"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hell Dorado nurin?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Agamemnon2

Hell Dorado nurin?

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Ajattelin laittaa tämän tänne koska on suht. monia koskettava aihe. Onko kenties talouskatastrofi nielaissut ensimmäisen uhrinsa figupelien maailmassa? Hell Doradon taru loppuu ensi kesään jos ostajaa ei löydy.

Tabletop Gaming News tietää lisää

Ikävä juttu, varsinkin kun peli tuntui juuri lyövän itseään läpi täälläkinpäin.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Re: Hell Dorado nurin?

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Katos katos. Harmi homma. Oli ainoa figupeli, jonka maailma kiinnosti meikäläistä. Figuistakin 99% oli äärimmäisen upeita.

Saapa nähdä miten tuo vaikuttaa sen englanninkielisen sääntökirjan ilmestymiseen. Pahasti pelkään että se kuoppaantuu samassa rytäkässä.

Noh, täytynee alkaa ostelemaan figuja sitten talteen, ennen kuin ne muuttuvat harvinaisiksi.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Jooh, aika puskan takaahan tuo uutinen oli.

Pieni toivonkipinä tosin on olemassa, sillä Asmodeehan on todennut myyvänsä pelin lisenssit, eikä lopettavansa koko touhua. Toivotaan nyt, että joku fiksu firma tuon pelin ostaa ja jatkaa sen myyntiä. Loistopeli kuitenkin kyseessä.

Sääli kyllä, jos tällekin pelille käy huonosti.

-Roope
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Nii, GW:lle vain niin laatu paranis :<
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

No voi sun helv...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

This ain't good.

Hell Dorado oli näistä uuden sukupolven figupeleistä maailmaltaan ehkä mielenkiintoisin. Tavallaan odottelin tota enkkusääntiksen ilmestymistä, mutta ei näytä nyt hyvältä.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Erittäin ikävä homma. Toivotaan, että löytävät jonkun sijoittajan - kyllähän Rackhamkin löysin moisen. Rahalähteenhän kun ei tarvitse olla pelifirma. Talouskriisi on kyllä hanurista.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Kolmastoista »

Huono homma. Juuri tässä vähän aikaa sitten ajattelin pelin aloittavani itsekin. Pitänee yrittää hamstrata figuja pikapikaa talteen, niin pystyy pelailemaan silti.
Toivottavasti joku nuo oikeudet ostaisi, ja jatkaisi pelin ylläpitämistä. Mielenkiintoinen peli kun kuitenkin tosiaan on kaikin puolin.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Hammerheart kirjoitti:Erittäin ikävä homma. Toivotaan, että löytävät jonkun sijoittajan - kyllähän Rackhamkin löysin moisen. Rahalähteenhän kun ei tarvitse olla pelifirma. Talouskriisi on kyllä hanurista.
Niin ja sitten käy samalla lailla kuin rackhamille että figut alkaa olemaan kämäisiä, pehmeää muovia ja valmiiksi maalattuja. Whoppie doo. Tai jotain muuta vastaavaa. Enkä tiedä löytyykö tässä talouden tilanteessa hirveästi firmoja jotka haluaa sijoittaa miniatyyrejä valmistaneeseen konkurssipesään. Rackham oli kummiskin hieman tunnetumpi valmistaja.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Toivotaan parasta. HD-foorumillahan se pelin pääsuunnittelija sanoi jotensakin silleen, että peliin on kumminkin tehty jo paljon työtä (englanninkieliset käännökset, paljon konseptisuunnitelmia, skuplteja, pari lisäosakirjaa, kortteja ym), jotka odottavat julkaisuaan.
Uusi omistaja saisi siis paljon tavaraa rahaansa vastaan.

...ja pelätään pahinta. Uusi omistaja voi tehdä tosiaan "Rackhamit", jolloin pelin mielenkiinto tipahtaa mulla ainakin nollaan. Pahimmillaanhan se ostaja on juuri Iso R. Esimaalattua pehmonaksua yksinkertaistetuilla massataistelusäännöillä? Ei kiitos. En muutenkaan tykkää R:n figutyylistä yhtään.

Alunperin meinasin, että en osta yhtään HD-figua ennen kuin englanninkielinen sääntökirja ilmestyy. Nyt on kai pakko haalia bokseja talteen, ennen kuin ne katoavat maan päältä. Ei kannata luottaa siihen, että figuja alkaisi tulvia eBayhyn pilkkahinnalla lopettamisen jälkeen. Näin ei käynyt B5-avaruustaistelupelin eikä Starship Troopersin kanssa. Nyt niitä figuja pitää metsästää kissojen ja koirien kanssa irtokappaleina.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Heh, lisää figuja mitä pitää ostaa ennen kuin konkurssi nielaisee ne kaikki. Surku homma, että kaikki skirmish-pelit Sotakonetta lukuunottamatta tuntuvat kaatuvan tai muuttuvan joksin omituikseksi pre-painted plastic -mössoksi. :(
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Hammerheart

Day kirjoitti:Heh, lisää figuja mitä pitää ostaa ennen kuin konkurssi nielaisee ne kaikki. Surku homma, että kaikki skirmish-pelit Sotakonetta lukuunottamatta tuntuvat kaatuvan tai muuttuvan joksin omituikseksi pre-painted plastic -mössoksi. :(
Infinity vaikuttaa yhä elinvoimaiselta (vaikka aivan puun takaahan tämä HD:n kohtalokin tuli) ja Alkemy toivottavasti lähtee nousuun jahka saavat uuden pakkaustyylinsä jäljiltä julkaisut tulemaan ja enkku-Genesiksen ulostettua. Ainakin systeeminä se on loistava.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Silveri

