mikäs olisi hyvä armeija minulle
- ogre manager
mikäs olisi hyvä armeija minulle
Aion aloitta kakkosarmeijan ja mietin että mikä sopisi minulle. Tässä suositukset: vahva,nopea,rohkea ja hyvä ampumaan
Vastustajilla on bretonnia, welffit x2, helffit, vampire counts, tomb kingsit, delffit, lizzut sekä omat empireläiset.
Vastustajilla on bretonnia, welffit x2, helffit, vampire counts, tomb kingsit, delffit, lizzut sekä omat empireläiset.
- Half-breed
Re: mikäs olisi hyvä armeija minulle
Kai Kapun opas on luettu?
Kuitenkin noilla kriteereillä parhaimmat valinnat olisivat Welffit, tai Helffit. Haltiat ovat rohkeita, nopeita, suht vahvoja, ja ampuvat kovaa. Noista sitten helffit on nopeampia, mutta welffit on mobiilimpia, ja ammunnan suhteen welffit ampuu enemmän pienellä voimalla, ja helffit vähemmän voimakkaammin.
Kuitenkin noilla kriteereillä parhaimmat valinnat olisivat Welffit, tai Helffit. Haltiat ovat rohkeita, nopeita, suht vahvoja, ja ampuvat kovaa. Noista sitten helffit on nopeampia, mutta welffit on mobiilimpia, ja ammunnan suhteen welffit ampuu enemmän pienellä voimalla, ja helffit vähemmän voimakkaammin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Olen miettinyt toista armeijaa dwarfieni lisäksi (huom en vielä, mutta joskus) ja haluisin jotakin erilaista. Ehdokaita minulla olisi: Skavens, Lizardmens, Tomb kings tai vampire counts.
Mikään muu armeija ei ole herättänyt mielenkiintoa kuin noi. Ovat hyvin erilaisen tuntusia kuin käpsyt ja sitä haluan niin maalauksen kannalta kuin peli tyyliltä.
Tavallaan pelottaa vampiret ja TK kun ne ovat aika magia pohjasia ja olen vasta aloittelija ja olen saanut sellasen käsityksen että fabassa magia on aika vaikee selkosta. Onko näin?
Skavenitkin huolettaa kun ne kuulemma tarvii suuren määrän perusrottia että pärjää edes jonkin verran taistelussa....
Liskoista en tiiä mitään.
(nyt houkuttais eniten skavenit ja TK, mutta voisitteko opastaa pikkasen?)
ps: toivottavasti en heittänyt tätä viestii ihan mihinkään mettään. Keskustelun aiheen perusteella valitsin: "aha tonne vaan tää viesti ;P"
Mikään muu armeija ei ole herättänyt mielenkiintoa kuin noi. Ovat hyvin erilaisen tuntusia kuin käpsyt ja sitä haluan niin maalauksen kannalta kuin peli tyyliltä.
Tavallaan pelottaa vampiret ja TK kun ne ovat aika magia pohjasia ja olen vasta aloittelija ja olen saanut sellasen käsityksen että fabassa magia on aika vaikee selkosta. Onko näin?
Skavenitkin huolettaa kun ne kuulemma tarvii suuren määrän perusrottia että pärjää edes jonkin verran taistelussa....
Liskoista en tiiä mitään.
(nyt houkuttais eniten skavenit ja TK, mutta voisitteko opastaa pikkasen?)
ps: toivottavasti en heittänyt tätä viestii ihan mihinkään mettään. Keskustelun aiheen perusteella valitsin: "aha tonne vaan tää viesti ;P"
- jupu_pupu_mies
Skavenit kovin magia ja ampuma painotteinen armeija ei kovin helppo pelata jos vastassa fearia terroria ja kovaa ld:tä. tk Jännä armeija mukava vastaan pelattava ellei ota tiettyä listaa. VC Näistä en pidä tapan 30 zombia niin että yksi jää henkiin sen jälkeen ne summoinataan takaisin:( yksi tehokkaimmista armeijoista. Lizzut uusi kirja teki nämä vissiinkin melko tehokkaiksi pystyt saamaan 2k peliin 6 stegadonia :P
Mikä lista?jupu_mies kirjoitti: tk Jännä armeija mukava vastaan pelattava ellei ota tiettyä listaa.
Tai siis mitä tarkotat sillä?
ps: Muuten millaista ja miten tärkeää TK armeijan magia on?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Varmaan jotain anti-magia listaa jupu_mies tarkoitti.
