"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Deldar archonin oikeaoppinen käyttö

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Deldar archonin oikeaoppinen käyttö

Viesti Kirjoittaja Gilaelin »

Aloitettuani hiljattain deldar-armeijan, tutkiskelin armeijalistat-osion deldarlistoja ja väänsin omanikin sekaan, jotta saisin jonkinlaista tuntumaa siitä, mikä armeijalla toimii, mikä ei ja miten sillä kuuluu pelata. Deldarit eivät ole kuuluisia helposta pelattavuudestaan, mutta mukavan kokonaisuuden ja tyylin löytäminen ei allekirjoittaneelle tuottanut suuria vaikeuksia. Oma armeijani koostuu tällä hetkellä kolmesta lancekuski-ryhmästä, raider-ryhmästä, wychi-ryhmästä, kaksista iskukykyisistä reavereista, ravagerista, sekä haemonoculucsesta, että archon+incubi-poppoosta omassa raiderissaan.

Ongelmaksi on kuitenkin muodostunut archonin käyttö armeijassa, sillä incubien ja raiderin kanssa koko roska maksaa kuin synti ja on silti helposti alas ammuttavissa kiitos viidennen laitoksen maastosääntöjen, että raiderin surkean av:n. Tietysti voisi lähteä ajatuksesta, että itse raider on uhrattavissa ja sen on vain tarkoitus kuskata retinue vihollisen linjoille, jolloin avaruuspiraattihaltiat pääsevät nopeasti lähikseen. Myös luonnollisesti maaston coveria voisi ajatella hyödyntävänsä, jotta alus ei räjähdä ensimmäiseen kulmikkaaseen kiveen, joka sitä päin heitetään, mutta tämä taitaa olla loppupeleissä laiha lohtu.

Olen saanut jo ehdotuksia iskeä archon jetbiken päälle ja unohtaa kylmästi retinuea ja raider. Tämä tietysti olisi hyvä vaihtoehto, jota varmasti tulevaisuudessa kokeilen, konvertoituani kyseisen figun, mutta juuri nyt mieli tekisi pelata archonia jalkaisin, kun kauniin jalkafigun tälle omistan.

Mitä muita vaihtoehtoja archonia olisi siis jetbiken lisäksi? Voiko jalka-archonia peluuttaa ilman että ampuu itseään jalkaan? Auttaisiko WWP:n käyttö?
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Mikki N

Re: Deldar archonin oikeaoppinen käyttö

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Jaahas, toinen suippokorva susirajalta, ja alkanut vielä pelata samaa armeijaa. Toivotaan, että et katkeroidu heti alussa, vaan jaksat pelata Dark Eldareita jonkun aikaa :D
Gilaelin kirjoitti: Mitä muita vaihtoehtoja archonia olisi siis jetbiken lisäksi? Voiko jalka-archonia peluuttaa ilman että ampuu itseään jalkaan? Auttaisiko WWP:n käyttö?
Joskus kuulee tornihuhuja Hellion Skyboard Archonista, mutta ei tuollaista ole itse jaksanut tehdä. Kuolee luultavasti vielä helpommin kuin Jetbike Archon. Deep Strike-Raider Archon on joskus toiminut itsellä omassa peliporukassa. Night Shield auttaa hiemaan lyhyen kantaman pst-tulitusta vastaan.
Dark Eldar Lordin tapauksessa on hyvä idea pelata ryhmiä, jossa ei ole yhtään enemmän pisteitä kuin on pakko. Jos aioit Incubeja käyttää, on halpis Drachon hyvä valinta. Ryhmän iskuteho on huippuluokkaa ilman Archioniakin. Archonia on tullut peluutettua heikommassa wych-ryhmässä. Joskus on pienemmissä peleissä tullut peluutettua Arhchon+Raider Squad yhdistelmää, riittää juuri ja juuri jotain heikompaa vastaan.
Jos et Incubi-retinueta halua, niin wych Architea tai Drachitea kehiin, parilla pisteellä saat dodgen ja wych weaponit. Kakkos-Drachite wych-ryhmään on kätevä valinta.

Viimeisen kymmenen vuoden power-creeppiin on Dark Eldareillä huono vastata, kehitys on ajanut armotta ohi. Muilta armeijoilta löytyy joko liikkuvaa tulivoimaa, epästä tai deep strikeä siinä mitassa, että jos asetet Archonin pöydälle pelin alussa, on vihollisilla keino tuhota se. Siksi onkin parempi minimoida Archonista saatavat pisteet ja tehdä siitä vähemmän houkutteleva kohde.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Varjonkutoja

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

Gilaelin kirjoitti:Aloitettuani hiljattain deldar-armeijan, tutkiskelin armeijalistat-osion deldarlistoja ja väänsin omanikin sekaan, jotta saisin jonkinlaista tuntumaa siitä, mikä armeijalla toimii, mikä ei ja miten sillä kuuluu pelata. Deldarit eivät ole kuuluisia helposta pelattavuudestaan, mutta mukavan kokonaisuuden ja tyylin löytäminen ei allekirjoittaneelle tuottanut suuria vaikeuksia. Oma armeijani koostuu tällä hetkellä kolmesta lancekuski-ryhmästä, raider-ryhmästä, wychi-ryhmästä, kaksista iskukykyisistä reavereista, ravagerista, sekä haemonoculucsesta, että archon+incubi-poppoosta omassa raiderissaan.