Saa nyt nähdä josko löytävät uuden kustantajan. Kyseessä on kuitenkin merkittävän kasvupotentiaalin omaava peli, jolla on fanaattinen kannattajakunta, joka on melko lailla kokonaisuudessaan firman päätösten takana (vrt. Rackhamin linjat). Peli ei ilmeisesti tappiollinenkaan ole ja siinä taitaa olla tällä hetkellä 4 tai 5 työntekijää sen tiimoilla. Voisi toiselle julkaisijalle olla ihan hyväkin sijoitus.
hyytsi

Viesti Kirjoittaja hyytsi »

En henk.koht. usko, että muuttavat Helldoradon PPP peliksi Rackhamin näytettyä esimerkkiä miten "hyvin" muutos vaikutti suosioon. Ranska on kuitenkin jännä maa, joten kaikki on mahdollista. Täällä kotomaassa oltiin aika onnekkaassa asemassa, kun eräs ystävällinen ihminen käänsi kaikki säännöt suomeksi ilmaiseksi jokaisen ladattavaksi. Harmillista jos yhteisö hylkää pelin kuten confrolle kävi, koska ihmiset ovat panostaneet peliin paljon.

Positiivisena puolena loput julkaisut alkavat varmaan valua hieman nopeampaa tahtia kauppoihin.
en tunne kipua
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Voiskohan tästä jo vetää semmosen johtopäätöksen, että pelkkä Ranskan markkina ei elätä figufirmaa. Ei luulis olevan liian hankala/kallis investointi launchata nämä pelit alun alkaenkin myös Englanniksi ja miks ei myös Saksaksi.
Clavos

Viesti Kirjoittaja Clavos »

finmirage kirjoitti:Voiskohan tästä jo vetää semmosen johtopäätöksen, että pelkkä Ranskan markkina ei elätä figufirmaa. Ei luulis olevan liian hankala/kallis investointi launchata nämä pelit alun alkaenkin myös Englanniksi ja miks ei myös Saksaksi.
Asenteesta kiinni, ei ranskalaisia kiinnosta muunkieliset maat...

S.
Silveri

Ei se siitäkään puhtaasti ole kiinni. Tekijät eivät myöskään riittävän sujuvasti osaa englantia ja Asmodée on ollut vähän nihkeä sen enkunkielisen julkaisun sallimisen kanssa (muslimeita? helvetti? vahva uskonnollinen aihe... peli on vähintäänkin tulenarka hullumpia kiihkoilijoita ajatellen)
Hammerheart

Clavos kirjoitti:Asenteesta kiinni, ei ranskalaisia kiinnosta muunkieliset maat...
Alkemy (myös ranskalainen peli siis) omaa ilmaiset säännöt netissä ladattaviksi ranskaksi, englanniksi ja saksaksi (ja olikohan vielä espanjaksikin?). Lisäksi ovat juuri julkaisemassa sääntökirjaansa (jossa siis noiden ilmaisten sääntöjen lisäksi lähinnä fluffia) englanniksi. Ei ne kaikki sellaisia.

Ja tuossa Asmodeen tapauksessahan homma meni siten, että koska eivät vielä ole hirmu isoja tekijöitä esmes jenkkilässä, niin eivät halunneet heti alkuun leimautua demonipelillään. Eli kyllä ne niistä markkinoista olivat erittäin kiinnostuneet, epäilivät vain että Hell Dorado söisi lautapelimarkkinoita huonon PR:n vuoksi (en luonnollisestikaan ole samaa mieltä, mutta ajatus sinällään on validi).
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

Suurella todennäköisyydellä Hell Dorado ei ole menossa nurin muuten kuin Asmodeen osalta. Eli ostajia pelille on enemmän kuin tarpeeksi ja tunnen esimerksiksi muutaman tahon hyvin. Kyseessä suuria yrityksiä esim. Briteistä. Kyse on siis ainoastaan siitä haluaako Asmodee, että peli jatkuu ja en näe mitään syytä miksi ei haluaisi? Ainakin Hell Dorado porukka varmasti mielellään näkisi pelin jatkavan markkinoilla. Vastahan he alkavat päästä vauhtiin ja kasvattaa suosiotaan. Varmasti voi sanoa, että ennen mahdollista omistajanvaihdosta tulee vielä lisää julkaisuja. Itse olen luottavaisin mielin tässä asiassa.

-M
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Se mitä minä ainakin tässä oikeasti pelkään, ei ole varsinaisesti pelin lakkaaminen, vaan kauhealla tavalla vääristyminen. Helldorado on tällaisena juuri hyvä ja jos linja muuttuu, niin se voi muuttua vain huonompaan. Pelin kohtalo on nyt jonkun epämääräisen ostajan käsissä, joka voi päättää sille minkä tahansa uuden linjan.

Sellainen kohtalohan oli Rachamilla, jota ei käytännössä ole enää olemassa, mutta samalla nimellä jatkuu joku hirvittävä Melkorin vääristelmä.
Luumumehu on soturien juomaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”