Tk magia on elintärkeää heille. Se antaa heille lisää kestoa kun heikot lurkit nousee takaisin eloon ja antaa lisä liikettä. M4:llä ei pitkälle pötkitä kun ei saa edes marssia. Niin ja antaa se magia lingoille mahdollisuuden ampuakin. Erittäin hyvä juttu, koska sitten shooting phasella lingon pitäisi osua, jos ei magiavuorolla osunut.
Tk magia on elintärkeää heille. Se antaa heille lisää kestoa kun heikot lurkit nousee takaisin eloon ja antaa lisä liikettä. M4:llä ei pitkälle pötkitä kun ei saa edes marssia. Niin ja antaa se magia lingoille mahdollisuuden ampuakin. Erittäin hyvä juttu, koska sitten shooting phasella lingon pitäisi osua, jos ei magiavuorolla osunut.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Onko muuten se magian käyttö helppo oppia keskiverto englannilla? ;D (TK magia siis) Vai onko siinä jotain sellasia moni mutkasia kikkoja jotka oppii monen vuoden pelaamisen jälkeen?
Tai no siis yksinkertaisesti sopiiko TK aloittelijoille?
Johan tuli sekavaa....
Tai no siis yksinkertaisesti sopiiko TK aloittelijoille?
Johan tuli sekavaa....
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ei se magia ole kovin hankala oppia. Varmaan yhtä hankalaa oppia kuin combat reson laskeminen.
Tk:n helppoudesta aloittelialle sanotaanko sillai, että juustoilulla siitä saa helpon kunhan tietää yksiköidensä kyvyt. Itse miellän kuitenkin Tk:n keskivertoa hankalemmaksi armeijaksi. Mutta mutta, sullahan on käävät, joten et sinä ihan totaalisen n00b1 ole. Aloita vain.
Tk:n helppoudesta aloittelialle sanotaanko sillai, että juustoilulla siitä saa helpon kunhan tietää yksiköidensä kyvyt. Itse miellän kuitenkin Tk:n keskivertoa hankalemmaksi armeijaksi. Mutta mutta, sullahan on käävät, joten et sinä ihan totaalisen n00b1 ole. Aloita vain.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Half-breed
Itseasiassa TK:n magian opettelu on siinä ja siinä onko se vaikeampaa, vai helpompaa kuin perusmagian. TK:lla kuitenkin on pari sääntöä jotka helpottaa hommaa, mutta sitten omia sääntöjä siihen paljonkin. Kuitenkin keskiverrolla englannilla pärjää hyvin aina kunhan pitää aivot päällä, ja tiukassa paikassa turvautuu sanakirjaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Jep sanakirjalla mennään jos ei muuta voi :D!
Niin kuin edellä mainitsin TK kiinnostaa ja siitä tulee varmaan yksi armeija minulle, mutta nyt on herännyt pieni mielenkiinto wood elfejä kohtaan (myöskin).
Voisitteko kertoa minkä tyyppisiä pelattavia ne ovat ja muuta nippeli tietoa ;). Kiitos näin etukäteen.
Voisitteko kertoa minkä tyyppisiä pelattavia ne ovat ja muuta nippeli tietoa ;). Kiitos näin etukäteen.
Metsästä metsään hyppääviä, paljon skirmish yksiköitä käyttäviä, erikoissääntöjä täynnä olevia... Oikeasti "kikka-armeija" sopii niille enemmän kuin muille. Vaatii totuttelua/läpimiettelyä, mutta voi olla hyvissä käsissä oikein kova armeija.
Hyvää:
Dryadit yksi pelin kovempia Core unitteja skirmish säännön, T4 ja 5+ wardin ansiosta.
Glade Guardit ampuvat kovaa 15" asti.
Huonoa:
Ei kestävyyttä lähitaistelussa.
Kikkailu vaatii pelaajalta keskittymistä 100%.
Hyvää:
Dryadit yksi pelin kovempia Core unitteja skirmish säännön, T4 ja 5+ wardin ansiosta.
Glade Guardit ampuvat kovaa 15" asti.
Huonoa:
Ei kestävyyttä lähitaistelussa.
Kikkailu vaatii pelaajalta keskittymistä 100%.
- Andy the great
Wood elfit ovat yksi mobiilisimmista armeijoista, ja parhaimmillaan metsäisessä maastossa (yllätys!).
