Sguiq Herdeistä. Ja vähän muutakin.
- wolf-rider
Sguiq Herdeistä. Ja vähän muutakin.
Terve tässä on tullu kerättyy yks pikku team jossa on täll hetkel 10 squigia 4 herder.
Mutta.
1. Onko väliä miten monta on siinä tiimissä esim et jos on herdereitä paljo vähemmä mitä squigs?
2.Mitä squigeille tapahtuu jos kaikki herderit kuolee?
3.Mitä Herdereille tapahtuu jos squigit kuolee?
4.Saako siin tiimis olla vaikka 50 squig ja 10 herderiä ja se maksais vaan sen 40 pts.?
5.Mitä meinaa wild squig? tiedän kyll et ne menee 2D6" kaikkiin vihollisiin ja omiin uintteihin iskee D6 str 5 hit. Mut mitä niille pitää tehä et ne tekee ton?
6.Mikä on iniative testi?
7.Saako one use only taika bannereita olla enemmän kuin yksi samalla yksiköllä?
8.Onko Giant kuinka hyvä?
Tälläista tällä kertaa kiitos vastauksista etu käteen. :)
Mutta.
1. Onko väliä miten monta on siinä tiimissä esim et jos on herdereitä paljo vähemmä mitä squigs?
2.Mitä squigeille tapahtuu jos kaikki herderit kuolee?
3.Mitä Herdereille tapahtuu jos squigit kuolee?
4.Saako siin tiimis olla vaikka 50 squig ja 10 herderiä ja se maksais vaan sen 40 pts.?
5.Mitä meinaa wild squig? tiedän kyll et ne menee 2D6" kaikkiin vihollisiin ja omiin uintteihin iskee D6 str 5 hit. Mut mitä niille pitää tehä et ne tekee ton?
6.Mikä on iniative testi?
7.Saako one use only taika bannereita olla enemmän kuin yksi samalla yksiköllä?
8.Onko Giant kuinka hyvä?
Tälläista tällä kertaa kiitos vastauksista etu käteen. :)
O&G=4k kasassa voi olla enemmä
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
Re: Sguiq Herdeistä. Ja vähän muutakin.
1. On. Yksi "tiimi" koostuu 3 squigistä ja 2 herderistä. Tätä saa sitten kerrata niin monella kuin tykkää, mutta 3:2 suhde pitää pysyä ennallaan.
2. Lukee erittäin selvästi Örkki armybookin sivulla 26.
3. Ei kerrota mitään erikoissääntöä tähän, joten ne vaan jatkavat matkaa ilman squigejä. Vähän sama tilanne kuin jos warmachine rikotaan, niin crewi taistelee kuin "normaali" (skirmish) unitti.
4. Ei todellakaan! Kuten kerroin 1., "tiimissä" on suhde 3:2 ja jokainen tiimi maksaa sen 30p. Eli jos haluat esim 9 squigia ja 6 herderiä, maksaat siitä 3*30p = 90p.
5. Wild squig on just se (erikois)sääntö joka kertoo sinulle mitä tapahtuu jos ja kun herderit kuolevat. Katso s.26
6. Perussääntökirja s.5, Characteristic Tests.
7. Ei saa koskaan samassa armeijassa olla enemmän kuin yksi jokaista maagista itemiä, eli ei.
8. Minun käsissä ihan paska. Ehkä joku osaa käyttää, mutta en minä...
2. Lukee erittäin selvästi Örkki armybookin sivulla 26.
3. Ei kerrota mitään erikoissääntöä tähän, joten ne vaan jatkavat matkaa ilman squigejä. Vähän sama tilanne kuin jos warmachine rikotaan, niin crewi taistelee kuin "normaali" (skirmish) unitti.
4. Ei todellakaan! Kuten kerroin 1., "tiimissä" on suhde 3:2 ja jokainen tiimi maksaa sen 30p. Eli jos haluat esim 9 squigia ja 6 herderiä, maksaat siitä 3*30p = 90p.
5. Wild squig on just se (erikois)sääntö joka kertoo sinulle mitä tapahtuu jos ja kun herderit kuolevat. Katso s.26
6. Perussääntökirja s.5, Characteristic Tests.
7. Ei saa koskaan samassa armeijassa olla enemmän kuin yksi jokaista maagista itemiä, eli ei.
8. Minun käsissä ihan paska. Ehkä joku osaa käyttää, mutta en minä...
- Syyspäiväntasaus
Nythän kysyttiinkin (kai?) sitä, että saako yksikkö sisältää useampia lippuja.Samsson kirjoitti:7. Ei saa koskaan samassa armeijassa olla enemmän kuin yksi jokaista maagista itemiä, eli ei.
Bannereiden säännöt löydät sääntökirjan sivulta 121.
edit: asioita selvennetty
"One use only" lippuja kysyttiin, eli maagisia lippuja. Totta sekin että samassa yksikössä ei saa olla enemmän kuin se yksi standard bearer, mutta tämä on jo armybookissa varsin selvää.Syyspäiväntasaus kirjoitti:Nythän kysyttiinkin (kai?) sitä, että saako yksikkö sisältää useampia lippuja.
- wolf-rider
Tarkoitin et kun kamu otti Black orceille 2 samaa one use only banneria niin onko se sallittua?
O&G=4k kasassa voi olla enemmä
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
- Half-breed
Kuten Sammson sanoi, niin samasta maagisesta esineestä ei saa olla kopioita armeijassa (Poikkeuksia.) Lisäksi yksikön säännöissä sanotaan kuinka monta maagista lippua tankoon saa (Vielä ei ole tullut yksikköä joka saisi enemmän kuin yhden lipun tankoon.)wolf-rider kirjoitti:Tarkoitin et kun kamu otti Black orceille 2 samaa one use only banneria niin onko se sallittua?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Tästä herääkin kysymys, että mitäs jos yksikössä on sekä lipunkantaja että BSB? Itse olen aina elänyt siinä luulossa että tuolloin yksikössä voisi liehua kaksi maagista kankaanpalasta tangossa, tosin tietenkin erilaisia lippuja mutta kumminkin.Half-breed kirjoitti:Kuten Sammson sanoi, niin samasta maagisesta esineestä ei saa olla kopioita armeijassa (Poikkeuksia.) Lisäksi yksikön säännöissä sanotaan kuinka monta maagista lippua tankoon saa (Vielä ei ole tullut yksikköä joka saisi enemmän kuin yhden lipun tankoon.)wolf-rider kirjoitti:Tarkoitin et kun kamu otti Black orceille 2 samaa one use only banneria niin onko se sallittua?
Ei mikään/kukaan sano että ei saisi.Tästä herääkin kysymys, että mitäs jos yksikössä on sekä lipunkantaja että BSB? Itse olen aina elänyt siinä luulossa että tuolloin yksikössä voisi liehua kaksi maagista kankaanpalasta tangossa, tosin tietenkin erilaisia lippuja mutta kumminkin.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
Joo. Sääntis jopa sanoo että saa olla, ja mitä siitä seuraa.
"Life is like a baseball game: It helps if you' re wearing pants."
HUOM! Samassa yksikössä ei saa olla kuin yksi taikalippu LISTAA TEHDESSÄ. BSB on eri unitti kuin se mihin laitat hänet seisomaan sitten pelin aikana.anthony kirjoitti:Tästä herääkin kysymys, että mitäs jos yksikössä on sekä lipunkantaja että BSB? Itse olen aina elänyt siinä luulossa että tuolloin yksikössä voisi liehua kaksi maagista kankaanpalasta tangossa, tosin tietenkin erilaisia lippuja mutta kumminkin.