on lippuja?
Pohdin vain, kun MTG:n Helsingin SM- karsinnat ovat samalla viikonlopulla. Mielelläni tulisin figuilla pelaamaan kuitenkin, jos olen jo saanut oman slottini Jyväskylän tai Mikkelin karsinnoista. En kuitenkaan mielelläni ostaisi lippua ihan turhan ajoissa. : <
Kuinka paljon tuonne on lippuja?
Pohdin vain, kun MTG:n Helsingin SM- karsinnat ovat samalla viikonlopulla. Mielelläni tulisin figuilla pelaamaan kuitenkin, jos olen jo saanut oman slottini Jyväskylän tai Mikkelin karsinnoista. En kuitenkaan mielelläni ostaisi lippua ihan turhan ajoissa. : <
Järjestäjän kanta on nyt kyllä vähän epäselvä. Toisten valmistajien figuja ei siis gw katso hyvällä, mutta mites gw:n omien figujen käyttäminen jonain muuna, esim saako teutogen guardilaisia käyttää greatswordeina tms.
Ja avoimista listoista...
jos ne nyt tosiaan on täysin avoimet niin pilaahan se vähän pelin yllätyksellisyyttä kun fanat ja sellaiset paljastetaan jo ennen kentälle laittoa ja kaikki häröansat tietää jo etukäteen.
ps. taitaapa tulla itellekin eka iso turnaus. Hyvä vaan että saa vähä puhtia ukkojen maalaamiseen.
Itse sanoisin että laita niille hepoille vaikka gs:sta tehdyt lohikärmenkorvat ja tee pahvista ja hammastikuista semmonen lippu jossa lukee että "Dragon Princess of Jotain" nii eiköhän vähän tyhmemmätkin ihmiset tajua mitä ne esittää.I Ride in a Dragon kirjoitti:Öö, jos vaikka köyhällä lukiolaisella ei oo tuota rahoituspuolta?Mikke kirjoitti:Itse en tulkitsisi järjestäjien sanoja niin että saat käyttää silver helmejäsi dragon princeinä, jollei niitä ole selvästi konvattu dragon priceiksi. En nyt ymmärrä miksi ei voi ostaa kuvaavia figuja tai käyttää niitä helmejä ihan helmeinä. Itse olen ainakin ihan kiltisti peluuttanut silver helmejä turnauksissakin silver helmeinä, kun prinssejä ei ole.
Ja avoimista listoista...
jos ne nyt tosiaan on täysin avoimet niin pilaahan se vähän pelin yllätyksellisyyttä kun fanat ja sellaiset paljastetaan jo ennen kentälle laittoa ja kaikki häröansat tietää jo etukäteen.
ps. taitaapa tulla itellekin eka iso turnaus. Hyvä vaan että saa vähä puhtia ukkojen maalaamiseen.
I beg to differ. Käytännössä vastustaja tietää jo nyt kaikki sinun yllätyksesi etukäteen, mikäli niillä on jotain merkitystä pelin kulkuun. Mikäli ne ovat oikeasti yllätyksiä niin ne ovat yleensä paskoja.Jappe kirjoitti: Ja avoimista listoista...
Mitä tulee taasen noihin kuvaaviin figuihin, niin kyllähän se olis ihan jees että paikalle saapuvat, armeijan ostaneet ja maalanneet ihmiset saisivat samantasoista vastusta (Siis ulkopelillisesti).
Samaa mieltä. Ne hammastikut ja pahvikorvat voi oikeasti jättää kotiin muovailuvahaklönttien sekaan. Hyvin tehdyt konversiot ovat tietenkin asia erikseen.Nazreg kirjoitti:Mitä tulee taasen noihin kuvaaviin figuihin, niin kyllähän se olis ihan jees että paikalle saapuvat, armeijan ostaneet ja maalanneet ihmiset saisivat samantasoista vastusta (Siis ulkopelillisesti).
Infra terram pumiliones cuprum edent!
Ja hammastikkujahan ei voi käyttää kun tekee hyviä konversioita?Accu kirjoitti:Samaa mieltä. Ne hammastikut ja pahvikorvat voi oikeasti jättää kotiin muovailuvahaklönttien sekaan. Hyvin tehdyt konversiot ovat tietenkin asia erikseen.
Greenstuffistahan minä ne korvat kehotin tekemään. En pahvista.
Tokihan se on typerää pelata rumannäköisiä konffeja vastaan, mutta jos ne sallitaan niin kauan kun eivät pelillistä etua tavoittele niin eikös silverit pahvilipulla ole sitten aivan sallittu konffaus.
Ja sitten vielä maalaamisesta: mikäs lasketaan "Full Painted" -armeijaksi?
Punaiseen lattiamaaliin dipattua örkkihordea vastaan pelaaminen tuntuu melko turhauttavalta kun itse pelaa (ainakin omasta mielestä) hyvinmaalatuilla joukoilla ja on käyttänyt niihin runsaasti aikaa ja vaivaa.
Meh.
Tää on nyt tämmöistä turhaa vänkäämistä. Kaikki ymmärtänee missä menee hyvän konffin ja paskan proksyn välinen ero. Ainakin kun näkevät figun.
Kukaan ei varmasti tule väittämään punaiseen lattiamaaliin dipattua armeijaa maalatuksi.
Common sense ftw.
Ja soveltakaa sitä ennen paikalle tuloa.
Tää on nyt tämmöistä turhaa vänkäämistä. Kaikki ymmärtänee missä menee hyvän konffin ja paskan proksyn välinen ero. Ainakin kun näkevät figun.
Kukaan ei varmasti tule väittämään punaiseen lattiamaaliin dipattua armeijaa maalatuksi.
Common sense ftw.
Ja soveltakaa sitä ennen paikalle tuloa.
Ei oo kyllä montaa vuotta siitä kun joku tais itkeä nollaa maalauspistettä Helsinki Fanaticissa kun pelas paskoilla proxyillä. :)Nazreg kirjoitti: Tää on nyt tämmöistä turhaa vänkäämistä. Kaikki ymmärtänee missä menee hyvän konffin ja paskan proksyn välinen ero. Ainakin kun näkevät figun.
Common sense ftw.
Sexy and Inouj it.
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
- jupu_pupu_mies
Noh ovatko nuo Runefangin tekemät demonit jotka ovat nyt minun omistuksessa hyviä vai huonoja konffeja?
Kuinka paljon suunnilleen tähän turnaukseen tulee kuhunkin sarjaan?
90 paikkaa on kumpaankin jaossa, eli väittäisin lopullisen osallistujamäärän olevan 91>petteri19 kirjoitti:Kuinka paljon suunnilleen tähän turnaukseen tulee kuhunkin sarjaan?
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Älä unohda Lotria. :D lol