Wood elfit voi jokaa lähinnä kahteen ryhmään, perus elfeihin ja forest spiritteihin, perus elffit tykkäävät kovasti ampua ja lähes jokaisella elfillä on aseenaan longbow, nämä osaavat kyllä tapella takaisin mutta huonon kestävyyden ja olemattoman panssarin takia nämä on syytä pitää poissa lähitaistelusta (poikkeuksiakin on).
Forest spiritit taas puolestaan löyvät lähitaistelussa erittäin kovaa ja kestävätkin melkoista mätkimistä ja ovat myös immune to psychology.
Wood elffien magia keskittyy lähinnä kikkailuun, vihollisen hämäämiseen ja omien joukkojen tukemiseen, magia ei ehkä ole sitä parasta verattuna muihin haltioihin, mutta on kuitenkin ihan ok.
Wood elffien vahvuuksia...
+Hyvin liikkuva armeija.
+Hyvä ampumaan.
+Paljon hyviä ja pisteissä halpoja lähitaistelu yksiköitä.
+Runsaasti kikkailu yksiköitä ja esineitä joilla voi helposti pilata vastustajan päivän.
+Eivät lähde erityisen helposti karkuun.
...ja heikkouksia
-Haltiat eivät ole erityisen kestäviä ja hyvistä panssareista voi vain haaveilla.
-Peliin on keskityttävä täysillä, jotta kaikki kikkailut onnistuisivat.
-Yksiköt ovat pisteissä kalliita, joten vastustajalla on lähes aina määrällinen ylivoima.
-Armeija vaatii hiukan totuttelu aikaa.
Wood elfit voi jokaa lähinnä kahteen ryhmään, perus elfeihin ja forest spiritteihin, perus elffit tykkäävät kovasti ampua ja lähes jokaisella elfillä on aseenaan longbow, nämä osaavat kyllä tapella takaisin mutta huonon kestävyyden ja olemattoman panssarin takia nämä on syytä pitää poissa lähitaistelusta (poikkeuksiakin on).
Forest spiritit taas puolestaan löyvät lähitaistelussa erittäin kovaa ja kestävätkin melkoista mätkimistä ja ovat myös immune to psychology.
Wood elffien magia keskittyy lähinnä kikkailuun, vihollisen hämäämiseen ja omien joukkojen tukemiseen, magia ei ehkä ole sitä parasta verattuna muihin haltioihin, mutta on kuitenkin ihan ok.
Wood elffien vahvuuksia...
+Hyvin liikkuva armeija.
+Hyvä ampumaan.
+Paljon hyviä ja pisteissä halpoja lähitaistelu yksiköitä.
+Runsaasti kikkailu yksiköitä ja esineitä joilla voi helposti pilata vastustajan päivän.
+Eivät lähde erityisen helposti karkuun.
...ja heikkouksia
-Haltiat eivät ole erityisen kestäviä ja hyvistä panssareista voi vain haaveilla.
-Peliin on keskityttävä täysillä, jotta kaikki kikkailut onnistuisivat.
-Yksiköt ovat pisteissä kalliita, joten vastustajalla on lähes aina määrällinen ylivoima.
-Armeija vaatii hiukan totuttelu aikaa.
Se joka virtsaa säästää, vihaa oma kustaan.
Kiitos näistä tiedoista.
Kyllä se TK on minun tuleva toinen armeijani. Ei nuo welffit oikein hauskoilta tunnu. Niiden yksikötkin on aika saman näkösiä tarkoitan että core uniteissa ja special uniteissa ei ole kovin paljon vaihteluja: Käveleviä puita ja vihermiehiä ;P
Älkää nyt wood elfien pelaajat loukkaantuko tuosta kommentista en tyrmää yhtään armeijaa, onhan wood elfit ihan hauskan näköinen armeija, mutta ei minua varten (ainakaan vielä).
Kyllä se TK on minun tuleva toinen armeijani. Ei nuo welffit oikein hauskoilta tunnu. Niiden yksikötkin on aika saman näkösiä tarkoitan että core uniteissa ja special uniteissa ei ole kovin paljon vaihteluja: Käveleviä puita ja vihermiehiä ;P
Älkää nyt wood elfien pelaajat loukkaantuko tuosta kommentista en tyrmää yhtään armeijaa, onhan wood elfit ihan hauskan näköinen armeija, mutta ei minua varten (ainakaan vielä).