Ongelmaksi on kuitenkin muodostunut archonin käyttö armeijassa, sillä incubien ja raiderin kanssa koko roska maksaa kuin synti ja on silti helposti alas ammuttavissa kiitos viidennen laitoksen maastosääntöjen, että raiderin surkean av:n. Tietysti voisi lähteä ajatuksesta, että itse raider on uhrattavissa ja sen on vain tarkoitus kuskata retinue vihollisen linjoille, jolloin avaruuspiraattihaltiat pääsevät nopeasti lähikseen. Myös luonnollisesti maaston coveria voisi ajatella hyödyntävänsä, jotta alus ei räjähdä ensimmäiseen kulmikkaaseen kiveen, joka sitä päin heitetään, mutta tämä taitaa olla loppupeleissä laiha lohtu.

Olen saanut jo ehdotuksia iskeä archon jetbiken päälle ja unohtaa kylmästi retinuea ja raider. Tämä tietysti olisi hyvä vaihtoehto, jota varmasti tulevaisuudessa kokeilen, konvertoituani kyseisen figun, mutta juuri nyt mieli tekisi pelata archonia jalkaisin, kun kauniin jalkafigun tälle omistan.

Mitä muita vaihtoehtoja archonia olisi siis jetbiken lisäksi? Voiko jalka-archonia peluuttaa ilman että ampuu itseään jalkaan? Auttaisiko WWP:n käyttö?
Jet-bikeä suosittelen kyllä itsekkin. Punisher + tormentor ja muut herkut. Tyyliä ja pelitehoa aivan mainiosti :)

Mutta siis... Webbiksestä en itse ole koskaan saanut oikeasti positiivisiä kokemuksia, ovat lähinnä osoittautuneet turhiksi pistesyöpöiksi. Olisin samoihin tuloksiin päässyt ilmankin wwp:tä. Ja ainakaan archonille sitä ei kannata laittaa kun sillä kuitenkin haluat puksuttaa eteenpäin maksimaalista vauhtia.

Viime pelissäni peluutin juurikin mopo archonia ja sen lisäksi draconia + 3x incubia + warruja raiderissa. (1750p. peli) Nämä teurastivat jo aivan tarpeeksi paljon porukkaa omillansa, ei sinne archonia enään sekaan tarvitse.

Eikai siinä muuta. Itse sanoisin että retunuet ovat draconeille, archoni laitetaan joko raideriin pakattuun wychiryhmään, josta se sitten joko erkanee disembarkissa omillensa tai sitten pysyy wychien kanssa (tilanteesta riippuen) TAI sitten mopon päälle ja isketään sille kaveriksi(lihamuuriksi) muutama reaveri. Itse olen pyörittänyt nyt MopoPomoa + 4-5x reaver jetbikeä jossa sukkapussi punisherilla ja tormentorilla.

VarjoAnkst: Mikki N ehtikin kirjoittaa oman vastauksensa nopeammin kuin minä :S
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
mikael

Viesti Kirjoittaja mikael »

Itse olen peluuttanut archonia tällä tavalla: tormentor helm, punisher, combat drugs, shadow field ja animus vitae. Jos hyvin käy ja valitset oikeat drug-jutut, sillä on chargessa 6 attackia,s6,ws8,I8 ja 2+ invu. ja tottakai deeppava night shield raider incubin kera. Lisää vain coveri ja hyvä tulee. Aika kallis, mut mä tykkään.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Aikoinaan kun pelasin Deldareilla niin oli kaksi mallia mitä käytin. Toinen oli punisher, tormenor helm ja combat drugs (ei shadow fieldiä) ja optimoidun retunuen kanssa autossa. Tämä teki yleensä ihan hyvin hommansa ja hinta ei ollut mikään päätä huimaava. Usein saatoin jättää jopa huumeet pois.

Toinen mikä oli sitten vielä tehokkaampi oli punishter, helm, drugs, field, animus ja helion skyboard. Tämä sitten liitettiin pieneen helion iskujoukkoon (olisiko ollut 4-5 figua). Tämä oli sitten äärimmäisen kallis hirmu, joka tappoi kyllä käytännössä kaiken mutta harvoin sai pisteitään takaisin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”