"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Transfer Sheet

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Deluusio

Transfer Sheet

Viesti Kirjoittaja Deluusio »

Elikkäs ongelmani on seuraava:

Olen nyt maalannut Space Marine squadini ja olen yrittänyt siirtää armeijan tyyppimerkkejä eli transfer sheettejä. Tulos on ollut kelpoa, mutta kun merkki kuivuu niin se irtoaa osittain. Tarvis vähän apua.

Tiedän että jossain saattaa olla ohjeet mutta en jaksa selata kaikkia 200 sivustoa läpi.
ohris

Re: Transfer Sheet

Viesti Kirjoittaja ohris »

En ole kyllä pahemmin käyttänyt mutta entäs jos lakkaat sen merkin kun se on kuivunut? Vai irtoaako se heti?
Deluusio

Ei se heti mutta se jää repsottamaan ilkeen näkösesti :/ ei vissii auta ku harjoitulla :P
Aemilius

Viesti Kirjoittaja Aemilius »

Koita leikata siirtokuva mahdollisimman pieneksi ja kuvan kuivuttua kiinni maalaa reunojen päälle. Voit myös yrittää tasoittaa ryppyjä märän siveltimen kanssa. Mulla oli sama ongelma cadialaisten kanssa, mutta mä sain (suhteellisen) hyvää jälkeä menettelemällä näin.
Obesa cantavit
Omat ukkelit
Tuumi

Viesti Kirjoittaja Tuumi »

Space Marinejen shoulderpadit on kaarevia. Ainakin ultramariinien kohdalla kannattaa tehdä viilto ylhäältä keskelle sitä U merkkiä, vastaavanlaisia 'liikkumavara' viiltoja voi koittaa muihinkin merkkeihin, jos onnistuu..
Mösö

Viesti Kirjoittaja Mösö »

Itse olen tehnyt mariinien olkamerkit seuraavan ohjeen mukaisesti:
1. Olkapadin lakkaus 'Ardcoat-lakalla (siis GW:n kiiltävä lakka).
2. Siirtokuva kiinni
3. Kun siirtokuva on kuivunut kunnolla, olen käsitellyt sen muutamaan kertaan siirtokuvien pehmennys aineella
Ainakin Helsingin Hobby Pointista on löytynyt semmoinen kuin "Mr. Mark Softer" valmistajana "Mr. Hobby".
4. Edellisen kuivuttua ohut 'Ardcoat
5. Viimeistely Vallejon mattalakalla (Kommentti: GW:n mattalakka on liian kiiltävää!).
Tässä vielä linkki internetin syövereihin: http://plajapan.com/product_info.php?products_id=272

Saattaa kuullostaa monimutkaiselta, mutta olen itse ollut jälkeen tyytyväinen. Jos tekee tuon sarjatyönä, kun figut muuten valmiit, saa nopeasti tehtyä kaikki.
Chili

Viesti Kirjoittaja Chili »

itse lakkaan iha revell/humbrol lakalla ja toimii, onkelmia oli saada shoolderpadeihi ne jutskat
Google kirjoitti:- So how come it ends in 2012?
- I ran out of space on rock.
Typo here Valkyrie tuli =) valmistautukaa kuviin joskus
Deluusio

Kiitos näistä :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”