Hand weapon and shield
Hand weapon and shield
Olen kuullut foorumeilla sellasta että hand wepu ja kilpi olisi +2 armor save (ainakin lizardmeneistä puhuttiin että heidän tämänhetkinen 5+ menisi 3+ asti) onko perätöntä vai saanko piestä kääpiöitä samalla armorilla?
Viimeksi muokannut Nummi, La 07.03.2009 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Hand weapon and shield
Siis kilvestä saa +1 armour saveen (tarkkana siitä kummalla puolen lukua se plussa on!), ja jos käytät hand weaponia sen kanssa, saat edestä tulevia iskuja vastaan vielä toisen +1, eli +2 lisää saveen. Sauruksilla taisi olla 5+ scaly skin, eli kilven kanssa 4+, ja jos tappelevat edestä tulevia vihulaisia vastaan ja käyttävät spearien sijaan hand weaponeita, save on 3+. Toimii samalla tavalla muitakin jalkaväkiyksiköitä vastaan (ratsuväki esim ei saa tota ylimääräistä plussaa kilvestä), eli kyllä ne kääpiösoturitkin 3+ saven saavat edestä päin.
Vastaus löytyy Rulebook s.56. Eli saavat +2 armor saveensa kilven ja hand weaponin kanssa.
ok kiitos. Minulla on muuten vanha rulebook ja siitä en oikein saanut selkoa tarkoitettiinko sitä 1+ savea vai combatissa 2+ savea. Noh nythän se selvisi :)
-
potatomoto
Kuten Oberon jo sanoi, huomioi että kummalla puolella se +-merkki on. 1+ armour save tarkoittaa että sinun tulee heittää 2 tai enemmän onnistuaksesi, mutta +1 armour save tarkoittaa että savesi parantuu yhdellä. Huomhuom.Lizard96 kirjoitti:ok kiitos. Minulla on muuten vanha rulebook ja siitä en oikein saanut selkoa tarkoitettiinko sitä 1+ savea vai combatissa 2+ savea. Noh nythän se selvisi :)
niin ja vanha rulebook kannattaa korvata uudella.
ohps. Tiedän savesäännöt. Kirjoitusvirhe :D kirjaa en "rahapulan" takia voi ostaa. Huoh! kovakantinen uusi edikka...