Totta tuokin, mutta kuten sanottu, joko peli tyhmennetään 40k-tasolle, jotta apinakin osaa sitä pelata tai sitten nämä erikoissäännöt pidetään mukana ja pelin voittaa se, jolla on eniten pelikokemusta erilaisista vastustajista ja niiden yksiköistä erikoissääntöineen. Joskus ei pysty kaikkea muistamaan ja sitten häviää, mutta onko se pelin vika? Jokaiselta faktiolta löytyy nippu helvetin ilkeitä yksiköitä, jotka lopettavat pelin jos niitä ei osaa varoa. Niitä oppii varomaan pelaamalla. Parikin kertaa kun peli kippaa siihen ilkeään kikkaan niin kyllä sen ihan oikeasti alkaa muistamaan.Celebdae kirjoitti:Tuo on totta, mutta kyllä noiden kahden kilometrin mittaisten erikoissääntöjen vähentämisessä oltaisiin munkin mielestä oikealla linjalla. Joku B13 nyt ei ole mikään ylivoimainen yksikkö, kun se kuolee jos vastustaja vähän puhaltaa oikeaan suuntaan, mutta on siinä erikoissääntöä muistettavaksi itse kullekin. Ehkä paras esimerkki on kuitenkin Rengrave ja kuolemattomat piraatit, joita vastaan on todella ikävä pelata jos ei tiedä tarkkaan mitä tekee (ja no vielä vaikka Denny kaupan päälle). Näitä toki riittää paljonkin. Pelin pitäisi etupäässä ratketa pelaamalla, eikä sillä muistaako jonkun vastustajan uuden yksikön hämärä erikoissäännön väärin.
Itse luulen, että erikoissääntöjä tuskin pahemmin vähennetään, joitakin ehkä hieman konsolidoidaan ja yhdistellään. Toivon, että PP:n huomio on enemmänkin peliä turhaan hidastavien out-of-turn sääntöjen vähentäminen sekä "turvallisten" takalinjoillaroikuskelu- ja nysväystaktiikoiden eliminoiminen muullakin tavalla, kuin skenaariolla pakottamalla.